***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Buitenmeisje, je zult zien dat het toch wel lekker is om weer te werken (mits je natuurlijk je werk leuk vindt). Ik vind het heerlijk hoor.

En Finn vindt het ook geweldig, hij heeft het vreselijk goed naar zijn zin op de creche.

Ik heb ook tot en met maand 6 volledige bv gegeven, inclusief kolven op kantoor. Dat werd echter steeds moeilijker, vanwege vele afspraken. En aangezien Finn nu toch vaste voeding krijgt, geef ik hem nu overdag alleen nog maar kv. 's morgens en 's avonds krijgt hij nog bv. Dat gaat eigenlijk heel goed zo. Maar kolven op de zaak vond ik echt vreselijk, mede omdat ik een aantal keren gestoord bent tijdens het kolven. Da's niet echt goed voor de toestroom.

Maar geniet van je zondag, nog lekker een paar uurtjes thuis voordat je weer gaat werken. Nu niks doen, alleen even spelen en 100% aandacht voor Koen zou ik zeggen.
Kijk, dat zijn nog een mooie berichten! Robbie weer lekker terug naar Enschede! Hopelijk is deze nachtmerrie nu heel gauw ten einde!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Swissie, als je alleen 's avonds en 's ochtends bv geeft, heb je dan geen last van stuwing? En heb je dat afgebouwd? Hoeveel uur zit er dan tussen die voedingen? En je hebt niet het idee dat je productie is verminderd?

Xaloy, Compli, hoe is de reis naar Enschede verlopen? En hoelang moet Robbie nu nog in het ziekenhuis blijven?
Fachat, eigenlijk ging dat afbouwen heel snel. Ik voed meestal om 6.30 en dan om 19 uur weer. Ik heb eerst een paar dagen maar een keer gekolft en daarna (na ongeveer een week) helemaal niet meer. Stuwing is gelukkig meegevallen. Ging vrij makkelijk.

Volgens mij heeft Finn de keren dat hij bv krijgt wel genoeg hoor. Maar we geven wel 's avonds laat een fles kv, gewoon omdat hij dat goed slaapt.
Ja, dit zijn de fijne berichten, Goed zo Robbie. Iekker weer in E'de, Ook heel fijn voor je papa en mama, nu snel het restantje ziek zijn weg werken en dan weer in je eigen bedje. Is er al bekend hoe lang hij nog in het ziekenhuis in enschede moet blijven?
Buitenmeisje, succes morgen. Ik zag er ook best tegenop om te gaan werken, ook ivm het geregel 's morgens, maar ik vind het nu best meevallen hoor. Ik sta altijd om 6.30 op, ga eerst douchen en aankleden, dan is Zahra meestal wakker en neem ik haar mee naar beneden om te voeden. Dan ga ik ontbijten en brood smeren voor de lunch en neem ik Zahra weer mee naar boven om haar op te frissen en aan te kleden en dan ben ik om 8 uur klaar om te vertrekken. Haar tas voor de creche/gastouder en voedingen zet ik altijd de avond van te voren al klaar.

Fachat, ik ben begonnen om de 1 na laatste voeding (dus van 15.00 uur) te vervangen door kv. In het begin kolfde ik nog wel even ivm stuwing, maar eigenlijk ging dat heel snel. Toen ben ik de voeding van 11.00 uur gaan vervangen en toen moest ik 's middags even de spanning eraf kolven, maar dat was misschien 2 dagen. Toen gaf ik 'smorgens en 's avonds bv, maar dat heb ik maar een week of 3 volgehouden, 's avonds zit er gewoon niet meer genoeg voeding in mijn borsten en dan moest ik alsnog een flesje kv geven. Ik geef nu alleen nog maar 's morgens, ik denk dat het over een paar weken ook afgelopen is, ik geef sowieso alleen nog maar uit mijn linkerborst, rechterborst zit al niks meer in.(was altijd al de 'mindere'borst). Ik vind het wel mooi geweest hoor, dan heeft ze toch al bijna 6 maanden volledig bv gehad. Ik was het kolven op een gegeven moment ook zoooo zat. In het begin kolfde ik ook nog 's avonds voor het slapen gaan, maar toen ik ging afbouwen ben ik daar mee gestopt. Het kan best zijn dat mijn productie daardoor ineens erg terugliep, maar ik zit er niet meer mee. Zahra wilde zelf ook een tijdje niet meer aan de borst drinken dus toen liep het toch al terug.
Tommy heeft een pleister ingeslikt! Eerst heb ik per ongeluk in zijn vinger geknipt met nageltjes knippen (verkeerde schaar domdomdom) wat voelde ik mij vreselijk! Dus wij een pleistertje erop gedaan want het stopte maar niet met bloeden begon hij ineens te kokhalzen...dixsap eruit..zagen we ineens dat zijn pleister af was! Zit nu dus nog in zijn lijfje! Hij is verder wel vrolijk, en drinkt nu een fles leeg...

Toch maar even doktersdienst gebeld voor info...ze bellen terug.

Vreselijk wat voel ik mij schuldig
anoniem_43240 wijzigde dit bericht op 04-11-2007 21:15
Reden: dixSap
% gewijzigd
Yes, Robbie you da man!!!!! Ben de hele dag weggeweest en lees nu het fantastische bericht dat Robbie inderdaad naar Enschede is. En Xaloy en Compli dus weer lekker thuis, wat moet dat heerlijk zijn. Is de overplaatsing goed gegaan? En weten jullie al hoe lang hij nog in het ziekenhuis blijft en zo?

Lara, je vroeg een aantal pagina's geleden naar ontbakerzakken. Morris slaapt ook nog steeds in z'n bakerzak. Ik weet dat het niet goed is want soms vind ik hem op z'n buik in z'n bedje, maar meestal slaapt hij rustig. Zodra ik hem hoor ga ik meestal al kijken, en het is de grote maat dus hij kan zich altijd opdrukken als hij op z'n buik ligt. Maar het is niet goed en ik wil er ook mee stoppen, maar weet dus ook niet zo goed hoe.

Framboos, balen zeg, die ochtenden die zo vroeg beginnen. Ik heb geen tip voor je, ik weet alleen dat Lars ook zo'n ochtendbaby was. Ik was toen ook weer zwanger en dan elke dag zo vroeg opstaan, ik was er helemaal niet blij mee. En bij hem ging het pas over toen hij een jaar was. Sorry en succes!

Ik ben gesloopt. Dagje kust was leuk maar vermoeiend. O ja, Morris heeft eindelijk zijn eerste tandje! Is vandaag doorgekomen.
O nee Framboos, wat sneu! Weet je zeker dat de pleister in 'm zit, zoiets slik je toch niet zomaar door? Nou ja, hij poept hem vast wel weer uit. Hoop ik. Wat zegt de doktersdienst?
Hee Buitenmeisje, succes met werken morgen! Vervelend dat je er zo tegen op ziet. Knap dat je blijft kolven, ook de anderen die dit doen en gedaan hebben trouwens. Ik vind het zo afzien! Ik geef nog steeds elke voeding live, en daarom is het makkelijk om door te gaan met borstvoeding geven. Geen idee hoe lang ik het volgehouden zou hebben als ik op m'n werk had moeten kolven.

Fachat, ik heb Lars ook een hele tijd nog maar twee voedingen per dag gegeven, ik ben een maand voor de bevalling van Morris gestopt zodat ik er dan geen twee hoefde te voeden. En dat ging prima hoor, ik weet alleen niet meer hoe het afbouwen toen ging, volgens mij ging het gewoon vanzelf, omdat Lars langzaamaan steeds iets meer vaste dingen ging eten.

Framboos, nog geen nieuws van de dokter?
mich...dokter zei dat we het een week moesten aanzien, kijken of het eruit komt. Het was zo'n gaasje achtige niet waterdichte pleister dus niet plakkerig, en niet dik, dus dat is dan wel weer wat beter....

Dus allert zijn of Tommy ook misselijk wordt, of koorts krijgt.

Pfffff als er wat met hem gebeurt vergeef ik het mijzelf nooit!

thanx voor het meedenken van het slapen! We moeten denk ik maar wat strenger worden..Volgens mij vind Tommy het wel gezellig dat we hem om 6uur uit zijn bedje plukken! Misschien een tijdje proberen te negeren?want hij huilt niet echt maar zeurt, en heeft geen honger...

Gefeliciteerd met het 1ste tandje!!!!Tommy heeft er sinds een week 2!
ja mich...hij slikte de pleister dus wel door!!hij keek ineens heel moeilijk, en daarna begon hij te kokhalzen. Hij heeft hem dus van zijn vingertje geknabbeld en daarna ingeslikt! wat een gek toch?
Jeetje wat een verhaal Framboos!! Maar jullie hebben dus wel een makkelijke eter .....

Hier nog steeds een tandenloos meisje. Ze kan echt van die omamondjes maken soms. Zo grappig!! Vandaag heeft Fleur gelukkkig geen korrts meer gehad en wel goed gegeten. Ook manlief is weer beter. Ik mag gelukkig morgen nog een dagje op adem komen.
Oe Framboos, wat eng joh..ik hoop dat dat ding snel weer opduikt!

Dropneusje.. fijn dat iedereen weer beter is. Geniet van je dagje morgen!

Hier nog geen tandjes te zien hoor, ik smeer al anderhalve week fanatiek met dat crèmetje, want hij heeft er wel erg veel last van, maar er wil nog niets doorbreken.
Hoe is het met Robbie gegaan vandaag?
Ja, hoe is het met de kleine man in zijn eigen home town?

En hoe is het met de papa en mama?
Tjee, wat eng framboos! Nou hij komt er hopelijk snel weer uit!

Nog even over die bv. Als ik nou alleen bv wil geven als ik thuis ben, ik werk op di, woe en do, de rest van de dagen ben ik thuis. Kan ik dan op de overige dagen gewoon bv geven en op de dagen dat ik werk kv en bv en dan niet afkolven? Of zou ik dan de middagvoedingen op die andere dagen ook door kv moeten vervangen?

Succes morgen Buitenmeisje!!
Oja, helemaal vergeten..Buitenmeisje, heel veel succes morgen!
Framboos, het kan vast geen kwaad hoor! Maar ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. Dat doe ik ook altijd als ik weer eens iets onhandigs doe. En wat betreft slapen, laat hem maar lekker pruttelen 's ochtends. Zolang hij zich prettig voelt en niet huilt kan dat best denk ik?

Fachat, ik denk niet dat je drie dagen geen borstvoeding en vier dagen wel borstvoeding kunt geven eigenlijk zonder af te kolven op de dagen dat je moet werken. Dat gaat toch, naast de ochtend- en avondvoeding over drie voedingen per dag, en dan sta je toch op ploffen lijkt me aan het eind van je werkdag.
Fachat, ik denk net als Michasha dat je op de dagen dat je werkt toch moet kolven om je productie op peil te houden, anders heb je op de dagen dat je niet werkt niet voldoende bv, of je moet op de dagen dat je niet werkt ook overdag kv gaan geven, maar dan wordt je productie als snel minder is mijn ervaring.
Ja, dat denk ik zelf eigenlijk ook wel! Jammer eigenlijk. Ga toch nog maar proberen het vol te houden. Ik zie wel wanneer ik het echt zat ben.

Ik kolf nu 1 of 2 keer op mijn werk, maar moet dan 's avonds thuis ook nog kolven, want als ik er niet ben zijn er 3 flesjes nodig. Om een beetje voorraad op te bouwen komt het er op neer dat ik elke avond moet kolven. Ik zou het zo jammer vinden om niet meer 'live' te voeden als ik thuis ben. Het is dus of overdag overgaan op kv of elke avond en op mijn werk blijven kolven, hmmmm.
Dat had ik dus ook, op zich vond ik het niet zo erg, maar toen Zahra de borst ging weigeren en ik last kreeg van een borstontsteking was de motivatie bij mij echt weg om het nog vol te houden. Voor mijn gevoel was het echt een teken om het af te gaan bouwen. En ik vind het nu ook wel mooi geweest, fv geeft me wel wat meer vrijheid, want in het openbaar voeden heb ik altijd een beetje eng gevonden.

Framboos, dat is ook eng zeg, heeft Tommy zomaar een pleister ingeslikt, dat stond toch nog helemaal niet op zijn voedingsschema? Ik hoop dat hij hem snel uitpoept, dan ben jij ook weer wat geruster.
Jippie wat een goed nieuws! Robbie is weer back in town! Ben wel heel benieuwd hoe het is gegaan vandaag!!!

Framboos wat betreft het slapen heb ik geen tips en ook geen ervaring mee. Ik denk dat het geen kwaad kan om hem te laten liggen zolang hij niet huilt.Ik denk dat het voor hem ook een kwestie van gewenning is (hij weet donders goed dat je hem nu komt ophalen!) Wel zou ik hem niet lang laten huilen, las laatst op een ander topic dat iemand haar kindje rustig 1,5 uur liet huilen totdat zij het een acceptabele tijd vond! Zij meende dat dit niet erg was aangezien een kindje niet in de gaten heeft og het nu 5min of 1,5 uur huilt. Hier schrok ik best van.

Fachat; ik denk ook dat je of moet blijven kolfen of overdag kv geven. Ik geef nu ook alleen nog maar s ochtends en s aonds de borst. Ik moest toen Luna 5 maand was de fles erbij gaan geven aangezien ze niet genoeg groeide, heb toen eerst 1 voeding vervangen maar de productie liep vanaf toen erg terug. Ik baalde hier behoorlijk van maar vind het nu niet zo erg meer. Ik ben nu wel een stuk vrijer ( gaf ook liever geen voeding in het openbaar)

Lievelust; zou zeker met je schoonouders gaan praten hoor! Volgens mij "mag" het ook helemaal niet. Mij is verteld op het cb dat ze niet meer dan 600 cc opvolgmelk mogen hebben per dag.(dus 3x 200 cc)

Buitenmeisje; succes morgen! Hoop dat het je meevalt.....

Dropneusje; hier ook nog steeds een tandenloos meisje!

Gisteren naar de jonge gezinnenbeurs geweest, was erg leuk. Er was een quinny pit stop waar je je kinderwagen kon laten nakijken. heb een nieuw wiel, een nieuwe rem en een nieuwe duwstang! verder is hij helemaal nagekeken en zijn de banden opgepompt en dat voor nop!

Verder stonden er veel leuke standjes (wel slecht voor je portemonee) moest me ook echt inhouden!
Hoi Leen, ik zat ook te twijfelen of ik naar de jongegezinnenbeurs zou gaan, ben vorig jaar wel geweest en vond het toen best leuk, maar wel errug druk.

Is je Quinny na zo'n korte tijd al aan een pitstop toe? Is toch niet echt goeie reclame lijkt me. Wel fijn dat hij nu weer in orde is.

Ik heb vorig jaar ook best veel dingen gekocht, o.a. heel veel Natusan spul en ik heb er nog steeds veel van, dus eigenlijk misschien maar beter dat ik niet gegaan ben hihi.
Ik las trouwens op het pak Nutrilon dat je tot 8 maanden 3-4 x 200 ml opvolgmelk per dag mag geven. Tegen mij zeiden ze op het cb dat ik ze best nog 4 voedingen per dag mocht geven. Als ze 8 maanden is krijgt ze natuurlijk al meer vaste voeding en dan heeft ze vanzelf minder behoefte aan die fles lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven