***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Arme Fleur, wel fijn dat ze normaal drinkt en eet, anders zou ik me meer zorgen maken. Gisteren had Zahra ook een mindere dag, ze liet van haar avondfles de helft staan en 's middags had ze 120cc laten staan. Gelukkig had ze haar fruit-en groentehap wel normaal gegeten. Misschien heeft ze last van doorkomende tanden.
Dropneus, Fleur ook al ziek. Is ze ook verkouden? Veel beterschap, hopenlijk blijft ze goed eten en komt ze er snel weer overheen.

Lara, was er echt brand, of viel het allemaal nog mee? Heeft het allemaal lang geduurd voor je vriend? Lekker om zo je gezellige avond te beeindigen.

Layla, klinkt gezellig. Leuk een kerstpakket. Klinkt als een goed pakket!

Heb je leuke dingen gekocht in Gent?

Lievelust, wat vervelend zeg, diaree van de voeding. Sorry, ik heb geen ervaringen met overstappen op andere voeding.

Xaloy en Compli, hadden jullie eigenlijk alles aangegeven bij de douane? Ik dacht dat je alleen maar op doordeweekse dagen de grens over mocht met huisraad? Ben benieuwd naar de verhalen. Hoop dat jullie snel weer internet hebben.

Finn is nog steeds niet helemaal lekker. Hij is nog steeds vreselijk verkouden en heeft volgens mij best honger maar weigert continue zijn eten. Twee drie hapjes en dan heeft hij weer genoeg. Hij zit contunue met zijn handjes in zijn mond, ik weet niet of hij keelpijn heeft of misschien nog iets anders. Morgen nog een dagje thuis en misschien daarna nog even naar de dokter om te checken of alle ontstekingen weg zijn.

Mijn zus en zwager zijn net weg, dus we kunnen weer beginnen met een beetje normaal ritme voor die kleine. Gisteren lekker ff met zus de stad in geweest, was wel even goed voor me.

Oeps Finn alarm, snel weer even troosten.
Mijlpaal!

Daan kan helemaal zelfstandig gaan zitten vanuit buikstand, ik ben zo trots op hem!

Hij zat net in de box en net toen ik hem wilde oppakken ging ie zomaar even zitten, alsof het niks was.

O, even telefoon, later meer!
Goed gedaan Daan! Lief zeg Lievelust, en nog handig voor jou ook. Hoef je minder vaak op te staan om hem weer terug te brengen in zit.

Succes met ondertekenen, is dat morgen of dinsdag?

Finn heeft een mega luieruitslag. Zijn billen zijn vuuuuuuurrood. Echt zielig. Mijn arme ventje is nog steeds meer baby dan hij ooit geweest is. Nu wil hij vrolijk een half uur tegen me aanliggen knuffelen. Dat is maaaaanden geleden dat hij dat voor het laatst goedvond. Nog duidelijk ziekjes .

Ik moet eens even kijken wat ik zakelijk moet doen als mijn kind ziek is. Briefje van de dokter ofzo (hebben we normaal bij meer dan 3 dagen ziek zijn nodig).

Manlief blijft dinsdag thuis en ik denk dat ik Finn morgen gewoon even voor een meeting meeneem. Het is niet meer besmettelijk, maar ik kan hem met ab toch nog niet naar de creche brengen.

Gelukkig hadden we onze vakentie nog niet voor 14 dec geboekt.
Goedzo Daan!!!

Fleur is echt ziekjes. Ze is nu weer even op en ligt tegen manlief aan. Inmiddels 40,1 koorts. net weer even met schoonpa gebeld, maar die geeft aan dat we haar beter geen para kunnen geven zolang ze geen pijn of ongemak heeft. Koorts is immers het systeem van het lichaam om te vechten. Ze slaapt gelukkig veel en is niet heel huilerig ofzo. Maar ik vind het zooo zielig. De toeter helpt wel tegen de benauwdheid, dus dat is dan wel weer fijn.

Mijn ouders waren daarstraks hier en mijn moeder hoeft deze week niet te werken. dat is dan wel weer fijn omdat we dan verder niks hoeven te regelen en ik haar met een gerust hart thuis kan laten met mijn moeder hier.
Daan, grote jongen!! Hardstikke goed zeg!

Swissie, zou Finn last van zijn tandjes hebben? (ivm luieruitslag) Beterschap (wat zag je mannetje er zielig uit op de foto's)

Dropneusje, 40,1 dat is best eng inderdaad. Wel handig dat je schoonpa ha is, kun je hem om advies vragen. Fijn dat je moeder komt oppassen dan kan Fleur lekker in haar eigen bedje blijven.
Ik had trouwens niet veel gekocht, alleen wat keukenbenodigdheden bij Dille & Kamille (kookwekker, spaghettitang en tang om dingen om te draaien) en lekkere gedroogde mixen om pasta mee aan te maken (pasta a'l'arrabiata en pasta algio, olio e peroncino) De laatste heb ik vanavond gemaakt en hij is echt heerlijk! morgenochtend heb ik er ws spijt van want er zit heel veel knoflook in hihihi.
Beterschap voor alle zieke kindjes. Ze zijn echt zo zielig als ze ziek zijn....

Swissie: Luieruitslag is echt vervelend. Flink zinkzalf smeren. En wat hier ook geholpen heeft is gewoon een tijdje in de blote billen laten liggen. Kan het allemaal goed luchten. T jaargetijde is er alleen minder geschikt door. Of is het wel echt lekker warm bij jullie in huis...

Ga ff kijken wat voor opvolgautostoeltje we gaan kopen. Wat hebben jullie. De maxicosi tobi?
Ik las ergens dat sommige kinderen zich loswurmen uit de maxicosi tobi. Kijk eens op www.kieskeurig.nl daar staan gebruikerservaringen van verschillende stoelen.
Er staat ook een ervaring van iemand die een foefje heeft gevonden om dat te verhelpen:" Een tip: Als je kindje in de stoel zit en je trekt de beugels aan tot groen moet je de beugels ff op en neer halen en dan zie je dat het weer op grijs springt dan ff weer aantrekken, herhaal dit een keer en hij blijft de hele weg op groen!!"

Mijn bevalt de Tobi wel goed, Zahra zit er echt goed in voor mijn gevoel, ze kan ook echt wel lekker slapen in het stoeltje. Er stond overigens wel iets op kieskeurig geschreven dat je kindje met het hoofdje boven de MC uit moet komen voordat je over mag stappen op een autostoel die met de rijrichting meerijdt. Bij Zahra was dat niet het geval, maar ze zat echt heel krap in de MC en ze was niet meer te tillen in dat ding, dus vandaar dat ik al ben overgestapt.
Buitenmeisje, ik heb een Römer King gekocht, volgens de consumentenbond één van de beste stoeltjes. Ole zit nu trouwens nog in zijn Maxi cosi. Zijn voetjes steken wel uit, maar zijn hoofdje idd nog niet. Ik wacht nog even denk ik, Ole is ook nog niet zo lang. Maar... het begint idd wel een beetje krap te worden.

Dropneus wat een hoge koorts bij Fleur zeg, hopelijk wordt het snel wat beter en anders toch maar even bij schoonpapa langs!
Ik lees net op de site van MC dat je moet overstappen als je kind met het kruintje net onder de rand van de mc ligt. Als de voetjes boven de bak uitsteken is dat niet erg. Het is nog steeds de veiligste manier om je kind tegen de rijrichting in te vervoeren. Zou ik dan toch maar weer de mc moeten gebruiken?
Oh ja voor Daan!
Wat knap van Daan, kleine stoere man!

oei, Fleur zo ziek. Fijn dat er een ha in de buurt is. Lijkt me een prettig idee.

Luieruitslag is echt naar! Ik zou een goede lik Sudo erop gooien en als het na een paar dagen niet over is even checken of het geen schimmel is.

Hier vanavond Sinterklaas met het hockeyteam. Max is lang wakker geweest, maarja...een kippenhokje met meisjes die ongeveer vechten om je vast te houden... Ik zou ook niet slapen. Hij haalt het morgen vast wel weer in.
Ook vanochtend weer 38,9. Ze heeft 150cc gedronken, dus dat ik best aardig. Ik ga maar even een schemaatje bijhouden, ik ben eigenlijk het bangst dat ze niet genoeg drinkt..

Tsja, ik kan mijn schoonpa wel bellen als er iets is, maar voor een echt consult gaan we naar onze eigen huisarts hoor. schoonpa woont hier een half uur vandaan en dat is wat moeilijk zonder auto. En vandaag heeft manlief ook nog eens de buggy achterin de auto liggen Baal als een stekker. Als het morgen niet iets beter gaat mag hij een ochtend thuis blijven om met Fleur naar de huisarts te gaan. Ik kan deze week echt niks regelen aangezien mijn agenda bomvol staat met externe afspraken die ik niet meer kan verzetten

Positief nieuws, de sollicitatiebrief is bijna af (kan bijna letterlijk mijn vorige brief voor dezelfde functie gebruiken, dus lekker makkelijk!!!)
Wat een mooi tentje Dropneus, zag het net op MSN. Knap dat je dat kan maken zeg!

Hier ook een ziekig mannetje. Hij krijgt tandjes en is verkouden. Beetje koorts, gisteren 38.9 maar vanmorgen al weer 37.5. Hij is niet blij!

Beterschap voor alle andere zieken!

Hoe zit dat nu ook alweer met luierpijn of zo? Toen ik hem vanmorgen verschoonde begon hij echt te krijsen. Waar kan dat op duiden?
Oei Michasa, Morris ook al ziek..... het is er ook echt de periode voor.

Veel beterschap!!!

Het is wel rustig met een zieke Fleur. Ze ligt bijna alleen maar te slapen, dus ik heb ineens zeeen van tijd vandaag. Nu even een bak koffie met zelfgebakken brownie erbij (mjum)
Ik red het de laatste tijd echt niet meer om bij te lezen en te reageren. Nu weer een druk weekend gehad. Wel leuk, zaterdag naar Artis en 's avonds even naar de kroeg. Gisteren de hele dag bij vrienden die ook een kleintje hebben. Dus heus gezellig allemaal maar toch voel ik me niet zo goed. Komt vooral doordat Morris alweer een tijdje aan het spoken is 's nachts, ik kan er echt niet tegen hoor. En Lars is een schatje maar is ook een beetje ziekjes en loopt de hele tijd te jengelen. Vandaar.

Nu ga ik eindelijk eens proberen een beetje bij te lezen.
Hmm dropneus, je maakt me jaloers met je koffie en brownie.

Ter geruststelling voor je dropneus, meestal is de koorts 's morgens erger dan later op de dag. Dus misschien gaat het met Fleur de goede kant op.

Wil ze wel nog gewoon hapjes enzo eten? En drinkt ze ook thee en water?

Finn heeft al een week geen trek in iets anders dan melk. Heel vervelend. Hij wil wel eten (groente / fruit), maar na 2 of 3 happen heeft hij genoeg. Volgens mij doet het pijn in zijn keel.

Micha, ik heb van Xaloy onthouden dat een van de weinige tekenen van hersenvliesontstekingeen luierpijn is. Google het maar even, geen risico's nemen.

Hoewel Finn de laatste tijd ook krijst met het verschonen, maar dat komt door zijn luieruitslag en volgens mij doet zijn keel meer pijn als hij op zijn rug ligt.

Die luieruitslag van Finn komt geloof ik echt door zijn antibiotica. Hij heeft ook nog eens diarree wat de uitslag nog erger maakt. Momenteel föhn ik zijn billetjes droog. Vind hij heerlijk.

Buitenmeisje jouw idee van in zijn blootje rond laten lopen is jammer genoeg minder geschikt. Het is hier wel relatief warm in huis, maar toch echt te koud voor zijn blootje.

Ik ga ook ff koffie zetten. Tot later
Bah, Morris nu ook al ziek! Van Xaoly en Compli hebben we geleerd dat luierpijn kan wijzen op een prikkeling van de hersenvliezen, een teken van meningitis. Goed in de gaten houden dus!

En jij voelt je ook al niet goed, voel je je vooral lichamelijk niet goed of ook emotioneel niet? Lastig hoor, heb je de mogelijkheid om deze week eens helemaal iets voor jezelf te gaan doen?

Ole heeft sinds een week de gewoonte om een uur of drie wakker te worden en dan vervolgens een uur te gaan spoken/jengelen. Na van alles te hebben geprobeerd valt hij uiteindelijk wel weer in slaap om vervolgens om 6 uur wakker te worden en niet meer te willen slapen. Heel vermoeiend. Ole was natuurlijk altijd al 's nachts wakker, maar dan was het drinken en weer slapen.

Misschien heeft hij last van zijn tandjes?

Dropneus, snel die brief de deur uit doen!!!
haha, Swissie, billetjes droogföhnen!! Daar zou ik nou echt nooit aan gedacht hebben!
Mogge,

voor alle zieke kindjes!

Swissie, Daan heeft ook regelmatog last van erge luieruitslag. Dan zijn zijn billetjes idd vuurrood en lijken het wel open wondjes. Meestal is het bij hem als hij tandjes krijgt of nu, bij een verandering van eten.

Ik heb zalf van de apotheek, maar laat hem 's morgens na zijn badje meestal ook even 10 min. in zijn blootje op zijn kleed spelen (met de verwarming op 'tropisch'). Het gaat meestal na een week weer weg bij hem.

Layla, ik heb ook gehoord dat ze zodra het hoofdje boven de mc uitkomt in een groter stoeltje kunnen. Maar als Zahra nu al zo krap zit, kan het denk ik geen kwaad om haar er al wat eerder in te doen, als ze maar wel redelijk zelfstandig ka zitten.

Misha, voor jou. Ik kan me voorstellen dat het je soms iets teveel van het goed wordt met 2 kleintjes, als ze allebei niet zo lekker in hun velletje zitten...helemaal niet erg hoor!

Oja, luierpijn is idd een teken van hersenvlies ontsteking, je kan het ook testen door zijn beentjes zachtjes richting zijn heupen te duwen als hij op zijn rug ligt. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen hoor, als je iets vermoedt!

Frambooske..hoe gaat het met je?

Icke..en met jullie?

Dropneusje..succes met je brief. Zou wel ideaal zijn als je die functie zou krijgen natuurlijk!

Lara..Max is nu al een vrouwenmagneet dus. Pas maar op over een jaar of 15/16/17/18!
Michaatje: een hele dikke knuffel!

Bij luierpijn moet je altijd naar de ha gaan zeiden ze toen we met Max in het ziekenhuis waren. Bel je ha dus even!
Micha wel doen hoor. En bijlezen hoeft echt niet. Zorg jij maar dat je weer een beetje tot jezelf komt. Dat lijkt me vreselijk moeilijk met twee kleintjes.

Tja die föhn tip hadden we van vrienden van ons, die deden dat met hun hele jonge baby al. Het werkt trouwens erg goed. Uiteindelijk ligt hij dan natuurlijk een tijdje in zijn blootje, in de warmte. En alle bacterien zijn mooi dood.

Na een dag was het egste rood er al af.

Wij hebben een heel modern huis waar je niet een individuele verwarming warm kunt zetten. Zo wie zo krijgen we het niet echt warm en niet echt koud hier in huis. Af en toe best lastig.

Ik ben benieuwd hoe het met Xaloy, Comli en Robbie gaat. Zouden ze hun huis al ingericht hebben?

Spitsmuis, hoe gaat het bij jullie?

Esan, is Vincent alweer een beetje opgeknapt?

Hoe is het met Framboos, Lilien en Marieke?

Hier nog steeds de maxi cosi cabrio. Ik vind het altijd zo ideaal om die op het onderstel van de bugaboo mee te nemen. Met een ander autostoeltje moet ik echt elke keer een losse buggy / gehele bugaboo mee.

Ik zal straks eens testen of zijn koppie er nog onder zit.

Fachat, ik ben wel benieuwd naar die Römer, ik begreep van een vriendin dat de baby Römer minder aangenaam is dan de maxi cosi, vanwege de zithouding, maar ik denk dat dat voor de vervolg autostoel anders is. Moet me er eens in gaan verdiepen.
Net heel bericht getypet, drukt Lars op refresh. Bericht weg. (Adem diep in, adem langzaam uit.)

Morris heeft gelukkig geen luierpijn. Net schaterde hij het uit tijdens het verschonen. Was gewoon uit z'n hum vanmorgen.

Julie zijn lief!

En nu moet ik gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven