***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
quote:fachat schreef op 13 augustus 2008 @ 12:35:

Wat een mooi pleidooi trouwens voor een 2e kindje Framboos!

hmm..zucht..hmmm

hmm fachatje mis ik wat? ben je er niet mee eens? jawel toch?

Maar uh ik wilde het ook niet zaligmaken hoor! 2kids is heel hard werken, en slokt al je vrije tijd op. Met 1 kind heb je meer tijd voor je zelf en relatie... Ik kan hier wel mee leven hoor! Het is het waard, maar ik wilde het toch ook ff kwijt!
quote:fachat schreef op 13 augustus 2008 @ 12:32:

Ha Framboos, heb gisteravond nog flink lopen vloeken op dat bedrijf van jou toen ik kasten verkeerd in elkaar aan het zetten was en ik weer helemaal opnieuw moest beginnen. Was het om 23.45 uur echt zat!

Lekker eigenwijs zonder de gebruiksaanwijzing soms??

(doe ik ook altijd hoor! ) TIP: Zeg dat je het niet kan en laat het je kerel doen...Werkt hier altijd prima!
Wat jammer dat je vakantie niet 100% meegevallen is Icke !

Regen op vakantie is altijd een dooddoener, je kan niets ondernemen ... wij hebben een aantal jaren geleden ook op een camping gestaan, maar dan in Italie, en elke dag regen. En zeker met een tent, is dat goed balen !!
Spitsmuis, veel sterkte!

Icke, jammer dat jullie slecht weer hebben gehad, ik ben sowieso geen fan van kamperen, maar met een dreumes die beziggehouden wil worden lijkt het me extra lastig, zeker als je zwanger bent en ook op tijd wil rusten. Spannend, volgende week de echo, wil je ook weten wat het wordt?

Framboos, ik heb de wijsheid niet in pacht hoor, maar ik merk zelf dat het geen effect heeft om streng te doen, ik krijg alleen maar een huilbui en daar heb ik geen zin in. Als ze geen zin heeft in eten gooit ze het op de grond en dat is voor haar een teken dat ze het niet lust of genoeg heeft gegeten, dus dan haal ik haar bordje gewoon weg en geef haar haar toetje.

Over eten gesproken, het is klaar dus ik ga de tafel dekken, tot later!
Icke is terug! Ehm, slecht weer, zwanger op een luchtbed en een dwarse dreumes? Wat zal het heerlijk zijn om weer thuis te zijn!!

Muis, heb je Kika nu al gevonden? Arme Kika, arme Muis.

Framboos, het is hier drie keer per dag een slagveld aan tafel. Ingrijpen heeft geen zin merk ik ook. Morris wil alles zelf doen, en eet al aardig met vork en of lepel, maar de helft van wat hij eet en drinkt gaat ernaast. Lars kan er ook nog wat van, dus je wil niet weten hoe het er hier uitziet, vooral als we rijst hebben gegeten. Omdat ik zelf ook een beetje leuk wil eten trek ik me er niks van aan. De sfeer aan tafel is goed, en opruimen doe ik naderhand.

Vrijdag wordt er een draaipoging gedaan. Althans, als ik het wil. Morgen eerst langs vk om het erover te hebben, en ook over een stuitbevalling en zo.
Pfoe Michasa: het is nogal wat.... ik hoop dat je een keuze kunt maken waarbij je je happy voelt of dat de kleine zelf ineens een eigenwijze draaipoging onderneemt

Fachat: hoe gaat het met Ole vandaag? en wat fijn dat de babboe al zo snel komt!!!

Luna: Ga zo door, je bent echt mooi afgevallen zeg!! Mijn poging is dus gestopt na 3 kg.... maar ik kom nu met alles liefde weer wat aan. :-)

Hier weer een echte dramaqueen vanavond. Ik geloof dat ze weer mee naar beneden komt zo als ik het gekrijs hoor. Ons rustige meisje krijgt steeds meer temperament.
Kika is niet meer...Vanmiddag om 17:15 is ze rustig naar Pim gegaan. Ik heb het niet gezien (ben bang voor dood), maar was wel bij de dierenarts. Ik voel me supershit nu. Vandaag is het namelijk ook precies acht jaar geleden dat ik haar heb opgehaald.

Ick! Gezellig! Ik vind het nogal dapper van je dat je bent gaan kamperen met een kleintje! (ik hou helemaal niet van kamperen, maar dat doet er niet toe)

Drop, wat bedoel je met dat Fleur straks weer naar beneden komt?
Spitsmuis: Sterkte!!! Zoo verdrietig als je afscheid moet nemen van je poezen en dan twee keer zo kort op elkaar....

Fleur was echt in een dramabui en niet te handhaven. Dus mijn man had haar maar weer mee naar beneden genomen. Ze heeft hier nog een tijdje rondgekropen en gewandeld en nu ligt ze echt moe in bed en slaapt ze (5 min.)
Arme Kika!! Dikke knuffel Muis, sterkte de komende tijd. Goed wel dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Bahbah!

Over eten: Robbie kan goed brood eten zelf, maar avondeten nog niet. Hij kan wel zelf de lepel in zijn mond steken, maar nog niet 'oplepelen'. Dus dat doen wij. Eerst goed in de mond kunnen steken, en dan leren lepelen, dat leek mij een goede volgorde!

En opvoeden gebeurt hier werkelijk nog steeds minimaal. Ja, zo nu en dan es ergens weghalen en nee zeggen, of even negeren als hij in de jengelstand staat en niets helpt. Maar verder eigenlijk niets! Muis, jij schrijft soms wel dat jouw jongens niet luisteren, maar eerlijk gezegd zou ik het dus een wonder vinden als Robbie überhaupt es zou luisteren! :-)

Ik ben moe-oe! Nog bedankt voor alle felicitaties trouwens, heb een leuk weekend en een leuke verjaardag gehad. De score is goed: Parfum, een fles sambuca, een heleboel bloemen en wijn, een tegoedbon om te gaan eten en eentje voor bol.com, een doucheverwensetje, een boel centjes om een wii fit te kopen (die er dus aan zit te komen :-)) en nog een aantal leuke dingetjes. Ik vier mijn verjaardag bijna nooit meer de laatste jaren (heb er nooit zin in) maar nu, bij 35, werd het wel weer es tijd. Toch leuk, met al die kadoooootjes :-)

En dan nu douchen, opruimen en in bed! Trusten! (Icke, jij in het bijzonder, in je lekkere eigen bed!!)
Ben ik ook weer eens.

Muis, heel veel sterkte, ik leef met je mee.

Icke, fijn dat je weer thuis bent.

Fachat, beterschap voor Ole, waarschijnlijk gaat het snel beter met de ab, of niet?

Micha, wow dat je eraan gaat beginnen. Ben blij dat ze dat in CH eigenlijk bijna niet doen. Eerlijk gezegd zou ik helemaal nooit een "normale" bevalling beginnen bij een stuitligging. Maar je gaat wel naar het ziekenhuis toch met een stuitbevalling? Wil je helemaal geen ks, of doen ze zelfs bij een stuitligging nog moeilijk?

Drop, hoe is het eigenlijk met dat kleine jongetje afgelopen?

En heb je al resultaten van je bloedcontrole?

Leen, gaaf dat je naar voetbal in London gaat. Super dat je dat lekker maar doet!

Sorry heb de laatste paar dagen niet zo goed meegelezen.

Hier alles ok. Finn blijkt alleen ineen klap minstens twee tanden en twee kiezen te krijgen. Hij weigert te eten en is op de creche ook niet al te happy. En morgenmiddag moet ik naar kantoor dus komt een nieuwe oppas. Ik vind het doodeng. Maar goed, wat moet dat moet zullen we maar zeggen.

Als hij eet, kan hij trouwens wel netjes eten. Hij krijgt het lepeltje vrijwel zonder knoeien in zijn mond. Ideeal. Als hij zit te spelen voer ik hem. Wil hij dat niet, dan krijgt hij verder niks.

We hebben vakantie geboekt. Geen camping (zou het volgens mij niet eens meer kunnen, ben veel teveel gewend aan luxe), maar een supergaaf hotel op de malediven. Wow, 3 weken alleen maar zon, zee en familie. Er is een kinderclub en er zijn oppassers. We hebben een enorm goede deal kunnen maken, aangezien het hotel volgende week pas open gaat. Het kan dus zijn dat er nog kleine foutjes zijn. Hopen dat het meevalt.

Oh ja, en we gaan met een watervliegtuig vanaf Male naar het eiland. SUPER.

Oh en mijn zus is zwanger. Ben helemaal blij voor haar. Ze is 2 dagen uitgrerekend voordat ik uitgerekend was! Ook een April kindje, zo leuk!
Spitsmuis, heel veel sterkte! Je hebt de juiste beslissing voor Kika genomen, maar het blijft heel moeilijk natuurlijk.

Leen, wat goed dat je al 12 kg bent afgevallen! Ik ben jaloers, want ik was de zwangerschapskilo's van de vorige zwangerschap nog niet kwijt, maar tot nu toe ben ik maar 3,5 kg aangekomen dus de vk is heel tevreden tot nu toe. Ik probeer het er na deze zwangerschap-en bv periode wel af te krijgen.

Wauw Swissie, de Malediven! Ik ben jaloers!! Mijn buurvrouw is een week of 6 geleden teruggekomen, ze wilde echt een relaxvakantie omdat ze nogal een heftige periode heeft gehad en is er met een vriendin heengegaan. Ze heeft het er super naar haar zin gehad. Ze vond het in eerste instantie veel geld, maar ze zegt dat het haar dubbel en dwars waard is geweest. Ze is helemaal in de watten gelegd en helemaal uitgerust thuisgekomen. En gefeliciteerd met je zus, wat gaaf dat ze ook in april is uitgerekend! Is het haar 1e?

Dropneus, wat lastig dat Fleur niet wilde slapen. Ik heb ook zo'n periode gehad met Zahra, maar de laatste weken gaat dat juist weer heel goed, alleen wordt ze nog wel wakker 's nachts. Ik denk dat het doorkomende tanden of kiezen zijn die opspelen, ze is ook nog verkouden, dus dat helpt ook niet mee. Vandaag was ze in ieder geval wel wat gezelliger dan gisteren, alleen is ze wel van de bank gerold. Ik draaide m'n hoofd 1 seconde om en daar lag ze al, ze is met haar hoofd tegen de tafelrand aangekomen, niet hard maar toch, het was flink brullen natuurlijk.
Hoi hoi,

Zijn weer terug van vakantie. Was erg lekker, kleintje heeft zich rdelijk keurig gedragen. Kamperen blijkt dus toch leuk te zijn met kinderen. Alleen idd regen is minder...

Oei, wat een nieuwtjes allemaal.

Drop, gefeliciteerd!!!!

Muis, sterkte met Kika, is altijd heel erg verdrietig.

Xaloy, nog gefeliciteerd!!

Ik moet alles verder nog bijlezen, maar dat duurt ff....

Lee, wauw, zoveel afgevallen, knap zeg
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Arme Muis, sterkte meisje! Niet leuk, maar wel verstandig.

Xaloy: beter laat dan nooit, maar nog gefeliciteerd!

Swiss: dat klinkt ideaal zeg, de Maladiven. Hebben jullie een hotel aan het strand? Kan Finn al naar de kidsclub?

Gefeliciteerd met je zus. Is het de zus die ik heb gezien?

Pfoe leen, dat is veel! Nog veel plezier met de voetbalwedstrijd. Gaaf zeg!

Framboos: Puk eet zelf met een lepeltje en ik voer tussendoor wat hapjes. Hij knoeit wel wat, maar als hij het niet expres doet laat ik het zo. Als hij echt gaat klieren zer ik het bordje iets weg. Hij houdt zo van eten dat hij zich wel twee keer bedenkt voor hij het weer doet.

Icke, welkom thuis! ik dacht trouwens dat je morgen pas richting NL ging? Was het weer in de Dordogne ook slecht? En hoe hield Ruben zich onderweg?

Draakje, welkom terug! Hoe is het gegaan en waar waren jullie?

Hier is vanmorgen een nieuw record gevestigd. Puk werd om 9:30 wakker. Heerlijk

Vanmiddag waren we op weg naar het strand en toen schoot er ineens een hond voor de auto... Waarschijnlijk heeft hij zijn pootje gebroken en komt het gelukkig helemaal goed volgens de dierenarts.

De auto heeft alleen wel een behoorlijke schade opgelopen (leuk die nieuwe auto's....). Met heel veel pijn en moeite (en nul hulp van de politie want er was tenslotte niemand dood of gewond) hebben we de gegevens van de eigenaar gekregen zodat de verzekering het kan afhandelen. Het reservoir van de ruitenwisservloeistof is gebroken en er zitten onderdelen aan de voorkant los. Gelukkig kan het wachten tot in Nederland, zodat we niet ook nog hier naar de garage hoeven. Balen hoor.

Oh Muis, lief dat je me mist! We rijden zondag terug en we willen tegen 4:00 weggaan, zodat we direct een lange ruk kunnen maken. Het zal alleen niet in 1 dag lukken met Puk helaas. Waarschijnlijk dinsdag terug dus.
Lara, wat schrikken zeg van die hond. Gelukkig dat hij alleen zijn poot heeft gebroken, maar die schade aan de auto is niet zo leuk. Gelukkig kan het in NL gerepareerd worden. Lekker dat Puk heeft uitgeslapen tot 9.30! Slaapt hij overdag nog maar 1 x?

Framboos, Zahra eet eigenlijk voornamelijk met haar handjes, ik geef haar wel een vorkje of een lepeltje (afhankelijk van de maaltijd) en ze zit er wel mee te prikken en het vorkje of lepeltje in haar mond te steken, maar het valt er meestal naast, dus dan pakt ze het met haar handjes. als we rijst eten ofzo laat ik haar maar een beetje aanklooien en voer haar ondertussen met een lepeltje.

Draakje, welkom terug! Fijn dat het kamperen goed is gegaan.

Lievelust, hoe is het met je?!
Draakje, welkom thuis!

Jeetje wat een verhaal van die hond Lara, zielig voor de hond en vervelend ook van de auto.

Wij hebben een huisje aan het strand, maar ook nog prive ligbedden bij het huis, dus we kunnen gewoon kijken waar we zijn als Finn slaapt.

Hij mag alleen onder begeleiding naar een kidsclub, maar ik wil eigenlijk toch af en toe een oppas regelen. Kunnen wij gaan duiken ofzo. Ik vind een kinderclub wel leuk, omdat ze dus in ieder geval ingericht zijn op kinderen, en wat speelgoed hebben. Het probleem is natuurlijk dat we verder alles mee moeten nemen. Ha, we gaan x pakken pampers met tape aan elkaar binden, ik las ergens dat dat niet ten kosten van je bagage gewicht gaat! Lekker luxe probleem.

Lara, ja dat is die zus, Ze zijn al ongeveer twee jaar bezig en ze had net de hormonen in huis om aan IVF te beginnen! Zal je altijd zien, als de druk eraf is wordt je vanzelf zwanger. Ik vind het zo heerlijk voor haar!

Ik ga ff man bellen, eens kijken wanneer die naar huis komt.

Welterusten allemaal.
Och muisje toch, dikke, dikke . Veel sterkte! Het is denk ik wel een goede beslissing geweest!

Welkom terug Icke en Draakje! Jij dapper Ickevrouwtje, dat he je lang volgehouden met Ruben in de regen! Was het echt constant regen of waren het steeds korte buitjes (dat hadden wij onze eerste week in Denemarken, was niet leuk, maar daar was nog mee te leven!). Waar waren jullie heen Draakje?

Wow Swissie, dat klinkt als een superdeluxe reisje!

Wat een gedoe Lara met die aanrijding! Jullie zullen wel geschrokken zijn!

Met Ole gaat het alweer een stuk beter trouwens!

Tja en over het eten... Ole kan nog niet echt goed met een lepeltje eten, hij probeert het wel, maar meestal valt het eten van zijn lepeltje af voordat het bij zijn mondje is. Wij combineren het een beetje, ligt er een beetje aan wat hij eet. Hij eet met zijn lepeltje en zijn handjes en wij voeren hem met een lepeltje of vorkje. Hij heeft alleen de vervelende gewoonte dat als hij iets niet lekker vind het meteen op de grond gooi, zo plukt hij regelmatig de sla of groente van zijn bord en gooit hij zo op de grond (dit tot grote hilariteit van Kaj, wat natuurlijk ook niet bevordelijk is!). Ole is wel heel erg van het "zelluf doen" en duwt in eerste instantie altijd het lepeltje of vorkje weg (hij is gewoon supereigenwijs!).

Framboos, ik heb de Ikea-kasten idd aan vriendlief overgedragen, ik zit nu lekker op de bank te typen terwijl hij bezig is! Ik richt ze wel in, ben ik veel beter in!

Trouwens mijn bewondering voor jou 2 kindje pleidooi was anders bedoelt hoor! Ik vind het fantastisch om 2 kindjes te hebben. Ik kreeg juist zin in een 3e kindje als ik jouw pleidooi zo hoor! Mijn zucht kwam meer uit jaloezie!
Joepie, ik hoor net dat Finn geen salmonella meer in zijn lichaam heeft!!!! Fijn nieuws. Niet dat hij ergens last van had, maar nu is het lekker helemaal weg!
Fijn Swissie! (hoe hoor jij dat opeens om half 11 's avonds???)
Fachat, Zahra is ook van het 'zelluf doen'. Met eten laat ik haar daarom zelf aanklooien zodat ze is afgeleid zodat ik haar tussendoor kan voeren, want anders duwt ze ook het lepeltje of vorkje weg. Overigens heeft ze dat ook als ze achter haar loopwagen loopt. Als ik of man willen bijsturen duwt ze onze hand ook altijd weg hihi.

Oh ze kreeg trouwens een kadootje van kennissen die uit Turkije waren gekomen, een paar schoentjes in maat 22 (maar volgens mij is het NL maat 25 ofzo) en een tuniekje met broekje. Ik vind het afschuwelijk, en ben ook blij dat het niet past hihihi. Het is een wit tuniekje van een soort polyesterachtige stof met een grote borduring en allemaal glitterdingetjes erop en een roze broekje. Brrrrr ik denk dat hun dochtertje van 5 het heeft uitgekozen, die houdt nogal van prinsessejurkjes. Die schoenen zijn ook roze met allerlei geborduurde dingetjes erop en ze zijn dus veel te groot! Waarschijnlijk past ze ze van de winter pas en dan zijn ze niet geschikt, want het zijn echt zomerschoenen. Jammerrrrrr maar helaas....
Goedenmorgen allemaal!

Haha Fachat, dat krijg je als je het antwoordapparaat nooit afluisterd. Ik had het dus al een paar dagen eerder moeten kunnen horen.

Oh Layla, dat klinkt verschrikkelijk. Misschien kan je het later ooit eens gebruiken voor een verkleedpartij? En Zahra komt als (de verschrikkelijke) princes?

Trouwens, Muis, Finn heeft dat eten wel van de jongens geleerd. Hij eet niet veel, maar zijn yoghurt en brei eet hij netjes met een lepel.
Goedemorgen! Ik moet er meteen weer vandoor dus later meer.
goedemorgen! Wij zjn ook ff naar de stad, tot later.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Oeh Zahra, dat klinkt erg mooi! Zo had mijn moeder vroeger een keer van mijn oma toen zij van vakantie terug kwam uit Tirol (je voelt hem al aankomen), een prachtige leren lederhosen voor mijn broer gekregen!
tjongejonge. Had ik een cd besteld bij de cd-winkel, ga ik net even langs om te kijken hoe het ermee staat. Heeft de cd een levertijd van 75(!!!) dagen. Daar kan ik dus echt niet tegen met mijn "ik wil het nu" attitude!
Goed nieuws van Finn!

Oef, dat klinkt inderdaad heel erg lelijk Layla! Wat vind je man ervan?

Fachat: welke cd heb je besteld? En kan je hem niet op internet vinden? 75 dagen is hartstikke lang...!

Swiss: waarom neem je allemaal luiers mee en koop je het niet gewoon daar? In Zwitserland is het toch sowieso duur?

Ik vind babyspullen hier ook behoorlijk aan de prijs. Pampers en Nutrilon (hij krijgt 's avonds nog een fles Bambix/ Nutrilon voor het slapen) zijn 5 euro duurder en doekjes zijn ook een stuk duurder dan in Nederland.

Ik moet voor zaterdag schoenen voor Puk hebben en dat wordt echt een probleem. Zijn Nederlandse schoenen zijn echt stuk (de Elefanten die niet stuk zouden gaan...) en hij kan volgende week natuurlijk niet op blote voeten naar de creche. Het lijkt alleen wel alsof al die Franse kinderen met maat 24 worden geboren ofzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven