April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
BIB!! Ik heb er nu ook geen vertrouwen meer in dat beeb komt vóórdat ik ingeleid wordt. (waarschijnlijk ergens volgende week) Maandag weer naar de gyn. Heb een druk weekend, dus das dan ook wel weer lekker. Vanmiddag een kinderfeestje, en net even door de regen met plu gefietst. Echt de laatste keer....doet zeer van onderen!!!! Nu lekker op de bank met krijg nou tieten van claudia de breij.
BIB

zo dames direct even voor jullie de tabel aangepast voordat ik ruzie krijg met jullie haha

Hier nog helemaal geen actie helaas. Dus we wachten maar weer af......

En wat een ruk weer buiten zeg, vorige week was veel beter te doen, nu lijkt het wel weer winter blegh.

T&G: leuk boek, ik had hem in 1 avond uit haha (die dan weer wel, Harry daarentegen nog steeds niet), vooral de omschrijvingen zijn heel droog die ze maakt.

Noerie: zo zeg dat ging nogal snel dan, ineens 9.5 cm ja dan ga je niet meer naar het ziekenhuis. Hoe vindt je stiefzoontje z'n nieuwe zus?

Nou dames wie is de volgende? Ik ga voor Beer!
Hier ook BIB

Eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen. Slaappil van de gyn werkt prima.

Verder niet zo heel veel nieuws te melden.

Fijn weekend dames en ik meld me morgen weer.
Puck: gefeliciteerd!!

Fijn dat alles goed gegaan is.
Ik geloof in leven voor de dood
puck en man gefeliciteerd!!!!

En wat goed dat het gewoon op de natuurlijke manier kon. Scheelt een hele hoop, volgens mijn VK.

Hopelijk komt jullie mannetje heel snel thuis.

Hier nog BIB en verder weinig nieuws, nog even wat kleine knutseldingetjes aan het doen en dan komt er wel een fototje op de groep van het kamertje.

tot later
Noerie en Puck, van harte gefeliciteerd met jullie kindjes!!!

Wauw zeg, opende het topic en was helemaal verrast!

Hier alles oke, wat aan het rommelen. Vorige week erg ziek geweest, had m'n stembanden ontstoken, dus erg benauwd. Kuur en puffers gehad, en nu weer redelijk opgeknapt. Ook nog een overlijden in de familie, dus het was me het weekje wel..

Vanmorgen even lekker de stad ingeweest en daarna nog even naar de kapper. Kleurtje erin en geknipt, dus dat is iig knap voor op de kraamfotos Wel behoorlijk wat voorweeen tijdens het knippen, maar toen zakte het weer en nu; het komt en gaat, dus het zal wel loslopen.

Fijn weekend verder meiden!
hier ook nog BIB

Puck: van harte gefeliciteerd met je zoontje! Wat een prachtige naam en wat mooi dat het allemaal zo goed is gegaan met de bevalling!!!

Noerie: mooi dat het al meteen zo ver was!! En inderdaad het doet pijn, maar als de pijn afzienbaar is, valt het achteraf nog mooi mee!!

Beer: en nu jij!!! Weeëndansje:

Vandaag een drukke dag gehad. Koe geslacht en nu ligt er weer heerlijk vers vlees in de diepvries. Over 1-2 maanden nog een kalfje en we kunnen weer een jaartje vooruit!! De jongens lagen laat in bed (vooral Simon, lag ruim een uur later in bed) en morgen moeten ze uitslapen, maar de klok wordt verzet, dus ik ben benieuwd.

Ik ga zometeen lekker badderen en lekker slapen (hoop ik).

Fijn weekend nog,

Ruma
Hier een meld met BIB

ff wakker worden tot zo
Hallo dames,

Ik lees dat alles nog rustig hier is. Dank jullie wel voor de mooie reacties op het kleine ventje. Hopelijk mag hij vandaag naar huis. Ik heb net me lens gekolfd en hoera, een hele voeding eruit gekregen!

Noerie, ik hoop dat je aan het genieten bent van je dochter.

Voor de rest, veel succes dames en ik lees graag hoe het jullie vergaat.
Meld met BIB

Wat fijn Puck dat het kolven al zo goed gaat. Hopen dat je mannetje vandaag lekker thuis komt, kun je helemaal lekker op je blauwe wolkje verder zweven.

Hier gaat alles goed. Vannacht weer een aantal harde buiken gehad, maar die vielen heel erg mee. Kleine boef wordt ook rustiger, waarschijnlijk omdat ze er gewoon de ruimte niet meer voor heeft.

Gisteren wel even een klein dompertje. Onze drukker is failliet, dus geen geboortekaartjes. De kaartjes liggen wel leeg bij hem klaar, maar nu moeten we deze week dus iemand vinden die die dingen kan drukken. Fijn, heel fijn.
Goedemorgen

Puck: super dat het goed gaat met jullie, hopelijk mag Philip vandaag naar huis!!Lekker genieten!

Assevas: Pff jee da's balen, en dan vooral zo op t einde van je zwangerschap.Hopelijk vindt je snel een andere drukker!

Hier gaat t op het moment wel weer iets beter. Nog wel moe maar iig minder depri/chaggie. Misschien dat het dan toch met het weer te amken heeft, Hier schijnt de zon nu namelijk.

Iedereen een fijne dag en hopelijk mogen we snel de volgende baby verwelkomen!!
BIB!

Mooi Puck dat je een hele voeding hebt gekolfd, dat zal de kleine man vast wel lekekr vinden. Strakjes is ie lekekr thuis is vast een goed gevoel!

Assevas: dat is ook niet erg handig zo op het laatste moment. Zittten er meerdere drukkers bij jullie in de buurt?

Ruma: weer lekker vers vlees in de vriezer altijd handig. Wat vinden de kinderen ervan dat jullie slachten? Ik neem aan dat ze het heel gewoon vinden maar goed kinderen kunnen altijd erg apart reageren haha

Hier geen nieuws. Ik heb alleen het idee dat die buik inmiddels ergens op m'n knieeen hangt zo laag zit de kleine nu. Het viel man ook al op vanmorgen dat het steeds lager komt te zittten dus ik hoop dat dat betekent dat het niet nog 4 weken gaat duren haha
Hier ook nog bib. Gister werd de oudste ziek; vanmorgen kroop ze bij mij in bed. Bleek mijn man al sinds twee uur 's nachts beneden te zitten met tegen-de-muur-vlieg-tandpijn. Hij vond het alleen belangrijker dat ik even goed sliep. Ik dacht dat hij met mijn hernia-pijnstillers wel de dag doorkwam maar dat leverde helaas maar een half uur verlichting op. Twee keer 400 Ibruprofen mocht helaas ook niet helpen... Zo'n medelijden met hen twee!

Ik ben nog naar het bos geweest met de jongste. Eekhoorntjes en broedende reigers gezien. 's Middags met de hond er op uit en toen was het een beetje op voor mijn rug en charmante loop. Loop je met je voeten 30 cm uit mekaar; wel grappig om te zien. Lekker buiten gezeten en later wat spulletjes opgeruimd voor de baby. Breekt er %$#$& een lade af van de commode... Nouja, volgende week maar een oplossing voor verzinnen...

Volgende week wordt een erg mooie week volgens het KNMI. Nog even lekker het terras op en dan bevallen. :-)
Hier ook nog bib. Heerlijk weertje trouwens, mooie dag om geboren te worden! Maar inderdaad, de hele week schijnt mooi te worden.

Noerie, mooi bevallingsverhaal!

Louise, heeft je man al minder pijn, vervelend zeg!

Ik ben niet veel waard meer hoor dames, hou het kort, wie weet morgen weer wat minder ego!
Hier ook ff een ego berichtje. BIB. Gisteren wel wat onrustig, maar zette weer niet door. Morgen naar de gyn....afwachten...
Meld me ook nog met BIB.

Heb wel een ontzettende opruim- en poetsdrang. Gisteren heb ik binnen niet veel kunnen doen, dus allemaal vanavond ingehaald. merk nu dat het toch net iets teveel was...

Elma: de jongens vinden het de gewoonste zaak van de wereld. Ze zijn er van kleins af aan bij geweest. Ook als mijn man een haas vilde o.i.d., dan zei hij gewoon: zo, de haas krijgt nu zijn jasje uit, want die heeft hij nu niet meer nodig want hij is dood. Kinderen vinden dat snel logisch (alhoewel de juf in groep 1 het niet zo'n smakelijk verhaal vond van de jongste op de vroege maandagochtend :-))).

T&G: succes bij de gyn morgen.

Asssevas: balen zeg, je kunt de kaartjes zelf wel nog krijgen?

Verder iedereen sterkte, ben bekaf.
Hoi meiden,

Hier ook nog bib. ik verwacht de kleine ook niet voor 8 April.

Gisteren rommelde het wel wat maar het rommelde bij zowel Wil als bij mij dus iets verkeerds gegeten.

Assevas: drukker failliet is niet zo mooi.

Van kiespijn wordt je helemaal gek. Mijn man had het afgelopen jaar ook een keer. je kan er van die speciale pijnstillers voor halen van dat bruispoeder uit een zakje. Moet wel op recept.

groetjes meiden en tot morgen,

Vv.
Goeiemorgen met BIB

straks naar de vk ben benieuwd of de kleine nu is ingedaald.....

Ruma: haha dat kan ik me voorstellen dat de juf dacht ik heb liever ander nieuws in het kringgesprek...

T&G: ben benieuwd hoe het bij de gyn gaat straks!

En meiden is er alweer een baby?? Pam heeft gisteren niet veel gepost dus zou het zover zijn??
Ha pam meld zich met een BIB die er uit wilt geloof ik..

Sinds gisterenmiddag behoorlijke (ongregelmatige krampen) die in kracht toenemen, maar nog wel te doen.

Heb zo om 12 uur een afspraak bij de VK voor routine controle dus is kijken of het nog steeds voorweeen zijn.......

Heb dit nog niet eerder gehad.

Meld me ZSM weer

En daar komt er weer eeeeeeen puf puf puf puf puf

tot snel
BIB!

Ben ook benieuwd naar Pam!

Lekker weer he, echt lente is begonnen. Baby's kom er maar uit!

Assevas wat ontzettend vervelend van die geboortekaartjes, lijkt me het laatste waar je nu nog zin hebt. Hoe gaat het nu met je?

En T&G, benieuwd wat er bij jou nu gaat gebeuren.

Ruma, bij mij is poetsdrang helemal weg. Hou nu echt verplicht de boel bij, maar heb er helemaal geen zin meer in. Heb zin om het aan de kraamhulp over te laten geloof ik.

VV, rommelde darmen kunnen soms wel eens overgaan in weeen (heb ik bij eentje gehad), maar als Wil het ook had was het natuurlijk iets anders ja.

Elma, bij jou ook nog niet ingedaald? Vind je het vervelend? Wie weet ligt ie zo goed bij de VK!

Het ziet er naar uit dat ik morgen ook gewoon weer bij de vk langs ga. Ik zei 2 weken geleden al "nou ik hoop dat ik niet meer kom volgende week". Toch stom dat je jezelf zo voor de gek kunt houden, ik ben er echt steeds van overtuigd geweest dat ik de 40 wken niet zo zou halen, maar morgen is het toch echt zover. Ik reken nu gewoon maar nergens meer op, binnen nu en 2 weken komt ie echt een keer.

Hoe is het met de bevallen dames, en vooral met de kindjes. Ben heel benieuwd hoe het allemaal loopt!
BIB!!!

Pam: dat klinkt behoorlijk spannend!! Ik duim voor je dat ze doorzetten!!

Beer: het zou toch niet 1 april gaan worden???? Ik heb de afgelopen nacht echt gemerkt dat ik gisteravond teveel had gedaan: de hele tijd zeurende buikkrampjes (waarvan ik trouwens wel merkte dat het geen echte weeën waren) en harde buiken. Ik denk dat ik echter over een paar weken ook de hele nesteldrang zat zal zijn. Ik ben nu al 3,5 weken thuis en ik vind dat eigenlijk lang zat zonder baby. De tweede en de derde zijn allebei met 39+4 dagen gekomen, dus toen ik ook 3,5 weken thuis was. Dus qua dat tijdstip mag de baby wel komen. Maar goed, ik ben a.s. donderdag pas 38 weken zwanger, dus ik heb nog wel even.

Elma: hopelijk is de baby inderdaad ingedaald. Het is gewoon vervelend als je meteen moet gaan liggen als de vliezen breken. Bij mij lag de baby vorige week nog niet helemaal vast in het bekken, maar ze verwachtte niet dat de baby nog eens omhoog zou komen. Ik moest maar meteen bellen als mijn vliezen waren gebroken, want ze verwachtte wel dat de bevalling snel zou gaan bij mij (tja, Simon was er in 5 kwartier, geteld vanaf de eerste wee tot aan de geboorte).

Man heeft net het reiswiegje e.d. van de zolder gehaald en nu ligt de hele bekleding in de was. We zeiden net al tegen elkaar dat destijds de aanschaf van de dure kinderwagen zich ruimschoots heeft geloond. Mijn schoonzus heeft hem ook nog eens een keer geleend, dus er hebben straks 5 baby's in gelegen. Toch wel bijzonder!

Gisteren ook de rest van de kraamborrel geregeld en nu een inventarisatie maken van degenen die komen. Het kost wel wat, maar we vonden het ook wel erg leuk om dit nu een keer te doen. Straks nog de laatste enveloppen schrijven en dan weer strijken.....

Hoe is het met de kersverse moeders? Laat jullie lekker verwennen door de kraamhulp. Ook al lijkt het heerlijk om het rijk weer voor jezelf te hebben, geniet van alle hulp en aandacht (en vooral het werk dat voor je wordt gedaan, vanaf eind deze week moeten jullie het weer zelf doen)!!!
Hoi meiden,

Ruma: hier is nog genoeg te doen als de poetsdrang niet meer te houden is bij je . Ik vind het haas verhaal helemaal niet eng of rot ofzo voor kinderen. Als je de film ziet van de march of de pinguings wordt het ook wel duidelijk dat de natuur vrij hard is.

Ik ben wel een beetje een watje zelf wat betreft dieren; wij hebben een kater met prostaatproblemen. Daardoor heeft hij nogal wat medische zorg nodig. Maar ik durf ook niet 'de knop om te zetten' (terwijl dat voor iedereen beter zou zijn). Hopelijk gaat hij binnenkort vanzelf dood.

TenG waarom wordt jij ook alweer ingeleid voor de uitgerekende datum?

Pam: ik ben superbenieuwd.

Beer: kwamen jou andere kindjes eerder, dat je overtuigd was de 40 weken niet te halen?

Ik zei vanmorgen ook al tegen de kleine "kijk eens wat een mooi weer". Maar misschien dat hij/zij denkt "ruim eerst dat huis maar eens op".

Meiden, fijne dag allemaal. Ik ga aan de slag hier in huis.

Vv.
Hier BIB!!

VV: ik heb onze kleine vandaag ook al gewezen op het prachtige weer, hopen dat ze luistert!

Pam: even een klein weeendansje voor je, maar ik heb een idee dat je dat misschien al niet meer nodig hebt. Spannend en ik hoop zo voor je dat je vandaag je kindje in je armen hebt.

Beer: op de uitgerekende datum zelf bevallen is natuurlijk ook wel heel leuk en best bijzonder volgens mij, of zit je zelf niet zo op 1 april te wachten?

Ruma: wat goed dat die wagen zo lang meegaat, dan heb je echt kwaliteit gekocht. Beetje bijgekomen van het weekend?

Elma: veel plezier bij de vk. Hoop dat je beeb is ingedaald.

T&G: alles goed gegaan bij de gyn, of heeft je kleintje vannacht alsnog besloten om spontaan te komen?

Hier gaat alles goed. Heb echt twee dagen goed geslapen en ik merk dat ik dat echt nodig had. Humeur is beter, energie is weer gestegen en ik heb er weer zin in. Kan niet wachten om vanmiddag weer lekker in de zon te gaan zitten.

Over de drukker: manlief heeft net de lege kaartjes opgehaald bij de drukker, nu nog iemand vinden die ze kan bedrukken. Ik heb besloten om me er NIET druk over te maken en dat gaat me heel goed af. Mocht kleine besluiten een dezer dagen te komen, dan krijgen de mensen hun kaartje maar wat later. Scheelt ook weer met het kraambezoek in de eerste week. Maar mocht iemand een goede drukker in Flevoland weten, dan hou ik me aanbevolen
Oe spannend Pam!!! Ik hoop voor je dat het het 'echte' werk is!

Assevas; o wat balen zeg van de drukker!

T&G: succes bij de gyn, ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Wat een heerlijk weer zeg, ga zo even lekker met Nova naar buiten.

Fijne dag allemaal!
BIB...

Pam, spannend! Ben benieuwd of jij naar de VK gaat of dat de VK bij jou moet komen

Assevas, dat is wel balen zeg zo op het laatste moment nog even een nieuwe drukker zoeken. Maar dat zal wel lukken denk ik.

Beer, bij jou dus ook nog niets.

Ruma, bij jullie zometeen dus ook zo ongeveer alles klaar. En dan ook maar wachten...

Elma, benieuwd of het hoofdje nu echt klem ligt en verder ook alles oké?

Steenbokje, kom je alweer een beetje bij?

Hier heb ik het gewoon echt gehad, ik kan werkelijk niets meer doen zonder een protesterende buik. Ik voel me gewoon echt een beetje onthand.

Maar van het weekend wel het kamertje helemaal afgemaakt, alle details zijn nu ook af (had al foto's op de groep gezet)

Zaterdag ook nog even op kraamvisite geweest, moet nog steeds wennen aan het formaat haha, kan me niet voorstellen dat onze baby ook weer zo ienimini is.

Nou ik ga eens kijken of ik mijn lichaam zometeen nog even zover kan slepen om iets te doen, tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven