***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
noah kreeg idd koorts na 9 dagen, hoog, Boven de 39.5, was wel na 2 dagen weer over. Dus misschien toch maar uitstellen die prik.

Wij gaan kamperen in Frnkrijk. Hopelijk slaapt noah goed daar ne schijnt het zonnetje. Ga in elk geval voor een regenbroek kijken, kan ie in elk geval wel kruipen als het gras vochtig is.

Muis: je weet nog niks??
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedemorgen!!

Swiss moest je er nou vannacht nog af??

En die 15maanden sprong klinkt mij bekent in de oren. Tommy is de laatste dagen heel jengelig...Ook slaapt hij ineens heel veel, en wil hij niet dat wij de kamer verlaten? Zou de sprong inderdaad wel zijn...

Fachat fijn dat je het uitgepraat hebt met Kaj Wat klinkt dat ineens serieus! Maar het is natuurlijk wel heel fijn dat je kan praten met je kind..Zou toch vreselijk zijn als je zo'n heel kleintje hebt die maar niet begrijpt wat er aan de hand is, en die je het niet kan uitleggen!

Vind het ook fijn dat het zo goed gaat met Karlijn! Volg het dagboek elke dag...En wat schrijft zonnebloem man toch prachtig!

Muisje inmiddels al een zenuwinzinking?? Nou ja, het is iig wachten op iets leuks!!

Leuk die dierentuin bij jou in huis! Tommy kan alleen de hond nadoen "eufeufeuf''

Laar,Tommy heeft eigenlijk geen last gehad van de 15maanden prik...Misschien eens kijken hoe puk de andere prikken heeft doorstaan? Dat zegt toch ook wel wat?

Ik ben blij...Sinds ik heb ondekt dat Liv een buikslaper is gaat het zo goed met haar! Overdag slaapt ze de hele middag,en moet ik haar om de 3uur wekken voor melk. En ook smorgens is ze veel rustiger. Ik heb zelfs weer samen met tommy kunnen douchen en aankleden.

Snachts maakt ze nu blokken van minimaal 5a6uur.....Meestal nog wel op mijn buik, maar dat neem ik maar voor lief. Durf haar snachts niet op de buik te leggen, en als ze op dr zij ligt gaat ze oprispen tja.....Het lukt wel als ik heel vroeg op bed ga en haar lang rechtop houdt maar daar heb ik meestal geen zin in!

Tis echt een wonderbabytje geworden. Ik heb vanmorgen lekker wat klusjes gedaan in huis, en zelfs kip kerrie gekookt voor Tommy!

Muis (Opperdepop fan) heb jij de kip kerrie met appel al eens gemaakt? was het een succes?

hmmm het weer is niet fijn dus ik vrees dat ik weeeer binnen zit vandaag! Nog lotgenoten hier?
Ik heb even overlegd met het cb en het leek hen ook goed om het op een ander moment te doen. Ervoor lukte niet meer, dus het wordt nadat we terug zijn. Scheelt in elk geval al voor het idee.

We hebben net lekker gezwommen (vrij zwemmen) met Puk en een vriendinnetje. Was leuk!

Bij thuiskomst boterhammetjes gesmeerd, en toen vond ik een stukje glas in de appelstroop! Ik vond het in eerste instantie wat truttig, maar ik heb de fabrikant toch maar gebeld. Misschien zit het tenslotte wel in meer potjes? Ze waren er in elk geval blij mee en ik moet de pot terugsturen (en krijg een nieuwe vergoed, maargoed dat is 2 euro ofzo). Goed dat het me was opgevalen. Moet er toch niet aan denken dat het in Puks maagje zou zitten...!
goh laar glas in de appelstroop!!!wat griezelig! Dus vanavond in het nieuws "appelstroop fabrikant haalt potjes terug"

Vaak nemen ze zoiets wel heel serieus....logisch ook!
goh laar glas in de appelstroop!!!wat griezelig! Dus vanavond in het nieuws "appelstroop fabrikant haalt potjes terug"

Vaak nemen ze zoiets wel heel serieus....logisch ook!

hmmm bij nader inzien zou ik het eigenlijk belachelijk vinden als ze door deze melding geen landelijke terughaal actie zouden houden!
het posten gaat raar bij mij..Duurt heel lang, en dan stopt ie er ineens mee...gevolg dubbelposting!
Bah. Puk slaapt maar kort, is chagrijnig, jengelig en zeurderig en het regent ook aan een stuk door.
Middag!

Muis hoe is het?! Houd je het nog een beetje vol?

Lara; luna heeft nog nooit last gehad van haar prikken. De 14 maanden prik heeft ze vorige week dinsdag gehad. En vanochtend zat ze helemaal onder de uitslag! volgens de ha kan dit niet aan de prik liggen maar goed. Zij denkt dat het een allergische reactie is op de antibiotica van 2 weken geleden. Gelukkig heeft Luna geen last van de uitslag maar het ziet er erg zielig uit. het zit echt werkelijk overal!

Ga zo aan het werk; de laatste dienst voor mijn vakantie.

Gaan jullie ook allemaal op vakantie?
Wow Leen, een allergische reactie op ab lijkt me eerlijk gezegd erger dan gevolg van de prik. Betekent dat dat ze een soort ab nooit meer mag krijgen? Lijkt me erg vervelend. Heeft de ha het gecontrolleerd?

Mijn kinderarts vertelde mij dat je 7 tot 10 later nog uitslag kon krijgen na deze inenting.

Zielig dat ze zo onder zit, heeft ze er ook veel last van?

wij gaan in September op vakantie. Weet alleen nog niet waarheen.

Waar gaan jullie heen?
Swissie Luna heeft er gelukkig totaal geen last van. Eet goed, slaapt goed en is gewoon haar vrolijke zelfje. Waar het een reactie op is weet ook de ha niet. testen heeft nu geen zin aangezien haar waardes nu hoog zijn doordat ze nu die reactie heeft. Of het dus daadwerkelijk een reactie is op dat soort ab zal pas blijken als ze bij een volgende keer weer zo reageert.......lastig dus! Het enige wat ik nu kan doen is haar huis goed vet houden met lanette creme. en hopen dat Luna geen jeuk krijgt want dat lijkt me zo zielig!

Wij gaan waarschijnlijk niet op vakantie, geld is nu hard nodig voor de komende verhuizing. Misschien gaan we nog een weekje ergens heen als we een leuke last minute tegen komen!
OPPERDEPOP MAG IN DE OPEN HAARD!

Dit is nu al het zoveelste gerecht wat is afgekeurd door tommy!!

Krijsen,brullen gooien... Ben meer dan een uur bezig geweest met voeden en opruimen....ALLES zat onder de brei....Leuk als je een houten vloer hebt.

Risotto,omelet,kip kerrie,rijstepap Allemaal met liefde klaargemaakt in het verleden, en allemaal 1 groot drama.

Ben dr echt klaar mee met dat hapjes maken....Heb nog een zuigeling erbij tis druk genoeg! Alsof ik niets beters te doen heb dan uren in de keuken staan, en alle potjes vervolgens weer in de vuilnis emmer te gooien???

mijn pasta,brocoli,en witlof prakjes wil hij wel....En olvarit is binnen no time op!? En nee, ligt niet aan de structuur, want als ik mijn prakjes pureer is het nog niet goed voor meneer!

Olvarit vanaf nu!

Ik ga naar buiten, afreageren!

*einde geklaag* sorry!
Bah framboosje, je doet zoveel moeite en dan krijg je dit !

Als ik jou zou zijn en hij olvarit binnenkrijgt, zou ik hem dat ook ff geven !
He bah Framboos, wat een ellende! Ik zou daar dus ook gillend gek van worden... Waar zou het toch aan liggen??

Leen: wat naar van die AB-allergie zeg. Vreemd ook dat ze het niet kunnen testen. Is uitslag het ergste wat kan gebeuren, of moet je nu heel alert zijn bij verschijnselen?

Wordt het ooooooit nog eens een keer droog hier???
He bah Framboos, wat een ellende! Ik zou daar dus ook gillend gek van worden... Waar zou het toch aan liggen??

Leen: wat naar van die AB-allergie zeg. Vreemd ook dat ze het niet kunnen testen. Is uitslag het ergste wat kan gebeuren, of moet je nu heel alert zijn bij verschijnselen?

Wordt het ooooooit nog eens een keer droog hier???
Wat is het hier stil zeg !! Hier is het volop aan het regenen. Bij jullie ook?
Muis, wat laat je ons ook weer in de zeuwen zitten!

Weet je al wat???

Framboos, wat zielig voor je zeg. Helpt het als je zelf ook mee eet (van hetzelfde)? Dat werkt hier wel meestal.

Maar je, dan hoef je ook geen tijd meer in de keuken te staan, potje erin en klaar.

Lara, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zit te puffen in de zon. Mijn voeten doen pijn van de hitte van het balkon!
wat een k weer zeg!! Wijhebben kleine even itgelaten in de speelhoek bij de wit. Dat scheelde, waren we er in elk geval even uit. En meneer zit nu voor een bumba dvd.

Irritant he, framboos, aks je hebt staan koken en ze het dan niet willen. En dat gooien daar word ik altijd erg chagrijnig van. En mennertje kan er wat van. Hier is het zo dat ie gewoon met de pot mee eet. Meestal gaan er wel een paar hapjes in, en als ie dan niet meer wil, dan maar niet. Dan krijgt ie meer toetje en evt nog een fles voor het slapen. En sommige dingen vind ie heel lekker en dat eet ie een flinke portie.

Heb wel gemerkt dat ie graag wat meer smaak heeft en dus niet dat laffe uit opperdepot. Excuses voor het afkraken van de bijbel. Vond m zelf erg leuk, maar noah lustte er bijna niks van, dus ben er al een tijd mee gestopt.

Wij gaan maandag een bod doen op ons droomhuis!!! Ik ben zo benieuwd.

Muis, weet jij al meer??
Ja muisje weet je al wat??

Xander lust geen potjes, hij wil enkel vers . Misschien is dat boekje van opperdeop wel iets voor hem, heb wel geen idee waar ik het ergens in Belgie kan krijgen.

Meestal eet hij vlees-aardappel-groente gemixt, een keer per week ook wel eens vis. En wat ze in de creche eten weet ik eigenlijk niet. Weet wel dat mijnheer een zoetebekje is, onlangs hadden ze in de creche ijsjes gekregen met het warme weer. En ja hoor het vloog weer naar binnen. Vorige week heb ik ook getrakteerd op taart (weet het zonde zonde) omdat vriend en ik dan 5 jaar samen waren. En smullen dat hij deed !!
Swiss : jij bofkont, hier is het al dagen regenachtig. Ik wil de zon wel eens even terug zien. En tegen de warmte kan ik toch goed !
Lara, wat erg! Glas in de appelstroop! Ik zou ook de fabrikant hebben gebeld hoor. (vroeger niet, maar toen had ik geen kinderen)

Ik weet nog niets. Helemaal niets. Ik vind het niet leuk meer! Potdikkie, ik wilde vandaag eigenlijk van al het gezeur af zijn. Stress is niet goed voor de baby!
Draakjenoah, wat spannend!

Framboosje: zou het helpen als je iets zou maken met dezelfde ingredienten als Olvarit zodat hij aan de smaak van vers kan wennen?

Zucht. Ik wilde niet alle keukenkastjes beveiligen, maar toen weeeeer het hele kastje met doeken was leeggehaald heb ik er toch een slotje opgezet. Moeilijk hoor, zo''n recalcitrant kereltje als je wilt koken. Daarna heeft hij alle tissues uit de doos getrokken en het ergste is dat ik doen "potverdorie" zei. Ik ben nu officieel truttig geworden...
haha potverdorie Lara toch!

Ik ken dat van die recalcitrante kereltjes. Het is hopenlijk een periode.

Muis, zolang zij niks aangeven mogen ze geen ander bod aannemen, dus zie het als een positief punt! Als ze het te belachelijk hadden gevonden hadden ze het direct afgewezen.

Geen stress meissie, deze is gewoon voor jullie, je moet alleen nog de prijs weten.
dat kookboek kun je via de albert heijn krijgen, witch, dus als je in nederland bent....
he Muis wat een spanningen weer. Ik duim voor jullie!

Hier ook de hele dag pokkeweer, maar ik was de hele dag onderweg, dus niet zo erg.

Fleur is al dagen een beetje ziekjes en nu ontdekte mijn moeder vandaag met oppassen dat ze twee kiezen tegelijk (boven en onder) krijgt, dus dat verklaart een boel. Ze is vanavond wel goed naar bed gegaan.

Framboos: geef T toch gewoon lekker je eigen prutjes...en de olvarit. Fleur eet hier gewoon met de pot mee en als ze het niet wil eten krijgt ze ook niks extra's hoor. Geeft hier helemaal geen problemen en ze heeft nog steeds genoeg spekjes. We eten uiteraard wel regelmatig dingen die ze goed eet, maar niet iedere dag. Ze moeten het toch leren. Vandaag zat ze de bloemkool en gebakken aardappels naar binnen te proppen, maar ze eet altijd eerst het vlees op. Typisch is dat...
Zo heb ff bijgelezen.

Spitsmuis, wat balen dat je nog niks gehoord hebt, maar misschien is het wel goed nieuws, dat ze serieus over jullie bod nadenken? In dat geval kan het tegenbod misschien wel meevallen toch? Ik duim voor jullie hoor, hopelijk heb je voor het weekend goed nieuws!

Framboos, ik baal daar ook altijd zo van als je zelf kookt en ze eet het niet. Nou is het sowieso een drama hier, zelfs de risotto met erwtjes (wat echt haar favoriet was) eet ze amper. Ik kreeg er met veel moeite een halve portie in, alleen omdat ik ze afleidde met een leeg sap pak waar ze de schroefdop zelf op en af wilde draaien. (jaja je wordt inventief) Ik heb nog niet zo veel gemaakt uit Opperdepop, maar de couscous en de risotto waren hier wel favoriet. Ik zeg waren want de laatste tijd eet ze dus bijna niks. Volgens de dokter komt het omdat ze niet lekker is en dus weinig eetlust heeft, maar ik vind het niet leuk. Te meer omdat ze bij de oppas en op het kdv wel braaf haar brood opeet (zelfs 2 boterhammen soms!) terwijl ik met moeite een halve tot 3/4 boterham naar binnenkrijg bij haar.

Even een tip: de Olvarit A-la-carte is bij Etos in de aanbieding voor 1,99, dus ik heb al flink ingeslagen. Als het dan toch een potje moet zijn vindt ze deze nog wel het lekkerst.

Overigens ging ik ze vandaag ophalen en toen zat er een invalster in haar groep en die zei gelijk toen ik binnenkwam: 'wat heb jij een lief kindje!' Tja en toen was ik wel trots hoor. Ze had de hele dag lief gespeeld en als ze moe was wreef ze in haar oogjes en konden ze haar zo op bed leggen. Als ze ergens aanzat wat niet mocht hoefden ze alleen maar 'nee'te zeggen en dan kroop ze verder naar iets anders. Die invalster vond haar echt een uitzonderlijk lief en tevreden kind. Nou moet ik zeggen dat ze vandaag bij thuiskomst ook heel lief was, dus ik denk dat ze ook weer wat beter in haar vel zit. Ze ging ook lief slapen zonder gemopper dus ik hoop dat ze vannacht een beetje doorslaapt. Ik wil haar cold turkey die nachtelijke drinkpartijen afleren, want ik word er gek van om 3 a 4 x per nacht eruit te moeten om haar drinken te geven. Ik baal er echt van dat manlief dat een tijdje geleden heeft ingevoerd toen het zo warm was. Hij was bang dat ze niet genoeg dronk en gaf haar steeds drinken als ze wakker werd en dat ritme heeft ze nu dus nog steeds.

lara, wat eng van dat glas in die appelstroop, welk merk was het? Wat leuk dat je bent wezen zwemmen met Zahra, ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik nog nooit met haar alleen naar het zwembad ben geweest. Ze heeft alleen vorig jaar op vakantie in het zwembad gezeten maar toen was ze pas 4 maanden en vond ze er niks aan. Ik ben zelf ook niet zo weg van zwemmen, maar wil het binnenkort wel een keertje proberen.

Draakje Noah, leuk dat je in Breda bent geweest, ik ben al tijden niet meer in de stad geweest, en ben er een beetje aan gewend geraakt, maar het blijft inderdaad een leuke stad. Ik vind Den Bosch ook erg leuk.

Witchke, Zahra is ook dol op ijs, ik heb in de vriezer mini vruchtenwaterijsjes en daar geef ik haar er af en toe 1 van. Zeker toen ze keelpijn had vond ze het heerlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven