Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
wow , wat zijn we ineens weer actief aan het typen!!

De gekolfde flesjes, doosjes met boterhammen, fruit , alles staat klaar om morgen een goede start te gaan maken. Nu nog even het ochtendhumeur van Wimpie, de drama's van Kaatje en de aangevroren autoruiten overleven en dan gaat het helemaal lukken morgenochtend.

Ik wens iedereen heel veel succes!!!
quote:Dierewier schreef op 04 January 2010 @ 20:17:

Vis "welkom weg" zeg maar .

@ Nala - Essie is snel zeg met haar tandje! Ik heb bij Mima al verschillende keren gedacht dat het begon (kwijlen, groene poep) - Maar tot nu toe nog niets te voelen.

@ Momo - OpschepperT Mima heeft zich vorige week 1 x van haar rug op haar buik gedraaid... Maar daarna niet meer. Ze baalde er nogal van dat ze niet wist hoe ze terug moest draaien.

@ Aapje - Er had niemand gesolliciteerd van jouw uni. We hebben heel veel sollicitaties vanuit het buitenland gekregen (hadden ook op au pair sites geadverteerd) en 4 uit NL. Maar deze stak er qua niveau, ervaring en motivatie met kop en schouders boven uit. Ze komt half februari, zodat Man en ik rustig een huis kunnen zoeken, ik haar in alle rust kan inwerken en alvast wat kan studeren voordat ik echt begin aan de uni.

Mbt voeding ben ik me ook een beetje aan het bezinnen. Mima komt overdag heel erg vaak drinken. Ze is enorm hongerig en valt me soms gewoon aan . 's Nachts slaapt ze vaak wel door, maar soms ineens een paar nachten niet. Mijn schoonzus is voedingsdeskundige en heeft zich tijdens haar studie ondermeer verdiept in babyvoeding. Zij heeft Mima en mij 2 weken kunnen observeren en ze adviseerde me om als M vier maanden is FV te introduceren naast BV en de hoeveelheid langzamerhand op te voeren, zodat ze iets meer verzadigd raakt. Vooral ook omdat Mima al 15 cm gegroeid is sinds haar geboorte en haar gewicht al meer dan verdubbeld is. Heb ook nog de mogelijkheid van rijstebloem bij haar geopperd, maar ze heeft me dit ontraden, omdat ze bang was dat Mima daarmee gemakkelijk te dik zou kunnen worden. Ze denkt dat FV wel voor genoeg verzadiging zal zorgen, maar als dat niet zo is denkt ze dat ik nog beter een FV kan nemen voor babies van ouder dan 6 maanden dan rijstebloem.

Ik denk dat ik haar advies maar opvolg, omdat ik verwacht dat het meer rust gaat brengen voor zowel Mima als mij als ze meer verzadigd raakt. Na zo'n dag als gisteren, waarop ik haar toch minder vaak voed dan op een 'thuisdag', komt ze 's nachts minstens iedere 3 uur.
quote:Dierewier schreef op 04 January 2010 @ 20:17:

Vis "welkom weg" zeg maar .

@ Nala - Essie is snel zeg met haar tandje! Ik heb bij Mima al verschillende keren gedacht dat het begon (kwijlen, groene poep) - Maar tot nu toe nog niets te voelen.

@ Momo - OpschepperT Mima heeft zich vorige week 1 x van haar rug op haar buik gedraaid... Maar daarna niet meer. Ze baalde er nogal van dat ze niet wist hoe ze terug moest draaien.

@ Aapje - Er had niemand gesolliciteerd van jouw uni. We hebben heel veel sollicitaties vanuit het buitenland gekregen (hadden ook op au pair sites geadverteerd) en 4 uit NL. Maar deze stak er qua niveau, ervaring en motivatie met kop en schouders boven uit. Ze komt half februari, zodat Man en ik rustig een huis kunnen zoeken, ik haar in alle rust kan inwerken en alvast wat kan studeren voordat ik echt begin aan de uni.

Mbt voeding ben ik me ook een beetje aan het bezinnen. Mima komt overdag heel erg vaak drinken. Ze is enorm hongerig en valt me soms gewoon aan . 's Nachts slaapt ze vaak wel door, maar soms ineens een paar nachten niet. Mijn schoonzus is voedingsdeskundige en heeft zich tijdens haar studie ondermeer verdiept in babyvoeding. Zij heeft Mima en mij 2 weken kunnen observeren en ze adviseerde me om als M vier maanden is FV te introduceren naast BV en de hoeveelheid langzamerhand op te voeren, zodat ze iets meer verzadigd raakt. Vooral ook omdat Mima al 15 cm gegroeid is sinds haar geboorte en haar gewicht al meer dan verdubbeld is. Heb ook nog de mogelijkheid van rijstebloem bij haar geopperd, maar ze heeft me dit ontraden, omdat ze bang was dat Mima daarmee gemakkelijk te dik zou kunnen worden. Ze denkt dat FV wel voor genoeg verzadiging zal zorgen, maar als dat niet zo is denkt ze dat ik nog beter een FV kan nemen voor babies van ouder dan 6 maanden dan rijstebloem.

Ik denk dat ik haar advies maar opvolg, omdat ik verwacht dat het meer rust gaat brengen voor zowel Mima als mij als ze meer verzadigd raakt. Na zo'n dag als gisteren, waarop ik haar toch minder vaak voed dan op een 'thuisdag', komt ze 's nachts minstens iedere 3 uur.
Veel succes met werken morgen allemaal!

Allemaal gelukkig nieuwjaar! Fijne dagen gehad? Wij hadden t heel fijn in Ierland en verhuisgebeuren en overdracht enzo allemaal voorbij nu

Deze week weer internet

Alles goed hier, heb niet bij kunnen lezen want zit even kort in de bieb.

gisteren bij CB geweest, Mier doet t goed: 6900 gram en 64 cm. Hij voed snachts nog steeds maar 1x om 4 uur. Superbaby En overdag nu 3 a 4 uur. Maandag gaat hij voor t eerst wennen op kdv

Tot snel allemaal!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Inad leuk dat je er weer bent en alles goed gaat. Mier is ook met een recht een MIER . Groeit ook mooi zeg!

Aapje lekker dat je nu 2 dagen vrij hebt en de eerste dag is goed gegaan. Denk je al aan een tweede? Wordt nu toch wel benieuwd wie de eerste zal zijn die weer zwanger wordt, er wordt alweer aardig op los gebabbeld over zwanger zijn.

Pauwie alles goed gegaan vanochtend? Alles kunnen trotseren ?

Kabouter is zeker blij met zijn mams! Kan niet missen..;-) vroeg me trouwens af of je het niet super spannend zou vinden om weer zwanger te worden? Binnenkort krijg je die testen he? Lijkt me best heftig na zo'n ervaring....

Vis lijkt me prima toch, alles gewoon bekijken en uitproberen wat goed voelt!

Eerste werkdag was prima te doen. Het was stiekem een middagje dus alle luxe . 300 mailtjes gelezen, geouwehoerd en agenda weer bijgewerkt. Heb mooie Blond agenda en eindelijk kon ik er wat inzetten . Staat overigens nu wel aardig vol maar goed, hoef ik mij niet te vervelen. Morgen wordt pittige dag want dan kids naar kdv etc etc maar als ik dan goed en wel op het werk zit, zal ik zeer trots zijn
Fijn om te lezen dat het bij jou goed ging Dier. Hier ging 't lesgeven an sich ok, maar het idee om weer aan het werk te zijn bevalt nog niet zo. Eigenlijk helemaal niet. Gisteravond in bed kwamen de eerste tranen en toen ik vanavond thuis kwam opnieuw . En toen bij ieder moment dat ik Mattie iets te lang tegen me aan hield of man mij iets te stevig beetpakte weer. Nu weer bedaard. Anders kan ik straks niet slapen. Heb een lekker kopje thee gezet en helaas (of gelukkig maar) waren er nog maar 2 chocolaatjes van kerst anders had ik nu een heel pak leeggegeten.

Maar hoe het komt... Toch opeens te veel verandering voor arm hoopje post-natale hormonen Mis de kindjes niet als ik aan het werk ben, maar juist als ik ze weer zie of 's avonds in bed als ik aan ze denk. En ze zijn in zeer goede handen want papa is thuis als ik werk. Ach, misschien ligt het aan de dinsdag. Vroeg op, laat thuis, uurtje samen om te eten en dan moet lief weer weg om radio te maken. Dan doe ik kids nog in bed en nu heb ik net in een half uurtje mijn lessen voor morgen nog voorbereid. Dus ook wel wat veel op één dag misschien.

Goed, genoeg over mij. Inad weer terug, leuk! Tot gauw weer. O ja, wat een MIER zeg! Groeit goed! Vind het wel opvallend dat er hier veel flinke jongetjes zijn. Bekkie was echt zoveel kleiner en lichter, is voor mij nog steeds verbazingwekkend hoe broertje zo'n BROER kan zijn.

En Aapje al kriebels voor nr 2? Leuk, heb wel weer zin om hier op topic een nieuwe zw.schap mee te maken. Zelf nog even niet dus.

Vis, wat een gulzig moppie die Mima! Weet ook niet wat ik zou doen in jouw plaats, dus volg je eigen gevoel maar lekker. Komt vast goed in jouw geval

Nala, Essie een tand dus. Hier ook steeds meer bijten en nu soms wel pijnlijk, hopelijk is die tand er snel en gedoe weer over (voor zolang als het duurt dan voor volgende zich aandient).

En nu, welterusten lieve mensen!
Hey Dier: las op Hyves dat de uitslag van onderzoek goed was! Fijn joh!!! Zal wel weer een pak van je hart zijn!

En fijn dat de eerste werkmiddag goed ging!
En natuurlijk Welkom terug Inad! Fijn om weer wat van je te lezen! En goed dat alle verhuizingen enzo achter de rug zijn! Helemaal gesetteld? Ben je al gewend aan jullie nieuwe thuis? En aan de mini-afstand naar school?

Arme Rebbel: zo overstuur na het werken. Is ook wel heftig. Ik hoop dat je snel je draai vindt!

En over de kriebel: nou voorlopig nog niet hoor. Hoewel ik het niet erg zou vinden, willen we toch nog ff wachten. We zeiden altijd dat we maar een kind wilden, maar daar komen we nu toch wel langszaam van terug. Dus ik geef de beurt graag door aan iemand anders
Hee Inad , dat moet lekker zijn om helemaal op je plekje te zitten.

Nala ; Kaatje en Wimpie hadden pas tegen hun eerste verjaardag een tand.. dat is rijkelijk laat, Maar Essie is er lekker vroeg bij.

Bij mij is alles goed gegaan gisteren. Kaatje maakte inderdaad drama en Wimpie had een klein ochtendhumeur.

Ik was goed op tijd op mijn werk en aldaar heb ik me prima geamuseerd. We krijgen de inspectie op visite aan het einde van de maand, dus genoeg te doen.

Vandaag en morgen lekker vrij... We gaan donderdag weer eens een huis bekijken. Ben wel positief., zou echt iets kunnen worden. Er zit in ieder geval een hele mooie voordeur in (waar je al niet op let!!) en het heeft zat kamers een grote tuin en een open keuken!!!

Nadeel is dat het aan een drukke weg ligt, we gaan dus ook goed luisteren hoeveel geluidsoverlast dat geeft.

Moppie heeft al twee keer een voeding op het kleed gegooid vandaag. Dat is niks voor haar..

Ben lekker wezen shoppen vandaag. Heb twee gebreide tuniekdingetjes gekocht en een spijkerrokje (zoeen waar je niet in kan lopen (toelopend aan de onderkant) Ben helemaal blij, want ik pastte weer in maatje 42. Op naar de 40!!

Ik ben echt goed bezig, geen alcohol door de weeks en in het weekend maar twee glaasjes, geen toetjes, gezonde tussendoortjes en geen 6 boterhammen meer tussen de middag. Dat zet zoden aan de dijk.
Rebbel ; soms kun je er gewoon niets aan doen en komen de emoties zomaar vanzelf... Ik heb het bij de derde gewoon weer, het wegbrengen naar het kdv vond ik gewoon weer niet leuk..

Wie is er nu nog niet aan het werk?

Volgens mij iedereen?

Hier kriebelt het al wel , maar ben nog aan de bv en heb nog geen menstr gehad, moet ook man nog even overhalen!!!!!

Als we er nog een kindje bij zouden willen, dan wel het liefst snel achter deze aan, zodat we niet nog jaren bezig zijn met de luiers..
Zohee Pauwie. Ik vind het echt stoer 4 kindjes (Ely)

Reb:

Dit was wel heel kort. Eerst eten dan bijlezen/schrijven.
Inad, welkom terug! Wel grappig... Terwijl jij in Ierland was, was ik eruit... of eraf

Rebbel, werd je wat overvallen door je tranen? of had je het wel zien aankomen? Fijn zeg, dat jullie het samen zo kunnen regelen dat Joop en jij geen opvang nodig hebben. Radiomaken... dat klinkt wel heel stoer .

Pauwie - ik begin 1 april officieel aan de uni, maar ben van plan om van tevoren al e.e.a. te gaan doen. Au pair begint half februari (we moeten dan trouwens ook verhuizen, ook daarvoor is het natuurlijk handig als ze op Mima past).

En een vierde... pfoeh! Wel gezellig zo'n groot gezin.

Dier - Fijn dat je zo lekker hebt gewerkt! Vandaag weer?

Ik heb Mima vandaag voor het eerst zelf een flesje afgekolfde melk gegeven om te kijken hoe dat zou gaan... Zeer verrassend: ze lachte zich slap! Mama die haar een flesje gaf... humor . Toen ze uitgelachen was dronk ze het in één keer leeg. Daarna wilde ze (uitteraard ) nog meer en heb ik haar nog even aangelegd.

Sinds we terug zijn uit NL komt ze 's nachts om de 2 á 3 uur drinken. Hoop dat dat één dezer dagen weer wat bij gaat trekken. Misschien moet ze opnieuw wennen aan haar bedje ofzo...
Ik ben wel zeer benieuwd wie de eerste zal zijn die voor de volgende gaat!

Pauwie, ik vond het al aardig opschieten vanochtend (Saba voor het eerst naar kdv) maar met 3 kids is het helemaal om 5 uur opstaan?

Het was goed gegaan op kdv. Maar zoals verwacht weinig geslapen. Hij ligt nu uitgeteld op bed. Wel jammer dat je dan je kind een dag niet ziet en 's avonds ook nauwelijks.
Op zich ben ik niet bang voor een volgende zwangerschap met daarbij de noodzakelijke bevalling. Wat mij is overkomen, is volgens mij echt vette pech geweest en een samenloop van omstandigheden. Ik heb dan ook niet het idee dat een tweede bevalling ook op deze manier gaat verlopen. Het feit dat ze eerst nog een bloedonderzoek gaan doen, zal mijn gevoel alleen versterken, tenzij de uitslag natuurlijk negatief is, maar daar ga ik niet vanuit.

Gisteren dus een stuk van mijn tegennagel laten verwijderen en gisteren de rest van de dag met mijn been hoog gezeten. Ingreep viel reuze mee, alleen de verdovingen deden even zeer, maar verder heb ik er niets van gevoeld. Er is een behoorlijk stuk nagel weggesneden en ik ben dus benieuwd hoe het er nu uitziet. Morgen mag het verband eraf dus dan zal ik het zien.
Saba had zich dus wel vermaakt op het KDV . Kan me voorstellen dat je het jammer vindt dat je op een werkdag zo weinig van hem meemaakt. Hoe veel dagen werk je per week?

Dapper Gympy, dat je zo nuchter tegen je bevalling aankijkt. Hopelijk bevestigt het bloedonderzoek je gevoel!
Rebbel, dikke knuffel. Je gevoel is wel herkenbaar hoor en gewoon lekker van je af brullen! Verwacht je dat het wel bijtrekt? Anders nog mogelijkheden van ouderschapsverlof of loop ik weer te veel op de zaken vooruit . Doe maar mooi rustig aan en hopelijk niet teveel tranen. (veel) Chocola is nu toegestaan. Zo'n lange dag is ook gewoon pittig.

LEkker dat Saba zich zo goed vermaakt heeft. Is toch een relaxed idee. Slapen ook niet super dus? Nu ligt hij zeker als blok te slapen? Nesta sliep ook niet veel op kdv en Cesar lijkt het hem ook na te doen. Ach ja, dat betekend goede nacht erna

Inderdaad dapper Gympy dat je er zo tegen aan kijkt. Lijkt me goed om er nuchter in te staan. Onderzoeken zijn wel fijn om dingen uit te sluiten.

Hahaha Mima die haar moeder uit lacht. Lekker ding!

Pauwie jij hebt alles weer getrotseerd. Ga je binnenkort aan de slag om je kerel over te halen? Denk je dat het gaat lukken? Ben nieuwsgierig . Fijn zeg dat je goed in maat 42 past. Doe sinds gisteren ook weer serieus mee. Ik wil ook weer maat 40. Maat 42 zit nog steeds aan de strakke kant

Aapje, grappig hoe je weer anders kan gaan denken over kinderen he. Wij hebben ook lang het idee gehad dat we 1 leuk vonden en nu zou ik er stiekem wel 3 willen (krijgen). Maar goed, verwacht dat het bij 2 blijft. Jij moet vrijdag weer werken? Thanks trouwens. Was zeker een hele opluchting pfff.
Dierewier, zag dat de uitslag bij je mams goed was. Toppie!

Hier komt voorlopig echt nog geen 2e. Moet er nog niet aan denken.

Wil voorlopig echt nog van mijn kleine meisje genieten.

Sjit he Rebbel, dat je het niet zo leuk vindt om je kids achter te laten.

Ging het vandaag beter?

Dacht net zoals Vis; echt stoer, radio maken.

Bij een bekende zender?

Pauwie, veel plezier morgen met de bezichtiging.

Gelukkig ging je 1e werkdag goed.

Ik moet hier ook echt aan de lijn.

Heb nu al een paar keer meegemaakt dat mensen naar mijn buik keken en dan vroegen of ik nou al bevallen was?

(waren wel mensen die ik niet veel zie hoor)

Maar daar kan je best wel onzeker van worden...

Inad, welkom trug!

Vis, heftig hoor, Mima die 's nachts om de 2 a 3 uur komt!

Wel lache hoe ze reageerde op d'r eerste flesje.

Auch Gympy, klinkt niet prettig. Wat was er dan met je teennagel? Zo heftig ontstoken?

Vandaag is Essie voor het eerst de hele dag naar het kdv geweest. Man, wat vond ik dat moeilijk!

Heb de hele dag aan d'r gedacht.

Ik moest werken, maar zat eigenlijk liever thuis...

Toen ik d'r vanmorgen bracht trok ze een enorme grote pruillip. Dus tussendoor ff 2 keer gebeld.

Ging gelukkig goed.

Helaas toen ik d'r ophaalde gilde ze het weer uit.

Vond juist dat ik helemaal niet heb lopen rennen vanmorgen.

Essie kwam om 6 uur voor flesje. Daarna beide trug gegaan naar bed. Ik tot half 8, zij tot 8 uur. (en ben om kwart over 8 de deur uit gegaan)

Maar had gisteravond al veel klaar gelegd en voor d'r flesje Essie al helemaal kdv-klaar gemaakt.

Het lijkt dat ze iets minder last van d'r mondje heeft. Heb vandaag nog geen zetpil gegeven.

Smeer het wel in met een spulletje.

Met mij gaat het wel goed. Rommel thuis lekker aan.

Tot nu toe hoef ik vrijdag niet te werken. Dus heb als het goed is alweer weekend.
Nala, ze keken maar vroegen toch niet he? Dat vind ik zo onbeschoft! Snel een foto maken van Essie met haar tandje he

Aan de lijn doe ik niet. Dat heeft bij mij alleen maar een averechts effect.

Ik werk 3 daagjes Vis. Ben nog wel in dubio om misschien nog iets met ouderschapsverlof te doen. Aruba man heeft ook ouderschapsverlof opgenomen.

Dier, lijkt Nesta op Cesar? Qua uiterlijk verschillen ze best wel of niet?
Ha allemaal, hier weer een monterder (spellingcontrole keurt t goed en ik juf Nederlands ook!) Rebbel. Moet nog steeds wel wennen, maar niet meer huilen en voel me ook beter. Dus als het in deze lijn doorgaat, vind ik het werken over twee weken wel weer leuk Ouderschapsverlof dus niet nodig en wil ik ook liever nog bewaren. Heb stiekem al plan gemaakt dat als er een derde komt, ik verlof van Mattie erbij pak zodat ik een jaar thuis kan zitten haha. Lijkt me wel relaxed als je er drie hebt. En in het onderwijs ook goed te doen, want je krijgt nog zo'n 75% van je salaris. Maar goed, wilde het eigenlijk niet meer over 3e kindje hebben. Eerst maar eens genieten van deze 2.

Wel weer wat meegemaakt. Nou ja, niet ik, maar man. Die was vanmorgen bij CB en Mattie is in lengte prima op z'n lijn doorgegroeid, maar in gewicht niet. Hij zit niet meer op het bovengemiddelde lijntje dat ie zat. Dus nu moesten we maar bijvoeding introduceren. Kan ik dan toch nog zo boos van worden, van zo'n stom advies. Lijkt me dat mensen die op een CB werken toch ook kennis nemen van het advies van de Wereldgezondheidsraad om tot 6 mnd niet bij te voeden bij bv (tenzij noodzakelijk natuurlijk)? Maar goed, maar snel weer naast me neergelegd. 't Kind weegt gewoon 6870 gram en is zo tevreden als wat.

Pauw, op tijd op je werk en je goed geamuseerd daar, dat doe je goed! En leuk van nieuw huis, nieuwe kleding en nu nog nieuwe zwangerschap dus! Haal man maar snel over!

Vis, het was inderdaad meer dat ik niet had verwacht dat het me zo zwaar zou vallen. Bij Bekkie was dat compleet anders. Deed ik alles stralend, maar nu is het echt ff wat meer wennen.

Moest trouwens erg grinniken om 'Joop', maar ben zelf begonnen met die naam door cd'tje van verjaardag, besef ik me. Maar het is ook grappig, want we hadden vroeger een buurman die hem altijd Joop noemde, omdat hij zijn naam verkeerd onthield. En ik vind Joop echt zo'n domme naam! (Hoop dat ik niemand beledig nu.)

Radiomaken is ook stoer 't Is niet voor een bekende zender, hoor, Nala, maar lokale omroep.

Grappige reactie van Mima op flesje drinken. Hopelijk gaat ze gauw weer wat langer slapen 's nachts. Wanneer wil je beginnen met kv introduceren eigenlijk? Want daar zou ze toch ook wel langer van kunnen gaan slapen?

Verder lees ik hier meer goede voornemens om gezond te eten. Dus ik doe mee! Vind het nu na 2 dagen werken ook wel erg makkelijk, want heb gewoon de tijd niet om te gaan zitten kanen. En de chocola is op natuurlijk Maar ontdekte met Kerst bij ouders thuis (die wél een weegschaal hebben) dat ik alweer op gewicht van voor zwangerschap zit. En heb al van vier mensen op school te horen gekregen dat ik er zo slank uitzie. Ben ik het zelf niet mee eens, maar wel goed voor m'n zelfbeeld. Wil nu eigenlijk terug naar 60 kilo, dus dat betekent nog -7. Maar zal wel niet makkelijk worden schat ik zo maar.

Dier, fijn dat het goed was met moepsie En hoeveel goede nachten betekent dat dan, als Cesar dus na dag KDV lekker slaapt? Oja, zo lang heeft dat dan toch ook weer niet geduurd dat jullie dachten dat het er maar 1 zou zijn? Want Nesta is nog geen 3 toch?

Gymp, lekker nuchter ben je. Wel fijn.

Nala, wat een lompe opmerking idd over of je al bevallen bent! En ook vrij onnozel lijkt me, je ziet toch echt wel of daar nog een kind in zit of niet? Kom op zeg! Niet onzeker worden, je hebt een prachtig meisje en je figuur is van latere zorg, hoor! (Zegt onzekere Rebbel heel stoer.) Voor jou dus ook wel ff moeilijk, Essie naar kdv. Gelukkig nu alweer weekend. Geniet er maar lekker van.

Aruba, ik werk nu ook drie dagen en vind dat wel fijn. Maar man is dan ook thuis, dus ook geen zorgen over de kindjes. Hoeveel verlof heeft Arubaman? Eén dag in de week? Wel lekker hoor.

Zo en nu gauw slapen, gelukkig morgen weer dagje thuis.
Rebbel - Mima groeit zowel qua lengte als qua gewicht sneller dan het lijntje waar ze eerst op zat. Er is echter niemand tot nu toe geweest die hier iets over gezegd heeft. Vind het bijvoedadvies ook opmerkelijk. Mijn schoonzus adviseerde me om met bijvoeden echt te wachten tot 6 maanden en het ook dan rustig op te bouwen. Ze zei dat de reden dat FV baby's soms sneller kunnen beginnen met bijvoeden is dat er in FV een stof zit die zorgt voor de snellere rijping van de darmpjes. Voor BV geldt dit natuurlijk niet. Schoonzus weet erg goed waar ze het over heeft, gezien haar studie en werk.

Mima is over 2 dagen 4 maanden... Ga dan eens voorzichtig aan beginnen met wat FV en kijken of ze inderdaad minder snel honger krijgt. Het lijkt nu net of we al 4 weken regeldagen hebben . Ik heb de hoop dat ze uit zichzelf wel weer gaat doorslapen. De eerste paar nachten bij mijn ouders kwam ze ook heel vaak en toen mijn man gearriveerd was weer (moest kennelijk wennen aan zijn aanwezigheid... ze keek hem ook echt zo aan van 'wat moet je op onze kamer' )...
Over het bijvoedadvies. Ik was eerst ook vrij stellig en ging voor 6 maanden. Maar na wat onderzoeken te hebben gelezen en meningen van artsen gaan wij toch met 5 maanden starten. Wat vooral vaak terug komt is dat de ijzervoorraad bij 6 maanden echt uitgeput is. Nou gaan we met 5 maanden 'oefenen' dus ik verwacht dat we met 6 maanden er ook een hapje ín krijgen.

Rebb, maakt Joop thuis radio? Dat is wel fijn zeg! Ik moet ook zeggen dat de dag dat Aruba man thuis is, ik het relaxt naar mijn werk ga. (maar kan ook komen omdat het dan al vrijdag is)

Mima, hahaha.
Hai, hier ben ik weer even!

Ook weer aan het werk, net als iedereen. Vind er geen klap aan, beetje hetzelfde gevoel als Rebbel. Dus druk op zoek naar iets anders, wat goed te combineren is met studie. Heb wel wat op het oog, zal vacature wel even op hyves zetten.

Als jullie beloven niet te gaan solliciteren

Met Zemmie gaat het super, op mijn hyves staan recente foto's.

Hier komt er geen vijfde, maar dat zal vast niemand verbazen

(Maar ja, ik zei ook dat er geen vierde zou komen )

Rebbel, ik vind bijvoedingsadvies als ze even wat minder groeien ook echt onzinnig. Op het CB moeten ze toch zo langzamerhand wel weten dat BV kindjes niet in een rechte lijn groeien. Stommerds.
Aruba, ze vroegen het niet nee, maar was kantje boord.

Je zag ze twijfelen.

Zo he Rebbel, al op gewicht van voor je zwangerschap! Ik is jaloers.

Denk dat ik toch wel één van de zwaarste hier ben.

Weeg nu 80,5 kilo.

Heb op mijn top tijdens zwangerschap 94 kilo gewogen en wil weer trug naar de 70.

Dat heb ik jaren gewogen, totdat ik hormonen moest gaan spuiten. Toen kwam ik er 5 aan en daarna dus de zwangerschap.

Moet er dus nog 10 kwijt. Maar vind dat o zo moeilijk. Bij mij is het ergste dat ik verslaafd ben aan mayo. Doe het echt overal op.

Die knop moet nog steeds om.

Maar wil iig meer bewegen. Ga vanmiddag stukkie wandelen met Essie en morgenochtend zwemmen.

De baby's gaan wel mee van mij en vriendin, maar toch, we zijn in beweging.

Ely, kon nog geen vacature vinden? Wel spannend om wat anders te zoeken.

Ik twijfelde van de week ook. Heb het onwijs naar mijn zin op mijn werk, maar ben niet verzekerd van 2 dagen werk.

En dat hebben we qua geld toch wel nodig.

Dus ben er nog niet over uit.

Vis, wat een leuke foto op Hyves! Echt lief.
Cesar en Nesta lijken niet veel op elkaar idd, Aruba maar je ziet wel overeenkomsten op baby foto's. Zelfde lach etc...

Rebbel na dat Nesta geboren was, duurde het niet lang dat we wisten dat het er niet bij 1 zou blijven. Net zolang als bij Aapje zeg maar

Gelukkig goed gevoel dat je over 2 weken het waarschijnlijk weer leuk vindt.

Pauwie succes met solliciteren en ik zal niet solliciteren

Tsss Nala, volgens mij zie je er hartstikke goed uit hoor en die kilo's komen vanzelf weer. Anders plak je maar een grote babyfoto van Essie op je jas tsss....

Ga weer verder, Nesta aandacht geven en zo kijken of de kapper voor hem dit keer niet vol is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven