***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ze gaat gedurende een half jaar , elke week een uurtje komen. Vandaag zou ze normaal gezien ons badprobleem (Xander is panisch voor het bad) proberen mee op te lossen.
Laar: Hier was de overgang naar één slaapje niet heel lastig. De zeden het op de creche al. En eigenlijk is DE methode hier hetzelfde als bij muis: entertainment en een vroege boterham (half 12 als hij het echt niet meer uithield).

Muis: Regelmaat is echt goed voor kindjes. Ik heb dat met Gijs ook meteen geprobeerd. Gewoon alles in dezelfde volgorde. Wel voed ik op verzoek. Dus het riedeltje voeden, verschonen, knuffelen en slapen wordt afgedraaid in het tempo van Gijs.

Wat ik me nog bedacht. Als je blij bent met je kraamzuster en je wilt haar wat langer houden dan moet je volgens mij wel een herindicatie kunnen krijgen. Kreeg ik de vorige keer ook door mijn ruptuurtje.

Witch: Balen dat het nog niet lukt met studeren. Het is misschien ook wel een goede afleiding op het andere.

Ook balen van die brief. Las je verhaal op hyves. Het houdt ook nooit op he. Kop op meid.

Mich: Dat wilde ik nog zeggen. Stoer hoor met drie kids in de tram. Vond het met één jongetje en zwanger al een hele happening.

Koen heeft volgens mij een zeer oortje. Hebben jullie kids altijd een kuurtje gehad, of is het ook gewoon over gegaan?

Hij was dus nadat hij vanmorgen gezellig was de rest van de dag helemaal niet gezellig. Echt aan het mekkeren. bluhhhhhh
Zwaaaaaaiiiii...

Ben vandaag de hemel in geprezen tijdens functioneringsgesprek, maar helaas levert dat verder niks op. Behalve dat mijn werkgever heeft bedacht dat we volgend jaar om in aanmerking te komen voor een bonus 7 klantbezoeken op een dag moeten doen. haha, ben nu al totall loss na 4 en meer krijg ik niet gepland op een werkdag )heel soms 6 als alles in dezelfde regio is- Dus erg irrealistisch en daar heb ik ook duidelijk mijn mening over gegeven. Ach ja, hoef toch maar een half jaartje te werken :-) dus zal me maar niet te druk maken... Mijn verkooptarget is ongeveer 60% van wat ik dit jaar heb omgezet en dan tellen ze de omzet die mijn vervanger draait gewoon mee voor mij, dus dat is wel om te doen (heb wel weer een veel kleinere regio gekregen, maar dat betekent minder reistijd en is dus ook positief) hahahahahha, ben redelijk tevreden zo.

Ga weer even op de bank ploffen.

Veel succes voor alle meerkinderige gezinnetjes! Ik zie dat jullie elkaar gelukkig allemaal een hart onder de riem kunnen steken en ik lees alvast vol belangstelling mee. Ik heb ook geen illusies over de eerste paar weken/maanden straks, dat zal pittig worden!
Goed zo Dropje! Die kun je mooi in je zak steken!

BM: Puk heeft nooit oorontsteking gehad, dus ik weet het niet. Heeft hij ook koorts? Sneu hoor en lastig voor jou bovendien. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat iedereen zich voorbeeldig gedraagt .

Ze hebben mensen opgepakt wegens de diefstal! De politie doet nu sporenonderzoek en als de vingerafdrukken matchen hebben ze de zaak zo goed als rond.

Oh en wie heeft de leugen in de wereld geholpen dat kinderen niet in bad poepen? Of doet alleen de mijne dat?? Bah.
Laar, wat goeoeoed dat ze die gasten hebben gepakt! Is een gefeliciteerd op z'n plek?

Ick, bedankt voor het leuke rompertje!

BM, ik ben begonnen met voeden op verzoek, maar ik was vergeten dat dat voor mij totaal niet werkt! Ik word er alleen maar onzeker van en heb zelf blijkbaar ook heel veel behoefte aan structuur. (gut, ik lijk wel een klein kind)

Het ging best goed vandaag! Meesje is nu wel wat huilerig, maar A. is bij hem. Hij is er vanavond met het eten bij geweest (hij kreeg de tiet) en Steijn en Hugo vinden het maar wat interessant. Mees lag later te huilen in zijn wiegje en Hugo ging hem "troosten", door tegen de wieg aan te duwen en te zeggen "baby boe baby boe"! Zo schattig!

Onze kraamverzorgster is trouwens niet zo denderend. Ze knoopt aan een stuk door onzinpraatjes met mij aan en we hebben de indruk dat ze bang is voor A. (hij is ook zo eng!) A. noemt haar gekscherend ook wel "werkschuw tuig" (niet in haar gezicht overigens) en daar heeft ie best wel een puntje. Ze doet niet bepaald veel en drukt zich eigenlijk heel de dag door.
Drop, vergeet ik jou helemaal! Wat fijn dat je zo veel veren in je derriere gestoken hebt gekregen!
Eh, ja denk het wel hoor! Ze hadden alleen geen navigatie in hun broekzak zitten, maar toch!

Fijn dat het zo goed ging vandaag! Lekker ook dat Hugo en Steijn het leuk vinden. ZIjn ze nu ook weer lief voor jou?

Volgens mij zit het in de genen van heel veel kraamverzorgsters om alleen maar over niks te lopen beppen (alsof er niet genoeg te doen is). Tsja en bang voor A....? Dat vind ik ene beetj egek. Misschien heeft ze door dat hij door heeft dat ze haar snorretje aan het drukken is en is ze doodsbang dat hij haar erop zal aanspreken?
He Muis, fijn dat het vandaag zo lekker ging. jij bent gewoon een echte muizenmama, dus een kindje meer of minder, dat komt met jou wel goed Je weert je kranig hoor, petje af!!!

Lara: Fijn dat ze er waarschijnlijk gloeiend bij zijn. Nog een schrale troost want jullie zitten evengoed met de schade en de ellende. Waarom blijven mensen toch niet van andermans spullen af!

Micha: Ik ben zo onder de indruk van je met de tram naar Artis verhaal Tjeempie, ik zie echt zo'n moederkloek voor me met alemaal waggelende eendje erachteraan, hahaha, komisch beeld. maar superknap hoor zo'n onderneming!
Oh bah Lara, wat balen van die navigatie! We hebben het ook een keer gehad (en jawel in A'dam!), vergeten de navigatie eruit te halen en nog geen 5 minuten later werd het raampje eruit geslagen en de tomtom gestolen. Fachtman zag het gewoon gebeuren uit het raam en is er nog achteraan gegaan, maar helaas..

Wel goed dat de gasten zijn gepakt! Kunnen jullie de schade wellicht verhalen.

Wat jammer dat de vk niet zo bevalt Muis! En dan moet je haar de hee dag om je heen hebben! Helpt ze wel met de was, koken enzo of alleen (zoals de officiële werkomschrijving) met jou en Mees. Ik vind het trouwens heel goed van je dat je een plan van aanpak hebt gemaakt en dat je het jezelf niet te ingewikkeld maakt! Wat fijn dat Hugo en Steijn het ook zo interessant vinden! Doen ze ook al weer wat liever tegen jou?

Trouwens ik voedde altijd op verzoek n bij mij werkte dat prima (bij Ole dan), was in het begin idd soms wel 13 keer per dag. is volgens mij niet zo abnormaal! Maar wel heel vermoeiend!

Gefeliciteerd Dropneus! Dat moet fijn voelen!

Goed zo!

Witchke, ik ga zo even je verhaal lezen op hyves!

Oh enne wat zijn PIP kopjes??

Lara, over slaapjes kan ik je niet adviseren, hier slaapt Ole al een paar maanden maar 1 keer en hem krijg ik met moeite na de lunch in slaap. Van wakker houden is hier geen sprake!

BM, Ole heeft 2 keer een ontsteking gehad, 1 keer oor en 1 keer keel. Beide keren kreeg hij een amoxicilline kuurtje en eigenlijk hielp dat meteen. Kaj heeft ook weleens oorontsteking gehad en hij kan natuurlijk goed aangeven hoe het voet en oorontsteking doet heel veel pijn! Als je echt denkt dat Koen een ontsteking heeft zou ik toch evn met hem langs de ha!
Wat is Puk trouwens lang zeg! Gewoon 10 cm langer dan Ole!!!
Dus.... de grote Icke bevaldatumpoule...

Nou kom maar op!!!

Ik zeg:

28 december!
Muis als ze niet bevalt moet je gewoon contact opnemen met de organisatie. Ik weet niet hoelang je het nog met haar moet doen. Je laat je kraamtijd toch niet verpesten door een zuster die niet ok is... Dan komt er wel een ander.

Koen heeft geen koorts, dus ik denk niet dat het een echte ontsteking is. Misschien beginnend, omdat hij dus wel aan zijn oortje zit. ff aankijken en zijn neus goed open houden zei mijn mamsie.

Vriendlief is naar een concert in Utrecht, de jongens liggen in bed en ik ga er achter aan met mijn boekje. Heerlijk. Tot morgen.

Morgenochtend zal wel hectisch worden. We moeten namelijk om 8 uur bij de tandarts zijn. Ik weet niet wie dat verzonnen heeft... ik voordat ik bevallen was en dacht dat vroeg op de dag wel handig zou zijn. NOT. We zullen zien of we het allemaal redden.
BM, toen Ole oorontsteking had, had hij ook geen koorts. Dat hoeft dus niet samen te gaan.
Icke, Lara & Fachat, allemaal hardstikke bedankt voor jullie lieve kadootjes!

Lara, Zahra vond het boekje van Kikker en Eend helemaal geweldig, ze wees steeds de kikker aan en zei dan: "kikka' hihi

Icke, wat een schattig rompertje!

Fachat, dat rompertje van Yasemins geboortekaartje is echt geweldig! Als ze het niet meer aankan ga ik het inlijsten op haar kamertje. Kan ik het gewoon wassen?

Dropneus, fijn dat je functioneringsgesprek goed verlopen is (had eigenlijk niet anders verwacht hoor)

Witch, ik ga ff op Hyves kijken.

Muis, onze kraamverzorgster deed ook niet bijster veel hoor, volgens mij komt dat omdat ze dat niet meer hoeven tegenwoordig. Verzorging van moeder & kind heeft prioriteit en voor de rest hoeven ze geen huishoudelijke taken meer te doen. De allereerste kraamverzorgster die ik had (bij Zahra had ik er 2) was er 1 van de oude stempel en die was echt geweldig: ze sopte iedere dag de badkamer en de wc's , stofzuigde, deed de was, de strijk etc.

Degene die ik erna kreeg deed ook bijna niets in huis, alleen het hoogstnoodzakelijke en degene die ik nu had was ook maar zozo vergeleken bij de 1e. (ik was gewoon verwend natuurlijk).

Die ik nu had was heel aardig maar niet echt snel en ze streek de was bijv. niet, ze hing alles strak op en vouwde alles, terwijl ik zelf altijd heel veel strijk, zeker de kleertjes van Zahra en Yasemin. Wat ik ook irritant vind is dat ze steeds van die kleine wasjes en halve droogtrommels draaide terwijl ik zelf gewoon alles een beetje opspaar, en dan kom ik gemiddeld nog wel aan 1 was per dag, maar goed, ik heb het weer overleefd.
BM, Zahra heeft ook wel eens oorontsteking zonder koorts gehad, inderdaad proberen zijn neusje proberen open te houden met neusspray of druppels en het hoofdeinde van zijn bedje wat omhoog zetten zodat er minder druk op zijn oortjes zit is het beste.
Layla, het is niet zo zeer dat de kraamverzorgster geen bal doet, het is meer ze doet alsof ze heel hard werkt terwijl het erg duidelijk is dat dat niet het geval is! Een voorbeeldje:

Ik heb meerdere abonnementen op tijdschriften en die komen altijd in plastic verpakt binnen. Er lag er eentje op de eettafel, in plastic. A. kwam de kamer binnen en zag dat ze iets onder de eettafel moffelde, maar zei er niets van. Later bleek dat dit een vers tijdschrift van mij was! Mij maakt het niet uit als ze een boekje wil lezen, maar zeg het gewoon even. (en vraag of het okee is om een tijdschrift dat niet van jou is open te maken) Ik heb ook nooit acht uur achter elkaar keihard gewerkt en snap echt wel dat ze af en toe even lekker wil zitten niksen. Ik weet niet, maar het kwam stiekem over op me. (of zoek ik spijkers op laag water doorr alle hormonen?)

Even een vraagje: hebben/hadden jullie verse baby'tjes huiluurtjes? Er staat me vaag bij dat Steijn en Hugo dit hadden, maar ik heb het een tikje verdrongen, geloof ik. Meesje heeft tussen 19:30 en 21:15 bijna onafgebroken gehuild, ook als hij tegen me aan lag. Honger had ie niet, een vieze luier ook niet, evenmin als natte kleertjes. Krampjes? Hij begon nog veel harder te piepen toen ik over zijn kleine buikje wreef. Gister had hij dit ook en ik ben benieuwd of dit zo blijft. (ik weet het: ze worden vanzelf groot en het gaat over, maar ik voel me zo machteloos omdat ik niet begrijp wat hij me duidelijk wil maken!)
Layla, ja hoor je kan hem wassen, het beste is binnenstebuiten. Ik heb verschillende rompers voor Ole gemaakt en die blijven best mooi. Niet in de droger doen!

Tja, muis, dat ze even pauze neemt met een tijdschriftje zou ik geen moeite mee hebben, maar al ze dat stiekem doet en dan ook nog een tijdschrift openmaakt wat niet gevraagd is, daar zou ik wel moeite mee hebben.

Ik had ook 2 kv's van de oude stempel, was ik erg blij mee! Ze bracht ook Kaj naar school toen Fachatman weer moest werken!

Och Muis, dat huiluurtje, ik kan me dat ook nog zo goed herinneren, heel frustrerend omdat je gewoon niet weet wat er aan de hand is en je wilt gewoon een oplossing! Sorry kan je niet helpen. Ook geen ervaring met krampjes.
BM: sterkte met het vroege opstaan morgen! Wow zeg...acht uur ergens zijn... hoe laat is Koen wakker? En moet je ze allebei meenemen?

Muis: Puk had geen huiluurtjes, maar hij heeft 1 keer krampjes gehad. Toen heb ik de warme fohn op zijn buikje gericht en dat verlichtte wat. Lastig he, dat zoeken de eerste tijd. Ik leef met je mee! Schrijf het gewoon lekker van je af.

Over dat stiekeme sluit ik me aan bij Fachat: even niks doen is prima, maar doe het gewoon openlijk. Anders is het gek!

Layla: fijn dat Zahra het boekje leuk vindt! Wat betreft die halve wassen: past jouw machine zich niet aan? Mijne "voelt" hoeveel was ik heb en past dan het programma aan. Heel handig (en nog milieubewust ook!)

Pfoe, veel te laat. Ik ga lekker slapen. (ik heb getennist op de Wii bij een vriend, leuk!!!)
XALOY, ik heb je een mailtje gestuurd, maar heb het vermoeden dat jouw msn-mailadres niet meer klopt (@home), als je hem niet ontvangen hebt kan je je mailadres dan even op hyves zetten?

Heeft te maken met de "Kenia-tweeling".
Zwaai Zwaai!

Muis van harte gefeliciteerd met de geboorte van Mees! FIjn dat het vandaag goed ging. Geniet ervan!

Zo wij zijn sinds zaterdag over en hebben het redelijk op orde. Er is nog veel wat uitgepakt worden maar we kunnen prima leven zo!

Ik heb ook weer mijn slag geslagen met de nieuwe PIP mokken. Ik vind ze super. Ik had er al 6 en heb nu van de 2 nieuwe elk 2 gekocht.
Xaloy, mailadres klopt dus niet, ik krijg foutmelding terug..

Foto's chance!!!

En nu ga ik ook slapen
goedemorgen!
Gefeliciteerd met de verhuizing Chance!

Ik heb mijn dag niet. Eerst werd Puk wakker met honger om half 2, dus ben ik moe. Daarna had ik over het hoofd gezien dat het spekglad is en toen ik de straat overstak met mijn fiets gleed ik de halve straat over...! Gelukkig niet echt pijn gedaan en niks stuk, maar ik ben wel geschrokken.
Morgen is Kaj en Ole's laatste dag op het kdv / bso. Hebben jullie nog een goed idee voor een traktatie voor Ole voor de kinderen en voor de leidsters?

Kaj gaat speculaaspoppen versieren met de kinderen als traktatie. Iemand een goed idee?
Er is een keer een leuk topic over geweest (ging over trakteren), misschien staat daar wat bij? Hoe oud zijn de kinderen in Oles groep?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven