***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Even snel: ik ben weer terug! Was hartstikke leuk, maar heb helaas wel een zielig jochie met waterpokken mee terug kunnen nemen. Erg hoge koorts en voelt zich hondsberoerd. Bah.

(wat lief dat jullie me hebben gemist!)

*later meer*
Hee Lara, welkom thuis!

Wow, waterpokken, waar heeft hij dat nou opgelopen joh? Is hij nu net ziek geworden, of op vakantie al?

Hoe was het, lekker kunnen skieen?

Als het goed is komen zus en zwager hier het weekend van 6 Febr, dan gaan we ook een paar dagen de bergen in. Wil eigenlijk ook wel weer eens gaan skieen. Maar ja, moet ook studeren. Eind maart willen we met schoonouders een weekje de bergen in, wij skieen, zij oppassen. Klinkt heerlijk.

Muis, hoe is het met je hoofd? Kan me voorstellen dat je je rot-schrok, het is een vreselijk enge ervaring. Fijn dat je al inkopen voor de jongens gedaan had.

Au Chance, klinkt heel pijnlijk. Pas je een beetje op?

Leuke foto's BM, ziet er supermooi uit daar bij jullie.
Laar! Je bent er weer! Wat sneu dat Puk de waterpokken heeft! Heeft hij het al lang? Het schijnt dat havermoutvlokken (ofzo) goed helpen!

Layla, ik mag niet naar La Coccinelle...

Swis! Waar gaan jullie skien? Wij gaan eind maart naar Grindelwald! Net besloten!
geen idee nog Muis, maar ik zal ook eens kijken naar Grindelwald. Komen we jullie gewoon heel toevallig ineens tegen.

We willen Finn dan voor het eerst op ski-tjes zetten. Ben benieuwd of het goed of goed-mis gaat. Willen jullie de 21ste, of een week later gaan? Wij gaan denk ik de 28ste. Maar het staat allemaal nog niet vast hoor. Zijn nog een heel aantal onzekerheden.
Hij had eergisteren een eerste blaasje en koorts. Gisterenochtend sloeg het helemaal los (ik schrok me dood toen ik zijn lijfje zag!) en nu komen er alsmaar blaasjes bij. Incubatietijd is 2 a 3 weken, dus het kan nog van de creche komen. Bah. Met paracetamol heeft hij alsnog 38.5C koorts.

Jeetje Swiss, Finn al op de skies! Dat zie ik Puk nog niet doen hoor. Hij vond sleen door het dorp wel leuk, maar de kinderhelling was al a bridge too far voor hem...

In DL was het trouwens top; we hadden een enorm grote kamer ensuite, zodat Puk ook een eigen slaapkamer had. Kinderen mochten de hele dag eten en drinken wat ze wilden en alles was prima geregeld; een kinderclub, zwembad etc.

Jammer alleen dat Puk spontaan last had van verlatingsangst, dus niet alleen naar de opvang kon. Daarnaast weigerde hij daar stelselmatig te eten en kwam op een dag niet veel verder dan een half broodje, fruit en een paar muizenhapjes warm eten.

Met oud en nieuw was er een enorm diner en daarna een borrel. Daar hebben we een aantal heel leuke mensen leren kennen van onze leeftijd. Werd uiteindelijk nog half 4 (best zwaar de volgende dag, maar gedeelde smart is halve smart). Onze laatste avond nog een afscheidsborrel gedaan en de volgende ochtend had iemand een enorme tafel geregeld zodat we met z'n twaalven konden ontbijten. Echt leuk!

Daarna was ik ook wel toe aan iets meer doen en toen zijn we naar schoonouders in Zwitserland gegaan en dat ging wonderwel hartstikke goed; geen opdringerigheden, wel handige oppasdienst en hartstikke gezellig. Vriend en ik konden zo een avondje uit eten, samen met zijn broertje apres-skien op de piste (stelt weinig voor daar, maar toch), of gewoon even een koffietje drinken en natuurlijk wat skien.

Ik zelf heb weinig geskied (ben niet zo'n skier, maar dat is best logisch), maar toch nog 2 uur les genomen en dat ging eigenlijk heel goed -dus ik ben enorm trots op mezelf!!-

Vanmorgen wilden we Puk om 6 uur slapend uit bed trekken en ik de auto zetten, maar dat liep helaas anders. Ik voorzag het gisteren al een beetje, dus ik had vriend in het appartement van zijn ouders laten slapen.

Gelukkig, want Puk werd om 1 uur en om half 3 wakker en na half 3 wilde hij niet meer slapen en heeft hij alleen maar gehuild... Ik heb echt alles geprobeerd; laten huilen, bij mij in bed leggen, ledikantje naast me zetten. Niets hielp. Echt heel naar. Uiteindelijk met 2 uur slaap in de auto gestapt en nog een klein beetje kunnen slapen onderweg. Maargoed, we zijn we thuis en dat is ook wel erg fijn met een ziek kind.

Oh ja, die vlokken had ik ook gehoord Muis, maar de drogist zei dat door een bad de jeuk juist door zijn lijfje giert, dus ik hem nu calendula van VSM gehaald. Ik had ook spul uit Zwitserland, maar dat was nogal chemisch.

En nu ga ik Puk even kalmeren en dan maar naar bed. Sorry voor het ego-bericht meisjes. Morgen lees ik weer bij!
Swis, wij wilden de 21ste gaan, maar ik moet nog even kijken of er dan plek is. Grindelwald is echt superleuk!
Ach, die arme Puk, en arme jij. Zo vervelend als je helemaal niks voor zo'n kleintje kunt doen.

Fijn dat jullie nu tenminsten thuis zijn ga maar lekker vroeg naar bed, hopenlijk krijg je een beetje meer slaap vanacht.

Muis, denk dat wij die week niet gaan. Ik heb de 20ste examen en denk dat ik de week daarna wel even wat werk moet inhalen. wil namelijk nog wel een weekje vrij nemen voor mijn examen.

Ik ga Grindelwald ook eens bekijken.

Nu lekker filmpje kijken (of serie), welterusten.
Sorry Dropneus, ik ken (en heb) het aapje niet, misschien kan je even een plaatje plakken of idd op MP zoeken, je kan een "gezocht" advertentie zetten!?

Witchke, wat balen van je baan zeg! Probeer er wel goed achter te komen wat je nu precies fout hebt gedaan zodat je er in de toekomst nog iets aan hebt!

Jee Spitsmuis wat een schrik een aanrijding! Gelukkig viel de schade mee, maar toch! Ik zou er ook erg van geschrokken zijn (heb zelf ook iets vergelijkbaars gehad toen ik net mijn rijbewijs had, ik reed toen zelfs in de nieuwe, dure auto van een vriend. Gelukkig ook geen schade toen, maar idd stond te trillen op mijn benen!)

Lara, welkom terug! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad, maar wat balen van de waterpokken en wat naar dat Puk er ook zo ziek van is! Heeft hij ook veel jeuk?

Chance wat balen ook van je rug! Hopelijk gaat het snel over, rugpijn is zo k*t! Heb je daar vaker last van?

Oeh Swissie, dat zou geweldig zijn, een half jaar naar een eiland! Wow! Als je de kans krijgt, echt doen hoor! Als Finn dadelijk naar school moet, dan kan het niet meer!

Muis, wel goed geshopt! Heerijk! Wat is Coccinelle? (hele dure kinderkledingwinkel?) En heb je een shopverbod van A. gekregen of s je op de zwarte lijst?

Wat een goed idee Framboos, die webwinkel! Vind ik echt wel iets voor iets jou! Leuk "thema" ook! Reageer wel even verder op hyves, niemand moet tenslotte je idee stelen! Loop zelf ook al een tijdje een idee om een webwinkel te beginnen, maar wist niet zo goed waar te beginnen, die site waar jij het bij doet is handig zeg! Ga ik ook eens uitpluizen!

Heb trouwens zelf 2 ideeen voor een webwinkel, zal jullie op hyves eens vragen wat jullie een beter idee vinden!
He Laar!! Fijn dat je er weer bent!!!!! Fleur had de waterpokken met kerst en wij moesten van schoonpa (huisarts) ook nog een potje zinkolie halen, dat werkt super als ze er veel last van hebben in de buurt van de billen (lekker dik smeren). Verder weinig tips helaas, wij hebben 3 hele slechte nachten gehad en toen was het gelukkig weer over met het ziek voelen. Hoop dat Puk zich snel beter voelt!

Ik heb net heerlijk geshopt op www.olliewood.nl Op bijna alles 30% extra korting. Wat leuke minikleertjes voor dropneusbaby en twee grotere truitjes voor Roos en nog 3 Olilytassen (1 toilettas, 1 weekentas voor Fleur en een verschoningstas) Wel weer 200 euries lichter, maar lekker voldaan en niet eens de deur uit geweest

Oh ja, voor alle toekomstige zwangeren..... De Hema verkoopt nu ook online positiekleding en voedingsshirtjes en beha's, handig!!! en niet duur!
Dropneus:

knuffellapje

Bedoel je deze? Ze heeft ook nog 2 andere in andere kleuren...
Lara ik hoop dat puk gauw beter is !!!

Hier nog meer slecht nieuws, ik ben gisteren uitgegleden en mijn gewrichtsbanden zijn gescheurd, loop hier dus te hinkelen. Mag al zeker een week niet gaan werken of me verplaatsen, donderdag moet ik terug naar het ziekenhuis. En elke dag moet er verpleging komen om mij een spuit te geven tegen mogelijke bloedklontervorming. Het is echt een ramp, ik kan niet op Xander passen, hem niet optillen .... Pff ik hoop dat ik gauw van die gips af ben.
Och jeetje Witchke, wat vervelend zeg. Hoe ga je dat doen met Xander? Kan je vriend hem vandaag verzorgen en de komende week naar de creche brengen en halen?

Hoe voel je je, heb je veel pijn, of is het vooral onhandig?

Heb je al bedacht wat je morgen gaat doen met dat bedrijf en je opleiding?

Finn heeft zichzelf weer eens opengekrabt. Het ziet er niet uit. Zelfs als zijn nagels kort zijn, weer hij zijn wangen open te krabben.

Trouwens, Framboos en de anderen met ervaring, hebben jullie een gewoon potje voor je kind, of zo'n opzetbril op de wc? Ik wil eigenlijk het liefst dat hij direct naar de wc gaat, maar ik weet niet of dat zou lukken. Heb nu een oplossing van fisher price gezien, wat een combinatie is, een potje, maar je kan de bril op de wc doen. Dan het potje als opstapje. Denk dat ik die maar ga halen.

Drop, nog bedankt voor de tip van olliewood, heb ook weer even een bestelling gedaan. Sommige kleren maat 92 passen niet meer.
He Witch: Het zag er zo veelbelovend uit dit jaar en nu heb je binnen twee weken alweer zoveel pech. het is niet eerlijk! Dikke

Fachat: ja dat is 'm! Ik weet alleen niet zeker of zij ook een wit met blauwe hebben. Ik heb de link snel even doorgemaild! Ik heb me gisteren ook suf zitten zoeken op internet en marktplaats, maar deze dus niet gevonden. Niet de magische woorden ingetikt blijkbaar! Thanx!!
Hey Swiss, ik ga morgen naar het opleidingscentrum bellen en naar mijn stageplaats en mij ziekmelden, ik mag gewoon niet al te veel bewegen van dokter, en heb een doktersbriefje. Als ze iets met me willen bespreken, mogen ze altijd naar me thuiskomen.
Even melden, maar geen lang verhaal, ook niet bijgelezen. Heb een lichte baarmoederontsteking, helaas. Doet pijn, maar is gelukkig niet doorgebroken. Meisje doet het goed, groeit als kool. Helaas is dat vooral dankzij slapeloze nachten met vele vele voedingen...... Maar alles voor het goede doel:)

Ben toe aan terug in mijn eigen lijf en de boel wat op regel enzo, maar het lijkt er nog niet in te zitten. Kraam blijft nog een extra misschien twee extra dagen.

We hebben nog niet eens de geboortekaartjes de deur uit. Niets voor mij......

Dikke kus voor jullie allemaal.
Voor Icke. Ik hoop dat je snel wat langere nachten mag maken qua slaap, dat scheelt meteen weer een boel met je energieniveau. Het is je zo gegund meisje!!!
Dikke knuffel voor jou Icke! Ik ben in elk geval blij te horen dat het met het kleine meisje goed gaat en dat de bv zo lekker loopt. Is je kraam lief voor je?

Witchke wat balen van je knie zeg! Het is nu dus ingegipst? Heb je geen krukken gekregen?

Jeetje Drop, had Fleur maar 3 dagen last van de waterpokken? En wanneer mocht ze weer naar het kdv? Toen de blaasjes niet meer vol vocht zaten, of toen het helemaal weg was?

Vanmorgen werd Puk koortsvrij wakker, maar vanavond had hij weer 38.6C. Het arme jochie voelt zich echt niet lekker, want waar ik hem normaliter met geen stok zijn bed in krijg sleurde hij me vandaag 3 keer zijn slaapkamer in omdat hij wilde slapen. Hij eet ook niets (2 stukjes brood, een beetje fruit en een paar happen yoghurt over de hele dag).

Ik maak me wel een beetje zorgen over het niet drinken. Hij drinkt steeds maar een paar slokjes en hij had alleen vannacht een goede plasluier. Ik ben al van mijn "alleen water en thee-prinicpe" afgestapt, maar ook dat mag niet echt baten. Iemand nog tips?
Lara: Fleur voelde zich drie dagen niet zo lekker. De blaasjes duurden uiteraard veel langer. Onze opvang weert kinderen met waterpokken niet aangezien ze al besmettelijk zijn voordat het zichtbaar wordt. Ik heb trouwens geen temperatuur gemeten tijdens de waterpokken, dus zou niet weten hoe het zat met de koorts. Maar Fleur ging iedere keer al helemaal over de rooie met verschonen omdat haar billen en schaamlippen helemaal vol zaten met waterpokken.

De waterpokken zitten vaak ook in de mond en keel waardoor kindjes moeilijker eten en drinken. Ik zou hem persoonlijk gewoon de dingen geven die er wel goed in gaan. Als hij wel een banaan wil eten, dan geef je daar gewoon wat extra van en een keer appelsap ipv water kan ook geen kwaad. Vocht en energie. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar altijd best makkelijk mee ben omdat Fleur zowieso een hele slechte drinker is.

Fleur heeft overigens ook veel geslapen in de dire dagen dat ze niet lekker was en ze liep ineens weer heel slecht en viel steeds om. Duidelijk niet fit.

Veel sterkte Lara! Hoop dat Puk zich snel weer beter voelt!
Lara, wat vreselijk zielig voor Puk.

Appelsap werkt hier erg goed, Finn krijgt dat zo wie zo best vaak.

Vooral zo's appelsap met een rietje vind hij heerlijk, en een uitdaging natuurlijk. Ook vind hij in NL van die Vifit heerlijk. Verder geen ideeen, bij Finn gaat melk gelukkig altijd goed. Krijgt hij ook alle vitamines binnen.

Ik hoop dat hij zich snel weer wat beter voelt, hebben jullie nu een beetje kunnen slapen vanacht?

Icke, hele dikke knuffel. Wat kan je tegen die onsteking doen? Ik hoop dat je snel weer opknapt. Fijn dat meisje in ieder geval goed drinkt enzo.

Witchke, heb je veel pijn? Kan je je tijd een beetje gebruiken door alvast weer wat te studeren? Ik neem aan dat je misschien weer iets hebt gemist, aangezien je aan het solliciteren was en een baan kreeg.

Wij hebben vanmiddag gezellig gewandeld met vrienden van ons, het was mistig en erg mooi, hier ook alle bomen wit van de rijp, schitterend.

Ga nu mijn bedje maar weer opzoeken, morgen weer vroeg op. Welterusten allemaal, ik hoop dat jullie lekker kunnen slapen.
voor jullie! Ben opt moment even forum ego, want ik ben met mijn webshopje in de weer!!tot snel!!
Wij hier druk bezig met laatste babydingen, ledikantje in elkaar gezet, alle kleertjes gewassen en gestreken. Geboortekaartje idee ontwikkeld, nu nog uitwerken. En verder vandaag met de slee eropuit, in loonse en drunense duinen, echt geweldig, foto's komen nog.

Hebben trouwens ondertussen ook nog nieuwe auto en duowagen gekocht, uhh, kredietcrisis??

He, witch, wat balen van je baan, is het al zeker dan dat je niet mag blijven. In elk geval idd goed navragen wat hun redenaties erachter is. En heel veel sterkte met je knie.

Chance, sterkte met je rug!

Laar, welkom terug! En beterschap voor Puk!!

Muisje, wat een geweldig verhaalc weer over je 3 mannekes!

Framboos, zal snel je site checken, ben benieuwd!

Ickje, sterkte met onrustige nachten en baarmoederontsteking, het zit je niet mee, he?

Mooi he swiss, die sneeuw, hier in brabant ook nog overal sneeuw en rijp, alleen nu gaat het dooien helaas.

Drop, fijn dat je een goed gesprek met baas hebt gehad, hopelijk gaat t dan ook beter met bekken en zo. Gaat voor jou ook alweer opschieten.

Tijd voor een nieuwe zwangere ?

Slaap lekker iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedemorgen!

Hier ook erg druk met de site, daardoor ook een beetje forum-ego!

Witchke, wat een pech met je knie! Heel veel beterschap!

Icke, dikke knuffel! Ik hoop voor je dat Liselot snel door gaat slapen en dat je hele goede nachten gaat maken!

Ik geloof dat ik wel mazzel heb gehad toen Kaj de waterpokken had! Hij had nl nergens last van! Scheelt ook wel dat hij al 4 was toen hij ze kreeg!

Moet snel weg nu, heb een erg drukke, spannende dag op mijn werk vandaag!
Ick, een baarmoederontsteking? Klinkt verschrikkelijk! Heb je er veel last van? Fijn dat de borstvoeding zo goed gaat!

Laar, ik zou, net als Drop zegt, Puk gewoon geven waar hij zin in heeft en even niet letten op wat verantwoord is en wat niet. (niet dat hij nu stukken chocola moet gaan eten, maar je begrijpt wat ik bedoel) Hugo heeft van de zomer de waterpokken gehad, maar ik geloof dat wij geboft hebben. Huug had nergens last van! Okee, hij sliep wat meer dan normaal, maar verder merkte ik helemaal niets aan hem.

Witch, wat vervelend van je knie. Hoe ga je dat nu doen met je stage? Ik denk niet dat ze bij je thuis komen om dingen te bespreken, maar misschien is dat in Belgie anders.

Framboos, je webwinkeltje is leuk! Ik werd helemaal hebberig van alle interieurdingetjes!
Icke, hoe was je nacht?

Hey meiden, het is niet mijn knie, maar mijn enkel die geblesseerd is. Heb zonet naar baas gebeld, hij was erg kortaf. Heb ook naar opleidingscentrum gebeld, en mijn coach zou me terugbellen vandaag. Verder heb ik ook nog een afspraak met de tandarts staan vandaag, een tand afgebroken, en een gaatje ..
Succes vandaag Fachat! Waarom is het zo spannend op je werk?

Voor de poule: 16 februari.

Puk slaapt nog steeds en we hebben een prima nacht gehad. Fijn!

Volgens het kdv mag hij gewoon komen als er geen vocht meer in de blaasjes zit en hij koortsvrij is. Zometeen even checken dus. Hij moest gisteren ook koortsvrij zijn, maar die regel lap ik even aan mijn laars.

Mocht hij toch nog vochtblaasjes hebben dan blijf ik thuis en ga ik morgen werken. Schoonmoeder past dan op, want ik heb niet oneindig veel vrije dagen (zeker niet na deze decadente vakantie van twee weken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven