***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Mogge! Is het bij jullie ook zo heeeeet? Robbie en ik zweten als ottertjes!

Tjhemig wat een domper gister zeg. Eindelijk was ik genoeg opgeknapt, dus wij een babysitter halen en hup, de stad in. Was niets aan! Heb ik pech, alle 3 oranje feestjes gemist! Baal er nog steeds van. Stom elftal heeft mijn avond verpest. Want, dat is dan wel lullig, in vol oranje ornaat de stad in, en dan verliezen, dan ben je ineens de enige oranje-fan en iedereen herkent je en iedereen wil er dan met je over praten, je kan er dan niet meer zo makkelijk gewoon een leuke avond van maken. Er wonen namelijk kennelijk ook flink wat Russen in Luzern (nooit geweten!) Dus zijn we met de laatste bus maar naar huis gegaan. Was gewoon KUT!

Leen, Beterschap voor Luna!

Robbie drinkt al eeuwen diksap. En véél. Makkelijk 400-500 cc per dag, naast zijn gewone melk. En dat vind ik belangrijker dan niets drinken, zeker als het zo heet is als nu.
Pff. 31 graden vandaag. En de rest van de week ook heet. De zomer is definitief begonnen!

Robbie en papa en mama zijn gister in het 'Seebad' Lido (See bad is een zwembad met strand aan het meer) geweest, en Robbie vond het Ab-so-luut Fan-tas-tisch! Hij heeft eeuwen in het kinderbadje rondgebadderd met andere kindjes, hij had de middag van zijn leven! Gillen, lachen, en huilen als hij er uitmoest. Was echt erg leuk om te zien, hij had de grootste lol. We gaan dus vanmiddag nog maar een keer. Hij gaat dan in zijn mooiste romper zwemmen, en een zwemluiertje. Alle kindjes hier hebben prachtige romper-zwempakjes, maar ik vind dat een beetje overdreven eerlijk gezegd. Romper tegen de zon is wel handig. De zon is hier nogal sterk!
*Heb net even geslapen en ben nu weer wakker!*

Swis, als Finn het geweldig vond, dan is het toch prima? Ik hoef het echt niet te proberen met Hugo, aangezien ik iedereen dan trakteer op een jammerconcert. Ik denk dat je als moeder heel goed in kan schatten wat je kind prettig vindt en wat niet, dus ik val niet over je heen hoor!

Xaloy, dat Seebad klinkt leuk zeg! Nu moet ik zeggen dat Zwitserland sowieso leuk klinkt...(ik kan A. echt niet overhalen tot emigreren!) Is het zo zonnig en warm bij jullie? Het is hier wel lekker, maar het waait nogal.

Lievelust, wat heerlijk dat je over een paar weken je eigen stekkie hebt! Balen van de laptop, maar gefeliciteerd met je huis!

Hugo is weer helemaal het mannetje. Vanochtend lag hij lekker te keten en te stinken op bed, zoals altijd. Alles gaat dus weer prima met hem! Gelukkig maar, want hij was echt heel hangerig de afgelopen dagen. (het gekke was dat hij niet mopperig was)

Oh ja, we hebben een nieuwtje. (nee, ik ben niet zwanger van de vierde!) We gaan toch weg uit D., maar we gaan niet naar Amsterdam. De reden dat we niet naar Mokum gaan is simpel: we kunnen het niet betalen. Ik zou overigens wel willen, want ik ben het zat om doordeweeks een alleenstaande moeder te zijn. We gaan nu kijken in Haarlem en Utrecht! Leuk toch!
Xaloy, wij trekken Finn wel zo'n badpak aan, die badpakken beschermen namelijk veel beter tegen de zon (UV schutz).

Goed idee het zwembad, misschien moeten wij dat ook zo maar doen.

Blijft het zo warm, dan moet mijn vader ook maar lekker met Finn naar een zwembad gaan, dat vinden ze vast heel leuk.
Oh. Maar ik smeer Robbie ook altijd nog in met factor 30, en dan de romper aan. Hij is (op zijn armpjes en gezicht na) zo wit als een piertje, ook na gister, dus dan zou dat toch ook wel OK zijn?

Hoe was Basel gister?

Muis, dat Seebad is al leuk (http://www.lido-luzern.ch/index.php) maar er is ook een speeltuin bij, en die is helemaal absoluut geweldig! Een enorme speeltuin met allemaal verschillende dingen, alles van hout en supermooi onderhouden, wij zaten gister al te fantaseren hoe dat voor Robbie is straks als hij groot genoeg is! Hij vond de hobbelpaardjes gister al erg interessant, maar had nog het meeste aandacht voor het kinderbadje. Man-o-man hij ging echt uit zijn dak!
Muis, als je in Haarlem of Utrecht woont, is het dan dichterbij voor A.? Waarom niet Hoofddorp, of Nieuw Vennep ofzo? Kinderrijke plaatsen en mooie (veel nieuwe) huizen.
heeeeej goedemiddag! joepie een magnetron!

tjemig muis wat ben jij altijd vroeg op! Wat vreselijk lijkt mij dat!

Hoe hou je dat vol met 2kids? Die paar uurtjes bijslapen is voldoende voor jou? En fijn dat huugje weer beter is!

Ehh en mijn tiet... Nou de rode plek is wat groter geworden, en er zit nog steeds een verdikking. Maar eigenlijk heb ik er weinig last van(?) Alleen als ik er aanzit, en het aanleggen is wat gevoelig.

Ga de HA bellen als het erger wordt, of als ik koorts krijg. Denk niet dat ze in dit stadium al iets kunnen doen. (heb niet zoveel zin in standaard adviezen als lauwe badjes maseren etc.)

Oja, en morgen moet ik met livia naar het CB naar de arts. Kan ik het daar evt ook vragen....

Lievelust

BM grappig wat jij zegt over vergeten hoe druk je het had met de 1ste! Dat klopt! Je vergeet snel de nare dingen. In onze gedachten was tommy een droombaby zonder ongemakjes die na dag 1 doorsliep.

Gelukkig had ik een dagboekje bijgehouden vorig jaar, dus toen we die erbij pakten waren we gerustgesteld. Er was niets mis met onze Livia, het hoort er allemaal bij!

Swiss moest wel een beetje lachen om je draagzak actie met Finn! Ach ja, niet altijd zo krampachtig willen doen met kids toch?

voor een keertje moet kunnen!

Kan jij je kaartjes niet goed verkopen?

Xaloy een zwemrompertje klinkt wel heel schattig hoor! Maar ja, kan mij voorstellen dat het een beetje sneu geld is voor zo'n korte tijd dat ze erin passen..Dan maar goed smeren met waterproof zonnecreme toch?

Ehh wat wilde ik leen nou zeggen? ff posten!
oja, leen, luna heeft toch AB? Ze is dan vast dinsdag wel weer beter! kan ze wel een beetje eten en drinken?

sterkte!
Oh Swiss ik had je Baselpost gemist. Jij ontaarde moeder jij! :-)

Wij hebben het niet gedaan. Wilde dolgraag, maar de hitte, de te verwachte drukte en Robbie én de hond was een combinatie die we niet konden negeren. Naja, het Lido was ook erg leuk :-)

Framboos, ik ben die eerste 10 weken met Robbie niet vergeten hoor. Vond het erg zwaar. Een uur aan de borst, dan 10 min slapen, dan huilen van de krampen, lang huilen, en dan een uurtje slapen en dan weer een uur aan de borst. Ik leefde echt langs alles heen op dat moment en vond Robbel superlief, maar Sjemig wat was dat zwaar! Dat vergeet ik niet zo snel, en ben dus ook voorbereid als er een tweede komt! Na 10 weken ging Robbie doorslapen, heel snel ging dat, van 4 keer per nacht naar 1 keer, en binnen een week was het afgelopen. Ik heb op mijn blote knieen naast zijn bedje gezeten om 'm te bedanken!
Wij hadden wel veel geluk gisteren. De fanzone was al gesloten, maar met kinderwagen mochten we via een gehandicaoten ingang nog naar binnen. Binnen was genoeg ruimte, en het was aan het water, waardoor er een beetje wind woei. Tijdens de wedstrijd was het wel druk hoor, toen ging iedereen naar voren (waar wij stonden). Maar hond was echt zeker over the top geweest.

Ik ben voor de halve finale uitgenodigd voor een VIP ding. Maar ik heb dus geen kaarten zelf (en als ik ze had zou ik ze niet echt kunnen verkopen denk ik, beetje vreemd voor de uitnodigende firma).

Op zich natuurlijk wel erg leuk, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik natuurlijk niet naar Rusland wil kijken en ten tweede zijn mijn prioriteiten veranderd en ben ik liever bij mijn kind!

Ik zou toch zeker nog EUR 300 terug moeten krijgen voor mijn vlucht. Da's toch weer fijn.

Leuk Muis, Haarlem vind ik ook erg mooi. Succes met zoeken.
Xaloy jij weet het nog goed te vertellen! beter maar dat je dit nog weet..Zo kan je het bij een evt.2de goed relativeren!

hmm toch eigenaardig dat ik zo weinig wist te herinneren

Ik hou het op de hormonen die mijn geheugen hebben aangetast! OF ik heb het verbannen...Heb er wel vaker een handje van dat ik nare dingen vergeet...Erg handig voor mensen die mij wat aangedaan hebben! Framboos vergeeft, en vergeet wel weer!

Fijn! Frambozeman heeft eindelijk een laptop gebruiks klaar gemaakt voor mij!! Gevolg is wel dat ie mij het liefst per direct ziet verdwijnen achter deze vaste pc... Hij aast al maanden op het bureau...tja, hij moet werken..Maar het forum is toevallig ook erg belangrijk! Laat mij niet zomaar wegjagen natuurlijk!
Even snel hoor, moet nog douchen en vanmiddag naar de verjaardag van de oma van mijn vriend.

Framboos: als je een bortsontsteking hebt krijg je AB, maar bij een beginnende ontsteking kun je het best regelmatig aanleggen en goed aan die kant laten drinken heb ik begrepen. Succes!

Swiss: stoer dat je Finn hebt meegenomen! Och, dat kan toch ook best voor een keer? Finn is een makkelijk kind dat dat soort dingen prima aan kan.

Muis: Haarlem e.o. is top! Het doet qua prijzen alleen niet onder aan Amsterdam hoor... Ik ken er nog wel een goede makelaar als je interesse hebt. Utrecht ken ik niet, maar lijkt me ook niet echt goedkoop.

Puk krijgt pas sinds kort diksap en dan alleen op de creche, want ik wil hem zo min mogelijk laten wennen aan zoetigheid. Thuis krijgt hij water en thee en daar drinkt hij erg veel van. Laatst gaf ik hem eens een keer diksap, wilde hij het niet... Precies wat ik al een beetje hoopte eigenlijk.
Hihi dank voor jullie begrip.

Ik zei gisteren (toen Finn ff een beetje aan het brommen was) tegen man dat ik een ego mama was, die zonnlief maar gewoon meesleepte. Maar als je het kopopie van zoonlief ziet is het duidelijk dat hij (de meeste tijd) echt dikke pret had. Zet nu paar foto's op msn.
ja fotooooo's swiss!
Foto's staan erop.

Lees net op gastenboek Zonnebloem dat ze nu in het ziekenhuis is om te bevallen!
Och wat schattig Swissie! Wat een lieverd, die Finn toch. De lol straalt ervan af!
Hé? Zonnebloem bevallen?!
quote:Xaloy schreef op 22 juni 2008 @ 13:37:

Hé? Zonnebloem bevallen?!Tja, wat ik begreep heeft ze geen vruchtwater meer. Dus als die gyn echt relatief goed nieuws had, zou ze neem ik aan snel moeten bevallen. Ik neem tenminsten aan dat de kansen van de baby bij geen vruchtwater alleen maar slechter worden. Laten we het allerbeste hopen en duimen dat alles toen nog goedkomt.
jeetje, wat een ellende weer voor Zonnebloem.....

Kom even snel zwaaien. Ga maandag een weekje weg en heb geen tijd meer om tussentijds te lezen of te schrijven. De week daarna een weekje thuis...

Hier gaat alles prima. Helaas net weer ongesteld geworden, dus komende maand maar weer lekker verder klussen ...

dikke voor jullie allemaal.

ik duim voor Zonnebloem
Is Zonnebloem aan het bevallen? Jemig...Ze had nog wel een aantal weken te gaan, niet? Ik hoop echt dat alles goed zal gaan en dat het meisje het overleeft. Bah, ben er naar van!

Lara, Steijn en Hugo drinken ook zo min mogelijk diksap. Eigenlijk krijgen ze het alleen maar door de yoghurt of kwark en dan ook maar een heel klein beetje! (doe al tijden met een en dezelfde fles!) Hier wordt voornamelijk water overdag gedronken. Als ik het niet vergeet maak ik thee (rooibos) voor ze, maar de laatste tijd vergeet ik het regelmatig!

Veel plezier op die verjaardag!

Drop, jij geniet ook van het goede leven, niet? Ik dacht dat je net terug was? In ieder geval veel plezier!

Wij zijn net met de jongens voor het eerst naar de kinderboerderij geweest en deze sufferd was het fototoestel vergeten. Stom! Nu gaan we donderdag nog een keer, zodat we dan wel foto's kunnen maken.

Steijn vond het geweldig! Hij heeft een konijntje, een geitje en een schaap geaaid en deed dat met zo veel gelach en gekraai, dat hij veel bekijks had. (het was ook erg aanstekelijk!) Hugo vond het wat spannender en wilde wel een geitje aaien, maar begon te huilen toen zijn handje er een centimeter vandaan was. Arm jochie!

Wat Hugo wel heel leuk vond, was het waterijsje dat ik aan het eten was. Hij mocht een likje (het was een raket) en besloot toen dat het lekker was. Heel lekker! Ik wilde Steijn ook even laten proeven, maar Hugo pakte mijn hand en stopte het ijsje in zijn mond! Ja Huug, zo zijn we niet getrouwd! (hij mocht al blij zijn dat hij mocht proeven! Ik geef ze niet graag zoet, maar een waterijsje moest kunnen) Ook hebben ze verse jus, appelsap en water uit een glas gedronken en het ging best goed! Nou ja, Steijn heeft uiteindelijk zijn glas op de grond gegooid (we letten even niet op...), maar dat was dan ook het enige ongelukje.

Nu ben ik moeoeoeoe!
Nieuws over Zonnebloem op hun website..Karlijn is geboren!

Haar situatie is helaas nog kritiek.

Zonnebloems man heeft een zeer ontroerend stukje op de site gezet.

Ongelooflijk hoe sterk die mensen zijn! Laten we duimen voor het kleine meisje...
Framboos, ik heb het net gelezen! Jemig zeg, wat is het een klein, dapper meisje! Ik heb even een traantje weg moeten pinken bij het lezen van hun dagboek. Grappig, ik heb Zonnebloem nooit ontmoet, maar ik ben zo trots op haar en Karlijn!
Weer terug van weg geweest.

Heerlijk weekend in het noorden van het land gehad bij vrienden. Vandaag op de terug weg echt onwijs slecht weer, dan zit ik wel met samengeknepen billen achter het stuur (man heeft morgen tentamen en zat in de auto te leren).

Framboos hoe is het nu met de tiet? (koolbladeren schijnen ook te werken bij een borstonsteking, maar nu is het meer het seizoen van de slablaadjes).

leen beterschap voor Luna.

Swiss wat gaaf dat je je in het oranjegewoel gestort hebt met Finn.

Xaloy klinkt heel gezellig jullie uitje van vandaag, krijg er meteen een vakantiegevoel bij.

Het zit zonnebloem niet mee, ik hoop dat ze heel lang van hun dochter Karlijn mogen genieten. Framboos kun jij de link naar hun website hier nog even neerzetten (anders moet ik zo gaan zoeken).

Muis, Haarlem is een hele gezellige stad. Waarom nu geswitched van D naar haarlem of utrecht?

Ga zo even al jullie geklets terug lezen.

Het slapen gaat hier nog steeds niet best. Vijf uur 's morgens wordt nu echt een gewoonte.

Dropneus, jammer dat je ongesteld bent geworden (wel lekker een wijntje drinken nu)
Haarlem is super muis! Vind het echt een geweldige stad, zou er misschien zelfs liever wonen dan in Amsterdam. Als ik weer in een stad zou gaan wonen zou het ook Haarlem zijn (tenminste met kinderen).

Ole is echt een kleine Houdini. We hadden al een extra sljuiting op het traphekje gezet, maar inmiddels weet hij die ook open te krijgen. We hebben er nu gewoon een slot op gezet!

Ik hoop trouwens zo dat alles goed komt met Karlijn! Poeh wat een zenuwslopende tijd voor hun!

2 kinderen vragen hier om aandacht... tot zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven