Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Ik zit al sinds een maand op 3 flessen per dag, maar omdat hij dus niet zo veel melk meer drinkt, krijgt hij 's middags wel een beker met roosvicee. Kabouter heeft dus het volgende schema:

* 7.30 uur fles 200 ml;

* 10.00 uur fruithap;

* 12.00 uur (halve) boterham + fles 135 - 150 ml;

* 15.30 uur roosvicee (met vandaag een halve liga);

* 17.00 uur warm eten;

* 19.30 uur fles 200 ml met rijstebloem.

Dat gaat prima, want ik hoor hem niet klagen .

De hechtingen zijn eruit en het ziet er echt supermooi uit. Ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Verder alles goed met iedereen????
Ons eetschema,

7:30; 200ml papfles

10:00; fruit

12:00; hele boterham + 200 ml melk

15:00 fruit

Bij jengelen tussen 15 u en 17:30 koek

17:30 avondeten

19:00 200ml papfles

En dan komt ze 's avonds of 's nachts nog voor een 200 ml fles

Ik heb ook gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven ben. Maar herinner me dat nog van Alissa, daar had ik ook zo'n fase. Ik ga vanmiddag ook eens een flesje met diksap voor haar maken bij het fruit. Ze drinkt haar flessen slecht leeg, dus ik vind dat ze te weinig vocht binnen krijgt momenteel. Ze lijkt nu ook vanzelf naar 3 flessen te gaan.

Dier is het niet handiger om die fles van 16 uur af te gaan bouwen (over vervangen) ipv die om 12 uur? Het maakt je wat vrijer als je ergens naartoe gaat als die fles niet meer mee hoeft. En ze hebben dan wat meer honger met avondeten.

De kinderstoel daar zit ze bij ons al een tijdje in. Geen idee of dat wel of niet mag, maar gaat wel goed eigenlijk. En ik vind het wel gezellig met z'n allen aan tafel.
Stevige eter Lala. Gaat de bijvoeding er goed in? Lust ze het graag?
Ha, wat leuk, jullie zijn er weer Dan ik ook weer, haha. Leuk om jullie weer te lezen in ieder geval.

Wow, wat een schema's, dat bestaat hier dus ook niet... De bv gaat op verzoek, en verder wordt er van alles tussendoor gegeten. 's Ochtends een boterham, 's middags een boterham, 's avonds 2 aardappels of rijst met groente en dan overdag nog ergens fruit en een rijstwafel. 't Kan Mattie niet genoeg zijn, geloof ik. Je ziet het er verder niet aan af hoor, want was donderdag nog op het CB en hij weegt nu nog net geen 7,5 kilo en is 70 cm lang. Niet heel erg groot geloof ik, maar vergeleken met Bekkie wel, want die was met 8,5 mnd nog geen 6,5 kilo bij 64 cm.

Qua eten dus geen schema, maar qua slapen lijkt er eindelijk wat regelmaat te komen. Mattie slaapt nu 's ochtends een uurtje, soms langer, soms korter en dan 's middags nog eens 2 uur. Heel ander kind dan Bekkie die altijd enorm veel sliep en nu ook nog iedere dag 3 uur ligt te tukken (en dan chagrijnig is omdat je d'r wakker maakt ). Maar ik ben erg blij met de 2 slaapjes van Mattie, want eerder waren het meerdere hazenslaapjes op een dag en liep ik veel meer met hem te sjouwen. 's Nachts wordt er hier nog niet doorgeslapen, maar ik ben wel gestopt met de slokjes bv, die krijgt hij nu nog maar één keer per nacht ipv drie keer een slok. Op de andere momenten krijgt ie z'n speen en mag ie tussen ons in verder slapen, want in z'n wieg wil hij dan niet liggen.

Wil hem eigenlijk eens op z'n eigen kamer laten proberen te slapen, maar die is op dit moment nog in dienst als rommelkamer. - Erg hè, we moeten gewoon nog behangen en schilderen en alles. - Heb het idee dat hij nu soms wakker wordt van ons. Had Bobbie ook toch, Mmomo? Lijkt me alleen zo irritant als je dan een paar stappen moet lopen 's nachts als ie wakker wordt. Maar dat doe jij dus wel?

Leuk om jullie kindjes op hyves te zien groeien, trouwens. Je gaat nu echt wel verschil zien, vind ik. In grootte, maar ook in ontwikkeling. Vind veel kindjes al een stuk ouder ogen dan ons jochie, maar zit bij mij ook in de familie, dat we fysiek wat minder snel waren in ontwikkeling. Al kon manlief met 7 mnd al lopen aan de hand, dat hebben ze hier dus niet ge-erfd.

Maar Mattie kletst er wel enorm op los en is nu aan het oefenen op pa-pa. Hij maakt er nu ba-ba van, maar kan al wel de ppppp-klank produceren. Die gebruikt ie trouwens ook om aan te geven dat ie genoeg heeft gegeten en dan komt alles er dus uit .

Mattie zit ook al wel in de kinderstoel, maar we proppen er altijd van alles tussen om hem rechtop te houden, want dat kan hij nog niet alleen. Hij heeft nu het staan ontdekt en dat doet hij steeds met een enorme big smile op z'n gezicht. Eigenlijk doet ie alles lachend, ik vind het echt bijzonder hoe sterk hij op andere mensen is gericht. Hij zoekt echt met iedereen contact en lijkt precies aan te voelen dat lachen een makkelijke manier van contact maken is. Als ik bijv. in de supermarkt even wat pak en ik kom terug bij de kar, is ie altijd met iemand aan het kletsen en lachen. Schatje

Hmm, reageren op iedereen ben ik weer ongeveer kwijt.... Bedacht me vanavond dat ik nog een maandje (dan is Matt 9 mnd alweer) een excuus heb voor mijn dementie toen ik het badje liet vollopen en er geen stop in zat... hele badkamer onder water.

Maar lees nog altijd trouw mee, dus blijf maar lekker schrijven hoe het jullie en de kindjes vergaat.
Haha Aruba, even geduld en dan komen de schema's of de niet-schema's vanzelf! Maarre ik heb geen idee hoe groot Cesar is. Zo te zien op de foto's wel redelijk vergelijkbaar met jouw Saba. Hoe groot is Saba nu?

Thanks voor de schema's en tips. Lala is inderdaad wel een goeie tip om die fles te laten vervallen. Beginnen we daar eens mee. Krijgt kabouter al een beker? Gaat dat goed?

Nou ja in ieder geval fijn om even te lezen...

Mmomo weet van Nesta ook dat hij, net zoals bij Rebbel helemaal vastgestuct zat in de stoel. VOlgens mij hoeven ze nog niet zelfstandig te kunnen zitten omdat ze stil zitten in tegenstelling tot d efiets. Dat is wat link. Maar ach...het kan niet lang duren voordat ze ook zelfstandig gaat zitten dus soon come. Zag inderdaad ook dat sommige kindjes al zelfstandig kunnen zitten he? Hier ook niet, kleine rolmops, rolt gewoon verder en moet er zelf om lachen. Tijgeren begint wel een beetje te komen, grappig hoor vooral als hij niet bij een speeltje kan komen en als een klein katje begint te blazen. Hij is sowieso de laatste tijd onze kleine "Grumpy". Blaast en gromt wat af!

Rebbel, grappig dat jij dat ook hebt. Als ik foto's zie van andere kinderen van zijn leeftijd, vind ik hem ook nog niet zo "groot". Vind de verschillen ook leuk om te zien. Nesta was volgens mij ook al iets "sneller" toen. Begon rond deze tijd echt te tijgeren en volgende maand kon hij kruipen. Cesar mag nog wel even wat kleiner blijven omdat hij hoogstwaarschijnlijk de laatste is .

Leuk dat hij zo kletst! Heel schattig en wat grappig dat hij echt dezelfde geluiden maakt als het eten op is etc. Gelukkig iets meer regelmaat met slapen, dat is wel lekker! Trekt hij zichzelf ook al echt op in de box?

Hoe is het met de rest?
Nou Rebbel, inmiddels loop ik ook niet meer heen en weer ;s nachts. Bobbie zit in een aanhankelijke fase en slaapt ;s nachts nu naast mij. Wel makkelijk.

Doe jullie nog speciale dingen om het veilig te houden voor Mattie als hij bij jullie in bed ligt?
Ik dacht dat kindjes pas in de stoel mochten als ze zelfstandig konden zitten (wat ik had opgevat als zelf kunnen zitten zonder om te vallen). Een kennis (die op een kdv heeft gewerkt) zei pas tegen mij dat ze zelfs zelf moesten kunnen gaan zitten. Nou , prinsje zit gewoon goed rechtop in zijn stoel en zoals iemand hier schreef vind ik het ook heel gezellig, dus iik blijf hem er gewoon af en toe inzetten :-).

Dier , ik vind het ook veel klinken, maar ik zag nog wat andere schema's voorbij komen waar kindjes volgens mij net zoveel kregen.

Hier

7.00u BV

10.00u fruit

11-12,.00u FV 200 ml

15.00u FV 200 ml

18.00u groente

19.00u BV

Dan soms broodkorst en drinken (diksap, pruimensap tussendoor)

Met verstopping gaat nog niet echt beter. Ondanks pruimen, meer water in flessen, extra drinken tussendoor waaronder pruimensap, andere voeding, olijfolie enz. Microlax (via huisarts) helpt wel. Maar dan zit het na 1 a 2 dagen weer vast. Nog maar even aankijken dus. HA zei dat BV oook kon zorgen voor verstopping. DDus nog maar even denken of ik er mee wil stoppen. Aan de ene kant wil ik er toch vanaf, aan de ander kant vind ik het jammer (en misschien helpt het ook niet, want toen ik nog allleen BV gaf had hij juist dunne poep).

Rebbel en Momo, kunnen jullie goed slapen met kind naast je? ik heb hem afgelopen 3 nachten naast me gehad, omdat hij zo een last had van zijn buik en daardoor niet kon slapen. Maar nu hij ouder is trekt hij aan mijn haar, zit met zijn nagels over het kastje te wrijven enz. En dan een kind wat af en toe loopt te huilen. Ben nu kapot. Maar bheb weer nieuwe microlax, dus kan vannacht hopelijk weer goed slapen :-)
Hey wat leuk. Leven in de brouwerij!

Rebbel, gaat Mattie bij de Pppp ook zo letter spetteren? Saba maakt vaak ook 'volgend hapje' geluidjes Heerlijk dat hij zo goed eet toch. Gaan de groentes er ook goed in? En nog een maandje en dan alweer 9 maanden. Time flies.

De afgelopen dagen bloemkool gegeven. Saba is geen groente liefhebber. Ze zeggen dat baby's geen smaak voorkeur hebben maar hij weet heel goed wat Peer is en wat bloemkool is...

Pipi wat naar dat Prinsje last van keuteltjes heeft. Mango werkt ook laxerend begreep ik. Ik dacht dat bv inderdaad juist laxerend werkte. Maar ja misschien kan het allebei.

Oei ik zou ook niet kunnen slapen met Saba naast me hoor. Alhoewel laatst aan het voeteneind met oordopjes ging het wel. Slapen ging gelukkig al goed maar sinds we verduisterende gordijnen hebben lijkt het nog beter te gaan.

Dier, ik moest zo lachen om je Grumpy. Saba maakt ook zo vaak kreun en steun geluidjes namelijk. Frustraties he... Maar misschien leren ze het wel sneller als ze het graag willen? Zou je nog graag een derde willen Dier?

Saba is nu ongeveer 70 cm en bijna 10 kilo. Donderdag CB dan weten we het exact.
Wat een nette schema's allemaal.

Ik geloof dat ik nog niet zo'n schema heb..

Even proberen ..

's ochtends Bv

Tussendoor Fruit

's middags boterham

Uurtje later BV

Soms nog een keer BV tussendoor

's avonds prakkie

Na het eten nog een keer BV

"s nachts komt ze meesteal ook nog een keer

Begint een beetje op een schema te lijken.

Een slaapschema is er echt nog niet.

Ze moet 's ochtends, tussen de middag en na schooltijd altijd mee om Kaatje en Wimpie op te halen. Dus gaan we met de slaapjes nog zo lang mogelijk flexibel om.

Ik heb geen idee hoe groot Moppie nu is. Volgens mij is ze wel goed gegroeid na het beginnen met de bijvoeding. 19 mei pas weer naar het cb.

Moet donderdag met wimpie naar de schoolarts, misschien mag ik die kleine ook wel even op de weegschaal gooien.

Ben vandaag en morgen niet werken . Heb een goede griep en vanmorgen als toegift ook nog een niersteenaanval erbij.

Dus moet ik nog 3 dagen op mijn oude schooltje , dan vakantie en dan starten met mijn nieuwe groepie.

Ik kijk er echt naar uit.

Leuk dat jullie er weer zijn!!
Pip, ik heb ook altijd alleen gehoord dat BV laxerend is hoor! Eigenlijk heb je in jouw geval daar ook "bewijs" voor doordat Prinsje eerst wel dunne ontlasting had en nu niet meer.... Sterkte in ieder geval met de harde keuteltjes van 't kleine menneke!
Haha Pip, moet stiekem een beetje lachen om je verhaal van kleine prins die in je haar zit, over kastjes loopt te krassen.Zie het gewoon voor me, hoe moeders wil slapen en hoe Prins er een feestje van maakt. Hoop natuurlijk wel weer op een betere nacht voor je!

Haha Saba ook een Grumpy, mooi he. Cesar weigert ook te lachen naar vreemde mensen. Ach na een tijdje misschien maar hij kan zo lekker starend kijken, met ernstig gezicht. Saba een fijnkauwer. Ik herken het ook, fruit is hier binnen no time op. Stiekem zou ik een derde erg leuk vinden. Een "groot" gezin lijkt mij gezellig maar mijn zwangerschappen gingen gewoon niet goed (psychisch) en bevallingen ook wat minder. Al met al valt het misschien wel mee maar goed het is wel 9 maanden afzien en zal de bevalling echt weer heel spannend vinden. Diereman weet niet of hij dat nog een keer trekt ghi. Dus tja, denk dat tijd het gaat leren.

Pauwie dat is toch een prima "schema". Het ging mij ook niet zo precies hoor maar gewoon wat eten jullie kindjes nu. Moppie is/wordt gewoon heerlijk flexibel kindje. Beterschap met je griep! Nierstenen klinkt ook alles behalve fijn, sterkte.
Ahhh, kleine Grumpy, klinkt erg schattig. Die van ons begint gewoon ordinair te schreeuwen als iets 'm niet lukt. Tja, wat dat betreft, lijkt ie dan weer wel op z'n zus...

Nesta was wel een snelle dan, nu al tijgeren en kruipen. Geniet maar lekker van je baby'tje dan. Veel handiger als ze nog nergens bij kunnen ook

Mattie trekt zich niet op, hoor, alleen op schoot en als je hem tegen de bank neerzet, gaat ie staan.

Mmomo, wij doen eigenlijk heel onveilig volgens de voorschriften voor samen slapen. Hij ligt gewoon in z'n slaapzakje op ons waterbed. Wel genoeg ruimte eromheen, die hebben we genoeg met ons 200x220 bed. Verder vertrouw ik op mijn eigen gevoel, ik word altijd meteen wakker als hij wakker wordt en rol sowieso niet om (dankzij waterbed). Mattie zelf tilt zijn hoofdje ook echt wel op als ie niet lekker ligt. En jullie?

Pipi, ik zorg er wel voor dat Mattie niet bij m'n haren kan, want anders inderdaad aaahhrg.. en hij eet het ook gewoon op! Hou vaak even z'n handjes vast om hem in slaap te helpen en dat werkt altijd supersnel.

Inderdaad, lekker gespetter bij de pppp, Aruub. Groente gaat er hier goed in, wat niet... Grappig dat Saba nu al voorkeur heeft. Al moet ik zeggen dat bloenmkool hier nog niet op het menu heeft gestaan, want dat vind ik zelf ook niet te pruimen.

Vanavond heeft ie zelf sperziebonen zitten eten (dus niet gepureerd). Heeft er volgens mij wel een stuk of vijftien opgegeten, was een succes. Dacht dat het met die draadjes misschien niet zo goed zou gaan, maar viel mee dus.

Saba al 10 kilo, zit ie dan boven het gemiddelde? (Niet dat dat belangrijk is ofzo, maar ben gewoon benieuwd of dat normaal is).

Hier dus ook geen schema hoor, Pauwie. Ook qua slapen maken de tijden niet zo veel uit, ik neem hem gewoon mee als het moet en hij slaapt ook wel in de bakfiets. Lekker makkelijk als je flexibel kunt zijn. Sterkte met griep en nierstenen! En lekker om af te sluiten op je oude schooltje, zeg. Wel bijzonder dat je zo net voor de zomer nog kon overstappen of niet?
Qua veilig samen slapen: wat een luxe Rebbel een bed van 2 m breed!! Ons bed is 140 cm en dat is dus echt krap met z'n drieen. Daarom slaapt MoMoMan op een los matras ernaast als Bobbie in ons bed ligt. En ik heb mijn dekbed vervangen door een wollen deken en mijn hoofdkussen weggehaald. Op die manier heb ik er een veilig gevoel bij en dan kan ik zelf ook ontspannen slapen....
Wat leuk dat Mattie die sperziebonen zo naar binnen slobbert. Gaan wij hier ook eens proberen.

Saba zit met zijn gewicht op het bovenste lijntje en dat heeft hij vanaf zijn geboorte precies zo gevolgd. Moet zeggen dat ik had verwacht dat het wel even zou stabiliseren aangezien hij toch nog niet echt heel veel bijvoeding binnen heeft gekregen (door dieet etc.) maar hij groeit makkelijk denk ik

Ahhh Mmomoman moet op de grond

Dier heeft gelijk dat Moppie vast een flexibel kind wordt. Overal kunnen slapen en eten wat er op tafel komt.

Slaapschema hebben wij ook niet. Saba gaat wel altijd rond 20.00 uur naar bed. En overdag wanneer hij aangeeft moe te zijn.

Slaap je er wel lekker door Reb? Word je uitgerust wakker? Straks krijgt Mattie voorkeur voor waterbedden. Hebben ze die ook in kinder formaat?

Beterschap Pauwie!
Moppie is nu al een erg makkelijk meiske. Ze is van gewapend beton , want vooral haar zus kan nog wel eens een beetje lompig met haar doen en zo ook een aantal vriendjes en vriendinnetjes. Ze laat wel heel duidelijk merken dat ze het niet leuk vindt wanneer er iets van haar wordt afgepakt. Ze bijt dus af en toe ook wel van zich af.

Ik ga zo meteen eens even wegen en meten bij het inloopspreekuur van het cb. Ben nog een dagje thuis , was na gisteren echt bekaf 's avonds. Vandaag komt mijn moeder ook even helpen met de stapel strijkgoed die er ligt.

Sperziebonen vind ik zelf echt zo vies, die eten we dus bijna nooit. Is wel heel prima voedsel voor die kleintjes, moet misschien maar eens een handje kopen.

Mijn lieve , hele lieve man, zou echt nooit op de grond gaan liggen voor een van onze kinderen. alleen als er eentje heel erg ziek zou zijn of zo. MMomo man is dus echt een superschat.

Moppie doet nog steeds vrij weinig , beetje rollen en af en toe de billen omhoog.
Hahaha, af en toe de billen omhoog... vind het wel een mooie omschrijving, dat is ook precies wat er hier af en toe gebeurt.

En inderdaad, wat bereidheid van Mmomoman (wat een m-en)! Super dad!

Ik slaap goed hoor, Aruba. Beter dan eerst. Het lijkt wel echt te werken de tip van de wijkverpleegkundige om niet te voeden, maar alleen te troosten. Vanmorgen werd hij pas om kwart voor zes wakker om te drinken (toen lag hij dus al wel in ons bed dus was wel eerder even wakker geworden). Dus dat lijkt alweer op doorslapen, jippie!

Enne, waterbedden in kinderformaat... schijnen dus te bestaan. Wist ik ook niet, maar vertelde een collega.

En Pauwie, wat waren de maten van Moppie?
Wat leuk, al die activiteit hier .

Volgens mij rommelen wij maar wat aan, als ik die schema's zo zie . (of althans, Mima rommelt aan. Die drinkt alleen melk rechtstreeks van de tap en niet uit beker, fles of wat dan ook). Ook hier ontbijt met brood en zo af en toe een hapje pap, later fruit en tussen de middag weer brood met fruit, tomaat, avocado (is Mima dol op!) of komkommer oid. Tussendoor soms een biologisch babykoekje (in de gewone babykoek zitten hier enorm veel toegegevoegde stoffen). En 's avonds een maaltijd a la Rapley. Sinds we helemaal overgegaan zijn op Rapleyen vindt Mima eten echt een feest . Ze begint al te kraaien als ik haar in de stoel zet. (dat doen wij dus wel. stoel is klein en steunt goed). Tussen het eten door drinkt ze water en 's avonds, ' s nachts en 's ochtends melk bij mij.

Pipi - ook hier altijd dunne BV poep juist. Vind het opmerkelijk dat de HA denkt dat het van de BV kan komen. Dat krijgt hij toch al zijn hele leven en was eerder toch niet problematisch?

Werk is erg leuk. Leuke collega's van over de hele wereld (er zijn maar 2 Ieren geloof ik). Dat is wel het soort sfeer waar ik me prettig in voel.

Ik ben vrij om mijn eigen tijd in te delen. Dat is wel fijn, want als ik moe ben door de nachtvoedingen werk ik gewoon een dagje thuis (zoals nu). Dan hoef ik niet te reizen, kan ik tussen de middag een uurtje slapen en ben ik er zo weer bovenop. Over het algemeen moet ik zeggen dat het me meevalt. Voel me redelijk uitgerust overdag, ondanks dat Mima 's nachts grotendeels de voedingen inhaalt die ze overdag skipt.

Wij Mmomo'en hier ook, sort of . In het nieuwe huis gebruiken we met zijn drieën twee slaapkamers. 1 met 2p-bed + tot co-sleeper omgebouwd babybedje en 1 met 2p bed. Mima slaapt altijd in haar eigen bedje. Man en ik beginnen soms in de andere kamer en dan ga ik bij Mima liggen als ze zich voor de eerste keer meldt. Soms slaapt mijn man bij Mima en mij en soms kruip ik meteen in het 2p bed naast Mima en blijft mijn man op 'zijn eigen kamer' omdat hij minder goed tegen gebroken nachten kan dan ik.

Voor nu werkt dat het beste zo.
Haha..die Vis; ik moest even knipperen om het te snappen, de constructie van bedden :-D. Hoe gaat het met de au pair? Bevalt dat?

Leuk om al die verschillen te lezen over slapen en eten. Vooral dat toch best veel kindjes in het bed van de ouders slapen vind ik leuk. Ik kan het zelf niet, want doe geen oog dicht, maar het lijkt me best knus zo samen in het grote bed.

Wij mogen morgen weer naar het cb, ben benieuwd wat ze weegt en hoe groot ze is.
HA zei dat BV soms verstoppend en soms laxerend werkt. Maar jullie hebben gelijk dat toen Prinsje alleen BV kreeg juist dunne poep had. Harde keutels zijn pas gekomen toen hij bijvoeding kreeg. Dus ben ook bang als ik met BV stop het juist alleen nog maar erger wordt...

Hier ook geen vast slaapschema. Ik vind het inderdaad ook handig flexibel te zijn en hij slaapt ook in de auto, wandelwagen enz. Eettijden zijn ook niet precies. Ik pas ze ook aan als ik weg moet of aan de slaapjes van Prinsje.
Haha, leuk werkwoord Visotsky, momo'en Leuk ook om je weer te lezen trouwens :-)
Gezelligheid hier! Lijkt mij ook erg knus om samen te slapen en ook leuk om te lezen dat het zoveel gebeurd. Hier ook geen optie, ik durf het gewoon niet aan al herken ik het verhaal van Rebbel dat je wel wakker wordt etc.

Leuk Vis om je weer te lezen en dat het allemaal zo goed gaat. Mooie oplossing met het thuiswerken en af en toe powernappen. Bedjes verhaal moest ik ook even 2 keer lezen maar goeie oplossing.

Ja Mmomo ik vind ook dat je kerel het goed doet. Ik weet niet of Diereman het ook zou doen.

Haha ja ook herkenbaar met de kont omhoog Pauwie. Enne Rebbel ik denk dat Nesta met zijn motoriek ook vrij vlot was. Taal was daarin tegen weer minder vlot om meteen het opscheppen de kop in te drukken

Pauwie, Moppie is dus van gewapend beton en bijt van zich af. Dat komt dus helemaal goed. Grappig dat juist haar zus wat hardhandig met haar omgaat. Ze kunnen heel wat hebben he?

Grumpy heeft volgens mij last van zijn derde tandje en dat verklaart waarschijnlijk waarom hij ook zo blaast en piept en daardoor inderdaad ook heel schattig is. Kwijl all over the place (Nesta roept de hele dag: euhllllllll hij kwijlt). Gisteren wat verhoging en gemopper, sneu hoor! Vandaag was het gelukkig alweer wat beter, laat maar komen die tandjes, ik ben er klaar voorrrrr.
Ik weet niet meer wie de vraag gesteld heeft, maar Kabouter kan uit een beker drinken. Als ik thee drink dan wil hij ook uit het glas drinken. Als hij de kans krijgt, grijpt hij het glas en dan gaat het glas zo naar zijn mond. Vaker krijgt hij gewoon drinken uit de fles of een antilekbeker, omdat dat sneller gaat en minder knoeit.

Hier trouwens nog geen tandjes te bekennnen... Ik denk dat het ook nog wel even duurt, want zowel papa als mama waren laat met het krijgen van tandjes. Mama was zelfs 13 maanden toen ze haar eerste tandje kreeg. Dat zag er dus vast niet zo uit, toen ik een jaar was.

Wij mogen vrijdag weer naar het CB. Volgens mij is hij wel gegroeid t.o.v. het vorige bezoek 1,5 maand geleden. Ik ben benieuwd....
Hallo meiden,

Wat een gezelligheid hier! Super!

Leuk om jullie schema's te lezen. Grappig hoe alle kindjes het 'doen'. Ons mannetje heeft ook een vol eet-schema. Ook qua slapen is het al best stipt allemaal.

Schema:

7.00 uur wakker worden, aankleden + papflesje

9.00 uur fruithapje

11.00 uur flesje

12.30 uur boterham met beetje diksap

15.00 uur tussendoortje (met nu nog klein flesje, zijn we aan het afbouwen

17.00 uur eten, aardappel + groente (hij lust echt bijna alles. Alleen broccoli vindt MM niet zo lekker ;))

19.00 uur flesje

Mini-Monkey slaapt in de ochtend rond 9.30 uur en dan tussen de 1 a 3 uur. Om 14.00 uur nog een keer een uur en om 16.00 uur ook weer een uurtje.

Heb idd ook het gevoel alsof ik de hele dag eten aan het geven ben.

Slapen in de nacht gaat heel goed. Hij slaapt van 19.00 uur tot 7.00 uur. Soms wordt hij rond 5.00 uur wakker, maar slaapt dan eigenlijk vrijwel gelijk weer door. Ben daar wel heel blij mee!

Lijkt me heftig als je nog steeds gebroken nachten hebt. Trekken jullie dat nog een beetje?

Leuk om jullie slaap-dingen te lezen. MM heeft bij ons in bed geslapen toen hij ziek was, maar ik vond dat toch niet zo heel ontspannen. Enne... kinderwaterbed... hihi. Lekker decadent.

Ook het proberen te kruipen is erg herkenbaar. Hier gaat ook het kontje de lucht in, maar meer nog niet. Hij rolt lekker de hele kamer door.

Tandjes zijn hier nog niet in zicht. Ook wij waren net als gymp en gymp-man erg laat. Ik ook pas 13 maanden ;) Sexy he. En Aap-man was ook al 10 maanden. We wachten dus nog rustig af.

Verder gaat alles wel goed. Het is druk hier. Stage loopt aardig, daarnaast nog een extra stage voor een aanvullende aantekening bij afstuderen. En ik heb per 1 mei een baan aangeboden gekregen op mijn nieuw niveau. Helemaal super dus. Het is gelukkig maar 5 uur, dus wel te combineren met alles.

@ Vis: fijn dat het werk bevalt! En Mima nog steeds alleen bij de bron zelf drinken? Lekker eigenwijsje!

@ Dier: grappig dat blazen. Hihi. Ik zie het helemaal voor me. En alweer tand 3. Wow!

@ Aruba: nog steeds een beertje, die kleine grote Saba. Heerlijk. Hoe gaat het staan en lopen? Kruipt hij eigenlijk al?

Is al iemand zover om te fietsen met de kleine? Wij gaan alleen nog met de baby-mee. Ik verheug me er al echt op als MM goed kan gaan zitten. Lijkt mij zo gezellig om hem lekker voor bij me te hebben en samen te kletsen tijdens het fietsen. (dat kletsen doe ik nu ook, maar dat hoort hij niet zo goed en de rest van de wereld wel ;))

Zo nu richting bed. Net lekker Het Blok gekeken. Vind ik altijd zo leuk. ;)
Nieuwe lottogetallen van Moppie :

Morgen wordt ze 8 maanden , ze weegt 6830 gram en haar lengte is 65,5 cm. Ze is na een duikeling in de curve nu weer licht stijgende..

Moppie slaapt nooit bij ons in bed. We hebben dat met de ander kids ook nooit gedaan. Het is bij haar ook niet nodig. Ze komt nog 1 keer per nacht en daarna slaapt ze direct in d'r wiegje (jaaa nog steeds, ik denk nog heeel even) door.

Ik ben nog helemaal niet met ander drinken bezig, moet ik ook maar eens op gaan pakken en ook even bedenken waaruit.

Tuitbeker, beker met zo'n rietjesding, flesje..?

Vanochtend naar de schoolarts geweest met Wimpie.

Alles ok. Lijkt een beetje op bezoek aan het CB. Ogen, Oren, gewicht, lengte , poppetje tekenen en nog een ander motorisch oefeninkje. Alles was ok. Hij zit precies in het midden qua lengte en gewicht en hij is precies in verhouding.

Ben sinds een week of vier, eens in de week aan het zwemmen met mijn neef en sinds gisteren ook met mijn zus. Vanaf aankomende week wordt het twee keer per week. Voelt supergoed en ik krijg er ook meer energie van.

Wie weet na de meivakantie ook weer eens de hardloopschoenen aan?
De hardloopschoenen heb ik 5 weken geleden al uit het vet gehaald. Ik ben weer begonnen bij de beginnersgroep en inmiddels lopen we 2 * 8 minuten + 2 * 3 minuten. Over 2 maanden (14 juni) moeten we de 5 km test afleggen en het streven is om deze binnen het half uur af te leggen. Volgens mij moet het lukken, want ik denk dat mijn conditie 6 jaar gelden slechter was en toen is het ook gelukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven