ASS maar lichte mate

20-07-2012 21:28 33 berichten
Ons zoontje is met 3,5 jaar gediagnostiseerd met Ass pddnos

Is nu ruim 4 en zit cluster 4 school

Mannetjes is internaliserend, dat wil zeggen dat ie geen driftbuien krijgt maar zich terugtrekt als het teveel wordt qua prikkels.

Alleen in z'n eigen vertrouwde omgeving knalt ie weleens, maar nooit buiten de deur.

En dat vind ik zo lastig, hij is een van de beste van zijn klas, maar toch..

Soms zou ik willen dat ie het allemaal net iets erger had, ben ik nou zo achterlijk? Voor hem zelf wil ik het niet hoor, maar het zou het soms wel wat makkelijker maken.

Zucht....ik weet het niet.

Het is een schatje, gedraagt zich buiten de deur heel goed, Mss is het ook nog wel gewoon een beetje de angst dat ik niet serieus genomen wordt, terwijl de mensen die hem echt kennen zijn autisme echt wel zien, en de wij de eerste 3,5 jaar overal zijn weggestuurd met : ja we zien wel iets, maar weten het niet zo goed.

Behalve de kinderarts die vond het allemaal heel duidelijk.

Nou ja gewoon even m'n hart luchten en Mss is er iemand die dit herkent?
quote:groentsoep2 schreef op 20 juli 2012 @ 22:54:

Omdat je bang bent voor zijn toekomst? Daar denk ik ook wel eens aan, en soms word ik dan ook niet vrolijk nee. Maar aan de andere kant denk ik dan weer dat hij nu, met deze hulp, een betere basis krijgt dan wanneer ik hem aan zou laten modderen op een 'gewone' school. Het zou wel lukken hoor, met een heleboel kunst- en vliegwerk. Maar hij zou altijd op zijn tenen moeten lopen (sociaal en emotioneel dan) en nauwelijks zelfvertrouwen etc. opdoen. En dat gaat ie later nu juist zo nodig hebben.

Maar het blijft een domper natuurlijk, laten we daar eerlijk over wezen. Zeker als ze zo slim zijn had je je wel wat anders voorgesteld van hun (school)carriere. Maar het is niet anders he, en niet alle hoop is reeds verloren. Het schooltje van mijn zoon heeft bijvoorbeeld een HAVO-afdeling waar je ook VWO kunt doen met deelcertificaten .

Dat is ook precies de reden dag we hem naar cluster 4 hebben gedaan en we zien wel waar het schip strand.

Das wel super van de school van je zoon zeg!

Bij mannetje hier ligt een groot gat tussen taal en rekenniveau.taal loop een jaar achter en rekenen een jaar voor, hij komt na de vakantie in groep 1/2 met 11 kindjes haha, maar dan kan ie mooi ook werkjes uit groep 2 krijgen.

Krijgen, want zelf iets nieuws pakken uit de kast doet ie niet, alleen het vertrouwde, scheetje.

Ik ga pitten dames trusten
Alle reacties Link kopieren
Haha, krijg er een kleur van.

En jullie moeders;

jullie doen zo je best lees ik! Gaan jullie kinderen wel eens naar een logeerhuis?
This is not kosher!
quote:Gaan jullie kinderen wel eens naar een logeerhuis?

Mijn zoon niet. zijn beste vriendje wel. Als zoon erg aan het stuiteren is dreig ik er wel eens gekscherend mee, maar hij heeft allang in de gaten dat ik er niks van meen . Voorlopig redden we het prima, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het wel een fijn idee vind dat het bestaat, zo'n logeerhuis.

Ik zag ook best wel op tegen de zomervakantie (zoon heeft een zus die hevig aan het puberen is geslagen en dat wil nog wel eens botsen), maar tot nu toe valt het me alles mee. Zoon begint zowaar zelfbeheersing te leren en als hij voelt dat ie gaat ontploffen gaat ie gewoon een blokje (of twee) om. En dan wordt zus weer ongerust en dan gaat ze hem zoeken en dan komen ze samen weer heel gezellig terug .
Klinkt goed Groentsoep! Hij leert zichzelf kennen, mooi!

Kan me voorstellen dat een logeerhuis fijn is voor in het achterhoofd, maar dat de drempel wat hoog ligt.

ps. Zou je mijn post willen verwijderen? iets te privé om te laten staan

Ik ga slapen! Trusten
This is not kosher!
Gegumd .

Welterusten!
Ik was als kind ook zoals jouw zoon. Mijn moeder vond ook altijd dat er "iets" met mij was, maar iedereen wuifde het weg. Of ze wilde er werk van maken en dan had ik ineens weer een sprongetje. Mijn moeder werd steeds negatiever en oefende veel met mij wat mij nog onzekerder maakte. Op mijn 18e kreeg ik een diagnose en ze schreeuwde het van de daken dat ze gelijk had en vertelde het iedereen die het maar wilde horen. Dit is bij mij niet meer goed gekomen.

Ik trok me veel terug, reageer(de) heftig op prikkels en had in drukke periodes last van paniekaanvallen. Ik voelde geen steun daarin. Nu ik ouder ben ga ik steeds meer de dingen doen die bij mij passen en zoek ik vrienden en bezigheden die rustig zijn en voel ik mij gelukkiger. Ik had gehoopt dat mijn moeder mij meer had begeleid in het vallen en opstaan, omdat je nog meer fouten maakt als je autisme hebt.

Net als welhello vind ik het moeilijk om mijn autisme door te geven. Ook mijn vriend heeft een etiketje...
Laat mensen lekker joh.

Ze weten het ALTIJD beter.

Ze lever het toch niet goed doen.

Dit soort dingen heb ik altijd met mijn oudste.

Dat ik me steeds moet verantwoorden, en daar heb ik geen zin in dus ik stop daar mee.

Het kind komt uit MIJN lijf, en ik kenj haar ook het beste.

Zo ook met jullie zoon.

Jij bent de moeder, dus JIJ kent hem het beste.

Laat die beterweters lekker beter weten.

Ik heb de pest aan betweters.

En ik leg ook vooral geen verantwoording meer af, als mensen me niet begrijpen so be it.

Zo moet jij ook gaan denken want dat heb je nog hard nodig in de toekomst.

Schijt hebben aan wat een ander wel en niet vind en zegt over JOU kind.
quote:groentsoep2 schreef op 20 juli 2012 @ 22:42:

[...]

Een 'lichte' diagnose zegt nog niks over het al dan niet aanwezig zijn van handelingsverlegenheid in het regulier onderwijs. Mijn zoon heeft ook een lichte diagnose, maar op het regulier zat hij alleen nog maar onder de tafel en de meester met zijn handen in het haar. Zoon en regulier matchten niet zo, zeg maar.

Ha, dat deed mijn zoon ook!

Mijn zoon zit ook al vanaf zijn 5e niet meer op regulier onderwijs en sinds groep 3 op een cluster 4 school. En daar gaat het heel erg goed (hij gaat inmiddels naar groep 8). Een stijgende lijn, en dat is heel erg fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven