April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Wat is iedereen hier vreselijk actief zeg de laatste weekjes! Erg leuk om alle verhalen te lezen.

Maar wel spannen hoor Pam dat je je slijmprop bent verloren!!

Zou ik denk ik ook wel wat van schrikken...
Pam, zegt dat echt niks, ik dacht dat het dan toch niet meer heel lang duurde....spannend hoor.

Hier alleen even melding met bib. Vandaag verjaardag jongste dus druk, morgen weer bijkomen.
Beer: een leuke dag toegwenst alvast voor de jongste. En hopelijk ben je morgen nog een beetje fit na al de visiste.

Pam: ziet er goor uit he die prop? Maar het zegt idd niet veel je maakt het ook gewoon weer aan als het nog even duurt voor de bevalling begint.

T&G: lekker klusje voor jou. Hier was het raak met de spuitluiers toen meneer z'n 1e tandje kreeg. En wat stinkt dat zeg! Maar goed je went er idd aan het is toch je eigen uk. Inmiddels zijn we zelfs volleerd kotsruimers terwijl we normaal al boven de plee hangen bij het idee dat er iemand over z'n nek gaat haha

Alles ging helemaal prima op de fiets gisteren, Paste er nog precies tussen met die dikke buik haha. Fynn vond het erg grappig hij zat heel vreemd te kijken dat ie de wind door z'n haartjes voelde enzo. Dus voor herhaling vatbaar!
@ Beer: Van harte met je jongste! Dat het maar een leuke dag mag worden en niet al te druk voor je.

@ Pamster: Volgens mij ga jij de eerste worden. In ieder geval ben, volgens mij, de enige met zal zoveel activiteit. Hier nog enorm rustig. Niks aan het handje.

@ Elma:Haha, ja dat zal wel ja. Net ertussen passen. Lijkt me erg leuk en gezellig met zo;n kleine voorop de fiets.

@ Puck: Balen; een keizersnede. Maar als het zo moet dan moet het. En je weet nooit; misschien draait die kleine nog wel. gebeurt vaker toch?

@ Assevbas: En, heeft de therapeute je rug wat losser gekregen. Hier ook steeds meer rugklachten. Maar nog wel goed te doen gelukkig. Ben de hele tijd, net als een oud vrouwtje, met kussentjes in de weer:-).

Gelukkig goede nacht gehad. Zoonlief was niet ziek gewordne gelukkig maar wel bekaf gisteren. Dus hij heeft als een blok geslapen. En ik ook. Om half 11 nog even een uurtje gaan liggen net. Heerlijk!
BIB

Zo, vanmorgen wiegje gehaald. Dus dat is ook weer binnen, wij huren een wieg

Deze hadden we bij Thijmen ook gehuurd en na 3 maanden gaat hij/zij naar het eigen kamertje. De wieg komt aan een balk bij ons in de slaapkamer te hangen, scheelt weer ruimte en als beeb wakker wordt geef je met je voet een zacht duwtje en dan valt hij/zij weer lekker in slaap (tenminste Thijmen deed dat)

En nu wil ik nog heel veel doen maar kom nergens echt aan toe en loopt dus alles doorelkaar te doen, heel handig.

Vanavond weer even naar de VK, kijken of hummel al is ingedaald.

Hier trouwens helemaal geen ervaring met "het voorwerk" Bij Thijmen was ik overdag nog gezellig met mijn moeder naar de Ikea, bij terugkomst braken mijn vliezen en 4 uur later was hij er. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat, zo wiezo heel anders omdat er nu eerst een hoofd komt.
Noerie, wel fijn dat zoon niet ziek is geworden. Is nu niet meer helemaal het goede moment. Lekker dat je zelf ook nog even kon gaan liggen, ik heb daar echt de rust niet voor.

Elma, leuk zeg dat het fietsen goed ging en dat Fynn het ook zo leuk vond. En je zat dus nog net niet klem.

Pamster, je houdt het wel spannend hoor, eerste met weeen en nu je slijmprop....ben benieuwd of jij april haalt

Beer, van harte met de jongste! Wel een lekker dag vandaag, kunnen de kids de tuin in?

Puck, vervelend dat uk niet is gedraaid, bij ons was het toen ook niet gelukt. Thijmen lag hetzelfde als jou uk. Wij hebben (in goed overleg met VK en gyn) toen wel voor een natuurlijke bevalling gekozen. Viel mij echt 200% mee. Maar ieder lichaam en kind is natuurlijk anders, succes in ieder geval.
@Noeri: de kans dat hij nog gaat draaien is klein. Er is namelijk weinig ruimte meer over en ik heb weinig vruchtwater. Maar ik blijf hopen uiteraard.

@Enka: wat een mooie wieg! Succes bij de VK vanavond.

@Pamster: misschien wel de eerste van het groepje!
mooie wieg Enka! Klinkt aanlokkelijk om alleen je teen uit bed te hoeven steken om de kleine stil te krijgen!

Dat is mooi Noerie dat kleine vent toch niet ziek is geworden en zelf al zo moe was dat ie nu wel goed heeft geslapen!

Puck dat klinkt idd als een niet erg grote kans op spontane draaing. wanneer gaan jullie de datum prikken voor de keizersnee?

Vandaag de baby kleren gewassen dus die hangen nu op de lijn, wat is dat toch weer mini vergeleken met de maat 80 van zoon haha. Morgen ga ik de enveloppen maar eens schrijven denk ik, dat is dan weer een mooi klusje dat gedaan is!
Hallo Dames,

Lang geleden dat ik hier nog wat heb 8er gelaten!

Ik heb nu alweer 3 weken verlof, en moet NOGSTEEDS de geboortekaartjes regelen! sjonge jonge!

Gelukkig hebben we op de babybeurs de laatste benodigdheden weten te scoren dus dat is nu allemaal geregeld!

Ik zie alleen wel op tegen de bevallilng, de kleine is iig al goed ingedaald aangezien ik 3weken geleden onwijs buikpijn had en de VK was langs geweest, die dat vaststelde!

Ik dacht dat als je de slijmprop verliest je toch binnen 24/48 u moet bevallen en anders naar het ziekenhuis moet wegens infectiegevaar????????

Nou dames succes allemaal!
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
@Beer: van harte met de verjaardag van je dochter. Maak je niet te druk. Het weekend komt er zo aan!!!!

@Johaira: je bedoelt denk ik de vliezen. Als deze zijn gebroken moet je volgens mij binnen 48 uur bevallen, waarbij je de laatste 24 naar het ziekenhuis moet (dacht ik , weet het niet zeker).

@Elma: ik heb ook vandaag de enveloppen gehaald. Wordt iets voor volgende week aangezien ik morgen (en de rest van het weekend vrees ik) de boekhouding moet gaan bijwerken....

@Noerie: volgens mij heeft je zoon met onze jongste geruild. Hij was afgelopen nacht aan het spoken en manlief wordt dus echt niet wakker van hem... Vandaag is hij op het kdv, dus ik heb vanmiddag nog even bijgetankt....

@Pam; spannend de prop verliezen. Ik dacht trouwens ook dat dat al de voorbode was van het ophanden zijn van de bevalling.

Gisteren nog een grappige situatie: mijn man had een vertegenwoordiger op visite. Ze stonden bij de auto's en ik had hem nog nooit gezien. Ik ben natuurlijk overduidelijk hoogzwanger en ik had Simon bij me, het was tijd om naar school te gaan. Dus ik zei tegen mijn man: ik ga de jongens halen. Maar er kwam nog een vriendje mee van Malte en die lag qua lengte precies tussen Rutger en Malte in. Toen ik terugkwam, was vertegenwoordiger er nog steeds en hij zette megagrote ogen op toen hij de hele stoet uit de auto zag komen. Je zag hem gewoon denken: OMG en nu ook nog de 5e??? Haha, hij durfde niets te vragen en wij zeiden niets.

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Wel weer een hoop was (het houdt echt nooit op) en vanavond weer een relaxavond met House en The Mentalist.

Groetjes!!
Goeiemorgen dames!

@ Ruma: haha ik zie die man al kijken en jij natuurlijk gewoon doen of het de normaalste zaak van de wereld is om straks 5 kinderen te hebben . Was trouwens wel een goeie aflevering he van House gisteren?

@ Johaira: dat wat jij bedoelt zijn idd de vliezen. En dan klopt het helemaal wat Ruma zegt, je mag tot 24 uur daarna thuisblijven om te wachten op de weeen maar als er niks komt moet je naar het ziekenhuis.

Vandaag maar even boodschappen doen voor het weekend en ook de enveloppen schrijven. Moet ook nog 3 verjaardagskadootjes gaan halen (argg ben daar zo slecht in weet nooit wat ik moet halen). Kleine puk heeft al 2 dagen speeluur vanaf een uur of 4 snachts, die hele buik wiebelt dan heen en weer dus lig al 2 dagen van 4-7 wakker. Heel fijn..........
Goedemorgen allemaal,

Wederom een heerlijk zonnige dag, dus wij met verlof boffen weer. Zodadelijk lekker de stad in en de kraamsnoepjes ophalen (blauwe hartjes).

De kleine zit flink te duwen met zijn hoofd tegen mijn ribben en met zijn kont in mijn bekken, dus ik voel me een beetje beurs. Hebben jullie ook dat je buik tegenwoordig meer wiebelt dan dat je schoppen voelt?

@Elma: ik heb 31 maart een afspraak om de datum vast te leggen bij het ziekenhuis. Hun beleid is om de keizersnede in week 39 te doen. Vind het wel spannend.

@Ruma: prachtig om met een stalen gezicht de vier kinderen uit te laden. Wat een leuk gezicht zal die man hebben getrokken.

@Enka: ik zou ook wel voor een natuurlijke bevalling willen kiezen, maar de placenta ligt ook nog eens vooraan en laag dus die kan, ja kan, een probleem geven bij de natuurlijke bevalling. Daarom werd ook aangeraden voor een keizersnede te kiezen ipv een spoedkeizersnede halverwege waarbij je onder narcose wordt gebracht.

Nu hup lekker naar buiten, genieten maar!

Groetjes.
Hallooo!

Weer ff bijgelezen sinds gisteren! Slechte dag gehad gisteren, weer continu misselijk, hoofdpijn en niet kunnen slapen, ik had het echt gehad. Vannacht gelukkig iets beter geslapen, ben wel een beetje verkouden, maar hopen dat het daar bij blijft. Vanmiddag naar vk, ff lekker klagen :-)

Enka wat een mooie wieg en handig dat je die gewoon kan huren. Mijn moeder had mijn oude wieg nog en die heeft mijn schoonmoeder opnieuw bekleed, dus die staat te wachten op de baby (nadat de poezenmonsters er eerst een week in hebben gelegen, kon ik m weer schoonmaken grrr)

Beer: nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter. Ging het verjaarspartijtje een beetje gisteren?

Noerie: bij de therapeute was het heerlijk! Ze had mn hoofd/nek weer lekker losgekregen en mn bekken rechtgezet. Ze was overigens heel blij met de beweeglijkheid in mn bekken (ondanks dat het zeer deed) omdat kleine boef er volgens haar nu heel makkelijk langs kan, nou dan heb ik die pijn er ook wel weer voor over.

Puck: vervelend dat ook je placenta nog eens tegenwerkt. Aan de andere kant fijn dat ze dat nu al weten zodat je er wel "bij" kunt zijn tijdens de kz.
BIB

Zo gisteren weer bij de VK geweest en ze had zoeits van "nou die komt deze week nog niet, heeft het nog veel te veel naar zijn/haar zin" Alles was verder weer helemaal goed en de kleine ligt ook al aardig ingedaald.

Verder vroeg naar bed gegaan en lang geslapen met de "normale" wakker word momenten.

Puck, ja dat maakt het allemaal wel wat lastiger, en het klopt dat je je kindje meer voelt wiebelen dan schoppen. Bij Thijmen heb ik nauwlijks een schop gevoeld, bij deze veel meer. Maar dat komt ook omdat alle ledematen bij het hoofdje liggen dus dan schoppen ze ook niet zoveel, draaien meer rondjes en de schouders voel je dan meer.

Assevas, zou zo'n slechte dag niet kunnen komen door de therapie? Hoor je vaker, omdat ze dan alles los maken komt ook echt alles los dus ook de kwalen. Haha dat van die katten ken ik, dat probleem hebben wij hier ook.

Pamster, hoe gaat het vandaag nog nieuws?

Elma, ik hoop niet dat dat het ritme van de baby wordt, dan loop je 's nachts nog wat uurtjes op.
Ruma, grappig verhaal! Hoe voel je je dat je straks moeder bent van 4! Ik vind het steeds leuker worden. Krijg toch ook veel leuke reacties van mensen.

Mooie wieg Enka, lijkt me ook heel handig.

Puck, ik voel ook alleen nog maar geschuif nu hoor, niet echt meer schoppen.

Assevas, wat rot voor je! Wat Enka zegt klinkt wel logisch ja.

Hier vanmorgen redelijk paniek geweest. Ik dacht echt dat het begonnen was. Had steeds maar buikkrampen. Raakte ook een beetje in paniek. Man gebeld, die uiteindelijk maar thuis kwam. Opa en oma gebeld, die zijn nu nog onderweg (file) en komen kids halen. Verloskundige gebeld, die zou over een uur komen, in dat uur zakte alles weg! Snap er niets van, heb nog nooit loos alarm gehad. Verklaring is waarschijnlijk dat het indalingsweeen zijn geweest, want hij lag nu ingedaald, maar nog niet vast in het bekken. Ze heeft ook inwendig onderzoek gedaan, maar alles zat nog potdicht. Heb nu dus ook geen krampen meer. Tja.

Baal er wel een beetje van, kennelijk ben ik toch nerveuzer dan ik dacht. Ben denk ik vooral bang dat ik straks alleen met de kinderen ben, omdat ik zo snel beval. En dat met een niet ingedaald kind...maar goed, dat is nu dus niet meer zo.

Hopelijk gaat het nu vannacht doorzetten, of morgen.

fijn weekend
spannend Beer! Hopelijk vannacht actie bij jou!
Hoi meiden,

tijd niet geweest hier, maar ik ben al een tijdje ziek en knap maar niet op.

Ik las hier dat er wat meiden aan het rommelen zijn, Beer ik hoop dat het doorgaat zetten bij je!

Groetjes allemaal!
@Beer: ik verheug me nu enorm erop, maar ik zie er ook wel een beetje tegenop hoe ik e.e.a. krijg geregeld, met 2 die naar school gaan en 1 die ook nog veel verzorging nodig heeft (en de laatste dagen echt als veren op het pek aan me hangt). Het beeld dat jij nu schetst met de bevalling, heb ik dus precies hetzelfde. Ik hoop dat ik dus op maandag of donderdagochtend ga bevallen als de jongens allemaal het huis uit zijn of in het weekend, als ik mijn moeder snel kan bellen en de jongens niet op tijd uit bed hoeven vanwege school. Alsof de baby zich ook maar iets ervan zal aantrekken..... Heel veel sterkte dit weekend. Hopelijk zet het nu door!

@Puck: spannend, dat je volgende week al weet wanneer je mama wordt. Jammer van de placenta, maar beter een geplande KS dan op het laatste moment, als je nog maar op halve krachten leeft een spoedkeizersnee.

@Assevas: ik hoop voor je dat de baby eerder komt en dat je je snel daarna weer de oude voelt. Zo, is het helemaal niet leuk.

@Mette: beterschap!!! grieperig of door de zwangerschap.

Zo, ik ga de hamburgers omdraaien!
Kom ook even spieken of er nog niet stiekum iemand bevallen is hier maar nee !! Spannend hoor !!

Beer; het gaat vast goed meid !!!! Vaak regelt de natuur dat wel. Ik hoop voor je dat het niet lang meer zal duren !!!

Hier alles goed. Nog 2 weken werken. Natuurlijk wordt het wel zwaarder nu. Ben 's avonds echt op. Zeker nu oudste naar school gaat. Hoop geregel vind ik hoor. Ik verlang soms wel eens terug naar de eerste zwangerwschap en kraamtijd. Heerlijk alle tijd om te genieten en te rusten.

Succes meiden !!
@Assevas: ik heb alufolie in de box liggen tegen mijn poezenmonsters. De jongste sprong erin en gelijk er weer uit! Ze vond het helemaal niks. Misschien een tip voor je om je wieg schoon te houden.

Voor de rest was ik even nieuwsgierig of er al actie was

Fijn weekend allemaal!
Meld met BIB

Die prop word idd weer opnieuw aangemaakt en kan nog steeds 2 weken over tijd lopen volgend de vk hahahaha

Zullen we een wedje leggen over de eerste hahahahahaha

Nee hier alles weer rustig helaas... Maandag weer naar de vk en ben benieuwd of mijn bloeddruk is gezakt, hou nog steeds onwijs veel vocht vast.

Vandaag is het officeel Lente en krijgen onze kids de horoscoop Ram (lekker koppig hahaha dus we lopen straks allemaal 2 weken over tijd ohw help neeeeee)

Vandaag zijn vriendlief en ik ook 3 jaar samen dus zou wel leuk zijn als ze komt....

Zo ff lekker bloemetjes en plantjes halen op de markt en misschien toch handig als ik een nieuwe telefoon ga kopen aangezien die van mij niet helemaal meer te vertrouwen is.

Ben heel de dag pleitte dus tot morgen en Beer ff een weeendansje voor jou

BIB

Hier dus ook nog niets gebeurd, misschien houden we ons allemaal netjes aan de datum...

Pamster, veel plezier vandaag!

Beer, ik herken je angst, ook al heb ik er niet zoveel rondlopen hier. Maar aangezien ze ook voor mij zo'n turbobevalling in het hoofd hebben zie ik mezelf al helemaal alleen staan met Thijmen en een baby die er half uitkomt.

Mette, rot zeg dat je je nu zo frut voelt...

Ik ga ook nog even wat doen vandaag, dus tot later
@Puck: Wij hebben maar oude dekens in de wieg/box gelegd. De katten hebben er 2 weken ingelegen en kijken er nu niet meer naar om. Vond het wel een heel leuk gezicht al een beetje leven in de box. Maar wel goede tip, mocht de kleine er zo zijn en de heren hebben de neiging om er weer in te kruipen, dan zal ik een dagje alufolie gebruiken!

Beer: was er actie vannacht?? Ik hoop het zo voor je!!

hier een weeendansje voor je en natuurlijk ook voor jou Pam!

Enka, ik denk idd dat die slechte dag een uitvloeisel was van de therapie. Voel me nu ook al een stuk beter.

Gisteren naar vk geweest. Met baby is nog steeds alles goed, ingedaald en een zeer mooie hartslag. Verwijsbrief voor gyn meegekregen, dus maandag maar eens bellen voor een afspraak. Ook bij apotheek slaapdruppels gekregen (van die homeopathische) om af en toe te kunnen nemen als ik weer zo'n slechte nacht heb.

Gisterenavond wel veel last van krampen gehad, maar onder de douche verdween dat wel weer. Gewoon voorwerk dus!

Vanmiddag verjaardag van schoonzusje, dus ik meld me morgen weer!
Hallo allemaal!! Hier ook nog steeds BIB. En behalve wat harde buiken (die soms gevoelig zijn) is alles nog meer dan rustig hier. Morgen ben ik jarig, dus dan maar ffies niet. (is niet zo leuk voor beeb vind ik, maar wel een leuk cadeau) En maandag weer naar de gyn. Middels inwendig onderzoek wordt er dan besloten wat/hoe en wanneer. Ik hoop dat er een datum geprikt wordt, want ik begin het allemaal wel best te vinden. Ik heb geen klagen hoor, ik slaap goed enzo....maar heb ook wel zin in die kleine krummel. Het wisselt ook wel per dag...soms denk ik ook; nu is het nog lekker rustig, en ben je nog zo lekker dicht bij me!!
Manlief heeft toen ik zwanger was van de eerste al een houten deksel gemaakt voor op de box. Toen hadden we nl nog twee katten. Nu nog maar één, maar die deksel ligt er wel op. Als je dan zelf niet thuis bent dan kan de deksel erop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven