***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wist niet dat Carry Slee ook boeken voor volwassenen schreef!

Herman Brusselmans vind ik dus helemaal niks. haha
Zo ben ik weer even. Fachat, wat naar dat Ole nog steeds ontstoken oogjes heeft (en Dropneus ook). Ik hoop dat de ab kuur aanslaat.

Witchke, ik ben nu bezig in het boek Duizend Schitterende Zonnen, vond het in het begin wel taai, maar nu zit ik er helemaal in, echt een aanrader! De vliegeraar is van dezelfde schrijver (Khaled Housseini uit mijn hoofd).

Ik hou verder van thrillers, heb o.a.alles van Nicci French.

Ben vanmiddag even naar het cb geweest want was toch beetje onzeker over het eetgedrag van Zahra. Ze is nu 8900 gram en 69cm! Dat betekent dat ze in 1 maand 900 gram is aangekomen en 2 cm langer is geworden. Ik vond het enorm veel, maar volgens het cb groeit ze keurig volgens haar lijntje mee en qua eetgedrag doe ik het gewoon goed. Ze eet echt niet teveel volgens het cb, ze mag zelfs nog een toetje na de groentehap.
Ik vind Herman Brusselmans overigens wel heel komisch, hij was een tijdje geleden op tv en toen heb ik enorm gelachen om zijn uitspraken, dus ik wil binnenkort wel wat van hem gaan lezen.

ik had in Kopenhagen in een winkel van Urban Outfitters een paar grappig boekjes gezien van cartoonist Andy Riley: The book of suicide bunnies en Great lies to tell small children en die waren erg grappig, ga nog proberen die via internet te kopen binnenkort.
God, ja dat liedje van Nijntje is verschrikkelijk! Ik liep laatst in de V&D en toen stond dat nummer op (tenenkrommend!). Toen het eindelijk uit was ging een vader het steeds zingen voor zijn kind. En nu heb ik hem dankzij Muis weer in mijn hoofd...

Witchke: dagboek van een geisha is inderdaad een aanrader! Verder: Lelielank, scharlaken rood van Michel Faber -echt een van mijn lievelingsboeken, of anders een schitterend gebrek van Arthur Japin.

Hou je ook van boeken die in Scandinavie spelen? Dan is de trilogie van Herbjorg Wasmo misschien iets voor je (Het boek Dina, Het boek Karna en het boek Benjamin -overigens ook prima los te lezen). De Engelenmaker van Stefan Breijs is ook erg mooi en klinkt meer luguber dan het lijkt.Tot slot: boeken van Marianne Fredrikson zijn niet ernom literatuur, maar je zit er wel helemaal in. Oh wacht en in het kader "fijne boeken": de vrouw van een tijdsreiziger van Audrey Niffengger. Kun je hier wat mee?

(oh en die Adriane Mole is inderdaad hilarisch!)

Micha: heb je echt geen hersenschudding? Probeer dit weekend even rustig aan te doen!!

Hmmm, ik wilde nog wat zeggen maar ben het helemaal kwijt. Irritant.
Hoi meisjes!

Alles is goed met Robbie!!

Moet nu eerst even opruimen en zo. Later meer.
quote:layla1969 schreef op 30 november 2007 @ 14:55:

Ik vind Herman Brusselmans overigens wel heel komisch, hij was een tijdje geleden op tv en toen heb ik enorm gelachen om zijn uitspraken, dus ik wil binnenkort wel wat van hem gaan lezen.

Mijn lievelingsauteur !! MAAR al zijn boeken zijn niet even goed hoor. Heb eigenlijk zowat alles van hem in huis. (maar nog niet alles gelezen) Mijn aanrader is ' het oude nieuws van deze tijden'

Trouwens allemaal bedankt voor de tips!!!

Ga straks Deflo eens lezen, heb daar een misdaadroman van liggen. En volgende week ga ik dan nog maar eens naar de bieb

Hehe dat nijntjeliedje ken ik ook van in het centrum waar ik zat tijdens PND. Ben het ook heel beu hoor ! En dat ding blijft maar in je hoofd tollen eh .
jeeeej Robbie is okay !!! Goed nieuws !!
Dat is goed nieuws Xaloy! Nu kunnen jullie je lekker concentreren op jullie verhuizing naar CH.
GOED ZO ROBBIE!!! Zo mag ik het zien!
Fijn dat alles goed is met Robbie!
Goed hoor Robbie! Gelukkig dat het herstel dan toch ineens heel snel gegaan is.

Ik ben gelukkig weer een beetje fitter. Wel nog een beetje hoofdpijn, maar geen bastende hoofdpijn.

Koen is nog niet helemaal in goede doen. Gister was hij echt koorstig. Vandaag gelukkig niet echt meer, maar hij zit wel heel vol slijm. Je voelt/hoort gewoon zijn hele lichaam gorchelen. En hij moet echt heel erg hoesten.

Fachet. Ik ga ook altijd met Koen onder de douche om zijn oogjes los te krijgen. Dan weekt het gelukkig een beetje weg zonder dat je echt in de oogjes hoeft te wrijven. Scheelt verspreiding van de beestjes.

En mij is ook verteld dat je het niet met gekookt water hoeft schoon te maken.

Ik zou de oogjes dus proberen zo min mogelijk echt schoon te willen maken. Hier is het hoe minder ik eraan zit hoe beter. Als je dan nog de druppeltjes gebruikt zal het wel snel over zijn.

Micha: Echt balen van je hoofd. En ziek zijn is niet leuk met 1 kleintje. Hoe moet het wel niet zijn met 2.....

Beterschap in ieder geval.

Leuke boekentips allemaal. Ik vind schaduw van de wind ook echt geweldig. duizend schitterende zonnen ligt hier klaar. Het boek over de geisha ga ik snel maar eens halen.

Vanmorgen bij de notaris geweest want we hebben het huis waarin we wonen gekocht. Toch allemaal best spannend.

Maar nu kwam ook een ander onderwerp aan de orde... het testament. Hebben jullie al iets geregeld voor jullie kleintjes? Ik zit eraan te denken mijn ouders te vragen voor de voogdij (zijn nog jong 46 en 49). Zij moeten, als er met ons iets gebeurt, maar zoeken voor een goede plek voor Koen (of misschien wel zelf). Ik zou anders ook nog niet weten wat een goed plekje voor hem is want wij hebben nog geen echte gezinnen in onze vriendenkring en dichtbije familie.

Punkie: Gaat het alweer wat beter met de popjes?

Layla: Fijn dat het cb ff bevestigd heeft dat het allemaal wel goed gaat. Sommige uitspraken kunnen je ineens zo onzeker maken. Maar het blijkt toch eigenlijk nooit nodig te zijn.

Gaat alles weer helemaal goed met het armpje van zahra?

Framboos: Gaat alles nog een beetje?

Spitsmuis: Was nog vergeten te zeggen dat ik de kusjes zo lief vind. En het schaterlachen is ook heel leuk. Koen en ik liggen ook wel eens in een deuk.

Ga weer ff gezellig doen met mijn familie.

xx
Alles goed hier hoor!!!Ben alleen een beetje typ en concentratie moe...

lees af en toe wel ff lafjes mee...

(zal de zwangerschap wel zijn!) kom later dubbbel en dwars weer terug!

Dagdag en fijn weekend lieve meisjes!
voor Robbie

Etenstijd!!! Doeidoei
Wow Robbie, goed gedaan jongen. Heerlijk nieuws Xaloy en Compli. Super!

Micha en Buitenmeisje, succes met jullie hoofden. Rustig aandoen het weekend.

Kom net bij cb vandaan, ik mag Finn niet meer zo vaak eten geven. Maximaal 5 x per dag (inclusief maaltijden). Nu krijgt hij soms 6 of 7.

Hij moet leren dat er bepaalde tijden zijn voor eten. Dan mag hij tijdens het eten wel zoveel hebben als hij wil.

Tja, als hij zoals afgelopen nacht om 1 uur wakker wordt en helemaal hysterisch zijn handje opeet ga ik hem echt niet zeggen dat hij maar moet leren overdag meer te eten. Grapjassen daar.

Nou ja, hij doet het goed, is 72 cm en weegt 9170 gr.

Motorisch gata hij heel goed (had ik zelf ook wel in de gaten).

Ben nog steeds redelijk stuk. Vanacht dus weer om 1 uur wakker. Daarna kon ik niet meer in slaap vallen, zooooo moe en man lag heerlijk te snurken. Die hoort helemaal niks.

Finn ligt lekker in zijn bed te schreeuwen. Heeft net een fruithap en een bordje pap gehad. Vanmiddag zijn slaapje gemist vanwege cb en tandarts. Nu moet hij gewoon even slapen, maar hij wil echt niet.

Ga nog even wat werk doornemen. Ik kom helemaal nergens aan toe.
Hier ook zo een hongerbekje zoals Finn, Xander vraagt soms s nachts ook zijn fles, dit duurt al een paar weken. Verder sliep hij vandaag van 2030-7u. Waar ik ontzettend blij met was, maar die andere nachten was hij er altijd om 5 u.
Dit is een onderneming. Even met zoonlief op schoot kletsen met mijn digidinnetjes.

Wat een zieke boeg hier. alle kleintjes beterschap en de mama's natuurlijk ook.

Leuk hoor om te zien wat iedereen leest. De vliegeraar en duizend schitterende zonnen heel mooi. Een beetje spannend maar wel erg leuk, Karin Slaughter. Boeken van Nicolas Evans ook heel mooi.

Vis even het snoer uit Vincent zijn mond.

Robbie wat fijn dat alles goed is. Nu lekker met papa en mama naar Zwitserland.

Goede tip dropneus van die buggy. Wij hebben nog een hele lichte buggy nodig voor op de fiets. Als de buggy maar een beetje te zwaar is kukel je met kids en heel je hebben en houden om op de fiets.

Wat zijn er stoere baby's hier. Kruipen in de vooruit of achteruit, staan, zitten. Vincent ligt op buik of rug en zwaait gezellig. Wel schattig als je weggaat en hij zwaait je gedag. Ben benieuwd wanneer de eenkennigheidsfase begint en het zwaaien wordt verruild voor huilen als je maar even uit beeld verdwijnt.

Van het weekend komt de sint bij ons langs. Het is nu elke morgen errug vroeg. dochter is niet in bed te houden, ze wil weten of er iets in haar schoen zit. Dus vanmorgen om zes uur al naar beneden, oeeffff.

Vandaag de tripp trapp binnen. Staat wel heel schattig zo met z'n allen aan tafel.

Fijn weekend allemaal en beterschap voor iedereen die het nodig heeft.
Zijn jullie kids ook weer aan het spoken 's nachts. Sinds een aantal weken is het elke nacht wel een keer wakker. Vaak helpt alleen een fles. We doen er nu water in. Maar hij klokt met gemak 200 cc water weg en brullen als de fles leeg is.
Esanneke! Wat gezellig dat je er even bent! Fijn om wat van je te horen. Mijn kindjes spoken (nog) niet 's nachts, maar wat niet is kan nog komen. (hoop het niet!) Welke kleur triptrap hebben jullie?

Framboos, het zal inderdaad de zwangerschap wel zijn dat je je niet zo lekker kan concentreren. Had ik ook heel erg aan het begin van de zwangerschap, maar ik heb niet het gevoel dat het beter is geworden! Doe maar rustig aan, wijffie!

Buitenmeisje, wat fijn dat je je weer wat beter voelt! Nu Koentje nog... Hee, spannend zeg, dat jullie het huis hebben gekocht! Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat het al jullie eigendom was, maar niet dus. Gefeliciteerd!

Wat betreft testament en dergelijke: ik heb er een. Toen ik zwanger was en we ons huis kochten, heb ik er gelijk eentje laten maken. Al mijn (schamele) bezittingen gaan naar de jongens, op een ring na. (die is voor mijn zusje) Mochten Muisman en ik vroegtijdig komen te overlijden (hoop het niet) dan is mijn zusje aangewezen als voogd. Mocht zij het door omstandigheden niet aankunnen of willen, dan gaan de jongens naar een heel goede vriendin van mij en haar man. Zij is helemaal geweldig en zo vreselijk goed met kinderen, dat ik haar de opvoeding van mijn bloedjes toevertrouw. Sterker nog, ik heb meer vertrouwen in haar dan in wie dan ook als het op mijn kinderen aankomt!

Swissie, ik zou Finn ook gewoon te eten geven als hij zijn vuistjes op eet. Consultatiebureaus denken volgens mij dat ALLE kinderen hetzelfde zijn! Kan je hem anders niet een fles water geven als hij honger heeft 's nachts? Vult als een tiet! (Hugo blieft geen water, alleen diksap en Nutrilon)

Arme, arme Hugo. Hij voelt zich helemaal niet lekker en kon net niet slapen. Heel de dag is hij zijn beregezellige zelfje geweest, maar net bij het naar bed gaan, ging het mis. Hij was warm, schreeuwde met gebalde vuistjes en had overduidelijk pijn. Ik heb hem maar een pammetje gegeven en nu ligt hij lekker te snurken. Hij huilde voornamelijk als ik hem neerlegde, dus ik ben bang dat mijn menneke weer een oorontsteking heeft. Als hij morgen niet zijn leuke zelfje is, dan ga ik met hem naar de huisartsenpost. (kom ik noooooit!) Arm klein lief Steijntje, hij is er vandaag echt behoorlijk bij ingeschoten door Hugo en zijn aandachtvragerij. Bah, nu voel ik me schuldig naar mijn dikke beertje toe!
Hoera voor Robbie!!

Esan, hier ook weer nachtelijke avontuurtjes sinds een paar weken. Als ik geluk heb wordt Morris om 5 uur wakker en valt dan snel weer in slaap maar vaak is het vroeger en vaker. Ik neem hem even aan de borst en meestal valt hij snel weer in slaap.

Swissie, het mannenprobleem heb ik ook 's nachts. Als hij wel wakker wordt en even mee opgaat, houdt hij me vervolgens wakker omdat hij niet meer in slaap kan vallen. Als hij doorslaapt houdt hij me wakker met z'n gesnurk. En ik ben vaak zo moe dat ik niet meer goed in slaap kan komen, irritant!

Buitenmeisje, wat leuk dat jullie het huis gekocht hebben! Wat voogdij betreft hebben wij eigenlijk nog niks geregeld, ook nooit over gehad. Vriend houdt niet van nare dingen en wil dus liever niet praten over dat soort dingen. Maar goed, toch belangrijk!

Het nijntjelied is het eerste liedje dat Lars mee kon zingen, en dan is het wel weer schattig!
Heeft er iemand hier ook zo'n nappywrapper?

Ik vond op dezewebshop een goedkoop alternatief voor de dure navullingen. Ik ga deze denk ik eens proberen.
Hee Esan! Leuk je weer eens te zien! Ik moest wel even lachen om je dochter die steeds uit bed klimt. Sinterklaas is natuurlijk een reuzespannende tijd. Helpt het te zeggen dat Zwarte Piet alles ziet? (bij mij vroeger wel een beetje)

Hier de laatste tijd ook weer nachtelijke onderbrekingen... Ik maak nu de fles 's nachts steeds iets kleiner zodat we uiteindelijk op water uitkomen, ik ga er namelijk vanuit dat de groeispurt over is en er nu gewenning is opgetreden.

Swissie: wat vreemd bij het cb zeg. Misschien ook 's nachts het flesje kleiner maken? Finn is toch niet te dik ofzo? Ik vind ze wel streng hoor.

Buitenmeisje: gefeliciteerd met jullie huis!

Spitsmuisje: die arme Huug! Ik hoop dat hij de nacht lekker doorslaapt op zijn pammentje en morgen weer helemaal beter is!

Verstandig dat je je testament hebt geregeld. Wij hebben het er wel over gehad, maar we zijn het nog niet helemaal eens wat er zou moeten gebeuren. Mijn vriend wilde toen zijn ouders, maar los van de vraag of ik ze goed genoeg vind, vind ik ze te oud (ze zijn 60 en 61). Ik heb een voorkeur voor mijn tweelingbroer. Hij en zijn vrouw (haha, wilde vriendin schrijven, moet er nog even aan wennen) zijn dol op Max en ik kan me geen liefdevollere omgeving bedenken (naast ons huis natuurlijk! ).

We moeten het er binnenkort maar weer eens over hebben. In mei willen we misschien weer gaan motorrijden in Frankrijk en dan blijft Max in Nederland. Ik wil niet weg voordat er iets geregeld is eigenlijk.

Icke meiske, hoe is het met je?

Zo, ik duik de bank op met een enorm foute film. Mijn vriend is de kroeg in, dus het kan
Layla..ik gebruik ook zo'n Nappywrapper. dit zier er idd wel uit als een goed alternatief zeg, want die echt navullingen zijn behoorlijk duur!

Misha.. beterschap zeg, met je hoofd, kijk idd maar uit dat het geen hersenschudding is hoor!

Buitenmeisje.. gefeliciteerd! Ik vond het een geweldig huis, lekker vrij en ruim.

Nu je het zegt, wij hebben dus ook nog niet echt iets vastgelegd. dat zou wel moeten eigenlijk...hm, ik zal het er toch eens met vriend over hebben van de week.

Spitsmuisje..beterschap voor Hugootje, ik hoop dat het morgen weer wat beter met hem gaat. En als je het niet vertrouwt, gewoon gaan hoor, naar die huisartsenpost, daar zitten ze voor!

Nou, hier vandaag weer een keerpunt in het schoonfamilie verhaal. Wij moesten vanmorgen naar een begrafenis en dus hadden we Daan even naar mijn schoonouders gebracht. Kom ik hem 's ophalen, is mijn schoonzusje daar die me even doodleuk vertelt dat ze Daan in de kinderstoel hebben gezet en dat ie dat al zo goed kon en dat ze leuk allemaal foto's hadden gemaakt.

Dat zal alemaal best, maar ik wil eigenlijk wel zelf de eerste zijn die mijn kind in een kinderstoel zet, thuis, samen met vriend en zelf onze eerste foto's daarvan maken.
Hm, snap er niets van..ik heb Daan om 19.00uur in bed gelegd, toen heeft ie een uurtje geslapen en werd huilend wakker. Toen even uit bed gehaald en om 20.30 weer erin en nu wordt ie net weer gillend wakker en wil niet meer slapen.

Honger heeft ie niet, spelen wil ie niet, hij heeft geen koorts en ik heb zijn tandenspul ook al gesmeerd maar hij blijft maar gillen..
OOh jeetje Lievelust.... Is het niet een hele nare droom? iets nieuws gegeten en buikkrampjes? heel erg moe?
Haaai!

Nou, ik heb heul even tijd!

Buitenmeis, gefeliciteerd! En nee, wij hebben nog niets vastgelegd. Zullen dat tzt in Zwitserland gaan doen. Geen idee wie we moeten vragen voor zoiets. Opa's en oma's niet, wat mij betreft, en vrienden of andere familie.. nou eeh..

Tjemig, Lievelust, zég je dat dan ook of laat je het steeds maar zitten omwille van de lieve vrede? Ik vind jouw verhalen over schoonfamilie echt absurd hoor! Robbie is net weer een paar dagen bij schoonouders geweest, en die houden zich keurig aan mijn gebruiksaanwijzing. En dat gaat dus prima!

Ach jeetje, Hugo alweer oorontsteking misschien. Misschien moet je de KNO arts es opzoeken Muis, en vragen om buisjes in de oren. Dat kan je een boel ellende schelen! Stel dat Huug nou elke twee maanden hier last van krijgt tot hij echt veel groter is... dat zou k*t zijn! Robbie heeft tijdens de operatie uit voorzorg maar alvast buisjes gekregen, ik hoop dus dat hij nooit oorontsteking krijgt! (Die buisjes laten evt. vocht meteen door, zodat het eigenlijk niet eens kan gaan onsteken).

Nappywrapper heb ik niet. Ik haal de vieze luiers zo vaak mogelijk gewoon weg naar buiten in de bak :-)

HIer geen nachtspokerij Esan, gelukkig maar. Robbie slaapt zoals gebruikelijk de nacht weg, zonder morren.

Ik weet niet meer wie; maar ik heb ook extreem moeite met aan- en uitkleden de laatste tijd. Niet omdat Robbie er vandoor gaat, hij kan dat nog niet, maar omdat hij héél hard gaat huilen! Helemaal overstuur! En ik maar sussen en gewoon doorgaan, ik snap niet waarom hij dat nu ineens zo erg vindt.. Ga morgen een nieuw slaapzakje halen, deze die hij nu heeft is een beetje krap geworden en ik moet dus wat wringen om hem erin te krijgen. En dat is natuurlijk niet fijn. Alleen zonder slaapzakje huilt hij ook de longen uit het lijf... Ik hoop maar dat het een fase is.

Robbie eet nog steeds relatief weinig, ook dat zal wel een fase zijn. Flesjes van 150/160, 3 keer per dag, 1 fruithapje en een groentemix per dag. En een liga waarvan meer dan de helft naar de hond gaat omdat Robbie dat laat vallen. Heb ontdekt hoe ik hem water kan laten drinken: uit een beker! Hij wordt wel nat, maar hij krijgt ook een boel binnen en vindt het geweldig leuk! Weg dus met de tuitbekers, Robbie wordt een vroege bekerdrinker :-)

Hij zit nu ook vaak in de kinderstoel en heeft de grootste pret. Heeft nog wel ondersteuning nodig, maar het gaat prima! Slaat met de harde speeltjes keihard op de stoel en schrikt er steeds zelf van, heel schattig.

Nou, ik ga even met onze toekomstige gastouder in CH bellen. Fijne avond!

Vandaag zei de kinderarts trouwens dat Robbie waarschijnlijk minder beweeglijk is omdat hij wat mollig is. En een groot hoofd heeft, in vergelijking met zijn leeftijdgenootjes. Robbie is überhaupt groot. En zeker na 3 weken liggen, moet hij zijn spiertjes opnieuw oefenen en zal hij dus iets achter gaan liggen, terwijl hij door zijn gewicht dat al deed. Arm jochie. Nu al achterlopen!

Nou ja, hij haalt het vast wel weer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven