***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Mogguh, hier weinig te melden, alles gaat zijn gangetje, ben alleen weer begonnen met werken, bleh!

Dropneus, balen van die gebroken nachten, hopelijk is het even een kwestie van even doorbijten tot Fleur weer haar normale slaapritme te pakken heeft.

Witchke, ik duim ook voor je dat je snel op gesprek mag.

Zonnebloem, super dat je weer even van je liet horen en dat je een eigen topic geopend hebt. Ik blijf je zeker volgen en duim voor een goede nekplooimeting donderdag!

Tot later!
OOh tuurlijk je had het over sollicitatiegesprekken witchke.... Kun je nagaan hoe wakker ik vandaag ben...

Ik hoop dat ik snel wat hoor naar aanleiding van mijn gesprek van afgelopen vrijdag.
Zonnebloem!!! Ik denk aan je! Wat fijn dat je ondanks de geschiedenis toch best positief in de zwangerschap staat. Je bent zo sterk en dapper!

Drop, het zou inderdaad best kunnen dat Fleur jullie uitprobeert. Hugo doet dit ook!

Het logeren is hardstikke goed gegaan! Mijn ouders vonden het helemaal gezellig met ze, afgezien van een valpartijtje van Steijn. Hij is heel hard met zijn hoofdje op de parketvloer gevallen en heeft nu een pracht van een blauwe bult op zijn mooie koppetje zitten! Arm mannetje.

Zo krijg ik bezoek (moeder van het cb)! Ben weer weg!
he muis wat fij om te horen dat het zo goed ging met logeren. Het is even doorbijten de eerste keer, maar dit is mooi!!!

was het zo goed dat het voor herhaling vatbaar is? dan kun je nog eens lekker samen met je man aan de boemel

Ik zit me te vervelen. er ligt nog een berg was om te strijken, maar daar heb ik geen zin in (heb net al een hele berg weggewerkt) Fleur ligt te slapen. Eigenlijk zit ik me alleen maar druk te maken over dat ik geen zin heb om te gaan werken de rest van de week.

Iemand nog suggesties voor leuke activiteiten?
Ook goeiemorgen, Hier ook weinig te melden. Vandaag is het gewone leven weer begonnen. We hadden ons een beetje verslapen en toen moest ik mij vanmorgen binnen 10 minuten aankleden en Kaj's schoospullen klaarmaken en Kaj naar school brengen. (Gelukkig was hij wel al aangekleed!)

Spannend, vandaag komt er iemand van de verzekering langs op het schip om de schade op te nemen. Hopelijk valt vooral de schade aan de motor mee. Als alles nu meezit, hebben we het schip binnen 3 weken verkocht, maar de koper wil wel dat de motor in orde is, dus allemaal duimen voor ons!

Dropneius, hier ook nog steeds gebroken nachten hoor! Het ging even iets beter (wat krijsen betreft), maar sinds een paar nachten (en nu ook overdag) valt Ole zo moeilijk in slaap! We nemen hem 's nachts al bij ons in bed, maar zelfs dan is het nu alleen goed als hij aan de borst mag. Voorbeeldje van vannacht: Ole om 24.00 uur wakker, uit zijn bedje gehaald, bij mij in bed, borstvoeding. Ole om 01.30 uur weer wakker, krijsen! Ik Fachatman wakker maken, want als ik hem ga troosten wil hij maar 1 ding! Fachatman hem proberen te troosten, in zij bedje gelegd, een tijdje aangezien, na 10 minuten gaan kijken, na 10 minuten weer kijken, na weer 10 minuten heb ik hem naast me neergelegd en hem de borst gegeven, Ole werd rustig en viel in slaap. Om 5 uur ongeveer hetzelfde liedje, alleen niet geprobeerd in zijn bedje te leggen, maar meteen aan de borst en Ole viel weer in slaap.

Hij gebruikt mij echt als speentje en een echt speentje moet hij niet... zucht..

Sorry Dropneus geen tips hier (kan ze zelf wel gebruiken!)

Zonnebloem, ik heb je topic even gelezen...

Heel veel sterkte en geluk a.s. donderdag!
Toch weer een heel verhaal geworden...

Spitsmuis, een moeder van het CB? Iemand die je daar hebt leren kennen komt op de koffie ofzo?

Fijn dat het logeren trouwens zo goed ging!
Fachat: Jee dat is echt zwaar ja..... Fleur krijgt al een hele tijd geen borstvoeding meer en slaapt met een speentje. als ze een krijsaanval heeft hoeft ze haar speen ook niet.... maar gelukkig blijkt in de praktijk dat ze niet langer dan 10 minuten krijst en dan alweer in diepe slaap is. Dan kan ik het nog wel over mijn hart verkrijgen om haar gewoon te laten liggen. Als het een half uur zou zijn zoals bij Ole zou ik haar ook gewoon bij ons nemen.

Ik hoop voor jou dat het snel beter gaat met slapen! en ik zal snel ophouden met mopperen...
Fach, wij nemen Huug ook wel eens bij ons in bed als hij overstuur is 's nachts. Ongeveer twee keer in de week wordt hij hard huilend wakker en is dan echt hysterisch. Voor hem (en ons) is het veel prettiger om hem in bed te nemen en daar in te laten dommelen!

Drop, ik heb inderdaad een moeder op het cb leren kennen die net als ik thuisblijfmoeder is. Ze was hier net met haar twee dochtertjes en het was erg gezellig! Hugo vond het iets minder gezellig, maar hij was dan ook erg moe. (mannetje!) Steijn heeft vriendjes zitten maken en ligt nu ook weer op een oor!
Fachat.. wat herkenbaar die nachten. Hier de laatste nachten ook weer circus. Ik ben ook gewoon speen snachts.. pfff.

Kolf jij trouwens nog op je werk? Koen krijgt nu op de creche alleen tussen de middag nog bvpap. Dus ik kolf nog 1x.

Verder niet heel veel spannends. We proberen weer in ons normale ritme te komen maar Koen werkt daar snachts dus nog niet echt aan mee. Vandaag is hij weer voor het eerst naar de creche gegaan en ik hoop dat hij het een beetje naar zijn zin heeft.

Ga weer aan het werk, want er moet nog iets af vandaag.
Brr fachat, ik zou niet graag in je plaats zijn hoor, hopelijk heb je vannacht een betere nacht.

Over solliciteren, er heeft weer een interimkantoor contact opgenomen ivm een job, is af en toe overwerk maar niet dagelijks. Dus valt nog mee. Ben nu heel druk bezig met het pushen van uitzendkantoren om job te vinden voor mij. En als ze iets vrij hebben, mail ik hen om de paar dagen terug om te vragen of ze nieuws hebben.

Hebben jullie trouwens ervaring met pakjes sturen naar het buitenland via jullie post. Mijn verkoper in NL meldt me dat ze al een paar dagen een pakje heeft verstuurd. (op site staat dat binnen de 24 u het in BE moet aan komen) Nu raadt je het al heb het pakje nog niet ...
Dropneus, alsjeblieft blijven mopperen hoor! Doet juist goed om wat herkenning te lezen. Ik denk eigenlijk dat het zwaarder is om een gebroken nacht te hebben als het maar af en toe gebeurt, dan 8 maanden lang elke nacht, je raakt er ook wel enigzins aan gewend (of niet Icke!).

Dus jij ook een speen Buitenmeisje.... Ik kolf ook nog steeds op mijn werk, maar heb nu al 2 weken niet gekolfd, moet vanavond weer even, denk dat het best moeilijk zal gaan... Van hoelaat tot hoelaat is Koen op de creche?

Over pakjes, witchke.... ik kreeg laatst een pakje uit Parijs, heeft er ongeveer anderhalve week over gedaan! Dus tja, kijk anders even op tpg.nl daar staat vast wel iets over verzenden naar het buitenland.
Iemand trouwens ervaring met Nutrilon goede nacht?
Met EU-Pack Special (EPS) verstuurt u al uw pakketten snel en voordelig binnen de Europese Unie. Dankzij een hoogwaardig distributienetwerk biedt TNT Post Pakketservice u een korte en betrouwbare bezorgtijd. Naar België is dit zelfs binnen 24 uur

Heb pakje nog altijd niet, raak al bezorgd dat ik het niet zal krijgen ...

(waren de boeken van Kluun)

Overlaatst ook al een nationale zending kwijtgeraakt via Kiala ...

Pff ik durf niet meer kopen via het internet.
Zo, ik heb even heel erg snel bijgelezen. Micha en Icke: veel plezier met de minimeet!!

Hoe is het inmiddels met de zieke kindjes? En met Steijns hoofdje? (zielig!!)

Framboosje: ik vind Maurits, Cas en Philip ook heel leuk! Boris vind ik ook best leuk.

Zonnebloem: wat fijn dat je even je verhaal komt doen hier! Ik duim me helemaal suf voor je. Wat spannend en leuk dat er een broertje of zusje voor Thijs komt!

Wij hebben het heerlijk hier! De weg hierheen was wat irritant want de nieuwe band liep ook leeg, dus dat leverde weer vertraging op. Zucht. Max heeft de hele weg de oren van mijn hoofd gekwebbeld. Serieus, hij is dus alleen stil geweest op zijn vaste slaaptijden (de man van de klok). Ik was eerst wat bang dat hij alleen maar zo slapen en de nacht een drama zou zijn, maar dat was dus niet zo.

Toen we hier aankwamen bleek alle electriciteit te zijn uitgevallen. Het wordt dan niet een heel klein beetje koud hier, nee....11C.

Max had het dus ook steenkoud koud, ondanks zijn twee dekens, dus hij heeft met 2 truien, een broek, sloffen en sokken in zijn Bugaboo geslapen, want die voetenzak was warm. Werkte perfect gelukkig. De volgende dag heeft de monteur de (vloer)verwarming gemaakt.

Gisteren zijn we uitgebreid gaan lunchen en we hadden bedacht dat we dan mooi tussen 13:00-15:00 konden eten als Max slaapt. Er was een kamertje waar hij mooi kon staan in de kinderwagen. De hele week heeft hij al een ijzersterk ritme, maar gisteren natuurlijk even niet... Uiteindelijk heeft hij zich 2 uur in de kinderstoel vermaakt door naar mensen te lachen (dat leverde hem de bijnaam monsieur charmeur op ) en hapjes mee te eten van ons. Ideaal! Dit jochie mag vaker mee

Morgen gaat mijn vriend skien in Courchevel en gaan Max en ik terrashangen, wandelen en mensen kijken. Overmorgen gaan we alweer weg. Jammer hoor, dit relaxen, wijntjes drinken en lekker eten bevalt me wel.

Ik hoop echt dat het slapen van Max zo doorgaat thuis (anders gaan we linea recta terug..!). Om 9:30 gaat hij een uur slapen en dan van 13:00-15:00 (behalve als je uit eten wilt) en dan weer vanaf 18:30.

Tot woensdagavond lieve meisjes! (nu moet min vriend weer even een beetje werken)
Lara : fijn dat je nog eens iets van je laat horen, en fijn dat je het naar je zin hebt ginds !!
Jeej ik mag op gesprek morgen om half 3 !! Duimen voor mij aub !!
go witchke go!!! Na al jouw positieve berichtjes van de laatste tijd moet dat gesprek ook goed gaan. Ik duim voor je!!!
heeej ff kort niet veel te melden,

Fijn lara dat je er even weer was (kom je hier nog ff terug voor woe?) wel zo gezellig!

En brrrrrrrr wat naar zo'n koude nacht zeg!!

Fachat Nutrilon goedenacht uit zo'n pak vond ik niet echt bijzonder...Tis nauwelijks dikker (dus minder verzadigender) dan gewone nutrilon.

Ben zelf heel tevreden over de pyamapapjes, lekker lobbig spul, en Tommy valt na de fles altijd in slaap! (bij normale fles gebeurt dit niet) ook slaapt hij er heerlijk op door.

Maar je kunt bezwaar hebben tegen pyama papje omdat er misschien een beetje suiker inzit...eerlijk gezegd maak ik mij daar niet zo druk om. (Weegt niet op tegen het voordeel)

Witch succes morgen!!!!

oja, vanmiddag een bejaarde mevrouw die zei: "zeker niet zo lang meer?" terwijl ze naar mijn buik wees....Ze was aardig onder de indruk dat het pas in juni gaat gebeuren! tja, de rek zit er nog goed in! dat blijkt wel weer...

Oja icke, hoest nou met ruubje???
Dropneus, Tommy heeft ook krijsperiodes bij bepaalde handelingen. Dan weer een tijdje tijdens het avondeten, dan weer bij het verschonen, of bij het plat op de rug leggen etcetc.

Vaak is het na een paar week ineens weer klaar...Hopelijk is het slaapprobleem van fleur ook slechts een fase....
Fachat, ik heb een tijdje geleden wel Nutrilon goedenacht gegeven, in 1e instantie kant-en-klare (uit die pakjes) en daarna in poedervorm. Tot het CB me adviseerde om dat 's avonds niet meer te geven, omdat ik de nadruk op de voeding overdag moest leggen. Ik geef ze nu dus gewone melk en ik kan niet zeggen dat ze met die goedenacht echt beter sliep dan nu. Overigens had ik nog wat pakjes kant-en-klare staan en die heb ik laatst gegeven, maar ze lust het gewoon niet meer. Ze vindt het volgens mij echt vies nu! Dus ik ga ze maar weggeven aan de buurvrouw, want die geeft haar dochter wel pyamapapjes enzo.
Fijn dat jullie het zoleuk hebben Lara! Geniet er maar van!

Framboos, eigenlijk probeer ik al 2 weken dat pyamapaje te kopen, maar het is steeds overal uitverkocht. Nu zag ik die Nutrilon Goedenacht dus staan en dacht: laat ik dat eens proberen.

Witchke, ik ga voor je duimen morgen, heel veel succes!
Layla, ben ook wel erg benieuwd of Ole het lust! Ik twijfel nog of ik (of eigenlijk Fachatman) het vannacht moet geven (om 24.00 uur als hij wakker wordt) of morgenavond voor het slapen.
Fachat: volgens Nutricia (dat is toch de fabrikant van Nurtilon? Nouja, die in elk geval), het cb en de drogist is Nurtrilon goedenacht gewoon normale Nutrilon met rijstebloem. Ik gooi er dus gewoon 3 eetlepels rijstebloem doorheen. Die Nutrilon Goedenacht is trouwens enorm duur!

Witchke: succes morgen!

Helemaal vergeten te zeggen! Max kan sinds vorige week achteruit kruipen. Pfff...zet hem op een minder gladde vloer en hij gaat ineens als een speer. Als hij maar niet denkt dat we de houten vloer eruit halen... . Nouja, ik vind het erg schattig om te zien, maar het betekent wel dat we hem nog meer in de gaten moeten houden.

Framboos: ik ben zooooooooo nieuwsgierig naar de echo!
[quote]fachat schreef op 07 januari 2008 @ 21:00:

Fijn dat jullie het zoleuk hebben Lara! Geniet er maar van!

Framboos, eigenlijk probeer ik al 2 weken dat pyamapaje te kopen, maar het is steeds overal uitverkocht. Nu zag ik die Nutrilon Goedenacht dus staan en dacht: laat ik dat eens proberen.

?uitverkocht? das gek! trouwens bij de AH is pyamapapje het goedkoopst...scheelt echt aanzienlijk! De drogisterijen hebben het trouwens ook...Etos en DA zijn weer heel duur, maar kruidvat valt weer mee...

Nutriolon goedenacht is ook in pakjes verkrijgbaar, maar dat is dan weer niet handig 200cc en heel veel duurder dan pyama pap.

Nu we het toch over koopjes hebben Pampers bij de Etos

3halen 2betalen. 20euro totaal.
Go Max, go Max!!

Is dat echt zo van die goedenacht, nou lekker dan (het verbaast me eigenlijk ook niks hoor!), en rijstebloem heb ik al eerder geprobeerd en dat had helemaal totaal geen effect! Nou ja..

Oeh was dat vandaag, die echo? Ben dan ook zeeeeer benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven