Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Lala, bij een vruchtwaterembolie schiet er wat vanuit het vruchtwater je bloedbaan in. Dat kan een haartje van de baby zijn of iets anders.

Daardoor vallen je organen één voor één uit.

Dit gebeurd niet veel, maar als de kraamvrouw het overleeft, heb je ook nog eens een grote kans dat het een kasplantje zal zijn. :(

Vis, de zwager van mijn vriendin krijgt heel veel hulp. Zijn ouders zullen er wel veel zijn. Weet dat zijn schoonouders iedere week een paar nachten bij hem zijn. En mijn vriendin en haar man ook, helpen hem ook veel.

Ik heb vandaag een extra dagje gewerkt. Ze hadden me hard nodig.

Ben nu wel kapot.

Vanaaf laatste dingen pakken en nog ff strijken en dan morgen vriendenweekend!!!
Vis: klef brood is juist fijn. Want dan sabbelt het goed weg. We moeten waarschijnlijk eerst naar de dietist om te kijken welk brood Saba mag. Overal zit melk in.

Over potjes en zelf maken. Het meeste maak ik zelf. Maar ik vind het ook belangrijk om veel smaken te introduceren. Dus bijv. mango wat ik zelf niet snel zal maken heb ik wel uit een potje gegeven. Voor de rest ben ik niet zo van de mixjes. Eén product en één smaak om aan te wennen lijkt me voldoende voor nu.

Heb op vruchtwaterembolie gezocht. Jeetje wat eng is dat zeg...

Vis wat drinkt Mima weinig overdag. Dat ze het volhoudt! Wij zijn nu met Saba over op de opvolgmelk maar hij wil echt niet minder flessen dan met de standaardmelk. Het is een vreetzakje.
Moppie is ook aan het brood begonnen.

Tjonge, wat gaat dat alweer hard. Over een tijdje zit ze er alweer echt bij aan tafel!!! Nog effeis oefenen, maar qua eten gaat het erg goed.

Moppie slaapt nog steeds waar ze is. Oftewel ik leg haar overdag nog steeds niet in d'r eigen kamer.

Gaat nog steeds heel goed.

Vannacht weer maar 1 keer wakker geweest, begint op nieuw ritme te lijken!!

Afgelopen week ben ik ook met mijn neef lekker wezen zwemmen. Gaan we iedere week doen en over een tijdje twee keer per week. Wauw : Er wordt gesport!!!

Misschien ook weer hardlopen als de klok om gaat???

Sollicitatie van afgelopen maandag was goed.

Woensdag voor schaalverhoging binnen het onderwijs gesolliciteerd en dat is ook gelukt.

Moet nu aanstaande dinsdag nog even de puntjes op de I zetten op die nieuwe school. Na de meivakantie kan ik daar aan de slag. Hoop dat ik mijn oude enthousiasme weer terug krijg.
Pauwi, wat leuk! Gefeliciteerd. Het is niet makkelijk om in het onderwijs hogerop te klimmen. Fijn dat je nu weer aan iets nieuws kunt beginnen!
Rebbel gefeliciteerd vandaag!

Nala wat fijn dat er geen medische misser is gemaakt maar het blijft verschrikkelijk. Wordt er altijd verdrietig van. Fijn dat hij zoveel hulp heeft. Hoe is het met je snotneusje?

Lala hoe is het met jou? Gaat herstellen goed?

Vis gaat snel he met de kindjes. Hier ook net maat 74...het baby is er echt af. Luier verschonen is niet meer zo relaxed als dat het was. Zo grappig, dat heen en weer gerol.

Pauwie gefeliciteerd met je baan! Hoe staat het eigenlijk met je huis? Waar slaapt moppie dan, nog steeds in de kinderwagenbak?

Iedereen zwaaaai! Hier alles prima. Laatst ook met klein stukje brood begonnen. Ging prima maar doe nog even rustig aan met brood. Verder eet hij nu behoorlijk, dat is ook te zien overigens . Jullie ook zo blij met het mooie weer? De deur kan weer open, JOEHOE, JOEHOE, JOEHOE!
Ha, Pauwie, wat fijn van je nieuwe baan! Gefeliciteerd.

Dier, dank. Jij een heel fijne dag morgen, hopelijk heb je net zulk lekker weer als vandaag.

Heeeeerlijk inderdaad, de lentezon. Bekkie vanmorgen in de zandbak geinstalleerd met nieuw verworven buurmeisje, de mama's aan de taart en de beide augustusbabies op het kleed. Zo leuk om te zien, twee van die kleine mannetjes. Vriendje van Mattie is nog kleiner (en wij hebben al een ukkie) en zit al op handen en knietjes, klaar om weg te kruipen. Dat gaat alleen nog niet, maar hij wiebelt al wel heel grappig heen en weer. Zo stoer! Mattie is ook wel heel veel aan het bewegen, rollen, zwaaien met armen en benen, trappelen, springen op schoot en dat soort dingen. Maar op z'n buik vindt ie nog steeds niks aan. Rolt ie snel terug, de slimmerd.

Aruba, hier ook een vreetzakje, maar dat is hem niet aan te zien itt jullie lekkere moppie. Mattie heeft wel een rond, bol koppie, maar daar houdt het dan ook op.

Nu even samen met lief nagenieten van druk weekend met veel bezoek.
Hoi Allemaal,

Ik kom weer eens een teken van leven geven.... Alles goed hier, erg aan het genieten van mijn duo.

Bobbie heeft inmiddels twee tanden en dat hebben we geweten Het arme schaap was bijna twee weken zo zielig dat ze bijna continu tegen me aan wilde zitten. Erg handig met ook nog een peuter.....maar lang leve de draagdoek. Nu gaat het gelukkig weer goed....

Ze heeft trouwens een heel schilferig huidje op haar hoofd, maar het is volgens mij geen berg. Herkent iemand dat? Droog, schilferig, rode vlekjes, snel geirriteerd en invetten helpt niet echt...

Zeun vraagt me nu net of die mevrouw (vivamevrouw op deze site) ook in het echt bestaat. En of hij er dan op bezoek mag want hij kent haar nog niet... Echte kerel dus...

Zag leuke foto's langskomen op hyves van Saba!

Even geen puf om uitgebreid te gaan reageren, dus ik hou het even bij dit korte berichtje...

Ciao allemaal, geniet van de zon!
Mmomo , Moppie heeft ook af en toe schilfertjes en wat rode vlekjes. Ik smeer af en toe als het erg wordt wat hydrocortison en anders gewoon vaseline/lanette. Bij Moppie gaat het heeel erg goed met het huidje.

Rebbel ; Ik ben inderdaad aangenomen. Had vanmiddag een tweede gesprek op die nieuwe school en werd net gebeld met het verlossende woord. Ik ga groep 6/7 doen (Daltononderwijs). Best spannend , want dat is ook nieuw voor mij.

Ik vind het allemaal helemaal leuk,.

Ik kan me trouwens nu al verheugen op het weer van morgen en overmorgen. Ga even bedenken wat ik met de kids ga doen woensdagmiddag. Speeltuin of dierentuin of zo!

Donderdagmiddag is sinds vorige week zwemlesmiddag voor Wimpie en Kaatje. Leuk , maar wel weer pittig zo'n vaste afspraak erbij. Ik ben meer van de flexibiliteit.
Pauwie, gefeliciteerd met je nieuwe job!

Dier, met snotneusje gaat het nog steeds niet zo.

Ze hoest vooral erg veel.

Ga morgen ook ff de ha bellen voor de zekerheid.

Rebbel en Dier, nog van harte met jullie verjaardag!

Momo, kan je helaas niet verder helpen met je vraag over schilferig hoofdhuidje.

Ons weekend weg was echt geslaagd. Lekker gerelaxed. Esmée vermaakte zich goed bij opa en oma.

Ik ben verder erg moe en niet zo lekker in mijn vel. Hopelijk gaat het snel weer over.
Gisteravond voor de tweede keer baantjes wezen zwemmen met mijn neef. Lekker hoor , volgende week gaan we nog 1 keer in de week en daarna wordt het twee keer. Wauw , ik ben helemaal trots op mezelf.

Moppie rolt de hele kamer door en komt zo overal !! Wordt opletten vanaf nu ..

Morgen krijgen we de rapporten van kaatje en Wimpie, ben benieuwd..

Wimpie moet volgend jaar naar groep 3 , dus ben ik wel nieuwsgierig of tie daar een beetje aan toe is.
Nala; vervelend dat het nog steeds niet overgaat bij Essie.

De twins van mijn zus hebben ook al drie kuurtjes achter de rug. De ha had gezegd dat het op dit moment veel voorkomt dat het virusje na een kuurtje niet helemaal weggaat en dus daarna weer de kop op steekt. Zo kom je er dus niet van af.

Lekker zo'n weekendje weg..

Alle jarigen : Van harte!!

Wj hebben voor van de zomer twee weken Frankrijk vastgezet.

We gaan 1 week naar bretagne en 1 week naar ile de Re.

Nu maar hopen dat het dan goed weer is, want we zitten in zo'n ingerichte bungalowtent..
Dat hoesten is rot he. Zeker als ze er wakker van worden. Laat voor alle partijen de zomer maar komen he.

Lekker Pauwie dat je kunt uitkijken naar de vakantie.

Nala, je zei laatst ook dat je niet lekker in je vel zat toch? Geen idee hoe het komt?

Mmomo, schilfers (het lijken wel schubben) hebben we hier ook. Volgens mij gewoon drogen huid. Maar berg heeft Saba ook. Hahah die Zeun. Waarom wilde hij haar leren kennen?

Alle kindjes lekker aan het bewegen dus. En inderdaad Dier wat je zegt die luier ging een tijdje terug makkelijker he. Nu heb je soms ineens een voet in de poep.
De Paasvakantie is vroeg begonnen hier. Het laatste bericht dateert van afgelopen donderdag, bijna een week geleden dus. Maar goed ik ben ook geen ster in het regelmatig plaatsen van berichten dus ik zal de schuld vooral bij mezelf zoeken.

Hier gaat alles prima. Met mijn moeder gaat het goed en omdat de uitslag goed was (geen uitzaaiingen) hoeft ze geen chemo of bestralingen. Zelf ben ik afgelopen maandag nog even onder het mes gegaan. Ik had een hele grote en dikke moedervlek in mijn hals, waarvan ik 2 weken geleden besloten had dat ik deze weg ging laten halen. Ik kon al snel terecht in het ziekenhuis en deze is poliklinisch verwijderd. Nu heb ik dus een mooie ritssluiting in mijn hals van een centimeter of 2. Volgende week woensdag de hechtingen eruit laten halen en dan ben ik weer een stuk mooier .

Hoe is het verder bij jullie. Nala je moeder is toch ook geopereerd? Is het goed gegaan? Ik weet alleen niet meer of ik dit hier gelezen heb of vanmorgen op Hyves.

Ik wens jullie in ieder geval vast fijne dagen toe.
Het is inderdaad rustig hier.

Gymp, fijn van goede uitslag van je moeder. Hele opluchting lijkt me.

Pauwie, gefeliciteerd met je baan! Hoe is het verder met de huizenjacht?

Nala gelukkig geen medissche misser. Maar het blijft zo een triest verhaal.

Dier en Rebbel dus ook lekker genoten van de lentezon. Alleen jammer dat het nu weer een herfstig paasweekend wordt

Momo, lekker bijven genieten van je duo. Dat is gewoon het belangrijkste

Prinsje heeft last van verstopping. Zo zielig. Is soms heel lang aan het persen en huilen en er komt niks of heel klein hard drolletje. Vanmorgen wat medicijnen gehad, hopelijk helpt het snel.

Verder vorig weekend een kinderstoel gekocht. Prinsje vind het helemaal geweldig, maar ik zet hem er maar niet vaak in, want volgens mij nog niet goed voor rug. Verder kan hij ook nog niet zelfstandig zitten hoor Nala, dan valt hij ook om. Maar dit is best een smalle kinderstoel en dan heeft hij genoeg ondersteuning en daarin kan ie wel goed zitten.
Gympy ; dat klinkt goed van je moeder...

Wat een nare plek van die moedervlek. Wel dapper dat je hem hebt weg laten halen.

Pipi ; Wat sinaasappelsap of een beetje zonnebloem- of olijfolie schijnt wel te helpen tegen de keuteltjes.

De huizenjacht blijft spannend. Zij toch maar weer aan het heroverwegen om het huis waar we nu in wonen zodanig te verbouwen dat het naar onze zin is.

Verder gaat alles goed hier. Nieuwe job gaat vanaf na de meivakantie al starten, dus dat gaat hard. Moppie kan nog steeds niet zo veel en doet het lekker rustig aan. Beetje rollen en verder niets.

Eten doet ze als een grote!! Hele bananen/peren en appels, volledige bordjes spinazie, broccoli, worteltjes en witte bonen. Ook een boterham met smeerkaas en smeerleverworst gaat er prima in.

Kaatje en Wimpie hebben hun tweede rapport binnen. Ze doen het beiden prima, maar zouden in de kring wel wat beter kunnen opletten.
Ik ben hier ook al een hele tijd niet meer geweest.

Aruba, denk dat ik gewoon te drukke weken heb, waardoor ik niet zo lekker in mijn vel zit.

Gaat wel iets beter hoor. Probeer soms gewoon ff op de rem te trappen.

Gympy, gelukkig was alles goed met je mams.

Mijn moeder is iddook geopereerd, aan een hernia.

De operatie is goed gegaan, maar bleek dat ze tegen een dubbele hernia aan zat. Dus gelijk aan beide kanten geopereerd.

Vrijdag kwam ze thuis, maar ging nog niet zo.

Gister ons logeerbed daar in de woonkamer gezet. Kan ze soms lekker even liggen.

Met Esmée gaat het goed. Alleen het hoesten blijft.

De ha kon niets horen aan d'r longetjes, maar kan iedere nacht eruit omdat ze een hoestbui heeft.

Slokje water helpt dan wel en geef ook druppeltjes van VSM.

Nou, allemaal fijne paasdagen!

Wij gaan vandaag hier gourmetten met 14 man.

Morgen brunchen bij mijn zwager en zusje. Daarna nog verjaardag van andere zwager.
Pipi, die harde onlasting is heel lastig voor die kleintjes. Had Alissa ook altijd (of heeft moet ik zeggen) wat helpt is 10 ml water extra in de flessen doen. En vooral geen banaan geven. Ik weet niet of je vers of potjes geeft, maar veel potjes hebben banaan erin, die kun je beter laten staan.

Verder een zwaai....ons topic wil niet zo hard meer geloof ik, iedereen is zo druk met andere dingen.
Nala ; Was gister nog bij je op t laantje, maar ik zag je niet..

Ze zijn wel lekker met jullie tuin bezig!!

Vervelend van dat hoesten van je meissie. (in je eigen bericht even aanpassen?)

Heerlijk zo'n lang weekend. Wij hadden vrij weinig gepland en komen nu even toe aan de dingen die thuis gedaan dienen te worden. Nieuwe gordijnen bij Kaatje en Wimpie, de heg snoeien, mijn haren verven (tintje lichter) , de huiskamer even goed onder handen nemen. Zo lekker om dit soort dingen samen aan te pakken. Dat gezoweg in je eentje , daar word ik af en toe ook heel humeurig van.

Over een weekje gaat ons schip de helling op en zal er een grote slag geslagen worden. Ben benieuwd hoe de onderkant is qua staat van onderhoud...?

Daarna zal het neem ik aan wat vaker mooi weer zijn en kan er meer gedaan worden aan ons bootje.

Met Moppie is alles ok. Ze komt nog steeds 1 a 2 keer per nacht en eet , drinkt, poept en plast goed.

Ik hoef nog maar 6 dagen bij mijn oude school te werken, dat voelt wel een beetje gek. Ik werk daar namelijk al 12 jaar ...
Ik was helemaal geen zitten om bij te lezen enne wat een rust!

Gaat alles goed met jullie? Pauwie nog even en dan is het klaar op je werk, gek hoor. Heb je er zin in?

Stoer van je Gymp om je moedervlek weg te halen. Kan me voorstellen dat je ook even geeen polonaise aan je lijf wilt. Fijn dat er zulke goede berichten zijn over je moeder.

Nala rustig aan doen he, bezige bij. Tijd vliegt al snel genoeg...

Autsj die harde keutels van prinsje. Is inderdaad zlieg. Hopelijk helpen de tips een beetje. Helemaal stoer met zijn stoeltje dus. Vanaf 6 maanden mogen ze er toch gewoon in? Cesar zit er bij het avondeten bij mits hij niet ligt te slapen .

Haha Mmomo en zeun, echte womaniser in de dop.

Hier alles goed...lekker relaxed! Hoe zit het eigenlijk met de fv hier? Wie zit er al op alleen 3 flessen? Cesar eet inmiddels zoveel dat ik mij afvraag of ik de vierde fles niet moet afbouwen voordat hij over zijn eigen benen rolt ?

Hoe ziet jullie voedingsschema eruit? Zal ik dan maar even truttig beginnen...ben gewoon benieuwd naar vergelijkingsmateriaal.

8.00 uur fles 200 ml met soms pap

9.30 uur fruithap

12.00 uur broodje met boter

12.30 160 ml water en melk (deze wil ik dus afbouwen en in de plaats slappe thee of water)

16.00 uur fles 200 ml

17.00 hapje

19.00 fles 200 ml met pap

Vind het zo veeeeeeeeeeeeeeeeel of ligt dat aan mij? Ben echt alles kwijt van Nesta.
Even snel voor Dier.

Saba drinkt ook 4x200 Maar de laatste flessen meestal 240. Hij krijgt geen pap. Het is wel een papzakje maar hij lust het niet. 2 x fruit/groente 125 ml (4 maanden potje grootte) En nu sinds kort speciaal brood en dan eet hij er over de hele dag 2.

Het is eigenlijk pas sinds kort dat je het een voedingsschrma kunt noemen. Door zijn kma moesten we alles opnieuw introduceren. Bijvoorbeeld gekookte peer en dat dan een aantal dagen aankijken hoe het ging. Hij heeft dus een aantal weken alleen maar gekookte peer en melk gehad. Het speciale brood gaat ook prima. Nu is bloemkool aan de beurt.

Maar is Cesar zo (te) zwaar dan? Valt wel mee toch. Op de site van CB staan toch ook schema's volgens mij. Zal eens kijken voor je.
Thanks Aruba. Dat zal inderdaad wel veel proberen geweest zijn. Hoe gaat het nu eigenlijk? Blijft het een beetje hetzelfde of is het verminderd?

Nee Cesar is niet te zwaar hoor maar ik merk dat hij soms een fles niet meer helemaal op drinkt. Volgens mij krijgt hij gewoon al aardig wat binnen en kan er langzaamaan een flesje melk af. Maar ik heb dus geen idee meer haha. Heb ook al wat zitten googlen maar daar staan wat verschillende dingen op. Dacht dat ik maar even bij de moeders hier moest checken
Nou daar heb je geen drol aan. Geen schema te bekennen.
Zou het gewoon eens proberen en als je er dan weer 's nachts uit moet weet je genoeg
Hoe groot is Cesar nu?
Hey! leven in de brouwerij!

Op het gebied van voedingsschema kan ik je niet echt helpen, Dier, want met Bobbie gaat het ehm.,....nogal anders

Meer zo van: over de dag verdeeld drinkt ze vrijwel elke twee uur wel een slokje, soms ook elk uur, er zit nooit meer dan drie uur tussen, behalve als ik van huis ben volgens mij. En ook 's nachts drinkt ze telkens kleine slokjes. Ze trekt er ook nog eens een deftige dames snoetje bij trouwens . En als wij eten dan zit ze bij mij op schoot en eet ze wat fruit/groente a la rapley of een boterhammetje. Het kind bikt trouwens wel een hele boterham weg, dat had Zeun nog niet op deze leeftijd!

Qua kinderstoel dacht ik trouwens dat ze daarin mogen als ze zelfstandig kunnen zitten? Ik weet niet zeker meer, maar dat meen ik me te herinneren van het CB destijds met Zeun... Duurde eindeloos voor hij er eindelijk in kon...

Hoe is het verder met iedereen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven