Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Nala, zo na de feestdagen is er vast minder in te vallen, of niet? Mima komt sinds we in Ierland zijn ook om de 3 á 4 uur 's nachts. Ik ga er maar vanuit dat het binnenkort wel weer bijtrekt. Ga gewoon een uurtje eerder naar bed, of blijf er een uurtje langer in, dan merk ik er weinig van.

Pauwie - volgens mij is Nala-dorp best leuk om te wonen. Heb begrepen dat ze er leuk carnaval vieren .

Aruba - Ik heb net ook even opgezocht wat dauwworm is... Gelukkig geen echte worm, maar wel heel vervelend lijkt me!

Mmomo - Voor jou bestaat er dus nauwelijks verschil meer tussen dag en nacht Goed dat je er zo luchtig over doet.

Wij zitten sinds zaterdagmiddag zonder verwarming . Eerst doordat de olietank leeg was (wijzertje bleek stuk, dus niet gezien). Vanmorgen is Texaco langsgekomen om de olietank te vullen, maar toen ik de ketel aanzette sloeg hij niet aan . Nu is het wachten op de loodgieter, die vandaag of morgen komt. (heeft het druk door alle gesprongen leidingen van Ieren die niet gewend zijn aan vorst). Zaterdagnacht hebben we nog gewoon op de 'babykamer' geslapen, maar gisteren werd die echt te koud en hebben Mima en ik in de huiskamer geslapen, bij de open haard. Vandaag dus de hele dag gewacht op Texaco en de loodgieter, dus ik ben hier inmiddels al sinds gistermiddag in de woonkamer met de gordijnen dicht om warmte binnen te houden . Muren komen wat op me af onderhand. Met Man afgesproken dat we vanavond lekker met zn drietjes uit eten gaan . Mima vind een dagje woonkamer trouwens heerlijk. Ze is de hele dag al aan het oefenen met omrollen en lacht zich slap om liedjes die ik voor haar zing (Hallo meneer De Uil is al weken favouriet hier . Net hadden we er samen de slappe lach om ... ). zo af en toe valt ze tussen haar speelgoed in slaap
Hallo meiden!

Vis oh wat moet het koud zijn bij jou brrrr. Hopelijk werkt het snel weer en uit eten is heerlijk!

Alle kindjes die lopen te spoken. Pittig kan het zijn he. Af en toe even doorbijten. Cesar slaapt nog steeds redelijk door (met natuurlijk af en toe wat gespook maar dat duurt zeker nog wel tot het eerste jaar). Wel is hij ook wat hongeriger. Na iedere fles is het brullen. Vind het zelf wel grappig, een echte kerel, altijd maar eten .

Zlieg voor Saba, jeuk is echt blegh. Hopelijk is het niet tot zijn 3de jaar.

Nala gezellig jullie nieuwjaarsbrunch! Moet je deze week nog aan het werk?

Ely leuk je te lezen! Ben benieuwd hoe je soll gaat.

Pauwie spannend donderdag. Gaan jullie dan ook echt een stuk verder weg wonen?

Rebbel weet je al wanneer je mag afrijden?

Verder iedereen zwaaaaaii!
Nou Kabouter is hier nog steeds aan de diarree, maar hij blijft er gewoon vrolijk onder en drinkt gelukkig nog wel. Vanmiddag moest ik toch naar de kinderarts dus daar meteen even aangegeven van de diarree en hij gaf aan dat het niet erg is, zo lang hij maar blijft drinken. Zodra ik het idee heb dat hij uitgedroogd is of wanneer hij minder allert is, mag ik direct aan de bel trekken. Toch handig zo'n lijntje, want dan hoef ik dus niet eerst naar de huisarts...

Kabouter is vandaag ook weer gemeten en gewogen en vandaag was hij 61 centimeter. In 3 dagen tijd is hij dus 2 centimeter gegroeid . Verder was alles goed bij de kinderarts. De kinderarts wilde dat hij zijn telescoop ging vastpakken en bewoog ermee boven zijn hoofd. Eerst keek hij er naar en toen pakte hij de telescoop vast en het was in 1 keer raak. De kinderarts was dus zeer tevreden over wat hij allemaal al kan. Nu hoeft hij pas over een half jaar weer terug te komen.

Wij gaan ook vroeg slapen, want zo komen wij ook aan onze nachtrust. Vannacht ging het trouwens weer prima met Kabouter en heeft hij weer de nacht doorgeslapen zonder problemen. Doe mij ajb vannacht nog zo'n nacht!!!!!
Klopt Vis, niemand neemt nu vrij, dus weinig werk voor mij... :(

Weet niet hoe ze hier carnaval vieren. Maar in het vorige dorp was het altijd errug leuk.

Ben je nog uit eten geweest?

Hier wordt liedjes zingen ook steeds leuker. Vooral "Helikopter, helikopter".

Gympy, fijn dat je pas over een half jaar naar de ka hoeft.

Essie heeft net haar eerste papflesje gekregen.

Liep alleen een beetje te kloten met de 1-2-3 speen.

"Standje" 1 is toch de langzaamste stand? Esmée bleef zich maar verslikken.

Maar als ik haar normale speentje erbij pakte, kreeg ze er niks uit. (en heb maar 2 schepjes pap erbij gedaan, das toch niet mega veel?)

Ben benieuwd hoe lang ze nu gaat slapen.

Vanavond voor het eerst weer geoefend met nagels zetten.

Ga nu denk bij bekenden eerst voor een klein prijsje oefenen.

En dan weer voor het eggie.
We zijn heerlijk uit eten geweest gisteravond! We zijn naar een restaurant vlakbij ons oude huis gegaan, waar we tot vlak voordat Mima werd geboren heel regelmatig kwamen. Ze hadden Mima nog niet gezien daar, maar vonden haar een mooi meisje . Ze heeft tijdens het eten heerlijk geslapen in de maxi cosi. Had het best naar haar zin.

Vanmorgen prikjes gehaald bij de HA. Er was een vervangster, met wie ik Nederlands kon spreken, want ze was Zuid-Afrikaans. Ze vond het zelf ook heel prettig om weer eens een patient in het Afrikaans te woord te staan . Mima had al heel snel in de gaten dat er iets vervelends te gebeuren stond en jammerde al toen de dokter de bijwerkingen met me doornam .

Verwarmingman komt pas aan het eind van de middag... Heb hem wel op het hart gedrukt om ècht te komen, omdat we een baby in the house hebben. Als het aan mevrouw Baby zelf zou liggen zouden we het denk ik zo houden als het nu is . Ze heeft vanacht stevig doorgeslapen van 23.00 tot 8.30, lekker opgekruld tegen me aan (was bang dat ze het te koud zou krijgen... want de storm leek dwars door het huis te gaan). Man had de haard al aangezet voordat ze wakker werd en ze genoot zichbaar dat ze meteen lekker naar het vuur kon turen toen ze wakker werd... Ze dommelde een paar keer opnieuw in . Denk dat ik het vuur vaker voor haar ga aanzetten overdag! Gisteren heeft ze er tussen het spelen door ook vaak naar liggen kijken.
Even een vraag. Nu bijna 4,5 maand na mijn bevalling ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Nou kan dat natuurlijk door de borstvoeding komen maar omdat dat nooit volledig was...

Dier, jij al iets gezien?
quote:Aruba schreef op 12 January 2010 @ 15:36:

Even een vraag. Nu bijna 4,5 maand na mijn bevalling ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Nou kan dat natuurlijk door de borstvoeding komen maar omdat dat nooit volledig was...

Dier, jij al iets gezien?Aruba - zou even langs de HA gaan, gewoon voor de zekerheid. Hier wordt nl. geadviseerd dat als FV-moeders na 2 maanden nog niet ongesteld zijn geworden, ze naar de HA moeten gaan. Maak je er niet te sappel over hoor! Je hebt tenslotte zo vaak je kon BV gegeven... en zelfs als de 1e menstruatie lang op zich laat wachten hoeft dat niets te betekenen mbt je vruchtbaarheid ofzo (sterker nog, je kunt natuurlijk ook gewoon zwanger zijn )
Ha ha Vis dat kan natuurlijk ook bij geen menstruatie. Aruba, het zal toch wel door de bv komen. Maar even een testje of vraag aan huisarts kan nooit kwaad.

Momo, als ik jou verhaal hoor boffen vele hier wel met die doorslapende kinderen. Zwaar lijkt me. Prinsje slaapt de laatste nachten " maar " 6a 7 uur door, terwijl het eerder 8 of meer was. Nu wekt hij me net 1 a 2 uurtjes te vroeg en dan kan ik vaaak niet meer slapen. Maar na het momo verhaal durf ik al helmaal niet meeer te klagen .

Zo kabouter groeit hard Nog een paar keer 2 cm in drie dagen en we noemen hem Reus.

Vis, verwarmingsprobleem al opgelost. Grappig dat kijken naar de haard. Prinsje kijkt ook naaar alles wat kligt geeft. Helaas geen haard. Hij is wel al TV verslaafd. . Maakt niet uit wat er is.

Pauwie ben benieuwd of het wat wordt met een van de huizen. Je klinkt heel positief.

Nala rot van werk. Kan je niet iets vast krijgen?
Is de verwarmingsman geweest Vis?

Klinkt wel erg knus hoor, met Mima voor de open haard.

Aruba, kan je daar niet verder mee helpen, sorry.

Zou idd anders even je ha bellen.

Pipi, ik heb 5 jaar lang een vaste baan gehad op mijn werk. Maar had het helemaal niet meer naar mijn zin.

Ben toen gaan invallen. (heb je niet de papier rompslomp erbij)

Dit is helaas een nadeel eraan, maar kijk gewoon ff hoe het gaat.

Op het CB waren ze tevreden.

Vonden het prima dat ze nu 4 voedingen krijgt + die pap.

Mochten ook al gaan bijvoeden, maar ik wil dat nog niet ivm mijn allergie/astma verleden.

Dat vondt ze prima. Mag wel 1 keer per dag beetje pap extra geven. Gewoon om haar te laten wennen aan een andere samenstelling.

Tandje twijfelde zij ook aan of die al aan het doorbreken was. Dus das even afwachten.

Essie weegt nu 6,5 kilo en is 62,5 cm lang.

Hoop dat ze niet al teveel last van d'r prikjes gaat krijgen.

Krijg mrorgen eind van de middag krijg ik kraamvisite. Jaja, nog steeds.

2 Collega's die nog niet zijn geweest, en Essie al lang op het werk hebben gezien.

Vind het wel gezellig dat ze alsnog langs komen.
Aruba, heb je al getest? Of kan het dat niet zijn? Op zich niet gek hoor, dat het even op zich laat wachten. Wanneer heb je voor het laatst bv gegeven?

Vis, lekker knus samen slapen en samen voor de open haard. Gelukkig dat je die nog hebt, anders wel mooi probleem gehad.

Liedjes zingen altijd leuk met kindjes. Mattie kan daar ook erg om lachen. Vind het zo grappig dat hij echt hardop kan lachen. Dat deed Bekkie dus niet als baby, dus blijf me verbazen.

Nu trouwens niet zo grappig hier, kindjes hebben RS-virus. Ben nog niet met Mattie naar ha geweest, omdat hij niet extreem benauwd is en nog wel goed drinkt en volle plasluiers heeft. Wel thuis gebleven vandaag, maar kan werk niet zo goed loslaten. Net een weekje begonnen en maak me alweer druk om alles wat de leerlingen missen als ik er niet ben. Morgen drie toetsen gepland, maar heb nu zelf ook al hoofdpijn en keelpijn, dus weet niet of werken gaat lukken.

Zo maar snel in bed. Mattie slaapt nu net gelukkig, hoop dat hij het volhoudt. Vanochtend heeft ie bij ons in bed verder geslapen, was heerlijk wakker worden met zo'n lief koppie tussen ons in.

O ja, zo leuk: kreeg gisteravond bericht van vriendinnetje uit Dierestad dat ze is bevallen van een jongetje met de tweede naam van Mattie. Ze hadden wel even getwijfeld toen ons geboortekaartje binnenkwam, maar toch maar gedaan. En ik vind het hartstikke leuk (i.t.t. zeikerd op topic elders op deze pijler over de buurvrouw).

Bonne nuit!
O ja, Dier, 4 febr mag ik voor de tussentijdse toets. Daarna hopelijk snel voor het echte examen.
Ha allemaal

Heb weer internet

Ik doe een bijleespoging
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vis is je verwarming nu al weer gemaakt? Het lijkt me erg vervelend als de verwarming het niet meer doet. Gelukkig hebben jullie nog een openhaard, want anders zat je nu helemaal in de kou.
quote:gympy77 schreef op 06 januari 2010 @ 18:55:

Op zich ben ik niet bang voor een volgende zwangerschap met daarbij de noodzakelijke bevalling. Wat mij is overkomen, is volgens mij echt vette pech geweest en een samenloop van omstandigheden. Ik heb dan ook niet het idee dat een tweede bevalling ook op deze manier gaat verlopen. Het feit dat ze eerst nog een bloedonderzoek gaan doen, zal mijn gevoel alleen versterken, tenzij de uitslag natuurlijk negatief is, maar daar ga ik niet vanuit.

Ben benieuwd wat onderzoek zegt en hoop dat jij gelijk hebt en denk dat trouwens ook. Komt allemaal goed.

Ben nog aan t bijlezen maar vast:

Vier kindjes leuk, Pauwie. Ik zou ook wel willen, maar eerst maar eens een derde Ik ga een jaar bv geven sowieso, misschien langer en word dan, weet ik van bij Chica, niet ongesteld dus daar moeten we sowieso op wachten. We nemen nu dus risico dat ik nu alweer zwanger zou worden maar ik durf dat aan, want geen cyclus gezien in de twee jaar dat ik Chica voedde.

Vis, hoe was het in NL? En oef, geen verwarming.

Rebl, herkenbaar, tranen vanwege werk, ik heb t nu ook, volgende week woensdag begin ik, gelukkig halve dag en Mier bij Ier. Maar dan de donderdag erop is zijn eerste hele dag kdv, nouja hele dag, tot 14.30. Maar dat is zo lang, vind ik. Aan de ene kant wel zin in werk, want collega's leuk en leven weer wat wijder dan alleen thuis met baby, maar ik vind hem nog te klein. Gelukkig gaat hij deze maand maar 1 dag in de week en dan in februari 2 en pas in maart de volle 3 dagen die ik per week werk.
quote:pipi28 schreef op 07 januari 2010 @ 22:32:

Vis bedankt vooor link, ga hem zo lezen. Ik ben niet zo in de wetenschap van babyvoeding gedoken. Maar wat jij zegt is wel vaak zo dat veel onderzoeken tegengestelde dingen beweren en vaak wetenschappers het ook niet met elkaar eens zijn. En dat al voor babyvoeding niet anders zijn. Maar dat de WHO geen wetenschappelijke organistie is betekent niet dat bij het maken van hun beleid geen wetenschappers betrokken zijn.

Dit wilde ik ook nog even schrijven nav van de post van Vis, maar je hebt het al mooi verwoord

En vind het ook vreemd dat CB's vaak meteen over bijvoeden beginnen, niet eens zozeer vanwege allergie als vanwege feit dat dat de grootste fabel in de Westerse Wereld is mbt borstvoeding. Vrouwen denken hier en masse dat ze misschien niet genoeg voeding hebben en CB werkt daar sterk aan mee, terwijl te weinig melk percentueel gezien maar heel heel weinig voorkomt.
quote:mmomo schreef op 10 januari 2010 @ 21:17:

Gheghe wat zijn jullie allemaal verwend met "5 uur wakker" en "1 nachtvoeding" . Die van mij was vannacht weer elke twee uur present voor een BVtje en een keer wilde ze na drie kwartier alweer een slok.

Ik ken t van bij Chica maar ben dit keer erg verwend. Mier komt echt standaard 1x om 4 uur, zo goed te doen. Doorslapen hoeven ze nog helemaal niet op deze leeftijd dus dat ze dan t vrijwel wel doen is mooi meegenomen wat mij betreft

Gynmpy, vanaf 6 maanden is t nog echt bijvoeding met de nadruk op BIJ, wat gek dat CB zegt dat het een hele voeding zou moeten vervangen. Hoeft helemaal niet.
Wie geeft er eigenlijk nog BV?

Hier gaat het lekker daarmee, ik tel de voedingen niet want gewoon op verzoek maar t zijn er veeeeeeeeeeel meer dan 4
Het is hier bij het CB niet gebracht als moeten, maar als mogen. Moeten is vanaf 6 maanden. Voof mijzelf heb ik alleen zoiets van, ik kan er beter nu vast mee beginnen, zodat hij er vast een beetje aan gewend is dan dat hij over 2 maanden moet en niet wil.
quote:Inad schreef op 13 January 2010 @ 12:20:

[...]

Dit wilde ik ook nog even schrijven nav van de post van Vis, maar je hebt het al mooi verwoord

En vind het ook vreemd dat CB's vaak meteen over bijvoeden beginnen, niet eens zozeer vanwege allergie als vanwege feit dat dat de grootste fabel in de Westerse Wereld is mbt borstvoeding. Vrouwen denken hier en masse dat ze misschien niet genoeg voeding hebben en CB werkt daar sterk aan mee, terwijl te weinig melk percentueel gezien maar heel heel weinig voorkomt.

Ik schreef niet zo veel anders dan Pipi hier hoor. Dat er bij het tot stand komen van richtlijnen wetenschappers betrokken zijn spreekt voor zich. Mijn betoog is dat de WHO niet de waarheid in pacht heeft. En dat er in beleidsstukken nu eenmaal minder ruimte is voor nuance en verschillende standpunten omdat ze een ander doelen dienen dan wetenschappelijke artikelen.

Er zijn veel fabels over het niet toereikend zijn van BV, maar tegelijkertijd worden aan BV ook voordelen toegekend die niet evident zijn of discutabel zijn.

Ik vind het jammer dat het zo'n politiek onderwerp is geworden en je je om een beeld te krijgen van de objectiviteit en het wetenschappelijk debat op dit terrein zelf zo diep in de materie moet duiken dat dat eigenlijk ondoenelijk is voor een leek. Maar goed, dit is natuurlijk ook op andere onderzoeksterreinen niet anders .
dubbel
Verwarming is weer gemaakt . Lekker weer boven geslapen... best knus hoor, in de woonkamer, maar ben toch wel blij dat ik het hele huis weer kan gebruiken en de gordijnen overdag weer gewoon openkunnen.

Nederland was leuk! Veel mensen gezien en gesproken. Heb zo nu en dan een beetje heimwee, terwijl ik dat normaal vrijwel niet heb. Zal wel weer overgaan als ik goed en wel aan het werk ben denk ik.

Had trouwens een heel leuk gesprek met twee tantes van me, die me adviseerden om me niet al te veel aan te trekken van wat 'hoort' met Mima, maar vooral te doen wat ik zelf prettig vond. Nu deed ik dat toch al, maar vond het wel een eyeopener toen mijn tante vertelde dat ze vroeger (jaren '60) veel minder open kon zijn over de manier waarop ze met haar baby omging dan nu. Het werd toen om haar heen bijvoorbeeld sterk afgekeurd om haar baby/peuter bij zich in bed te nemen als hij huilde. Ze deed dit 'stiekem' en volgens haar zijn er heel veel ouders die dit 'stiekem' deden. Ook het moment van zindelijk worden schijnt zo'n issue te zijn geweest.

Ik kan me ook nog niet goed voorstellen dat ik Mima straks hele dagen niet kan zien. Denk dat ik het ook best moeilijk zal vinden. Gewoon een kwestie van de knop op denk ik . Voordeel hier is wel dat de au pair er al 6 weken is voor ik ga werken en ze door mij is ingewerkt. Verder kunnen zowel Man als ik gemakkelijk thuis werken en op de achtergrond aanwezig zijn als dat eens beter uitkomt.
Aruba; Heb je al actie ondernomen wat betrft het nog even uitblijven van je menstr?

Inad; Wat heb jij het lang volgehouden bij Chica! Ik ben nog volledig aan de bv en vind het helemaal ok. Het kolven op het werk gaat ook prima. Ik heb een redlijke ruimte gevonden en het gaat best vlot. Zoals ik al schreef kolf ik maar 1 keer en vaak nog 1 keer thuis omdat Moppie dan vaak net heeft gehad. Ze krijgt dan 3 voedingen op het kdv. Ik ben nieuwsgierig naar hoe vaak anderen kolven op het werk en hoeveel ze meegeven naar het kdv.

Ik zit denk ik op ongeveer gem 7 voedingen.. Waarvan 1 om 4.00 's nachts.

Vis ; Heb je het alweer lekker warm?

Ik zing werkelijk nooit liedjes, erg he?! en dat voor een schooljuf..

Nu ze wat groter zijn , zingen de kinderen zelf wel eens liedjes en dan zing ik wel mee

Alle discussies die er zijn over bv en bijvoeding.? Ik doe gewoon wat ik denk dat goed is voor het kindje en voor mezelf. Het CB heeft mij hier geadviseerd om tot 6 maanden niets bij te voeden en daarna steeds met 1 ding (een paar dagen achter elkaar) tegelijk te beginnen, dit ivm het eczeem van Moppie. Dit klonk mij heel logisch in de oren en had ik zelf ook al bedacht. Dus dat gaan we doen. nog anderhalve maand wachten met ander voedsel.

Gympy ; Moeten bestaat voor mij in dit geval niet...Je moet niet per se op de 6 maanden een voeding volledig vervangen door vaste voeding. Het advies wordt gegeven om dan te beginnen. Sommige kindjes moeten inderdaad eerst echt wennen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt , bij mij aten ze gelijk het hele portie prak of fruit op.

Rebbel ; vervelend het rs-virus. Kan best heftig zijn en is toch ook goed besmettelijk? Sterkte

Een heerlijk dagje

Vanmorgen op kraamvisite bij ex-collega met twee andere ex-collega's. Helemaal gezellig. Drie babies, bijna even groot, alleen wel een leeftijdsverschil. (1 maand, 3 maanden en 5 maanden) Moppie was duidelijk wel wat verder in de ontwikkeling, maar ze zaten allemaal in maatje 62....

Vanmiddag lekker thuis, weer eens koekjes gebakken en nu lekker spelen.

Morgen het andere huis kijken, ik hoop echt dat het wat is.
Hier ook nog volledig BV. Prinsje drinkt 5 x per dag. Als hij naar kdv gaat 1x 's ochtends thuis, 2x op KDV , en 2x 's avonds thuis. Ik geef altijd 2 flessen van ongeveer 200 cc mee en dat drinkt hij altijd op. Kolven doe ik 2x per dag. 1x kolven ('s middags) kan ik ook wel eens proberen of ik er dan genoeg uitkrijg. Scheelt weer, want kost toch wel wat tijd 2x kolven. Wanneer kolf jij dan Pauwie en hoeveel krijg je er dan uit? ik moet zeggen dat ik wel nadenk over afbouwen BV. maar ben niet zo goed in beslissingen nemen en zolang ik dat niet doe ga ik gewoon door met BV :-)
Zwanger ben ik denk ik niet hoor. Tijdje terug een voor de zekerheidstestje gedaan en toen was er niets aan het handje. Binnenkort toch maar eens naar de ha. Saba moet eerst want zijn gezicht gaat ineens erg achteruit.

Borstvoeding was net nog. Maar dan zonder de voeding. Wel aangelegd dus.

Dat is raar hoor Vis. Hele dag weg. Maar lekker dat er zo'n lange tijd inwerktijd is.

Pauwie, wat smeer jij bij Moppie?
Rebbel balen van Rs virus zeg! Enne kindje in Dierestad altijd leuk . Is toch niet toevallig mijn buurvrouw he...zal eens goed tweede naam in de gaten houden :-).

Aruba balen zeg dat gezichtje van Saba achteruit gaat.

Verder lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven