***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hey Spitsmuis, als het aan 1 hand of voet voorkomt zoals bijv. bij Zahra wordt er niet verder gekeken, maar omdat het bij Yasemin aan alle handen en voeten voorkomt gaan ze voor de zekerheid toch nader onderzoek doen. Ik ga in het Sophia ook vragen of Zahra dan ook geopereerd moet / kan worden. Ik weet nog niet wanneer ze geopereerd wordt, maar volgens de arts zou het waarschijnlijk tussen de 6 en 9 maanden gebeuren, zodat ze haar handen normaal kan gebruiken. De voetjes worden misschien tegelijk geopereerd, anders in ieder geval voor het eerste levensjaar.

Stomme vraag want je hebt het in het begin verteld, maar wat was dat extra stukje Mees ook alweer? (stomme zwangerschapsdementie!)
Fachat, ik heb trouwens op je site gekeken (erg leuk! net als die van Framboos) maar ik kon helemaal geen prijzen vinden?
Het Extra Stukje Mees is een fibroom. Het is totaal onschuldig, maar ik wil het weg laten halen om cosmetische redenen. (het arme ventje heeft ook al een flapoor!) Het is ontstaan toen de huid aan elkaar groeide en er schijnbaar een extra stukje overbleef. De huid begint met ontstaan op de rug en vouwt zich daarna over de buik, vandaar dat het fibroompje van Mees precies in het midden onder zijn sleutelbeentjes zit. Het is "gewoon" een vetbultje met een cyste, that's all. Een bakfoutje dus!

Tot zover dit college over fibromen van Spitsmuis!

Yasemin is wel jong als ze geopereerd moet worden! Het is wel logisch dat ze geholpen moet zijn voordat ze echt haar handen en voeten moet gebruiken, maar ik schrok even van de leeftijd waarop de operatie plaats zal vinden. Houdt ze er grote littekens aan over? Mees wordt "pas" geholpen als hij tussen de een en twee jaar oud is, zodat hij nog klein genoeg is om zich niet te realiseren dat een operatie best heftig is. Ik zou liever zien dat hij voor zijn eerste verjaardag wordt geopereerd, maar dat zou het litteken niet ten goede komen. Het schijnt dat de huid nog zo opgerekt zal worden, dat het litteken dan enorm zou kunnen zijn tegen de tijd dat Meesje een Mees wordt.
Heb nog wat leuke kiekjes online gezet van Xander. Al etende en al spelende, als je even zoekt vind je hem wel
bedankt voor de fibromen uitleg, zo kom je er nog eens achter hoe de ontwikkeling van je kindje in je buik verloopt. Zo schijnt de splitsing van tenen en vingers al in de 8e(!) week te gebeuren. Ik zag trouwens op internet foto's van volledige syndactylie, dat zag er echt raar uit, 1 handje was net een wantje, dus alleen de duim zat los. Er zaten ook geen nagels enzo op de vingertjes. Bij Yasemin is alles volledig ontwikkeld, dus ze heeft ook gewoon nageltjes enzo. Volgens de kinderarts is het een betrekkelijk eenvoudige operatie, waarschijnlijk zullen ze alles in 1 operatie doen. Ze is nog wel klein, maar ik denk dat het dan het mooiste geneest en loopt dan geen ontwikkelingsachterstand op.
Ik heb een hoofd als een zeef en ik heb het koud. Dus wat korte reacties.

Dn, wat fijn dat de echo goed was en dat minidraakje goed ligt.

Witch, balen van je enkel en je baan. Doe rustig aan en maak welover'wogen beslissingen. Er zijn hier al heel veel meiden die met je meedenken.

Muis, wat balen zeg, lekker aan de shop en boem.... Hoe was A. er onder?

Lara, gezellie dat je weer terug bent. Beterschap voor Puk. Drogen de blaasjes al een beetje in?

Framboos, en Fachat, onze creabea's wat leuk die sites en wat een ondernemingslust.

Mich, je jongens naar de creche gaat vast wel wennen. Blijft Nina nog even bij jou?

Layla, wat heftig dat ze Yasemine zo door de molen gaan halen. Ze is nog zo klein. Sterkte!

Swiss, ik hoop dat alles goed gaat op je werk en de rust weer terugkeert op de werkvloer. Mocht je toch naar die berg vertrekken voor een half jaar, zorg je wel dat je dan een internetverbinding hebt? Wel zo gezellig.

Vincent heeft het vanmorgen voor elkaar gekregen om het gas aan te krijgen. Wat een ondernemend mannetje zeg, pfff. Je moet letterlijk ogen in je rug hebben bij hem. Soms moet ik om al zijn kunsten ook wel ontzettend lachen. Vanmorgen kreeg hij het bijna voor elkaar om onder toeziend oog van mij toch op de muur i.p.v. het vele papier wat ik had klaargelegd te kleuren.
Icke wat een mooi kaartje. Maar wat een werk!!!!!!

Later meer, maar het is hier ff druk vandaag. Vanmorgen op kraamvisite. Wat is een kindje van drie weken toch weer klein en Gijs alweer groot. Dat was gisteren ook zo op de terugkomavond van de zwangerschapsyoga.

Net ff lekker met de jongens meegetukt maar dat betekent dat ik nu de klusjes moet doen terwijl ze wakker zijn...

Tot later
Layla, wat fijn dat Yasemin toch alle nageltjes heeft! Tien jaar geleden had ik een kennis die geen syndactilie heeft, maar ze mist van een hand alle nagels en het laatste vingerkootje. Het zag er echt heel vreemd uit en ze verborg die hand ook altijd. Ze wilde er echter nooit aan geopereerd worden.

BM, en daarom doe ik alle klusjes als Steijn en Hugo wakker zijn! Ik heb een uur per dag voor mezelf en dan doe ik ook helemaal niets. Okee, ik zit een beetje, rook een sigaret, pleeg een belletje en internet wat, maar ik doe geen, en ik herhaal geen, klusjes! Ik ben al blij als ik even kan zitten!

Esan, wat een ondernemend mannetje! Hugo probeert wel bij het gas te komen, maar hij is net te klein! (en ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft!)

Mees pruttelt. Even kijken.
Jeetje zeg, wat een werk heb jij gehad aan het kaartje Icke, maar ik vind het prachtig! Heel mooi. Komt er ook gauw een foto op Hyves? Ik ben namelijk razendbenieuwd....

Beterschap Esan!

Layla: als Yasemin geopereerd is, zie je er dan niks meer van? En hoef jij niet nagekeken te worden? Best heftig dat het al zo snel moet gebeuren, maar dan is ze er maar gewoon vanaf en dan herinnert ze zich het ook niet meer. Ook belangrijk.

BM: ik tuk dus bijna altijd met Puk mee en doe de klusjes als hij wakker is. Kan hij mooi helpen. Oke, dan gaat het 40 keer zo traag, maar het is wel gezellig en hij vindt het leuk. Als ik niet met hem slaap neem ik tijd voor mezelf (ik zie er dan ook als ene berg tegenop dat er een moment komt dat hij niet meer overdag slaapt!)

Ik heb weer een heel blij jongetje ronddartelen. Gelukkig maar. Ik ben vanmiddag overladen met knuffels en kusjes dus ik zit weer helemaal in mijn element.

Ik zit wel een beetje met het volgende in mijn maag: sinds een tijdje doet Puk echt flauw tegen mijn vriend. Bijvoorbeeld gisteren: tijdens het eten gaf hij hem een aardappeltje aan. Eet hij niet. Geef ik hetzelfde aardappeltje aan eet hij het wel, terwijl hij demonstratief naar mijn vriend kijkt. Zo gaat het dus met meer dingen (hij valt, vriend pakt hem op, Puk wordt boos, loopt naar mij en draait zich echt om om te zien of mijn vriend wel ziet dat hij wel door mij opgepakt wil worden). Als ze alleen zijn is er niets aan de hand.

Wat doen we hieraan? Is dit een normale fase (Muis, even graven in je studieverleden...)? Gewoon maar laten en gaat vanzelf over? Of wat aan doen? Wat?

Even opruimen en eten.
laar, geen zorgen hoor het is een fase. Een beetje grenzen verkennen. Hij is aan het kijken wat er gebeurt als hij zo doet tegen je vriend.
Ik denk dat ik iets gemist heb.... Heeft Icke alle letters zelf op het kaartje gemaakt? Ik dacht dat het zo besteld was, maar ik begrijp uit jullie reacties dat dat niet het geval is.

Tjeempie, dan is het wel een klus geweest zeg... maar het is wel prachtig geworden!!!!

En dan te bedenken dat ik het al een hele klus vond om al jullie adressen in mijn adressenlijst in te voeren Ben een beetje gemakkelijk uitgevallen geloof ik, dus maar op tijd begonnen....
Laar, ik zou het gewoon laten gaan. Ik denk dat het gewoon een fase is waarin Puk zijn grenzen aan het verkennen is. Het goede nieuws is dat kinderen altijd flauw doen tegen personen aan wie ze gehecht zijn! Ik denk niet dat Puk zo zou doen als hij niet goed gehecht was aan J. Hugo heeft hetzelfde gedaan als Puk nu doet, maar het is nu een beetje over. (klein beetje maar) Een maand of twee geleden was het zo dat als hij viel/verdietig was/iets anders had, hij zich absoluut niet liet troosten door A. Ik was de enige die hem rustig kreeg en hij week dan ook geen moment van mijn zijde. Nu is dat zo goed als over, maar Steijn gaat nu door dezelfde fase als Puk. Fijn, zo'n zwaan-kleef-aantje!
Ik vergeet steeds om op het geboortekaartje van Liselot te reageren! Ick, wat een prachtig kaartje en wat een werk!

Drop, ik heb ongeveer hetzelfde als jij: ik vond mezelf al zo'n held door mijn handgeschreven adressen! (en dat was alleen maar omdat wij geen printer hebben!)
Ah, fijn. Bedankt!

Ik heb een foto op Hyves gezet. Ga nu mijn vakantiefoto's uitzoeken dus er volgen meer.
ik vraag Icke draait... Ein-de-lijk foto's van Liselot op Hyves! Tipsje van de sluier: ze is mooi!
Ja, heb liselot ook mogen bewonderen, wat een schatje! Heb ook wat nieuwe foto's geplaatst. Wat een leuke foto's op de hyves trouwens, ook van de meet. Jammer dat ik niet kon, volgende keer beter hoop ik. Moest maar eens wat vaker op hyves, want moest erg veel terugkijken. Hier alles ok, bezoek was leuk hoewel het lijkt alsof mijn moeder altijd een soort van strijd moet hebben, kijk eens hoe goed hij hier eet, en hoe komt het nou dat ie bij jullie zo vroeg wakker is, erg irritant! Maar goed, ze bedoeld t vast goed.

Laar, die foto van puk met je tweelingbroer is leuk! Ben benieuwd naar de rest!
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
OOh ik ga meteen ook even kijken op hyves!

Lara: Hier juist een meisje wat alleen maar bij haar papa wil zijn. Na twee weken vakantie (papa was twee weken vrij, ik niet) Wilde ze de hele dag alleen maar papa terwijl hij aan het werken was. Nu nog steeds is papa de favoriet, maar ik weet gelukkig dat ze mij ook best lief vindt.... Geen zorgen over maken idd. Ze proberen het ook gewoon een beetje uit en het hoort erbij.

Vanavond heb ik ze overigens niet om papa horen vragen tijdens haar huilbui, dus :-) :-) :-) Mama telt ook weer een beetje mee.
goedenmorgen!

Ben vreemd genoeg een beetje moe, zit al een kwartier op kantoor. Was gisteren ook pas om 20.30 thuis. Gisteren was omdat er een aantal dingen af te maken waren, en omdat ik 's avonds lekker rustig kan werken, zonder vragen / telefoon etc.

Vanmorgen moest ik om 8 uur op kantoor zijn (heb dus nog even), maar werd Finn ineens om 5.10 wakker, schreeuwend.

Ben er dus maar meteen uitgegaan, en zie hier!!!!!

Lieve foto's allemaal op hyves, zal ook weer eens wat nieuwe plaatsten. Mooi meisje Icke!

Haha, dat uitproberen van mama en papa ken ik ook. Finn heeft een week gehad dat hij alleen manlief wou. Kwamen we hem samen ophalen van de creche, negeerde hij mij en rende naar papa. Lekker dan. Gaat vanzelf over.

Ff trots hoor, de leidster van de creche-groep van Finn heeft Finn als favoriet! Ze vertelde tegen man waar meerdere ouders bij waren, dat ze zo trots is op Finn, en dat Finn haar dag altijd weer goed maakt (ze is enorm verkouden), hij is echt haar lieveling. Ze heeft gisteren weer woordjes met hem geoefend. En dat gaat heel goed. Hij kent alle namen van de andere kinderen (wij hebben geen idee), hij kent alle namen van de begeleiders (is weet de helft), en hij kent echt al heel veel woordjes (jammer genoeg heb ik vaak geen idee wat hij bedoeld want mijn kinder-zwitserduits is niet zo goed).

Hij kletst iedereen de oren van de kop.

En ik nu ook, dus ga snel stoppen.

Fijne dag lieve meisjes. Ik weet niet hoeveel ik hier vandaag ben, heb een heel aantal meetings, en moet veel voorbereiden.
Jeetje Swiss, wat een compliment!

Ik sluit me aan bij je moeheid... Eerst had iemand zijn auto op de invalideplek van de buren gezet, dus ging de buurman om 23:30 aanhoudend toeteren. Daarna kwam vriend om 1:15 thuis van een borrel en had hij geen sleutels mee en toen ging mijn wekker alweer om half 8. Zucht!!!

Even proberen te werken.
Succes vandaag Swissie! Wat leuk dat de leidster zo dol op Finn is, het is natuurlijk ook echt een charmant jochie.

Wat een luxe, ik zit met een heerlijke koffie achter de pc, helemaal in m'n eentje! Lars en Morris wennen vandaag tot half 1 op de creche, Nina ligt te slapen. Moet eigenlijk m'n cv gaan bijwerken, maar ik denk dat ik deze week net als de jongens mag wennen.

Icke, heel mooi kaartje, en prachtige foto op hyves! Ik raak altijd zo ontroerd van foto's van pasgeboren baby's op mama's buik.

Laar, hier gelukkig geen voorkeur voor S. of mij. Lars heeft het nooit gehad, Morris tot nu toe ook niet. Maar het lijkt me wel iets heel normaals, zoals de anderen ook al zeggen.

O, Nina is wakker, later!
Hoe is het gegaan Micha?

Shit, we werden na een kwartier al door de creche gebeld, want ze hadden 2 bultjes gevonden - onder zijn oksel dus blijkbaar is hij he-le-maal uitgeplozen-. We moesten per direct komen, maar dat redden we gewoon niet binnen 40 minuten (oke, als ik echt wil kan ik er in 30 minuten zijn).

Ik snap echt niet waarom ze dat niet snappen, maar ok.

Vriend heeft Puk dus opgehaald en ik ga nu naar huis om hem af te lossen.

De creche dacht zelfs dat hij vrijdag nog niet beter zou zijn. Hoe doen anderen dat in godsnaam??? Straks schoonouders maar weer eens bellen en lief vragen of ze kunnen helpen...
Ik vind t wel een beetje raar van creche hoor, laar, soort van speld in hooiberg zoeken. Tja, lastig is dat he, als je ineens wat moet regelen ivm ziek kindje. Ofwel ik probeer normaal vrij te nemen maar is met mijn job niet makkelijk, gelukkig is schoonma in de buurt, maar die heeft nogal druk eigen leven. En anders mijn ouders, die kunnen gelukkig wel vaak, maar moeten eerst een uur rijden.

Hier trouwens ook zo'n periode van alleen mama willen gehad, is sowieso een mama's jongetje, maar 6 weken terug was het heel extreem, huilen als papa binnenkwam en als M m uit bed wilde halen, huilen om mama, moest ie eerst de slaapkamer in om te kijken of mama er echt niet was (die al in de auto naar werk zat). Errug! En heel vervelend voor vriend. Niet teveel aan toegegeven, maar ook niet dwingen, ging vanzelf beter.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Ooh Laar, wat vervelend! Wij zaten ruim een jaar geleden met hetzelfde probleem: A. doet er minimaal een uur over om thuis te komen en kan niet voor elk wissewasje vrij krijgen, ik kon ook niet zo maar weg van school, dus voor ons was er maar een oplossing: een van ons moest stoppen met werken! Nu ben ik op het moment wel blij dat ik niet werk (zou niet weten hoe ik en mezelf en drie kinderen om half acht 's ochtends aangekleed en wel op de creche krijg), maar het is niet mijn intentie om voor altijd thuis te blijven. Ik denk dat ik weer aan het werk ga als Mees een jaar wordt! (maar het kan ook eerder of later zijn)

Swis, wat een mooi compliment! Nu snap ik die leidster wel: Finn is een uitermate charmant en sprekend jochie!

Mich, wat lekker dat je even een paar uur voor jezelf had! Ik kijk echt uit naar het moment dat Steijn en Hugo naar de peuterspeelzaal gaan!

Speaking of which: Wij zijn vanochtend even bij de peuterspeelzaal langsgegaan en ik had heel veel moeite met weer naar huis gaan. Ik? Eigenlijk waren het Steijn en Huug die niet naar huis wilden! Steijn was meteen aan een tafel met andere kindjes gaan zitten en zat op zijn dooie gemakje met een knikkerbaan te spelen, terwijl de waterbak onveilig werd gemaakt door een paar jongetjes onder de bezielende leiding van Hugo.

Ik geloof dat Mees een goed baby'tje is! Hij slaapt sinds twee weken 's nachts acht uur achter elkaar! Ik dacht dat het tijdelijk was, maar het lijkt er op dat hij toch echt doorslaapt!
Witchke, heb je je coach al gesproken? Wat zegt zij? Hoe is nu de verhouding tussen jou en je baas?
Muis, wat fijn dat de jongens het zo leuk vonden op de psz! Wanneer kunnen ze beginnen? Na hun 2e verjaardag?

Witchke: hoe is het? Wat is er allemaal gebeurd in de tussentijd? En wat vindt je vriend dat je moet doen?

Mopperdemopper. Ik had mosselen gekocht (want: lekker en gezellig), belt mijn vriend om 18:00 dat hij niet mee eet. Irritant. Verder verland ik naar de tijd dat Puk Holle Bolle Gijs was. Het eten duurt nu eeuwig. Hij eet ongeveer de helft van zijn normale porties en dat gaat met een hoop gemiep gepaard. Zijn de terrible two's al aangebroken, of zou het met het ziek zijn te maken hebben?? (ik hoop het laatste, dan is het volgende week weer pais en vree aan tafel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven