***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Leen, hoeveel kcal mag jij volgens je dietiste eten per dag?

Het is inderdaad niet simpel, maar met een beetje wilskracht lukt het lijnen wel. Ikzelf durf best toegeven dat ik wel eens zondig, maar zolang dat de weegschaal niet weergeeft dat ik verdikt ben, ben ik blij. Ik ga zaterdag trouwens met een vriendinnetje uit eten, en ga me wel iets lekkers nemen hoor.Maar dan volgens ww normen, een lekker hoofdgerecht met niet al te veel punten, en tijdens de dag dan wat minder eten.
Hier is het weer heel winderig en Koen is nog niet helemaal fit. Gewoon hangerig en een klein beetje koorts. Zal wel weer overgaan alleen jammer dat we nix leuks kunnen doen.

Witch: Wat knap hoor zo gedisciplineerd afvallen. En Leen natuurlijk ook. Pff ik snoep weer aan één stuk door. Komt volgens mij ook omdat ik moe ben en denk door eten energie te krijgen.
Leen, mijn zusje was ook een billenschuiver! Het is een erg leuk mens geworden (dankzij of ondanks, hihi)!

Framboos, herkenning! Ik vind koninginnedag een van de sipste dagen van het jaar. Hier regent het dus, maar we zijn toch naar de Kinder Koninginnedag gegaan. Dat viel tegen! Door het weer was er alleen maar een springkussen waar een stel twaalfjarigen op los gingen, dus ik ben maar naar de supermarkt gegaan om pizza te halen. (een mens moet wat) Helaas woon ik in de binnenstad. Getver zeg, het was veel te druk en er liepen voornamelijk kinderwagen en dronken mensen rond. Ik ben uitgescholden door een biggetje dat dacht dat het carnaval was (kwam per ongeluk met de wagen tegen zijn kuit), je kwam nergens doorheen en ik zag alleen maar mensen die ik niet wilde zien. Jesses, volgend jaar blijf ik, net als alle andere jaren, binnen!

Ik dacht een leuk plan te hebben om nog even de rommelmarkt op te gaan. Niet dus! Ik zag een houten blokkenkar en die leek me wel wat. Er werd vijftien euro voor gevraagd! Wat een woekerprijs! Ik had er zelf ook een als kleintje en die zag er een stuk beter uit! (en staat gratis bij mijn ouders op zolder, als het goed is)

Buitenmeisje, ik snoep me ook helemaal suf. Ik denk dat ik zo veel eet op een dag in de hoop een beetje energie te krijgen, maar helaas: ik word alleen maar dikker en blijf moe! Toch kan ik het niet laten!
Oh muisje.. .fijn die herkenning. En ook heel zielig voor jou dat jij er last van hebt.

waardeloos is dat he dat de energie maar weg blijft. Soms lukt het nog om een fruitsalade te maken en dan voel ik me iets beter (dat ik niet ongezond gesnoept heb). Maar meestal is het chocola, stroopwafels, etc. pfff ik word dan weer zo moe van mezelf.

Misschien maar eens mijn bedje induiken.

En slapen tot de eerste drie maanden voorbij zijn (dat moet hier toch bijna het geval zijn).
Buitenmeisje, jaaaaa! Stroopwafels en chocola zijn hier ook favoriet! Ik heb er deze zwangerschap weer een fetisj bij gekregen: krentenbollen. En dan alleen van die ene bakker waar ik altijd naar toe ga! (andere krentenbolletjes blief ik niet) Heel gek, maar tijdens de zwangerschap van Steijn en Huug heb ik me ongans gegeten aan de Mona aarbeien verwenyoghurt. Het was zo erg, dat ik dagen heb gehad dat ik twee van die halve liter bakken binnen een paar uur tijd op at. (burp) Nu moet ik er niet aan denken; sowieso moet ik momenteel niets van zuivel hebben. Ook word ik onpasselijk van groenten en thee, maar dat herken ik nog wel van de vorige keer. Nee, krentenbollen, chocola en stroopwafels moet ik hebben! En pizza. En patat. En pindasaus. En heel veel pasta. En Mexicaans.

*Ik ga even wat te eten pakken. Dit is zelfkastijding voor de zwangere vrouw*
mjam mexicaans, ben ik ook dol op, zal het over een tijdje nog eens maken, en maar een fajita opeten in plaats van 3.

Ik denk dat ik zaterdag bij dat etentje maar voor spaghetti carbonara ga is 14 points, dan heb ik nog 10 points over om andere dingen te eten die dag.
Die muis!! Wat een herkenning, ik eet ook ineens krentenbollen, en Mona!! Dan wel de halvolle aardbeien kwark variant!HEERLIJK!....Ik neem het onder het mom "maagzuur" dus zeer verantwoord

Ook ben ik aan de stroopwafels, en uiteraard de chocola..Dus Buitenmeis we vormen een club!

Hmmm nu heb ik zin in pizza....

Ben trouwens nog wel even de binnenstad ingeweest met T en man. Was toch wel even gezellig die vrijmarkt (met zonnetje!!) maar niet denderend als zwangere met kinderwagen. Zo erg als het bij jou ging was het nog niet niet muis!

Ik kreeg zelfs van een voorbijganger de opmerking dat ik zo'n prachtige buik had! Toen ik zei dat ik nog een maand moest betrok haar gezicht wel een beetje...Zo lang nog???zei ze....

hmmm maar tòch was het een aardige opmerking!

zie het helemaal voor mij hoe jij daar in de binnenstad liep!

Armearme jij!!! Tja, denk dat het ook wel een beetje met onze levensfase te maken heeft dat wij de koninginnendag wat "minder leuk" vinden. Wat wil je ook dan als zwangere vrouw, met een mega onhandige buggy in de feestende kinderloze menigde?? Onze tijd komt nog wel...Straks gaan wij met de kleine kids ballonnetjes oplaten en fietsjes versieren enzo...

Leen, Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige kindjes nooit kruipen, en ineens kunnen lopen. Wist niet dat dit bestond!

Luna is er vast ook zo eentje!
Gut Leen, ik zit over mijn zusje te vertellen, maar ik vergeet mijn eigen kindje helemaal! Hugo kruipt ook niet. Nooit gedaan en hij zal het waarschijnlijk ook nooit gaan doen. Hij kan wel al een paar maanden staan en zet sinds kort een paar stapjes, dus ik maak me nergens druk om. Steijn kruipt al maanden, maar kan pas sinds een paar weken weer gaan zitten (zonder om te vallen!) vanuit sta-stand.

Oh get, Huug tettert.
Hey Lievelust, wat leuk dat je een meisje krijgt! Grappig dat nu misschien de meisjes in de meerderheid zijn. Ik ben heel benieuwd wat ons kindje wordt, ik denk weer een meisje, maar ik weet het pas over een week of 8 zeker. Ik krijg dinsdag de 12 weken echo met nekplooimeting en dan zal ik zeker vragen of ze iets kan zien, maar ik reken er niet op.

Spitsmuis, ik ben blij dat het wat beter met Hugo gaat, ik heb op je topic gereageerd.

Framboos, wat lief dat iemand een opmerking over je buik maakte. En wat gaat het toch snel! Nog maar een paar weekjes en dan alweer bevallen. Heb je zelf ook niet het idee dat deze zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e? Ik wel in ieder geval, ik ben er veel minder mee bezig.

Hier was koninginnedag niet veel aan, er was vrijmarkt op het winkelcentrum in de buurt maar er was niet veel aan door het rotweer. Echt zielig, al die kindertjes die in de regen zaten. Ik was nog aan het kijken voor een fietsstoeltje, maar ze zagen er zo lelijk uit dat ik toch maar een nieuwe ga kopen denk ik, of nog even op MP kijken.
Muis: Krentebollen zijn ook heerlijk.... Ik probeer de zuivel een beetje achterwege te laten, maar verwenyoghurt is wel heel erg lekker.

En geen groente... dat ken ik ook wel. Doe het wel als verplichte kost voor voldoende ijzer (het tekort kan ook zorgen voor vermoeidheid) maar van broccoli ga ik soms bijna over mijn nek.

Framboos: Lekker om toch ff een frisse neus gehaald te hebben. En wat gaat die zwangerschap toch snel. Voor jou misschien niet snel genoeg, maar je kruitvatstory staat me nog helder voor de geest

Hier gaat het ook wel snel hoor. We hebben alweer een kwart achter de rug.

Layla: Hebben jullie nog geen fietszitje? Snel doen hoor, want het is zo leuk het fiesten. Alleen niet met zoveel wind als vandaag, maar als het een beetje mooi weer is vindt Koen het prachtig.
Oh Leen: Een vriendinnetje van mij heeft ook een billenschuiver. Of ze stapt of ze schuift op haar billen overal naar toe. Volgens mij gaan die kindjes wel sneller lopen, omdat het schuiven niet zo snel gaat als lopen. Koen kruipt nu zo snel dat hij volgens mij nog niet echt de behoefte heeft om te gaan lopen.

Alarm van een nog steeds ziekig jongetje. Ik ga hem bv geven en dan douchen.

Tot later
Layla wat grappig dat bij jullie het weer zo slecht was, en dat hier nog geen druppel is gevallen vandaag! We hadden gewoon zon!

Hoe was het weer in A'dam vandaag eigenlijk?? Denk even aan onze amsterdammers hier.....

Dinsdag de 12weken echo! Spannend! En o,zo'n mooie echo vind ik dat...

En hier ook alleen maar baby rotzooi op de vrijmarkt! Kinderwagens en speelgoed uit het jaar nul! of eigenlijk de 90tiger jaren... Gek toch? Op marktplaats staat er veel meer moois!

Trouwens Layla mocht je nog een 2de hands zitje gaan kopen, ik ken iemand die kitsch en kitchen zitjes maakt...Die persoon maakte ook die stokke bekleding...Adres staat als het goed is nog op de msn...

Mijn zwangerschap gaat inderdaad snel...En zeker sneller dan de vorige keer. Moet wel zeggen dat het de laatste 2maanden weer wat langzamer gaat, omdat je de ongemakken weer krijgt, en het zwaarder wordt.

Dus meiden, nu gaat het misschien ook snel bij jullie, maar dit kan nog bijdraaien...

Buitenmeis, hier geen stoel..We hebben geen ruimte om een fiets te plaatsen helaas...Lijkt mij ook geweldig om samen met Tommy te gaan fietsen! Mijn moeder gaat dit binnenkort dus wel doen voor het eerst...Ben eerlijk gezegd een beetje jaloers...

Wat gek dat van het geen groente lusten?? Zou het eerder verwachten bij vlees of zo..maar groente??Gek hoor!
Nou Framboos, ik ben normaliter geen vleeseter, maar nu moet en zal ik elke dag vlees! Ik ben eigenlijk meer van de groenten, maar daar moet ik nu juist niet aan denken!

Ik denk dat ik weet wat er met Hugo is: hij krijgt tandjes. Heel erg, maar ik denk dat dat het is. Dat verklaart de koorts, het niet willen eten (behalve yoghurt), het huilen en de sikkeneurigheid. Hij heeft nog steeds geen tandjes, dus het kan niet anders dan dat dit het is! Het past ook wel bij zijn karaktertje om heel heftig om doorkomende tandjes te reageren! Net zoals het bij Steijn past om er totaal geen last van te hebben.
Oh, we hebben een nieuwe hit in huis: Couscous met Marokkaanse balletjes uit de Opperdepop! Huug wil dus al een paar dagen niet eten, maar dit fietste er in! (kan ook komen door de tomatensaus, dat vindt hij namelijk lekker) Steijn heeft zich echt tonnetje rond gegeten en ook ik heb iets te veel op. (vlees, he!) Echt, het is een aanrader!
Hoi hoi hoi! Leuke dag gehad en lekker gevaren en ik wilde toch nog even gedag zeggen.

Lievelust: gefeliciteerd! Leuk, een meisje! Vertellen jullie het aan iedereen?
Lara, fijn dat je een leuke dag hebt gehad!

A. is vandaag vrij en het weer ziet er best aardig uit. Vanavond komen vrienden van ons eten en mijn vriendin is dus ook zwanger, gezellig!

Oh Leen, ik schreef toch dat Hugo niet kroop? Vanochtend heb ik hem zien kruipen! Het is niet helemaal in de goede volgorde om eerste te gaan staan en stapjes te zetten en dan pas te gaan kruipen, maar goed. Hij kruipt dus toch!

Steijn is schattig! Ik merk aan hem dat hij best veel begrijpt en hij gaat steeds meer woordjes zeggen. Gisteravond had hij een boekje beet (een van de Dribbeltjes), kroop naar me toe en zei met een blij gezichtje "Boe, boe, boe!" Hij wilde blijkbaar voorgelezen worden. Gisteravond had hij ook een bal beet en zat er mee te spelen. Terwijl hij er mee speelde, keek hij me aan en zei "baw"! Okee, hij is motorisch niet de snelste, maar de woordjes gaan best lekker!
Muisje: Wat is Steijn snel met zijn woordjes. Koen zegt nog niet zoveel. Vooral mamamamamam als ze eten niet snel genoeg komt. En bij een traktor speeltje wil hij nog wel eens broem zeggen. Ik denk dat hij dat op de creche van andere kindjes geleerd heeft, want ik heb dat nog nooit gedaan.

Hier ook lekker weer, zo maar ff een klein rondje joggen. Merk echt dat ik beweging nodig heb, want de conditie kachelt zo hard achteruit. Vorige keer fietste ik nog 5x per week naar het station en liep ik echt 1-2x in de week hard en zijn we met 25 weken nog op wintersport geweest en heb ik echt nog geskied. Zou ik mezelf nu niet zien doen. En het duurt nog wel max 30 weken.

Vanmiddag naar een vriendinnetje met een dochtertje van een maand jonger. Leuk leuk leuk

Lara: Leuk dat jullie lekker gevaren hebben. Het weer in Adam is dus wel een beetje meegevallen.

Oh muis.. ik zag een stukje van de docu oude moeders van zembla over HELPP. pfff dat is ook echt wel heel heftig. Vorig jaar is het toch een klein beetje langs me heen gegaan en je schreef er zelf ook heel laconiek over. Maar kan me voorstellen dat het je niet in de koude kleren is gaan zitten.

Zo nu ff wat doen
Buitenmeisje, ik wist niet dat Zembla een docu had gehad over Hellp! Ik ga straks even op uitzendinggemist kijken. Tja, ik schreef er misschien laconiek over en dat was ik in het begin nog wel. Heel langzaam begon het tot me door te dringen wat er allemaal gebeurd was en ik heb het er behoorlijk moeilijk mee gehad. De pest van Hellp is dat bijna niemand het kent en dat de meeste mensen in mijn dagelijkse omgeving denken dat het tussen mijn oren zat of dat het allemaal wel meeviel. Alleen degenen die mij op het laatst van de zwangerschap hebben gezien weten dat het niet tussen mijn oortjes zat! (ik was nogal geel op het laatst) Wat ook rottig is, is dat de ernst van de complicatie afhangt van de duur van de zwangerschap. Hoe korter zwanger, hoe ernstiger. Toch heb ik de vroeggeboorte van Steijn en Huug als het moeilijkst ervaren. Volgens mij komt dat door je instincten ofzo, ik weet het niet. Ik kan er nog steeds niet aan terug denken zonder vochtige oogjes te krijgen, maar dat zal steeds beter gaan. (een paar maanden geleden barstte ik nog in tranen uit! Ik ga vooruit!)

Ik ben er met deze zwangerschap ook niet gerust op, ondanks de aspirine die ik straks moet slikken en de vele controles. Aan het begin van de vorige zwangerschap werd bloed afgenomen en de uitslag was geweldig. Zo goed, dat de artsen de kans dat ik complicaties zou krijgen als nihil achtten. Nou ja, dat zegt dus ook niets! Dit keer is er weer bloed afgenomen (zoals bij iedereen), maar ik kan eerlijk zeggen dat de uitslag me niets kan schelen. Het zegt zo weinig! Wat me wel kan schelen is hoe de zwangerschap verloopt en dat ik echt hoop om op zijn minst 38 weken zwanger te zijn.

Afijn, wij hopen echt dat deze zwangerschap goed zal verlopen, maar het is wel "eerst zien dan geloven". (god, dat klinkt bitter!) Volgens mijn gynaecoloog is de kans groot dat ik weer opgenomen zal worden dit keer, maar dat zien we dan wel weer. Het enige waar ik me echt zorgen om maak is dat ik zo vreselijk veel vocht vasthoud. Dit had ik ook bij Steijn en Hugo en dat bleek uiteindelijk het eerste teken te zijn dat het niet goed ging. Het is alleen jammer dat dat nu nog niet te onderzoeken is.

Ah, knulletjes zijn wakker!
Muis..Hellp is idd niet iest dat je in de koude kleren gaat zitten. Ik hoop echt dat je er nu zonder (al te te veel) kleerscheuren vanaf komt hoor!

Daan praat trouwens de hele dag aan 1 stuk door, maar nog wel helemaal onverstaanbaar..er is echt geen touw aan vast te knopen, maar hij schijnt zich erg te vermaken =)

Gisteren zijn we nog heel even naar de braderie hier in het dorp geweest, maar het was een treurige verregende boel..bah!

Ik heb voor moederdag een Wii-fit gekregen van vriend! Ik verdenk hem enstig van eigenbelang, maar ik moet zeggen dat ik het toch ook wel erg leuk vind hoor. Zo kan ik toch een beetje in beweging blijven en hoef ik de deur niet uit.

Vandaag gaanwe nog een poging tot braderie doen, er is hier een toeristenmarkt in een stadje verderop, ik hoop maar dat het droog blijft!
Hee Lievelust, wat is een Wii-fit? Ik hoop op dat stuurtje en een Mario Kart spel! (mijn persoonlijke favoriet!)
Muis, de docu ging over de gevaren van op late leeftijd zwanger worden en daar was een vrouw die twee keer door helpp haar kindje met ongeveer 20 weken verloren is. Daar werden mijn ogen ook wel heel nat van. De docu ging dus niet alleen over Helpp. De docu was trouwens wel wel interessant om te zien. Ging eigenlijk over hoe weinig mensen op de hoogte zijn van de afnemende vruchtbaarheid na je 30e en de mogelijke complicaties. Zo schrik ik echt weer van cijfers dat bij vrouwend die op hun 40e zwanger raken de helft van de zwangerschappen eindigt in een miskraam. pff.

Ik herinner me nog wel dat je de terugslag hebt gehad en de balen dat je je kindjes niet langer in je buik hebt mogen houden. Maar volgens mij mag je nu heel trots zijn op twee heel gezonde knulletjes. Liever ben je nu langer zwanger (42 weken is niet aan te raden) maar je weet ook dat het goed kan gaan als je 32 weken zwanger bent van een tweeling en als ze dan geboren worden. Leuk is anders, maar het komt goed. En nu is het er ook maar één dus die zal nog wat zwaarder zijn tegen die tijd, toch. Maar wij zetten ook in op 38 weken hoor!!!!

Lievelust, wat is een wii fit. Doe je dan hardlopen op je plaats

En moederdag is toch pas volgende week?

Veel plezier vandaag op de braderie
hoi dames en dag dames, ik ga er zo vandoor. Het giet hier van de regen, dus ik hoop dat het straks iets beter wordt, bah rijden in de regen is niet fijn.

Muis, hoe is het vandaag dan met Hugo, heeft hij nog steeds last van zijn tandjes?

Finn heeft afgelopen nacht gelukkig wel goed doorgeslapen. Hij is nu helemaal actief aan het spelen.

Ga nog even met hem knuffelen, tot zondag!
Swis, wat ga je doen? Oh wacht, ik weet het weer! Je ging toch wijnproeven in de Elzas? Veel plezier!

Huug is nog niet helemaal in zijn goeie doen. Vanochtend zat hij huilend bij A. op schoot, maar was direct stil toen ik hem een aai over zijn bolletje gaf. Goed zo jochie! Ik denk echt dat het tandjes zijn (en ging daarvoor naar de huisarts? Ik schaam me dood!). Wat ik niet begrijp is dat Hugo heel veel uitslag op zijn ruggetje heeft, van zijn nek tot aan zijn billen. Ik zag het gisteravond toen hij in bad ging en vanochtend was het een klein beetje weg. Ik durf niet zo goed de arts te bellen, maar ik ga het toch doen als het morgen niet over is!
Wii-fit is een fitnessbord voor de Wii..je moet daar dan op gaan staan en dan kan je yoga/ fitness/ aerobics/ balans oefeningen doen, en het meet je gewicht/bmi/fitnessleeftijd (mijne was 43...hoezo geen conditie!!).

Ik dacht dat het grote onzin was, maar ik heb nu dus echt spierpijn van de yoga en step oefeningen..het is echt heel leuk.

Tijdens de oefeningen wordt je balans en je drukpunt gemeten en aan de hand daarvan krijg je commentaar van je 'trainer)

Dat stuurtje leek mij ook helemaal leuk, ik vind Mario Kart toch al super en dan helemaal met zo'n stuurtje op de bank =)
Oja..Buitenmeisje..hardlopen zit er idd ook bij, dan moet je op de plaats joggen en zie een heel parcours en allemaal andere poppetjes op het scherm...ik hield het ongeveer 500 meter vol (schaam!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven