***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik ga ook nooit met Zahra onder de douche, ze gaat alleen met papa douchen, dan geef ik haar aan als ze eronder staat. Ik heb van de week wel zo'n badring gekocht voor in het grote bad en dat is ideaal! Ik heb lekker mijn handen vrij om haar te wassen of te spelen met haar terwijl ze in dat ding zit. Ze vindt het ook echt leuk, zit lekker in het water te spetteren enzo. Vanmorgen had ze weer een enorme poepluier, ze zat echt helemaal onder dus ik heb haar maar gelijk weer in bad gezet. En ben nu dus weer een was aan het draaien.
Drop, hoe is het nu met Fleur? Is ze nog steeds niet lekker of is ze intussen aan de beterende hand?

Xaal, voor Robbie!

Steijn en Hugo eten nu brood van een bordje in plaats van het oerlelijke tafelzeil! Hugo eet het al een week van zijn bordje, maar Steijn ging elke keer heeeel hard met zijn handjes op zijn bord slaan, zodat alle stukjes brood tegen de muur, op de grond, op mij en op hem gingen. Nu heeft ie het helemaal door en eet alles netjes van een bord!

Straks gaan we de jongens naar mijn ouders brengen en ik zie er eigenlijk heel erg tegen op. Het is een enorme volksverhuizing (Xaloy, respect voor jullie emigratie!) en ik vind het raar om ze niet thuis te hebben. Ik hoop maar dat alles goed gaat! Aan de andere kant is het wel lekker dat we morgen allebei uit kunnen slapen zonder ruzie te maken wie er nu weer op moet staan.

Ik heb trouwens bedacht dat Hugo last heeft van een sprongetje. Ik zou niet weten welk sprongetje het is, maar het geeft mij wat meer rust. In zijn normale doen is het een heel vrolijk, ondernemend, innemend, pittig en een tikje ondeugend jongetje met wie je enorm kan lachen. (zo klein als hij is!) Gister en vandaag is hij bloedsjacherijnig, huilerig en wil niets. Ja, bij mij op schoot zitten, maar dat is ook maar even leuk. Steijn heeft nergens last van en zit heel de dag zijn lieve dikke zelfje te zijn.
Hee Layla, wij hebben ook van die badringen! Ze hebben er nog maar een keer in gezeten en Hugo vond het geweldig! (tot het ding instortte. Toen moest hij huilen en ik ook!) Steijntje vond er helemaal niets aan, maar Steijn moet wel vaker wennen aan nieuwe dingen. (heeft ie van mij! Ik kan ook niet zo goed tegen veranderingen!)
Ik moet echt leren om alles in een keer te posten, in plaats van drie keer...

Steijn is ook zo poeperig, de poepert! Hij heeft vandaag al drie heel vieze stinkluiertjes gehad, in tegenstelling tot Hugo.
Stortte dat ding in? Jeetje, dat is ook gevaarlijk! Het kan best zijn dat Hugo last heeft van een sprongetje, volgens mij heeft Zahra dat ook, al weet ik niet wat er dan moet komen. Ik hoop voor haar dat ze eindelijk gaat kruipen want volgens mij is ze gefrustreerd als ze iets ziet en het niet kan pakken omdat het buiten haar bereik ligt. Ze ligt nu overigens heerlijk te slapen. Om half 1 heb ik haar na haar boterham op bed gelegd en ze ligt er nog steeds in, dus ik ga ook maar ff relaxen.
Dat was inderdaad best eng toen het gevaarte ineens met Hugo er nog in instortte! Ik moet wel eerlijk zeggen dat het mijn schuld was; ik had het niet helemaal goed in elkaar gezet.

Ik denk trouwens dat Hugo hetzelfde heeft als Zahra. Huug doet zijn uiterste best om te kruipen, maar het lukt gewoon nog niet. Hij is denk ik nog niet sterk genoeg. Hij kan helemaal over zijn toeren raken als hij ergens bij wil en het lukt hem niet! Arm ventje!
Fachat : zie net dat je een extra kolom hebt bijgevoegd, jij verwacht percies vele zwangeren dit jaar . Ik denk dat bij mij er nog lang nee gaat staan hoor. Gewoon financieel niet haalbaar , plus dat ik de vierdeurswagen waarvoor ik ga sparen als ik weer werk heb nodig heb, om vriendlief te overhalen.
Haha, Witchke, het had een andere reden, maar ik denk dat er wel weer wat babietjes gemaakt gaan worden dit jaar, als ik al die berichtjes hier zo lees!

Wat is het hier rustig nu Swissie, Lara en Micha op vakantie zijn!

Punkie, waar was jij ook al weer geweest? Ik ben het vergeten! Hoe heb je het gehad? En hoe hebben de Popjes het gehad?

Spitsmuis, knap hoor dat de muisjes al van een bordje kunnen eten! Als ik een bordje voor Ole's neus zet, dan kiepert hij meteen alles om!

Ik heb de shirts die ik besteld had binnen gekregen (met Kaj en Ole's namen erop) en ze zijn echt heel leuk geworden!

Ik ben zo trots op Kaj! Hij heeft vandaag gewoon 10 km gefietst! We gingen een box met sprookjescd's ophalen die ik via MP had gekocht en Fachatman had de auto. We zouden eerst met de trein terug, maar Kaj heeft gewoon het hele eind gefietst! (Ole trouwens voor het eerst een lang stuk voorop!). Ik vind het zo knap van hem!
Goedeavond!! ff een vluggertje van Framboos want onze film gaat zo beginnen!

Fijn dat het al wat beter gaat met Ruubje! En fleur ook al iets...Naar hè die natte neusjes en doorkomende tandjes!! Knuffeltje voor beiden!

Fachat Mees is leuk!!!Ga het even op ons in laten werken....

Etos verkoopt trouwens verkoudheid badschuim (baby eigenmerk) ruikt echt heerlijk naar eucalyptus! Misschien ideetje om de boel ff te laten vrijkomen?

ook voor jezelf errug lekker!!!hmmmm

ow de film begint!!! laterrrrr lees ik meer bij.....
anoniem_43240 wijzigde dit bericht op 05-01-2008 21:17
Reden: stom!
% gewijzigd
Welke film ga je kijken? (Of heb je waarschijnlijk inmiddels gekeken?)

Straks om 22.15 "Hotel Rwanda" op ned3. Schijnt een erg intrigerende film te zijn!

Die badschuim hebben ze ook bij het Kruidvat, ruikt idd heerlijk, maar of het nou werkelijk helpt? Volgens mij is het water daar niet warm genoeg voor! (te weinig stoom in de badkamer)
quote:framboos81 schreef op 05 januari 2008 @ 21:14:

Etos verkoopt trouwens verkoudheid badschuim (baby eigenmerk) ruikt echt heerlijk naar eucalyptus! Misschien ideetje om de boel ff te laten vrijkomen?

Die is er ook van Zwitsal, die heb ik ook in huis voor als ze verkouden is. En Luuf natuurlijk niet te vergeten. Wat ik ook wel eens doe is een oliebrandertje met eucalyptusolie op haar kamertje zetten. En een halve ui naast haar bedje leggen (stinkt wel!)
Hotel Rwanda is heel erg goed, wel heel verdrietig hoor, maar zeker de moeite van het kijken waard.
quote:layla1969 schreef op 05 januari 2008 @ 21:26:

[...]

Die is er ook van Zwitsal, die heb ik ook in huis voor als ze verkouden is. En Luuf natuurlijk niet te vergeten. Wat ik ook wel eens doe is een oliebrandertje met eucalyptusolie op haar kamertje zetten. En een halve ui naast haar bedje leggen (stinkt wel!)ja idd ook van Zwitsal maar die vind ik minder fris! minder mint maar das persoonlijk...
hahaha wij zaten vanavond op een heel ander niveau, Wij hadden een hele flauwe comedy gehuurd! "Chuck&Larry" echt onderbroekenlol!

Nu gauw naar bedje toe!! Slaap lekker meisjes!!
Mogge!

Inderdaad erg stil zo!

Ik heb eigenlijk ook niets te melden. Het is grijs buiten, RObbie draait weer vrolijk de hele huiskamer door, wij hebben gister ook filmpje gekeken via de digitale TV die we hier besteld hebben (Want geen videotheek in de buurt :-) en ik heb lekker geslapen. Robbie ook.

En nu ga ik met de hond lopen. En Robbie.
Goedemorgen. Nou ja, goed??? Gaaaaaap.

Met Fleur gaat het nu goed. vanochtend geen koorts en ze ligt nu al 3 kwartier vrolijk te spelen. Af e toe wordt ze boos omdat ze steeds achteruit schuift op de vloer. Ze kan alleen maar achteruit en rondje om haar eigen as draaien zodat ze steeds verder van haar speelgoed verwijderd raakt. Ze draait overigens nog steeds niet echt van rug op buik of andersom.

Vannacht was ze minder happy en heeft ze meerdere heftige huilbuien gehad. Ik ben dan ook niet echt fit vandaag. Ik ben stiekum de slaapkamer uitgeslopen om met Fleur te gaan douchen en mijn man slaap nu in ieder geval lekker uit. Ik heb morgen nog een dagje vrij, dus haal de schade wel weer in.

Veel filmpjes gekeken gisteren! Wij hebben onze woonkamer opnieuw ingericht en dus weini tijd gehad om stil te zitten. We konden toch de deur niet uit met een zieke Fleur, dus dan maar binenshuis actief. Verder gisteren een grote zak met duplo primo en een speelkubus opgehaald (via marktplaats gekocht)

Ga even kijken of ik boven wat kleren kan vinden ipv slaapoutfit. Ik wil de gordijnen open doen!!!
Morguh!

Oeh, ben een beetje boos op Fachatman. Het was vandaag mijn uitslaapochtendje, maar hij weigert gewoon zijn bed uit te komen! Hij doet het gewoon niet! En natuurlijk sta ik, verantwoordelijkheidshalve, dan wel maar op om Ole aan te kleden enzo. Hij heeft Ole en Kaj vanwege zijn werk al drie dagen helemaal niet gezien en dan komt hij ook zijn bed nu niet uit en vanmiddag moet hij weer weg! Grrr, ben echt boos!

Hotel Rwanda was erg indrukwekkend! Poeh hee! Wij zaten echt allebei met tranen in de ogen de film te kijken! Voor wie hem nog niet gezien heeft, echt een aanrader. (Idd een héél ander niveau Framboos )

Kaj was zo grappig vanmorgen: Ik stond in de keuken, Kaj: mama! Ole kan al zonder handjes staan!! Ik: nee, dat kan hij nog niet! Kaj: jawel hoor, kijk maar! En daar stond Ole in de box op zijn armpjes te leunen aan het randje! Ja idd zonder handjes! Ik moest zo lachen!
Hoi Allemaal,

Zo einderlijk weer eens een berichtje van mij

Ik ben erg ziek geweest, ik had een griep met hoge koorts. Daarnaast was (en nog steeds, wordt iets minder) ben ik erg moe van de zwangerschap. Dus als ik 's avonds thuis kom ben ik blij als we gegeten hebben en dan plof ik op de bank en vaak val ik dan zelfs in slaap. Ik ga deze week weer eens beginnen met zwemmen dat heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan en dan vond ik wel lekker. En dan doe ik ook nog eens wat met de luie lichaam hahahahaha.

Ik ben nu bijna 12 weken zwanger, goh wat gaat dat toch weer snel en de uitgerekende datum is 22 juli. Afgelopen maandag 2e echo gehad en die was goed. Maar aanstaande donderdag wordt erg spannend, want dan krijgen we de nekplooimeting en daar ging het de vorige keer natuurlijk al fout bij Thijs, die was toen 6mm (2 keer zoveel als wat het maximaal mag zijn). Wij zijn ervan overtuigd (en het ziekenhuis denk het ook wel, maar geen bewijs) dat dit al aangaf dat er iets mis was met Thijs. Veel mensen denken dat een verdikte nekplooi alleen te maken heeft met het down syndroom, maar dat is dus niet zo, het heeft ook te maken met andere lichamelijk afwijkingen zoals bij Thijs het geval was. Anyway afgelopen maandag vroeg ik aan de arts of die toch al niet naar de nekplooi kon kijken. Hij gaf aan dat dit echt gemeten moet worden in een bepaalde periode van de zwangerschap anders is het niet betrouwbaar. Maar goed hij zou in ieder geval even naar de uk kijken en als er al aanwijzingen zijn voor afwijkingen zou die het zeggen, want dan moesten er misschien al andere maatregelen genomen worden. Maar het zag er allemaal goed uit. Ik toch doorzeuren of die niet even naar de nekplooi kon kijken. Nou vooruit maar geen opmetingen, want dan doen ze met andere apparatuur. Maar hij kon de nekplooi zo niet eens zien zitten dus dat was erg gunstig, maar wel met een slag om de arm, want in die 1,5 week kan er nog van alles veranderen. Maar mijn man en ik vonden het wel fijn om te horen en weer zijn we een stapje verder. Wij hebben nu het idee dat het allemaal goed is tijdens de nekplooimeting. Vaak is het ook zo dat er dan toch al sprake moet zijn van een verdikking bij een eerdere meting en die was er niet. Maar het blijft spannend. Donderdag 09:00 uur allemaal duimen voor ons.

Daarnaast heb ik ook wel weer eens last van mijn hartkloppingen/overslaand hart, dat zou toch komen door onbewuste stress en zwangerschapshormonen. Nou ja ik zie het maar als een erfenis van Thijs. Ik heb al allerlei onderzoeken aan mijn hart gehad voor DNA onderzoek voor Thijs en daar was alles goed, behalve dan dat 1 van mijn hartklepppen iets verder doorbuigt als normaal, maar dit geeft geen klachten en is ook niet erg. Maar goed echt een lekker gevoel is anders. In LUMC (Leiden) zijn ze nog aan het onderzoeken op cystenieren van Thijs en in een ziekenhuis in Duitsland zijn ze nog aan het onderzoeken op inversine syndroom (dat bepaalde organen verkeerd omzitten in het lichaam). Tot nu toe is er dus nog niks uitgekomen en weten ze ook niet wat het is, maar goed ze blijven doorzoeken. Het zou ook nog steeds pure pech kunnen zijn van Thijs (wat voor ons het beste zou zijn voor een herhalingsrisico), maar daar geloven de klinisch genetica niet echt in omdat Thijs zowel cystenieren als een hartafwijking had en daarom denken ze dat dit in een syndroom past. Omdat ze dit denken (dus puur gebaseerd op denken en geen feiten) geven ze ons een herhalingsrisico van 25%.

Maar wij zijn positief en hebben er een goed gevoel over, ook al beangstigt het ons soms ook heel erg, maar de blijdschap overheerst gelukkig.

Liefs
Fijn om weer van je te horen Zonnebloem en ook goed dat we nu op je eigen topic met je mee kunnen lezen en leven!
Lieve Zonnebloem, ik duim voor je aanstaande donderdag. Fijn dat je een topic hebt geopend zodat we je zwangerschap op de voet kunnen volgen. Ik leef erg mee met je, want na alles wat er is gebeurt met Thijs , vind ik je echt een sterke vrouw. Ik hoop echt dat je een gezonde baby mag krijgen, dit met gans mijn hart.

Meiden, wat is het hier stil ... morgen moet ik terug naar mijn psych, en ga ik ook de tandarts even bellen, want heb een afgebroken vulling ..
Mogge! Het regent heeeeeel hard! Bahbah!

Robbie gooit tegenwoordig zijn speeltjes weg, maar kan er nog niet achteraan kruipen! Dombo.

Gisteravond eters gehad en vroeg naar bed gegaan. Nu lekker fit.

Zonnebloem, ik duim voor jullie donderdag, en überhaupt!

Nu snel verder. Veel te doen 's ochtends tegenwoordig!
Gaaaaap, hier nog steeds geen fitte Dropneus. Fkeur had om 12 uur en om 4 uur een krijsaanval. maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ze dat gewoon doet omdat ze niet in haar bed wil liggen. Ik heb haar de eerste keer uit bed gehaald en toen was ze meteen stil. Ze heeft toen even bij ons in bed gelegen. maar als ik haar terug legde begin het gekrijs weer van voren af aan. Heb er dus maar even doorheen gebeten. Na 5 minuten was ze stil. De tweede keer ben ik wel op haar kamer geweest en heb ik haar even geknuffeld. Maar ik heb haar wederom laten krijsen. Ik ben bang dat ze ons echt uitprobeert. Een paar weken geleden was het bij het in bed leggen, daarna bij het eten en nu als ze 's nachts wakker wordt.

Doen jullie kindjes dit ook?
OOh ja en petje af voor de mama's met kinderen die niet doorslapen. Hou houden jullie het vol? Ik ben na drie nachten al een wandelende zombie (blij maar ver van de spiegeles vandaag....)
Balen dat fleur zo krijste vannacht. Xander was deze nacht om 5 u aan het huilen, fopspeen wilde hij niet. Dan maar de fles gegeven en dan was ie weer zoet.

Straks naar de psy en naar de tandarts, en maar hopen dat ik een van de dagen op gesprek mag gaan.
Witchke: Hoop dat ze je tand weer snel kunnen maken. Heb je een soort van kennismakingsgesprek met de psy dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven