***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ohh compli en xaloy wat erg. Hebben jullie al een arts gesproken. En heeft hij er een verklaring voor waarom de koorts nu weer stijgt.

Kom op Robbie!!!!
He bah Xaloy en Compli, wat een tegenvaller! Artsen...Ik heb het altijd zo raar gevonden dat het zo moeilijk is om in een ziekenhuis (nota bene) een arts te spreken te krijgen.

Ik hoop dat Robbies temperatuur snel weer normaal wordt. Hij boft met zulke ouders!
lieve complie en Xaloy, weer een domper! Vanmiddag was ik helemaal blij voor jullie, en nu weer dit. Hoop echt dat dit even een piekje is ivm de genezing ofzo. Ik denk aan jullie!

moest wel een beetje lachen om jullie reacties op mijn zwangerschap. Wat zijn jullie broeds zeg!!! Fachat die al 2 kinders heeft, Muisje die meteen een heel plan heeft opgezet (go muis!!) Doet mij goed. Leuk detail, mijn collega/vriendin is 2jun.uitgerekend! Mijn andere vriendin 25april en mijn schoonzus ergens in juli!! het wordt een bijzonder jaar voor ons!

Mich Eindelijk ongesteld!! Toch ook wel weer fijn toch? (behalve van je uitstrijkje natuurlijk..) Je bent weer lekker vruchtbaar

Lara Fijn dat je toch een jasje vond! groen rib klinkt leuk!!

Leen, dus toch een helmpje....Tommy moest er bijna ook 1 maar op het laatst toch niet.

Vind het een goede beslissing van jullie! Het is even een jaartje investeren, maar daarna heeft ze haar hele leven er profijt van.

Ons buurjongetje is 1jaar en heeft me toch een rare vorm hoofd!

loopt helemaal in een punt Mijn vriend had ze wel eens verteld over het eventuele helmpje van Tommy, en zij hadden daar nooit bij stil gestaan. Ze deden heel onverschillig erover...Dan vind ik het dus echt een beetje zielig voor zo'n kindje...Stel dat dit later zo blijft? Nee hoor, goede beslissing! Heb zo'n hempje wel eens gezien, en vind het wel heel schattig staan....

Punkie, jaja ik kan mijn ZS kleding weer aan hoor deze winter!

helemaal nu!

Hoe is het nu met kleine pop? weer helemaal goed?

Icke, hoe ging de behandeling van Ruubje vanmiddag?

Wich, jemig! al zoveel tanden????Tommy heeft nog steeds NUL
Ik zit hier met rode oogjes. Robbie moest, na alle ellende van de hoge koorts vanmiddag, een nieuw infuus. drie keer moesten ze een andere ader openpulken. De derde keer lukte het. Robbie is tijdens de derde keer in slaap gevallen, zó uitgeput was hij van het huilen. Ik viel niet in slaap, maar had wel bijna een zenuwtoeval. Het infuus zit nu aan de binnenkant van zijn armpje, een rotplek, want nou kan hij niet goed meer 'spelen'. Er zit nl ook meteen een spalk omheen om te voorkomen dat het nog een keer moet.

OK. Met Robbie gaat het redelijk, hij kreeg weer helemaal vlekjes van de koorts en heeft dus veel gejammerd vanmiddag. Ik denk wel de reden te weten voor de koorts: hij kreeg zijn paraatje een kwartier te laat omdat hij lag te slapen. De koorts schoot omhoog, van 38 naar 40,2. Ze hebben de arts geinformeerd, maar we hebben hem niet gezien. Anderhalf uur na de para zakte de koorts weer. Ik vind het beangstigend om te zien hoe hoog die koorts nog steeds is zonder de para! We letten nu erg goed op de klok (elke 6 uur een zetpil) en zullen hem ook nu wakker moeten maken hiervoor. Vervelend is dat elke keer zijn beentjes een beetje omhoog moeten voor de zetpil, en dat doet hem erg pijn. Luierpijn, noemen ze dat. Hebben jullie ook weer wat geleerd. Als je baby koorts heeft en gaat huilen als je z'n beentjes naar boven vouwt (knietjes op de borst) dan moet je dus als de sodemieter naar de dokter.

Ik ga zo weer weg, weer even met de hond lopen en dan komt Compli weer thuis. Ik blijf bij Robbie vannacht.

Spitsmuis: Robbie mag wrs naar huis als de ab klaar is, dat kan 7 of 10 dagen duren, afhankelijk van de strategie. Aangezien we nog steeds geen arts gezien hebben, weten we het nog niet.

Framboos: van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk voor jullie!!

Alle ziekenboegers: beterschap!
Oh ja, nog iets: het GGD is vanmiddag langs geweest, Robbie heeft een zeldzame vorm van meningitis en ze wilde weten met wie hij allemaal in contact is geweest. Dat is niet veel, omdat hij niet op kinderdagverblijf zit. Compli en ik zitten nu ook aan de anti-b, zodat wij het niet ook kunnen krijgen. Het stomme wijf (sociaal verpleegkundige.....) bleef maar zeggen dat wij ons niet schuldig moesten voelen. En ik maar zeggen dat ik me niet schuldig vóelde. Op een gegeven moment was ik haar strontzat. 'je kan ons altijd bellen hoor'... flikker toch op.
He jakkes..... Ik zit hier met de tranen in mijn ogen over Robbie te lezen. Arm klein dapper kereltje... Jullie worden wel erg heen en weer geslingerd en ongelofelijk dat je die arts niet te zien krijgt, zeker omdat jullie de hele dag aanwezig zijn. Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat Robbie snel weer de grote stoere bink is!
Zo zeg... Lekker sociaal van die verpleegkundige.... Blijft raar dat mensen met zo'n sociaal vak zo slecht luisteren naar hun patienten (ouders).
tssssssssst niet schuldig voelen wat een dom wijf zeg! Alsof jullie er uberhaubt invloed op zouden kunnen hebben??grrrrrr STOM.

Ben wel heel benieuwd wat er uiteindelijk uit dat onderzoek gaat komen. Hoe kan zo'n gezond sterk mannetje als Robbie nou zoiets krijgen?

Sterkte vannacht Xaloy!!! En compli als je afleiding zoekt, kom naar ons hier, en schrijf het van je af.
Xaloy en Complicated, wat verschrikkelijk voor die arme Robbie.

Dit is echt iets waar elke ouder bang voor is. Ik vind jullie ontzettend dapper en zeker Robbie, ik hoop dat hij snel weer een beetje opknapt en zijn oude ikje is. Heel veel sterkte.
of was dat de enige conclussie uit dat onderzoek en zullen we nooit helemaal precies weten waar het vandaan kwam?
Arme, arme Robbie. En het ging zoveel beter! Hopelijk lag zijn hoge koorts idd aan de te late zetpil en blijft zijn temperatuur nu wat stabieler.

En dan ook nog dat rot-infuus dat niet wil lukken! Krijgt Robbie nu alleen via het infuus eten, of krijgt hij ook nog de fles of iets anders?

Ik hoop dat jullie de arts snel te spreken krijgen.

Een zeldzame vorm van meningitis, dit terwijl het al zo weinig voorkomt (500 per jaar, vertelde je toch?), betekent dat nog iets in de behandeling?

Ik vraag me idd ook af hoe zo'n sterk jochie dat nou heeft kunnen oplopen, kunnen ze dat, zoals Framboos ook vraagt, uit de onderzoeken halen?

Sterkte nogmaals voor jullie alledrie!
Ben weer thuis. Met Robbie gaat het weer wat beter. Toen hij uiteindelijk in slaap is gevallen is de koorts ook weer gezakt. Hij had straks weer 37,3. Blijft toch vreemd dat je met een kwartiertje later paracetamol geven omdat hij nog slaapt ineens de koorts boven de 40 jaagt.

Gelukkig slaapt hij nog steeds veel en als het goed is ligt Xaloy nu naast hem te slapen. Hij is verder gelukkig ook nog steeds heel helder als hij wakker is. Vanavond zat hij ondanks wat huilen toch met Xaloy's haar te spelen, dat is heel aandoenlijk om te zien, die kleine knuistjes die toch heel gericht zo'n sliertje haar grijpen.

Ook fijn dat hij op een gegeven moment wakker en toch rustig was. En om zich heen lag te kijken. Het is verschrikkelijk slopend, deze fase, omdat er nog zoveel spanning en onzekerheid is. En vooral omdat Robbie nog lang niet de oude is. Het doet vaak pijn om hem zo te zien, maar iedere keer als hij even goed bij is voel ik heel veel trots en bewondering voor dat kleine vechtertje.

Weer een spannende nacht voor de boeg dus. Ik heb tot nu toe niets gehoord van Xaloy dus hopelijk liggen ze allebei lekker te slapen. Ik zit met smart te wachten op wat verder herstel. Zou hem heel graag weer eens willen zien lachen en horen kirren, dat mis ik heel erg want hij is altijd zo'n vrolijk kereltje. Wie weet duurt dat niet lang meer.

Eerst maar eens afwachten wat de microbioloog gaat zeggen, want die is degene die bepaalt of Robbie aan dezelfde antibiotica blijft of meer gericht spul gaat krijgen.

O, en hij eet nog steeds wel heel goed en ook poepen en plassen doet hij bij het leven. Hij krijgt nog steeds vocht toegediend via een infuus, dus moet veel plassen. Hij is bovendien van de monitor afgehaald, dat beschouw ik ook maar als een positief teken.
Oh lieve Xaloy en Compli, wat een toestand met kleine Robbie. Wat naar dat dat prikken voor het infuus niet in 1 x lukte. Ik hoop dat hij snel opknapt.

Heel veel sterkte de komende dagen en we hopen dat jullie snel goed nieuws kunnen melden! Enne Xaloy, ook gefeliciteerd met je baan ondanks dat dit op dit moment helemaal niet van belang is. Het belangrijkste is dat Robbie weer beter wordt. Dikke knuffel!

Framboos, gefeliciteerd met je mooie echo! Ik krijg ook helemaal de kriebels als ik jouw verhalen lees, maar ik wil nog een paar maandjes wachten met proberen totdat Zahra wat ouder is.

Ik duik mijn bedje in!
Compli, het is inderdaad een heel goed teken dat hij van de monitor af is! Steijn en Huug hebben de eerste twee weken van hun leven ook aan de monitor gelegen en wat ik me kan herinneren is dat artsen heeeeel voorzichtig zijn met het loskoppelen er van. Het is zeker ook een lekker idee dat hij niet meer al die plakkertjes op zijn lijfje heeft? Fijn dat hij nog goed eet en dat de ontlasting goed werkt! Hopelijk kan hij door de voeding weer wat kracht opbouwen om deze (shit)ziekte te bestrijden.

Die infuusjes vind ik altijd een rotgezicht, maar het lijkt mij nog veel rotter om je kindje zo ziek te zien. Volgens mij had ik het al eens gezegd, maar ik vind jullie zo dapper! Robbie boft erg met jullie! (en jullie met hem!)

Wij denken heel de dag aan jullie drietjes.
Compli, dankjewel voor update elders! Geen idee of je daar nog vaker langs gaat komen, dus maar even hier. Slaap lekker zometeen (vast makkelijker gezegd dan gedaan), en hopelijk kan Robbie heel snel weer lachen.
compli toch, jullie worden ook van het ene gevoel in het andere geslingerd.

Maar zoals jij het nu beschrijft gaat het wel weer de goede kant op...

Probeer je wel een beetje te relaxen thuis? zo ben je morgen weer uitgerust en sterk voor lieve Robbie (en Xaloy natuurlijk!)

Rustig aan, dikke knuffel!
Ik vind het zo vreselijk om te horen...! Dat stomme rotinfuus en die nare koorts... Het arme kereltje en arme Xaloy en Compli toch! Ik hoop echt dat jullie morgen eens een arts zullen spreken en Robbie heel heel snel weer zijn vrolijke ikje wordt!

Poez: hoe is het nu met jou?

Ik duik mijn bed in, ben doodmoe en Max is ziek; koorts, wit weggetrokken, krijsen en steeds wakker worden. Beloofd dus een doorbroken nacht te worden, dus moet even wat slaap pakken...
Arme Max! Beterschap! Heeft hij last van zijn maagje?
Ik denk het wel ja, hij laat winden die een volwassen kerel werkelijk niet kan evenaren en boert ook veel. Vanmiddag heeft hij tussen half 1 en 6 uur niks gedronken en nu wordt hij elke 10 a 15 minuten (inmiddels schor) huilend wakker (en lig ik daardoor dus nog niet in bed).

Hij heeft om 20:00 paracetamol gehad, dus de koorts is gezakt, maar de eerstvolgende mag pas weer na 6 uur toch?
Volgens mij mag hij inderdaad om de zes uur een pammetje. Ik hoop voor je (en Max!) dat hij zich morgen weer wat beter voelt! Ben na de verhalen van Robbie een tikje paniekerig...
Niet doen hoor! Het is vreselijk hoe het gaat met Robbie en het bewijst maar weer dat je echt oplettend moet zijn en op je strepen moet staan als je er geen goed gevoel bij hebt.Gewoon terug naar de ha en desnoods naar het zh als je het gevoel hebt afgescheept te worden. Precies zoals Xaloy en Compli hebben gedaan.

Maar aan de andere kant; buikgriep heerst en wij hebben het ook al allebei gehad. Het gaat morgen dus vast een stuk beter, Hij moet gewoon gaan slapen (want, zegt mijn moeder, slaap is het beste medicijn ). Het kereltje is in slaap gesukkeld. Ik ga ook het mandje in. Slaap lekker lieve meisjes!

(en Spitsmuis: niet paniekerig worden, dat slaapt niet lekker hoor!)
Goedemorgen!

Dropneus is alweer een beetje opgeknapt en hoopt dat hetzelfde geldt voor alle andere zieke digidinnetjes en babies!

Laatste berichtje van Compli klinkt gelukkig alweer wat positiever. Hoop dat jullie vandaag goed nieuws krijgen en wat meer duidelijkheid. Beterschap voor Robbie
Ha die Drop! Fijn dat je je weer wat beter voelt! Helaas kan ik niet hetzelfde zeggen; heb heel de nacht last van mijn maag gehad en ben uit pure ellende maar om 05.00 opgestaan. Het liefst zou ik zo mijn nest induiken, maar ik krijg straks bezoek!

Xaal en Comp, hoe is het met Robbie gegaan vannacht? Ik heb het nog even aan mijn moeder gevraagd, maar zij had toch een andere variant van meningitis. (ben alleen weer vergeten welke...)
Lara, hoe is het nu met Max?
spitsmuisje en dropneus een beterschapsknuffel.

lara, hoe ging de nacht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven