***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lilien, dikke knuffel voor jou. Wel 'fijn'dat je nu weet waar je aan toe bent.

Hier was het vannacht weer dikke pret (not). Gevoed om 1 uur en vervolgens kwam ze om half 4 en wilde steeds drinken tot half 6 en vervolgens niet in haar eigen bed slapen, dus ik heb haar maar tegen me aan gehouden en zo een uurtje of wat gedommeld.
He bah, Robbie nog steeds ziek. Hopelijk slaapt hij het eruit!

Lilien: naar. Gelukkig ben je nu wel uit de onzekerheid. Ik hoop dat het gauw weer raak is en het dan goed gaat!

Swiss: hoe laat ga je naar de dokter? Gek dat het ineens niet goed gaat met je knie zeg!

Klinkt als een zware nacht Layla, hopelijk was het een soort regelnachtje?

Muis hoe is het daar? En hoe gaat het met de bv? En met Hugo en Steijn in combinatie met Mees en met jou?
Layla, een hele dikke knuffel van deze kant. Pff, je zult wel heel erg moe zijn. Heb je Zahra trouwens nu ook thuis? En is je man thuis?

Robbie ook nog steeds niet beter. Kan je thuisblijven Xaloy, of is Compli thuis?

Heb je trouwens nog veel vakantiedagen en vooral ook overuren? Kan je lekker lang vrij nemen tussen je jobs?

Muis, ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met Mees en ook met Hugo en Steijn. Vinden ze je alweer lief? Zijn ze weer blij met hun mama?

Is A. een tijdje bij je thuis?

Lara, ben jij weer helemaal beter? Weer aan het werk?

Fachat, hoe gaat het met Ole en Kaj? Allebei weer beter?

Micha, in de wolken van geluk of van je niet lekker voelen?

Lara, ik geloof dat mijn knie open gegaan is, omdat de onderhuidse hechtingen niet meebewegen. Maar het is wel vreemd dat het vorige week bijna dicht was (we hadden het zelfs over weglaten van pleister) terwijl er nu weer een stuk open is, echt een rond gat. Ik kan om 13.30 gelukkig even langs in het ziekenhuis.
Ik vind het allemaal maar gek Swiss. Goed dat je even langs het zh gaat.

Gisterenavond nog wel last van mijn maag, slap en spierpijn maar het gaat wel weer. Ben alleen heel moe en ik weet niet waarvan. Maargoed, ook dan kun je natuurlijk best werken.

Ben vandaag alleen naar mijn nieuwe werkkamer verhuisd en die is niet alleen echt klein, maar ook bloedheet. Jammer, dat ik net echt warme kleding heb aangetrokken vandaag. Zweet me kapot.
Laar, dus toch de kleinere kamer? Getsie..... en dan moet je ook nog in bikini naar je werk.

Swiss, goed dat je even naar het zh gaat. Mijn moeder heeft haar knie "verbrijzeld" met skieen en die wond wilde ook maar telkens niet dichtgaan. Gewoon een hele lastige plek, een gewricht. En heel gevoelig voor infecties als het niet goed dicht is, dus wel in de gaten houden!!!!

Verder even egobericht, heb nog niet echt bijgelezen.

Slecht geslapen, ga ook ziek worden denk ik.

Net terug van de gyneacoloog. Alles verder goed, maar het kindje behoort tot de 25% grootste kindjes. Surprise!!!!! Mijn buik is kleiner dan bij Ruubster, ik krijg een meisje, Ickeman en ik zijn zelf niet erg groot en Ruben was(en is) ook "redelijk" klein (3710 bij geboorte maar heel klein verder).

Ben echt verrast, dacht dat de vorige meting van 2 weken gelden een "foutje"was, maar dit bevestigd het helaas alleen maar.

Minimaal een 8 ponder is de verwachting van de gyn. Verder lastig afspraken maken ivm feestdagen voor de laatste 2 weken voor de uitgerekende datum. er is amper iemand aanwezig betekent dat. Vind ik ook niet leuk. Meisje is nog niet ingedaald maar lag (net als Ruben de laatste weken vanaf week 33 iedere controle) wel met haar kopje naar beneden maar nog lang niet in het bekken. Nouja, we zullen het wel zien.
Icke-meisje toch! Slaapt Ruben wel goed 's nachts? Kun je vanavond lekker vroeg naar bed gaan? Slaap is het beste medicijn....

Wat gek zeg, dat dit meisje zo groot is! Maar achtponders zijn heeeeel mooi hoor . Ik vond het zelf wel prettig dat Puk wat groter was en niet zo ieniemienie. Voelde wat minder breekbaar ofzo.

Wat stelt die gynaecoloog dan zelf voor? En kunnen ze niet een afspraak maken zodat het gewoon staat??

Hoe is het met je bekken?
Och jeetje Icke, een grote meid dus.

Mijn vraag was idd ook direct wat de gyn voorstelt. Ik ben weer vergeten waardoor de geboorte van Ruben ook alweer zo moeizaam was, maar gezien je bekkenproblemen en het feit dat meisje zo groot is, lijkt het mij toch juist fijn een ks (mocht je dat willen) te plannen voor de feestdagen.

Bij mij waren ze blij dat ik voor de paasdagen de ks al had. Zo hadden wij (en zij) geen stress dat ik tijdens de feestdagen met weeen aan zou komen.

Als je op 22 of 23 Dec de geboorte zou hebben is dat net iets voor 38 weken. Als ze zo groot is, zou ze dan echt wel volledig uitontwikkeld zijn.

Laar, wat vervelend op kantoor in de sauna. En nog een klein hok ook.
Swiss, Ruben was niet ingedaald en deed dat bij de bevalling ook niet. Daarbij is hij op het laatste moment in stuit gedraaid en ben ik door de brandweer met een hoogwerker uit ons huis gehaald omdat de vliezen bij het toucheren waren gebroken en ik horizontaal vervoerd moest worden, hetgeen niet lukte door ons smalle en steile trapgat. Stuitbevalling had ik mogen en kunnen doen maar zou heel zwaar worden. Heb dus toen voor ks gekozen.

Nu is het dus afwachten of dit kindje wel/niet van te voren indaald. Onze opties:

- kindje daalt een dezer dagen/weken gewoon head first in

= gewone bevalling (als ik dit reusje eruit krijg:))

- kindje daalt niet in voor de bevalling begint maar ligt head first = voor zekerheid afspraak ks maken maar uitgaan van gewone bevalling.

- kindje daalt niet in en ligt bij bewuste controle waarop we moeten beslissen (16 december) in stuit

= afspraak ks plannen en tzt afwachten of ze nog gedraaid is (dan kan ks eerst afgezegd worden)

- kindje daalt in stuit in

= geplande ks

We zijn er zo goed als over eens dat we 3 januari willen proberen voor een geplande ks. Ik vind afgezien van de grootte nogsteeds; hoe later hoe beter (als het gaat om plannen voor week 40 bedoel ik)
Even snel hoor, want moet even verder.

Nog 15 dagen en dan (iets meer) zekerheid dus? Hopelijk gaat ze alsnog even goed liggen? Puk daalde overigens met 37 weken goed in (auw!). ik hoop dat dit kleine meisje het ook even wat makkelijker zal gaan maken! Meiske, hup naar beneden. (roodharig) koppie eerst!

Wat betreft het aantal weken; ik was altijd voorstander van 40 weken. Maar als ik nu zie hoeveel mensen met 38 a 39 bevallen van gezonde (niet kleine) kindjes hang ik daar minder aan. Voor je bekken is het ook prettiger denk ik? Hou je het nog wel zo lang vol? Je moet natuurlijk nog wel wat energie over hebben als ze eenmaal is geboren en dat wordt lastig als je amper iets kunt -laat staan slapen- door de pijn...

Enneh...8-ponders zijn redelijk standaard hoor. Voor grote joekels moet je bij BM zijn . Het is haar gelukt, dus jij kan het ook. Echt!!
Zo, ik ben er weer.

Moet met mijn poot omhoog zitten! De arts wou me al ziek schrijven als dat op kantoor een probleem zou zijn.

Dat heb ik maar afgezegd, ik was al zoveel thuis de laatste tijd.

Dus heb nu een prullenbak onder mijn been staan. Morgen ff kussentje mee. Verder verplicht 2 keer per dag douchen! Heb een betadine zeep voorgeschreven gekregen, dus daarmee 2 maal daags douchen. Lekker.

Het wordt geen mooi litteken, maar ja, dat moet ik er maar voor over hebben. Volgens de arts duurt het nog wel een week of 2. Niet handig maar ja.
Lara, wat lief dat je zo meeleeft!

Weet je, het is allemaal nog mogelijk, ik ben alleen van de scenario's en dat maakt het voor mezelf wat lastiger.

Ickeman is vanaf 19 december thuis ivm kerst en oud en nieuw en kan ook in januari nog dagen van dit jaar opnemen gelukkig, dus die kan me veel werk uit handen nemenen mbt Ruben.

Sowieso twee weken cocoonen dus:) Nee, gekheid. Als het met mijn bekken echt niet vol te houden is dan proberen we 28 december voor een geplande ks, maar alleen als ze dan in stuit is ingedaald of in stuit ligt.

Als ze head first ligt maar niet is ingedaald, dan heb ik pech, dan maar even wachten en doorbijten, maar dan vind ik een geplande ks onzin en wacht ik liever af wat ze voor me in petto heeft. Ks kan dan altijd nog, toch?

Ruben was trouwens ook 3710 bij de geboorte, maar die is niet door het geboortekanaal gekomen. Het zal allemaal best kunnen maar ik vind het spannend!
Swiss, ben je mooi klaar mee......... en wel gewoon naar kantoor dus he? Jij workaholic! Je moet de wond dus goed schoonhouden begrijp ik? Wel doen hoor, want anders kan het nog veel langer duren dan 2 weken. Mijn moeder heeft maanden met een open (gedeeltelijk) wond gezeten.

Pas je een beetje op jezelf?
Dank je voor de zorgen Icke, ja idd vooral goed schoonhouden.

Het is nu open gegaan, omdat makkelijker beweeg vanwege minder pijn aan mijn lies. Heel handig dus.

Ik moet proberen mijn knie zo weinig mogelijk te buigen, dus been omhoof en weinig trappen lopen etc.

Ze hadden die zeep alleen in kleine verpakkingen bij de apotheek, dus ik heb de grote laten bestellen en neem de kleine alvast mee. Kan ik in ieder geval vanavond en morgen alvast goed schoonmaken. Wachten tot ze het morgen hebben schiet niet zo op.
Swiss (ik val in de herhaling) RUSTIG AAN!!! Kun je je knie niet vasttapen of strak verbinden zodat je wel rustig moet doen?

Enneh Ick, ik doe wel heel relaxt, maar dat komt omdat ik het niet hoef te doen... Als ik in jouw positie had gezeten had ik waarschijnlijk al een heel excelsheet gemaakt met alle verschillende opties .Ik leef met je mee!
Laar, mijn optie lijstje van hierboven is een gedeeltelijke kopie uit mijn excel sheet hoor:), de samenvatting:)
Oei swis.. klinkt naar. Hopelijk gaat het nu met rusten, rechthouden en goed schoon maken snel beter.

Icke, ik moet lachen om je excellsheet Hopelijk komt meisjeklein met haar hoofdje naar beneden te liggen en mag jij gewoon gaan bevallen en komt ze er netjes uit. Alle onze ksdames van de vorige keer hebben hun kindjes er nu via de officiele uitgang 'uitgewerkt'. Dus het gaat jou ook zeker lukken.

Laar: Volgens mij is Layla ook van de reuzen. Ik denk dat het gemiddelde geboortegewicht van haar twee dames hoger is dan van mijn jongens (4600 en 4320).

Jij weer iets fitter?

Hier nog steeds een naar adem happend jongetje. Echt heel zielig. Hij kan daarom ook niet genoeg in één keer drinken (heeft ie niet genoeg kracht voor door die dichte neus) En daarom ben ik om de twee uur aan het voeden. Wat ik dan weer zielig voor mezelf vind. Hopelijk wordt het snel beter.

Oh hij heeft alweer honger. Tot later
Ben ik ook weer!

Jemig Ick, dat je meisje zo groot zal zijn! Hmmm, ik kan me indenken dat je wilt weten waar je aan toe bent; had ik ook met Mees. Ik was pas gerustgesteld toen ik hoorde dat hij was ingedaald en klem lag, zodat ik wist dat ik het natuurlijk zou gaan proberen. (en volbrengen uiteindelijk! Ben nog steeds enorm trots op mezelf)

Swis, ik val Lara bij: CHILL!!! Het is echt niet raar/gek/vreemd/iets anders als je je ziek meldt vanwege je knie hoor!

Hier gaat alles zo-zo. Eerlijk? Ik vind het tot nu toe tering zwaar (pardon my French) en ik hoop echt dat ik het red in mijn eentje met drie kinderen over twee weken. Steijn en Hugo hebben heel veel aandacht nodig (niet gek) en Mees wil alleen maar gevoed worden. Klinkt simpel, niet? Nou, Meesje wil 10-12 voedingen op een dag en ik voel me een lopende melkfabriek. Ik kom nergens aan toe, ben alleen maar aan het voeden, heb bijna geen aandacht voor Steijn en Huug en voel me enorm schuldig naar mijn jongetjes. Elk kindje krijgt gewoon veel te weinig aandacht en ik loop op mijn tandvlees.

Hopelijk gaat het morgen beter...Ik vind er eerlijk gezegd helemaal niets aan zo. (en dan te bedenken dat A. nog thuis is en dat de kraamverzorgster er ook nog is)
Muis! (even snel, want ik moet koken)

De eerste tijd is echt het aller- aller- allerzwaarste. Daarom heb je nu ook een kraamverzorgster en een man thuis. Je redt het daarna hoor. Echt!!
Muis, kan je een lactatiedeskundige bellen om langs te komen? 10 tot 12 voedingen per dag is echt niet normaal! Dat betekend echt dat Mees niet goed drinkt en te weinig per keer binnen krijgt.

Nogal logisch dat je doodop bent!

Misschien een tip, probeer eens heel even te kolven en hem dan aan de borst te leggen, dan loopt de melk al een beetje en komt hij direct aan de vollere melk. Bovendien is de tepel dan makkelijker te vinden. Dat heb ik de eerst paar dagen ook gedaan en ging super.

Meisje, probeer echt even hulp te vragen, het kan niet zijn dat je er zelf aan onderdoor gaat.

Oh, ik ga even een mannetje naar bed brengen, en even de rotzooi van 10 min spelen opruimen.

Lara, gaat het met jou weer wat beter?
Ja, maar ik ben zo moe... Vanavond maar weer vroeg naar bed.

Puk was ongezellig. Bah. Hij had maar een uur geslapen op de creche, want vlak voor hij naar bed moest waren ze poffertjes aan het bakken en het water liep bijna letterlijk uit zijn mond. Na een groot bord poffertjes (recordtijd naar binnen gewerkt), had meneertje nog geen zin.

Tsja en toen was hij thuis dus moe. Eerst wilde hij kaas en geen warm eten (gillen). Toen wilde hij Hopla kijken en niet eten (gillen). Toen wilde hij wel eten (eindelijk stil). Daarna moest hij naar bed (gillen). Zucht, zucht, zucht. Wat een rust ineens in huis.

En toen kwam vriend ineens al thuis en stelde voor om te gaan koken! (ik heb bovenstaand verhaal ook heeeeeel zielig verteld hoor)
Muis, ik denk dat Swissie groot gelijk heeft. Wat zegt je kraamverzorgster ervan? Of nee, dat maakt ook eigenlijk niks uit; bel sowieso even ene lactatiedeskundige. Gewoon even checken of het niet wat beter kan. Dat kolven vind ik ook een goed idee.
lara1978 wijzigde dit bericht op 01-12-2008 19:27
Reden: Dubbel gepost, dan maar een nieuw berichtje
% gewijzigd
Ach arme Muis, niets raars hoor, je reactie, maar wel heel gebruikelijk schijnt.......helaas.........

Kraamtranen, hormonen, alles bijelkaar. Ik hoop dat je snel je ritme hebt gevonden. Even met Mich contact opnemen misschien? Ik had de indruk dat het daar allemaal vrijwel direct "lekker" liep. Ik heb ook de woorden van Framboos en Lievelust in mijn oren geknoopt; het is gewoon retezwaar met twee - laat staan DRIE- kleintjes om je heen.

Ik kan er ook wel wakker van liggen (en dat doe ik dan ook regelmatig) Stel dat we weer zo'n "gedoe" krijgen als met Ruben......Toen had ik alle tijd en aandacht voor hem, deze baby moet alles wat ik heb delen met haar grote broer. Ik zie mezelf soms al gillend gek worden.

Schrijf het hier maar lekker van je af, klaag bij A. en probeer te genieten van kleine momentjes, jij slaat je er heus doorheen hoor!!! Probeer het uit te buiten dat de kraamverzorgstr en A er nog zijn en kijk of je een halfuurtje per dag kunt inroosteren voor mama en Steijn en Hugo. Samen in bad of boekjes lezen oid? Dat ze eventjes helemaal jouw aandacht hebben. de rest zorgt dan wel voor Meesje. Een dikke knuffel!!
En arme Lara......

Hier ook een recalcitrant mannetje. Ligt net in zijn bed. Als het echt erg is luistert hij alleen als Ickeman heel boos wordt. Zoals zojuist dus. Ruben schopt steeds naar mijn buik op de commode, hoevaak ik ook zeg (en op hoeveel manieren ook) dat het niet mag. Heel frustrerend.

Muis/Swiss 10 - 12 voedingen is helemaal niet gek hoor, de eerste dagen/weken. Ruben dronk heel stevig, snel en ad fundum(heeft ie bvan mij, ik was altijd de beste in de bierrace op de societeit) , ook minimaal 10 maal op een dag. Vooral de eerste periode. Slapen drinken slapen drinken zeg maar.......
(ik vind het maar heerlijk, zo'n man die kookt en een keer niet van het naar bed brengen naar de keuken te hoeven gaan! )

Muis, ik wilde nog even zeggen dat je je niet moet schamen (voor zover je dat deed) of schuldig moet voelen dat je nu weinig tijd hebt voor alle Muisjes hoor. Volgens mij hoort dat er echt even bij de eerste tijd. Framboos vond het ook erg wennen in het begin en zij heeft alles nu helemaal in haar vingertjes en Micha is volgens mij ook heel druk met haar drie kleintjes. Kortom: het is onvermijdelijk!
Misschien moet ik eens leren in een keer te posten.

Icke wat vervelend dat Ruben tegen je buik blijft schoppen! Doet hij het uit boosheid of uit baldadigheid? Puk kan namelijk vreselijk baldadig doen en doet dan expres iets waarvan hij weet dat het niet mag zoals met zijn vingers aan een schilderij zitten. In dat geval moet hij bij de derde keer op de gang en dat werkt ook nog (en nee dat is niet zielig en daar is hij ook niet te klein voor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven