***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lara, ik vind het ook onzin dat je schoonouders voorrang zouden moeten krijgen bij het oppassen hoor. Als je bij je vriendin een goed gevoel hebt zou ik haar gewoon op laten passen.
Layla: ik zou bij de ha vragen of het niet een schimmeltje is. Puk heeft maar 1 keer luieruitslag gehad en dat ging ook maar niet weg met sudocreme. Uiteindelijk hebben we een zalfje gekregen en toen was het in 2 dagen over. Het was alleen niet zo erg als dat van Zahra klinkt. Zielig!

Tsja en Muis en ik zijn inderdaad wel heul erg lieve vrouwen dat we de heren een weekendje laten zuipen Vraag me af of dat hij dat ook zo ziet... haha).
quote:lara1978 schreef op 25 september 2008 @ 21:23:

Layla: ik zou bij de ha vragen of het niet een schimmeltje is. Puk heeft maar 1 keer luieruitslag gehad en dat ging ook maar niet weg met sudocreme. Uiteindelijk hebben we een zalfje gekregen en toen was het in 2 dagen over. Het was alleen niet zo erg als dat van Zahra klinkt. Zielig!

Tsja en Muis en ik zijn inderdaad wel heul erg lieve vrouwen dat we de heren een weekendje laten zuipen Vraag me af of dat hij dat ook zo ziet... haha).

Hahaha, ik weet het, ik ben een bitch

Ik heb gelukkig mijn moeder te pakken gekregen en die komt morgen oppassen. Ik las dat Lievelust goede ervaringen heeft met Daktozin, dat helpt ook gelijk bij schimmelinfecties dus dat gaat mijn moeder morgen halen. Voor vannacht hou ik het maar op maizena. Gelukkig ging ze wel gelijk lief slapen, dus hopelijk valt het mee vannacht.
Lara, even een poosje geen doekjes gebruiken. Daarin zitten allerlei middeltjes die je huid vochtig houden, zeg maar. Olie of lotion enzo. Gewoon een nat washandje gebruiken en weleda calendula billencreme smeren. Daar zit geen overbodige geur en wat al meer aan. Helpt echt! Calendula is helend.

Arme Zahra. Kusje voor haar!

Lara, J, heeft een denkwijze die precies zou passen in het straatje van mijn moeder!!!!! Pfffff.....lastig hoor. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik alles op de weegschaal moet doen tussen mijn ouders en schoonouders. Is ook geen leuk gevoel, dus misschien moet ik het ook wel sneu vinden voor J., maar goed, hij maakt niet alleen de dienst uit, toch? Mannen......

Ik heb geloof ik een hele makkelijke hier:)

Ga je iets leuks doen dat weekend eigenlijk?

Muis, en volgend weekend ga jij roosviceetjes drinken?!

Het is me nooit opgevallen dat je loenst eigenlijk......

Beterschap trouwens, hopelijk voel je je snel wat beter, want zorgen en ziek zijn gaan heel lastig samen, helaas. Knuffel!

Ik ben me meteen vanavond maar te buiten gegaan aan ROZE. Ja, je weet maar nooit, straks zijn alle leuke dingetjes weg:)

Heb cakewalk voor meisjes ontdekt. Zusje van oilily geloof ik.

Zooooo schattig!! Maatje 56 zal vast nog te groot zijn, was bij Ruben ook zo, maar goed.

Prenatal heeft tm 28 sept 20% korting op vrijwel alles dus heb ook maar dekentjes(want oranje en aqua staan natuurlijk niet bij roze en rood), een wagenpakje en waskussen etc aangeschaft. Heb ook een Room Seven quilt besteld voor babymeisje en voor Ruben nog een kussenhoes van dat merk voor op zijn nieuwe kamertje. Ik ben er klaar voor. Kan de komende drie maanden ook niets meer spenderen aan kleertjes of wat dan ook, haha.Hopelijk kan Ickeman er ook om lachen als ie het hoort, want de auto was ook "stukker"dan we dachten. Die is volgens ons vorige maand bij de APK niet eens van dichtbij bekeken.....tijd voor een nieuwe garage, denk ik.

Nou, ik ga slapen. Heb behalve een quiche bakken niets op het programma staan tot zaterdagochtend. Je zou zeggen heerlijk, maar mezelf kennende ga ik dus poetsen en opruimen, wassen en strijken enzo. Hopelijk heb ik de moed om me daar eens overheen te zetten (letterlijk op bepaalde plaatsen hier in huis:))
Wat leuk dat jullie ook al zo'n tijd met elkaar praten! Ik was even via Google op zoek naar andere april 2007 moeders, en zo kwam ik hier terecht! Gezellig hoor
Goedemorgen.....

Hier helaas ook autoproblemen Icke. man had gisteren een drinken Pool onder zijn auto die door rood fietste. Die Pool had niks, maar onze auto wel en die man wilde niks doorgeven. Dus we moeten nog eens even uit gaan zoeken hoe we dat op gaan lossen.

Heb vanochtend een afspraak in het klooster. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik vind het altijd wel een bijzondere omgeving en kan me daar ook echt lopen verbazen over bepaalde zaken. Wel weer een leuke afwisseling.

Muis: Heel veel beterschap. Heb er bewondering voor hoe je het doet als mama met alles wat je voor je kiezen krijgt de laatste tijd. Dikke

Layla: Wat een ellend emet die billen. het gaat ook zo snel als je even een dagje niet oplet. Zou ook kwaad worden van de opvang. Fijn dat je moeder in kan springen!

Fijne dag iedereen!!
Drop, wat ga je doen in het klooster? (het lijkt mij ietwat laat voor een onbevlekte ontvangenis!) Lief complimentje trouwens, maar vergeet niet dat ik niet werk! Ik weet zeker dat ik al tien keer overspannen thuis had gezeten als ik nu nog had gewerkt!

Lara, jammer dat je niet dichterbij woont, want dan hadden we wat af kunnen spreken dit weekend! A. is een uurtje geleden naar zijn werk gegaan met een koffertje: helemaal klaar voor een weekend zuip! Ik baal er alleen van dat hij zondagavond pas om 20:00 thuis komt, want dan ziet hij de jongens helemaal niet meer.

Wat betreft J., ouders en oppassen: ik vind niet dat ouders voorrang krijgen bij het oppassen. Puk is jullie kind, dus jullie beslissen wie er oppast en wie niet. Ik kan me wel indenken dat J. zich een beetje klemgezet voelt, maar het is niet anders.

Layla, Hugo heeft ook vaak pijn in zijn billetjes (arm jochie!) en ik maak dan niet meer met billendoekjes schoon. In plaats daarvan pak ik een hydrofiel (heb er toch 40!), wat Weleda olie en poetsen maar. Waar mogelijk laat ik hem lekker in zijn blootje rondlopen, zodat het een beetje kan luchten. (je moet alleen ongelukjes niet erg vinden, maar ik ben dan ook een viezerik)

Ick, ik had niet anders van je verwacht! A. is alleen daarom al heel blij dat wij weer een jongetje krijgen, aangezien we daar de meeste spulletjes al voor hebben!

Even twee knulletjes uit bed halen, ontbijten en dan door naar de muziekspeeltuin!
Draak, helemaal over je BOY heen gelezen! Gefeliciteerd, een mannenhuishouding!!!! Lijkt me stiekem ook wel heel leuk hoor!

Een dronken Pool, drop? Ben je mooi klaar mee.

Ga je wheels leveren aan de nonnetjes? Hihi. Veel plezier vandaag!

Lang leve de biologische klok......was al om 6.18 wakker. Verdorie. Als ik kan uitslapen lukt het niet en als ik wil kan het niet.

Fachat, je vroeg wat mijn mannen gaan doen: Ruben logeert bij opa en oma en Ickeman is voor zijn werk naar Monaco. Ik heb morgen een vrijgezellenfeestje.

Vraagje, oma wil met Ruben fietsen maar ik vind het doodeng. Ze heeft suikerziekte en is niet heel -hoe zeg je dat- handig meer. Kan haar armen niet heel goed hoog optillen enzo. Maar ze hebben wel een fietsstoeltje gekocht om met Ruben op pad te gaan.Ik heb mijn zorgen uitgesproken naar Ickeman maar die baggateliseert ze toch een beetje; "ze fietste vroeger 15 km met twee kinderen op de fiets en ze doet heus wel voorzichtig.". Ja, VROEGER! Ik vind het gewoon een beetje spannend. Vind fietsen zelf al behoorlijk zwaar met Ruben voorop (hij is over het algemeen geen stilzitter) en dan hebben wij op de meeste van mijn routes voorrangsrotondes voor fietsers. Op en afstappen vind ik zelf soms ook doodeng. He, bah, ga ik me weer zorgen maken.

Hoop dat het gaat regen:)

Stel ik me aan?........
Muis, jaja, ik heb me weer erg voorspelbaar gedragen:)

Maar A. moet zich niet vergissen..... Heb jij de koffers/dozen/tassen met de oude kleertjes van Huug en Steijn al weer eens geopend? Ander jaargetijde EN BOVENAL niets is meer echt leuk genoeg!! Eerlijk zeggen? Want ook de dure kleertjes zijn wat verwassen en niet heel mooi meer. Realiseerde het me pas toen ik de rompertjes eens ging uitzoeken. Reden genoeg dus om.......

Veel plezier vandaag, klinkt als een leuk programma!
Hey Elles, fijn dat je hier schrijft, kom je nog verder hier schrijven?

Layla : ik had goede ervaring met Daktozin, Lievelust had een goede ervaring met iets anders. Lievelust meldt dat merk eens aan layla. Trouwens Layla ik vond het gezellig om met je te chatten, moeten we meer doen. Maar tegen de tijd dat jij in verlof bent, ben ik op cursus. Dus niet zoveel tijd meer dan.
Helemaal vergeten te vertellen; ik had van de week mijn eerst druppel melk uit mietje (uit mietje notabene!:)) Werd er helemaal emotioneel van. Gek mens he?

Framboos, wanneer kun jij testen vrouw? Ik denk niet dat je zwanger bent. De vorige keer wel. Ik was toen immers op bezoek die week en toen dacht ik dat je wel zwanger zou zijn. Ben wel erg benieuwd. Wat hoop je zelf eigenlijk?
Elles: kom je gezellig meeschrijven?

Muis, ik denk dat je sowieso nieuwe kleertjes moet hebben hoor:

a) sommige dingen zijn typisch Hugo en Steijn en zeker niet Ernie-achtig

b) het is een ander seizoen

c) Sommige kleertjes zijn niet zo mooi meer

d) Uit de mode

e) Ernie heeft recht op mooie nieuwe kleertjes

(niet dat jij deze argumenten niet zelf kon verzinnen, je bent de koningin van de shopargumenten!)

Jamer dat we niet kunnen afspreken dit weekend! Zou wel gezellig zijn. Misschien moeten jullie toch eens kijken voor een huis in A....

Icke kleine shopkoningin! Klinkt als topaankopen. Nu wel even uitslapen dit weekend hoor en niet teveel opruimen en schoonmaken enzo. Zou zonde zijn als je je kans niet benut.

Jeetje, nu al melkdruppels? Dat is vroeg zeg!

Moet snel aan het werk, want wil vroeger weg zodat ik voor de file richting mijn moeder kan rijden.
Lijkt me gezellig om mee te schrijven!

Al moet ik er natuurlijk wel een beetje tussen komen haha. Ik klets ook nog met een stel andere april moeders, maar vind het erg leuk om wat nieuwe 'ervaringen' te horen!

Ik zal me wel even voorstellen, dan weten jullie gelijk wie ik ben

Mijn naam is dus Elles, ik ben 24 jaar een de trotse mama van 2 prachtige kids. Mijn oudste is dochter Eva, die wordt volgende week 4 en mijn jongste is zoontje Jamie, hij is van 11 april 2007.

Ik woon samen met mijn vriend. We gaan juni volgend jaar trouwen in Scheveningen!

Als jullie nog meer willen weten, let me know!
Hoi elles, leuk dat je mee komt schrijven! Ben jij dat zelf op je avatar? Kijk je wel een beetje uit met al je prive-gegevens hier neer te schrijven, je weet maar nooit!

Wow, Icke, nu al melk? Ongelofelijk, je mietje heeft er zin an!

Krijg als het goed is vandaag die kleertje binnen die ik gewonnen heb, leuk, leuk, leuk.

Heb ook een galajurk besteld voor mijn broers bruiloft, hopelijk komt die ook vandaag, ben erg benieuwd namelijk!

Icke, ik kan me dat best voorstellen dat je het eng vind met dat fietsen. Ik heb dat ook wel een beetje, met fietsen, maar ook met autorijden. Nu mag Ole sowieso niet bij opa in de auto van mij omdat hij als een ketter rookt in die auto, maar hij is ook een keer overdag in slaap gevallen achter het stuur en dat vind ik gewoon eng. Mijn moeder fietst heel veel, maar gelukkig vind ze het zelf eng om dan met Ole te gaan fietsen (is toch weer een grote verantwoordelijkheid). Naast Kaj fietsen doet ze al helemaal niet, vindt ze doodeng!

Dropneus, wat ga je dan doen in het klooster?
Hey Elles, gezellig dat je mee komt kletsen, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wat leuk dat jullie gaan trouwen volgend jaar, zeker ook voor de kindjes. Ik vind van die kleintjes helemaal in 'tenue' altijd zooooo schattig!

Icke..Hm, ik heb dus nog seeds geen druppel of iets wat ook maar beetje op vocht lijkt gelekt deze zwangerschap, vind het wel een beetje vreemd eigenlijk. Volgens de vk kan het geen kwaad, maar bij Daan had ik het halverwege de zwangerschap al dat ik steeds natte plekken in bed had.

Stom misschien, maar door dat niet lekken maak ik me zorgen of ik wel borstvoeding kan geven straks. Helemaal niet nodig, dat weet ik wel, maar toch speelt dat steeds door mijn hoofd.

Heb ik toch de keus vóór gemaakt, zal je zien dat ik droogsta ofzo.

Drop..dronken polen zijn irritant (no offense). Hoe kunnen jullie de schade nu verhalen dan?

Layla, wbt de billensmeersels. Ik heb voor Daan ook eens Daktozin voorgeschreven gekregen, maar ik vind het behoorlijk duur en het werkte ook niet echt lekker. Ik gebruik nu al heel lang Inotyol, maar dat haal ik wel uit Belgie, ik weet niet of je moeder daar ook heen gaat? Het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheken daar.

Ik heb ook een dagje voor mezelf vandaag. We hebben eigenlijk een bruiloft, maar dat is een uur in de auto en dat zie ik eigenlijk niet meer zo zitten met die pens hier. Stel dat ik weeen krijg, dan moeten we dat hele stuk ook weer terug en vorige keer met Daan vond ik een kwartier naar het ziekenhuis met weeen al een ramp.

Vriend is dus alleen gegaan en Daan is naar opa en oma.

Vannacht heb ik een stuk of 5x kramp in mijn kuit gehad, dat is even irritant zeg!

Ik heb me voorgenomen vanaag een lui dagje in te lassen, een beetje de envelopjes voor de geboortekaartjes schrijven en een beetje rommelen enzo , heerlijk.

En vanavond eet ik pannenkoeken....die lust vriend niet graag dus dit is mijn kans!
Lievelust geniet van je dagje! En ook van je pannekoken natuurlijk. Ik heb het vorige weke ook gegeten toen vriend weg was Ik zou trouwens nu ook niet meer een uur in de auto gaan zitten als ik jou was hoor.

Elles, leuk dat je erbij komt! Ben het wel eens met Fachat: let je ene beteje op je herkenbaarheid? Waar ken je de andere april-moeders van?

Werk je ook? Of ben je een thuismoeder?

Muis, hoe is het vandaag?

Icke, helemaal vergeten. Tsja, ik zou dat ook niet zo prettig vinden denk ik. Nu heb ik sowieso liever niet dat anderen met Puk fietsen, dus ik ben denk ik niet zo makkelijk. Broertje van vriend wilde ook met hem fietsen zondag (naar de andere kant van de stad, midden door het centrum). Zag ik ook niet zitten en gelukkig had ik mijn fiets zelf nodig.

Maarja, de moeilijkheid is wel...; hoe zeg je dat? Zeker als ze al een zitje hebben. Sterkte meis! Niet teveel opfokken. Misschien bedenkt ze zich al wel als ze opstapt omdat Ruben niet netjes stil zit?
Laar, ik voel me dus prima vandaag! En jij?

Ick, ik zou het niet willen als ik jou was. Nu schijn ik overbezorgd te zijn (volgens de schoonpaps), maar ik vind het verkeer in combinatie met kleine kinderen niet zo fijn. A. en ik zijn de enigen die met de jongens autorijden en fietsen en niemand anders! O zo! (ik voel al een ruzie aankomen tussen mij en de vader van A. als ik Ernie aan het krijgen ben en hij met de jongens op bezoek wil komen)

Drop, wat ga je nou doen in het klooster? Ik ben echt razend nieuwsgierig!

Vanochtend begon lekker: we zouden naar de muziekspeeltuin gaan, maar de docente was ziek! Helaas kwam ik daar pas achter toen ik er al was... Bleek dat ze vergeten waren om me te bellen! Uit pure ellende ben ik naar een vriendin van mij gegaan en uiteindelijk was het erg gezellig, maar toch. Ik had me eigenlijk wel verheugd op een ochtendje dansen en zingen met mijn twee knulletjes.

Lievelust, ik heb ook nog geen lektieten! Maak je niet druk: bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook niet, maar ik had wel een geweldige melkproductie na de geboorte!
Oh, wat ik me trouwens afvroeg: kunnen we niet wat mensen uit het schema halen? Van Marieke en Jamie hebben we al maanden niets meer gehoord bijvoorbeeld! (mochten ze nog meelezen: ik bedoel het niet lullig)

Laartje, wij hebben ergens nog steeds plannen om naar A. te verhuizen, maar we hebben de poen niet echt voor een leuk huis daar. Mocht je iets leuks (en betaalbaars!) tegenkomen, laat het ons weten!

Nog even over een meetje: wat dachten jullie van het weekend van 18 of 25 oktober? Volgens mij kan bijna iedereen er dan bij zijn!

*word af en toe helemaal simpel van de reistijden van A.!*
Ben het eens met muisje (ook niet lullig bedoeld) van mij mogen Mariekje en Jaimie uit het schema.

Hoe zou het trouwens met Poez zijn. Hoop dat ze gauw nog eens komt aanwaaien.

Maandag moet ik weer naar de psycholoog, heb der veel positiefs te melden, het slagen in de testen voor de cursus, is een overwinning voor me, want daarvoor moest je je goed kunnen concentreren.
Ach, weer een meeting in planning .. kan ik dus weer niet bijzijn als het in NL plaatsvind. Vindt het zo jammer. Maar zoals al gezegd als iemand nog eens naar de Ardennen gaat, of over Belgie rijdt om naar la suisse te gaan jullie zijn van harte welkom met heel jullie gezinnetje. Als er iemand BV moet geven en zich wil afzonderen kan dat altijd in ons bureautje. We hebben ook nog een box en een wipstoeltje staan waar eventueel kleine kindjes kunnen slapen. En ik heb wel twee plaatsen om te verschonen dus ook niet zo een probleem.
gezellig een meet, zal eens kijken of ik ook naar NL kan komen.

Ik vind het een prima idee een paar mensen uit de lijst te halen hoor.

Welkom Elles, leuk dat je mee komt schrijven.

Drop, ik ben ook erg benieuwd naar dat Klooster!?

Lara, ik vind ook dat je zelf moet beslissen wie wanneer oppast, maar ik weet als de beste dat het regelmatig erg moeilijk te plannen is. Ik moet bijna opschrijven hoeveel uur de ene ouders en de andere ouders kunnen oppassen, erg vervelend en vermoeiend.

Mijn ouders zijn weer weg, vandaag een dagje Finn - mama, en morgen is man er (hopenlijk) ook. Zondag moet man me vroeg wegbrengen, en daarna gaat hij samen met Finn in de stad brunchen. Hij baalde al dat ik gisteren nog geen mooie nieuwe schoenen had kunnen kopen, grapjas.

En met kind fietsen, tja moeilijk. Hier hebben de grootouders wel met Finn gefietst, maar dat kunnen ze ook heel prima. Mijn ouders zijn sportiever dan ik ben, dus geen risico's daar. Goed idee, ga straks ook maar even met Finn op de fiets, leuk!

Hij is dol op fietsen!

Muis en Lara, succes alleen thuis, altijd leuk, man zuipen en vrouw oppassen. Mijn man zou eigenlijk vorige weekend naar Munchen moeten, maar toen waren we gelukkig nog op vakantie. Ben er zelf trouwens ook een keer geweest, was wel erg lachen! Maar idd ook erg veel drinken.
Wat mij betreft kunnen er ook mensen uit de tabel. Grappig Muis, ik zat er toevallig net op de fiets aan te denken (geen idee hoe ik daar op kwam..).

Muis, wat noem je betaalbaar? En wat zijn je verdere wensen?

Zo, ready to take off naar mijn moeder. Ik heb weer enorm veel spullen mee. Kan ik direct weer een boel kleine kleertjes daar stallen. Handig, zo'n lieve moeder met een groter huis .
Meet is gezellig! Volgens mij is eind oktober schoonvader jarig en dat is vast geen excuus om niet naar die verjaardag te gaan. De 18e is dan beter (is dat een zaterdag? Zondagen zit ik met hockey).
Lara, great minds think alike!

Onze wensen (het zijn er echt maar een paar!):

- Rond een tonnetje of vier (de bonussen van A. zijn onzeker en we spelen liever op safe)

- Een tuin(tje) zou fijn zijn

- Liever geen nieuwbouw. Eigenlijk vinden we alles tot de jaren '50 mooi!

- In de buurt van scholen, supermarkten en andere voorzieningen die prettig zijn als je kinderen hebt, zoals speeltuin.

- Liever geen opknappertje

De achttiende is inderdaad op zaterdag! Wie heeft er ruimte? Het zou wel bij mij kunnen, maar ik woon

A. niet centraal en

B. parkeren is hier een ramp.

Ik houd mijn oogjes open! Vond je de buurt waar ik woon wat? Eerlijk zeggen hoor.

Mijn huis is nogal klein voor een meet ben ik bang en parkeren is gruwelijk duur.

En nu ben ik echt weg! Ciao ciao!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven