***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Oh Muis, sorry. Wat zielig voor je!

Fijn dat je even naar de dokter kunt, dat is waarschijnlijk toch wel een goed gevoel. Wel doen hoor.

Ik weet niet wat ik verder moet schrijven, had zo gehoopt op goed nieuws.

Ga dan maar weer verder met mijn werk.
Muis, wat rot voor je. Verstandelijk weet je dat het wel even kan duren maar je had zelf al het gevoel dat je zwanger was dus dan valt het toch tegen. Maar meid, dat je niet meer zwanger zou kunnen worden is gewoon onzin natuurlijk! Jij bent gewoon hardstikke snel weer zwanger hoor. Ik ben zelf bang dat het bij mij nog wel even duurt dus ik reken gewoon nergens op de komende tijd. En in de tussentijd gewoon lekker genieten van je sigaretje, cola en koffie hoor (en op zijn tijd een glaasje wijn). Ik ben blij dat je toch een beetje hebt kunnen lachen om mijn stunt. Ik ben zelf de hele dag al zo duf als een konijn (hoe zou dat nou komen?)
Muis, wat ontzettend klote (sorry ik heb er geen ander woord voor) voor jou / jullie! Ik zat hier ook zo te hopen op goed nieuws. Meisje toch.... sterkte hoor!

Even een paar dagen flink aan de koffie, cola, drank en sigaretten en dan na het weekend weer flink van bil! Dat het nu niet goed is gegaan wil natuurlijk hélemaal niet zeggen dat dat een volgende keer weer het geval is! Alhowel ik me jouw gevoelens nu heel goed begrijp hoor!

Ga je nog wel even langs de huisarts (zou ik wel doen, gewoon om het toch zeker te weten, voor jezelf)?
Muis, hoe is het nu met je?

Lara, laat even weten als je morgen naar de geboortewinkel gaat. Ik wil ook nog die kant op deze week, dus (als het uitkomt met de kleintjes) kan ik misschien ook even die kant op komen, kunnen we heel even een bakkie doen. De boeken die ik heb heten 'baby's eerste jaar' en 'de peuterjaren'.

Layla, wat een actie vannacht, maar wat een oen ook, die man van jou! Niet even de wekker goed zetten! Op zich beter dan mijn nacht, jij had ineens nog een heleboel uur slaap tegoed!

Pff, de kleintjes slapen. Alsjeblieft laat het goed gaan vannacht, ik wil slapen! De dokter heeft niks gegeven voor hun prutoogjes. Het is of uitzieken, of antibiotica, dus ik kijk het liever nog even aan. Voor z'n eczeem heeft Lars ureumzalf gekregen, iets milds dus. Ik probeer echte medicijnen zoals hormoonzalf altijd zo lang mogelijk (maar niet te lang) uit te stellen.

Bij de apotheek kreeg ik een proefset van La Roche-Posay! Ik zei dat ik zo'n gevoelige huid had en toen kreeg ik dit mee om te proberen, 2 cremetjes, een reinigingsmelk en een hydraterende spray!
Ole heeft trouwens een redelijke nacht gehad, het blijkt wel lastig om Ole om 17 uur te laten eten. Het is dan echt spitsuur in huize Fachat (vriendjes die opgehaald worden, eten dat gekookt moet worden), uiteindelijk zat Ole om 18.15 uur aan zijn warme prakkie en heeft hij om 19.15 uur nog flink uit de borst gedronken (pap vond ik dan toch iets te snel na zijn prakkie) en toen heeft hij om 22.30 uur nog een papfles gekregen, waar hij ongeveer 20 cc van heeft opgedronken. En toen om 02.30 uur wakker voor de borst en daarna pas weer vanmorgen. Redelijk goed dus. Vanmorgen eerst een bordje pap geprobeerd, maar na 3 hapjes had hij het wel gezien. Toen maar in een fles overgedaan, maar dat bliefde hij ook niet echt (ik had hem 's ochtends geen borst gegeven). Morgen nog maar eens proberen en anders ga ik hem gewoon brood proberen te geven 's ochtends. Ik heb het nieuwe schema ook aan mijn go "opgedragen", dus ik ben benieuwd hoe dat gegaan is. (Fachatman, Ole en Kaj zijn nog niet thuis, kunnen elk moment terugkomen van zwemles). Er lijkt dus hoop te zijn...
O fijn, dat is al een stuk beter dan de nacht ervoor! Als hij na een paar dagen nog steeds geen pap wil 's ochtends zou ik gewoon brood gaan geven, geef je hem dan ook nog de borst als hij wakker is? Wat ook kan is dat hij boos is omdat hij geen borst krijgt 's ochtends en daarom geen pap wil. Eerst even aan de borst en dan pap, zodat de ergste honger weg is? Denk gewoon een beetje mee...

Ik ga naar bed (écht waar), welterusten!
Muisje, hoe gaat het met je? Ik denk aan je!!

Fachat: fijn dat het beter ging vannacht! Ik vind de tips van Micha trouwens wel aannemelijk klinken.

Micha: ik ga morgen eerst even langs die andere boekwinkel (want op de route) en anders langs de geboortewinkel, maar dat laat ik dan wel even weten. Laten we sowieso gauw weer eens een kopje koffie doen.

Pfff...Max is ontroostbaar. Even kijken wat er loos is.
Micha, ik heb ook laatst wat proefmonsters gehad van La Roche-Posey. Ik heb echt last van een extreem droge huid met hier en daar wat exceemplekjes en die creme hielp heel goed. Ik heb vorige week een tube handcreme en een lotion die voor het hele lichaam geschikt is gekocht. Ik kreeg ook wat monstertjes met verschillende gezichtscremetjes mee en die bevallen ook goed. Dus als mijn Clinique spullen op zijn ga ik denk ik over op La Roche Posay. Weltrusten!

Fachat, fijn dat het wat beter ging vannacht met Ole, misschien moet hij er even aan wennen en slaapt hij straks wat beter door.

En inderdaad, als hij geen pap wil kun je hem ook gewoon brood geven, ik denk dat ik dat binnenkort ook met Zahra ga proberen, want ze is niet echt een fan van pap, de eerste paar happen gaan er zo in (ws omdat ze echt honger heeft 'smorgens) maar daarna moet ik haar steeds afleiden om haar te laten eten. Soms begint ze ook ineens te blazen met een volle hap pap in haar mond, ook heel fijn als je net gedoucht en aangekleed bent.

Muis,hoe gaat het nu met je? Heb je nog steeds buikpijn? Laat je maar lekker verwennen door A. Misschien lekker met een kruik op de bank als je mannetjes op bed liggen?
Opgelost. Max wil tegenwoordig meteen verschoond worden als hij een poepluier heeft. Eerst kon het hem dus niks schelen. Hij poept wel 4 keer per dag (nooit gedacht dat ik dit moederniveau zou bereiken, door ongeneerd over aantal keer poepen te praten, maargoed.). Misschien blijft hij daarom zo'n sprietje?

Muisje: laat je maar lekker verwennen vanavond! Hoe is A. eronder?

misschien ben ik iets te snel, maar er is een lichtpuntje: ik heb wel eens gehoord dat mensen na een miskraam extra vruchtbaar zijn.
Spitsmuis. Even jezelf lekker verwennen nu! Dat hoort erbij als het niet meezit en al was het nog zo pril, het is gewoon klote!!!

Hihi, wat een lollige berichtjes staan er weer tussen. Moest erg lachen om jouw verhaal Layla!!

En dan Michasa aan de Coke...... Haha.... De KV mama's bevinden zich dagelijks tussen de witte poedertjes

Hier verder niks te melden. Vandaag een drukke dag gehad en ongesteld, dus ook niet helemaal happy momenteel. Ach ja, dat gaat weer voorbij he.....
Layla, wat een verhaal ook weer van jou vannacht! Ik zie je daar al staan helemaal klaar voor de dag! Hoe krijg je het voor elkaar?

Tjee Lara wat poept Max veel zeg, Ole poept meestal maar 1, hooguit 2, keer per dag!

Wauw Micha! Om 19.30 al naar bed! Wat zal jij dan toch ontzettend moe moeten zijn!
Tsja, Max dus eerst ook. Dit is echt iets van de laatste tijd. Snelle stofwisseling? Ik hoop het voor hem, blijft hij lekker slank

Weltrusten!
Tsja, Max dus eerst ook. Dit is echt iets van de laatste tijd. Snelle stofwisseling? Ik hoop het voor hem, blijft hij lekker slank

Weltrusten!
Net thuis van werk lees ik het vreselijk nare bericht van Muis!

Lieve muis, jij was toch ècht een ubermoeder dat jij je lichaam zo goed doorhad! dus toch zwanger....Maar helaas zo kort....

Mijn tip, pak de draad snel op en probeer het opnieuw! Mijn collega(die van 2jun uitgerekend) was 4wk na haar miskraam weer in verwachting! En ook bij onze eigen Zonnebloem ging het snel weet je nog? Dus ik zeg, zet um op!!
Goedenmorgen dames. Muis, heb je een beetje kunnen slapen?

Lara, Finn begint nu ook direct te schreeuwen bij een poepluier. Op zich wel erg handig, want dan is het tenminsten nog relatief makkelijk.

Finn is trouwens nog steeds niet beter. Niet dat ik als vreselijk ontaarde moeder daar iets van merk, maar ik hoor dat zo van mijn man en de creche. De mensen die hij wel ziet zeg maar.

Ik zit nu dus alweer op kantoor. Gisteren tot 20.30 en nu alweer.

Lekkere actie gisterenavond, zit ik lekker in de trein naar huis (verwachte om 21.10 thuis te zijn, manlief zou me van station halen), blijft de trein gewoon in Zürich staan en gaat niet verder naar mijn dorp. Verdorie, half uur wachten.

Daar zit je op te wachten tegen die tijd. Als ik dat had geweten had ik nog even door kunnen werken.

Over werken gesproken, ga maar eens beginnen. Heb zo ontbijt met de big boss (en 10 anderen), even wat slimme vragen bedenken ("waar is de koffie???"). Daarna weer snel verder met mijn investeringen, moet nog veel doen in een paar dagen!
Muisje: hoe is het vandaag met je?

Sterkte Swissie! Wat een enorm lange dagen maak jij toch. Is het iets tijdelijks, of is dat altijd zo?

Wat naar dat Finn nog niet beter is zeg! Moet je niet met hem naar de dokter, of heeft dat geen zin? En mag hij gewoon naar de creche toe dan? Misschien zijn ze minder streng dat hier?

Max had vannacht om 2:30 honger en was daarna steeds zijn speen kwijt. Toen hij eindelijk sliep kon ik niet meer slapen en lag ik dus tot 5 uur wakker. Handig... Nu maar gauw aan het werk.
Beterschap voor Finn

Ik mag morgen wschlk weer op sollicitatiegesprek, en het is een dringend invulbare job, dus ik hoop op goed nieuws, het is als baliebediende/commercieel bediende.
Joepie Witchke, dat is weer goed nieuws. Succes ermee.

Lara, Finn heeft geen koorts, hij kucht alleen veel en je ziet aan hem dat hij niet gezond is (zijn ogen staan wazig zeg maar).

Gelukkig is hi heel makkelijk en slaapt hij heel veel. Aangezien ze allemaal gek zijn op hem mag hij gewoon op de creche komen.

Vervelend van die spenen zeg. Ik ben blij dat ik er nooit uithoef voor zoiets. Finn valt meestal in slaap met een speen, maar slaapt ook prima zonder. Hij hobbelt in zijn slaapzak zijn hele bedje door op zoek naar zijn speen als hij hem toch wil hebben. Ik leg meestal nog een reservespeen ergens in zijn bed, die vindt hij wel.

Liggen jullie kids trouwens ook wel eens zo gek te slapen? Finn slaapt op zijn knietjes met zijn hoofd tegen de bovenkant van het bed. Heel zoet gezicht (zal eens een foto maken), maar volgens mij erg onhandig.

Gelukkig is deze drukte niet normaal. Moet maandag (eigenlijk vrijdag) heel veel informatie af hebben, da's dus even hard aanpoten.

Ben blij dat ik niet meer als accountant werk, daar had ik standaard deze werktijden!
Muis, we denken aan je. Heel veel sterkte.
Lara, we doen wel koffie in de buurt binnenkort, ik vind het vandaag ook geen lekker weer om naar de geboortewinkel te lopen. Morris heeft ook aan de lopende band poepluiers, niet normaal! Vannacht om 2 uur had hij er ook weer een, gelukkig kan ik weer ruiken en had ik het door. Dit was dus de enige keer dat hij wakker was, daarna sliep hij tot half 8 door, en ik ook! Jammer dat je zo lang wakker lag, ontzettend irritant is dat. Je weet gewoon dat je moe zal zijn de volgende ochtend maar je kan er niks aan doen.

Swissie, zowel Lars als Morris slapen op die manier! Helemaal in een hoek gefrummeld, en dan met hun knietjes onder hun lijfje. Het ziet er zo schattig uit, maar het lijkt me helemaal niet comfortabel. Werk ze!

Witchke, ik duim dat het dit keer lukt met de baan!

Layla, ik heb een tubetje toleriane riche gekregen en hij is echt heerlijk! Als ik zwanger ben heb ik echt last van een heel gevoelige huid met droge plekjes, geen eczeem maar gewoon trekkerig. Fijn dat het bij jou ook zo goed bevalt!
goedemorgen!

Muisje beetje kunnen slapen?

Swissie jij hebt het maar druk! En wat is er toch met Finnetje???Zo lang al!?Ik vroeg ook eens aan de CB arts waarom Tommy soms maanden verkouden is. Die zei dat dit waarschijnlijk verschillende virusjes zijn die elkaar opvolgen..Zielig hoor dat kindjes zo lang ergens mee blijven zitten!

Vannacht was Tommy een beetje verdrietig...Tussen 23:00 en 1:00 werd hij steeds weer huilend wakker!? Dit heeft ie nog nooit gedaan! Uiteindelijk hadden we het idee dat hij honger had want hij heeft 3x een fles van 100cc gehad, en toen was het uiteindelijk goed. Nou was Tommy gister bij mijn moeder lees: "schema?waarom?"en "hij liet 80cc staan, hij wilde ècht niet meer!"

Dus daar zal het ook wel iets mee te maken hebben gehad...
Muisje gaat het een beetje met je? Heb nog aan je gedacht vandaag hoor. Wat vind ik het rot voor je. Maar wie weet is het volgende keer weer raak en krijgen jullie een mooi november kindje.

Bwa ik hoop niet te hard op de baan, hebben dus een onthaalbediende nodig, en ik ben volslank zoals jullie al weten. Gewoon volslank en verzorgd zal wel niet goed genoeg zijn.
ontzettend geinig! Op kruidvat.nl kan je in het kader van Valentijnsdag een theeglas laten bedrukken met een foto van je baby!! 6,95
theeglas

Misschien leuk voor je oma? of stiekum voor jezelf...
Finn nog steeds ziek? Wat zielig! Swis, ik hoop dat ie snel beter is!

Framboos, wat ont-zet-tend irritant dat je moeder zich niet aan zijn schema houdt! Ik heb bij mijn moeder echt ingepeperd dat ze zich strakker dan strak aan schema's moet houden, omdat het voor mij anders echt geen doen is. (kan me Eline nog goed voor de geest halen!) Gelukkig heeft mijn moeder mijn subtiele hint opgepakt en houdt ze logboekjes bij! Kan je het anders niet een keer recht in haar gezicht zeggen dat ze het voor jou en Tommy wel heel moeilijk maakt op deze manier? Gebruik je zwangerschap als argument! Iedereen weet dat zwangere vrouwen zich heel strak aan schema's moeten houden, anders zijn ze de kluts kwijt!

Laar, Hugo is ook zo'n poeperd. (ik dacht ook dat ik nooooit zo'n moeder zou worden die het over het aantal luiers van haar kinderen zou hebben...) Hugo kan makkelijk vier luiertjes op een dag heel erg vies maken, maar hij trekt zich er weinig van aan. Volgens mij kan het hem niet schelen dat hij stinkt! Dat is overigens met Steijntje wel anders; Steijn begint altijd heel hard te huilen als hij een vieze luier heeft! Nu is Steijn niet een kind dat veel huilt, alleen als hij dus honger heeft (dan jengelt hij), moe is (jengelen), of een vieze broek heeft. (heel hard huilen) Nu moet ik zeggen dat ik het Hugo vandaag ook niet heel makkelijk heb gemaakt: ze aten vanochtend allebei een halve kiwi (laxerend), een halve banaan (verstoppend) en een halve mandarijn (heel erg laxerend). Nu heeft Huug tussen tien en half een welgeteld twee vieze mandarijn-luiertjes gehad! Meneer Pampers is denk ik er blij met hem!

Witch, volslank betekent toch niet dat je niet representatief bent? Een vriendin van mij is heel erg volslank, maar het is zo'n leuke meid om te zien! Ze heeft een prachtig gezicht en kleed zich erg leuk, dus dat ze een paar maatjes meer heeft zie je niet eens! Joh, als ze je niet willen vanwege je uiterlijk, dan wil je er toch niet eens werken?

Met mij gaat het eigenlijk best goed. Ik bloed nog steeds, maar het is minder ranzig dan gister. Gelukkig, want dat maakt het ook minder confronterend. Gister zag ik alleen maar slijm, weefsel, stolsels en meer van dat soort troep, maar vandaag is het gewoon bloed. Ik ben er eigenlijk okee mee, al voel ik me wel leeg. Ik heb de overtuiging dat het niets voor niets mis is gegaan; ergens zal er iets niet goed zijn geweest. Nu moet ik eigenlijk de gynaecoloog bellen in verband met medicijnen die de aanleg van de placenta kunnen bevorderen (HELLP-erfenisje), maar ik weet niet of ik daar zo'n zin in heb. Ik ben heel slordig met het slikken van medicijnen (heb er gewoon een hekel aan!) en heb meerdere keren op mijn falie gekregen van de verpleegsters in het ziekenhuis. Aan de andere kant heb ik eigenlijk wel zin om weer zwanger te worden, dus is het misschien maar beter dat ik het wel doe.

A. is wel schattig. Hij heeft het niet met zoveel woorden gezegd, maar volgens mij vindt hij het best erg dat er niet een frumpie bij komt in oktober. Hij komt straks naar huis (wil voor me zorgen, hoeft niet) en is nu plannen aan het maken wanneer het weer zou kunnen. Gisteravond zei hij dat een novemberkindje veel leuker is, want dan zou het wel eens op onze trouwdag geboren kunnen worden! *smelt*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven