Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Whaaa, wat is Elfje zwaar! Mattie weegt bij 74 cm 8,5 kilo. Grappig dat dat zo kan verschillen! Zal Elfje wel een lekker rond moppie zijn of niet?
Wat is Mattie een lichtgewicht dan :-). Elfje is inderdaad lekker stevig. Maar qua lengte/gewicht wel in evenwicht. Mattie is dan denk ik wat slank voor z'n lengte?
Inderdaad een lekker stevig moppie. Prisnsje "lijkt' MEER OP Mattie en is (althans was een maand geleden) ook 74 cm en rond de 8,5 kg.

Wat een knappe kindjes hebben jullie allemaal! Hier een heel traag geval. Gaat nog niet zelf zitten (kan wel goed stevig zitten hoor) en kan nog niet tijgeren (alleen een heel klein beetje achteruit). Trekt zich nog niet op. Probeert wal op handen en knieen te gaan zitten, maar is heel wankel en valt zo weer om (wel heel schattig) Heb ook nog niet echt woorden kunnen ontdekken.Maar alle op zijn tijd he. Hij gaat wel steeds meer brabbelen en is bijna altijd vrolijk.

Verder hier ook een die dol is op gras. Ook nog een water fan, drinkt die alleen als ie heel erg dorst heeft. Dus dan geef ik hem toch maar weer diksap als ik vind dat hij wat moet drinken.
Saba kan lopen! Achter zijn loopwagen weliswaar maar hij kan het echt goed. Zo mooi om die waggelpootjes, hij wil ook snel! Hij kan het sinds vanochtend, ben dus trots

Lala, Elfje eet/drinkt ook nog best veel of niet? Nog steeds nachtfles toch?

Fijn dat Prinsje graag water drinkt Pipi.

Rebbel, hoe gaat het nu op je werk? Beter gewend nu? Joop thuis is wel goed geregeld zeg. Willen jullie eigenlijk een derde?

Mmomo ging voor een derde wanneer Bobbie kon lopen toch? Ist al zover

Van mijn oude forum cluppie zijn er al een paar zwanger met een kindje van een jaar ongeveer. Mooi zo dicht op elkaar maar ook best heavy lijkt me.
Aruba; wat een kappe zoon heb je toch! Al lopen achter de loopkar nog voor hij een jaar is! Elfje drinkt inderdaad een nachtfles, maar krijgt in totaal toch maar 350/400 ml melk binnen, ze drinkt overdag weinig melk. Ze zet haar groeilijn vanaf haar geboorte gewoon voort, dus geen extreme groei ofzo.

Haha..Mmomo..ben benieuwd :-)

Op zich is het wel te doen hoor om weer zwanger te raken zodra de oudste een jaar is. Ik heb het wel als zwaar ervaren, maar ben er nu heel blij mee, en eerlijk gezegd denk ik dat zwanger zijn met een peuter die niet meer zoveel slaapt nog zwaarder is.
Hoera voor Saba. Knap hoor. Nu is he echt gedaan met je rust Aruba . Is Saba trouwens de eerste die kan lopen hier?
Dochter en Elfje schelen 2 jaar ongeveer he. Van de foto's af te zien kunnen ze ook al aardig samen spelen of niet? Dat lijkt mij dan wel weer een groot voordeel.

Saba heeft echt een tik met water. Hij vindt het fan-tas-tisch.... Als er wat water wordt gemorst gaat het er in liggen te rollen

Willen jullie eigenlijk (snel) een tweede Pipi?

En gaan we vanavond winnen?
Alissa en Elfje schelen 1 jaar en ruim 9 maanden. Spelen inderdaad al regelmatig samen, dat maakt het ook wel makkelijker. Bij alissa was ik altijd aan het entertainen, bij Elfje hoeft dat niet, dat doet Alissa voor me.

Hoe krijgen jullie de baby's in slaap en de kamers koel??? Het is echt verschrikkelijk warm hier, Elfje slaapt alleen in haar luier en slaapzakje, maar word nog drijfnat wakker van het zweet. Vind het zo sneu, maar kan er weinig aan veranderen ben ik bang.

Geen idee wat ze vanavond gaan doen.....Hopelijk viert iedereen het lekker in de kroeg, leuk voor de feestvierders en prettig voor mijn hopelijk slapende kinderen.
Kamers koel gaat helaas niet lukken, al is het nu wel even lekker afgekoeld. Mattie ligt in een luier en slaapzak net als Elfje, maar slaapt juist extra lang in die hitte. Volgens mij put het warme weer hem behoorlijk uit.

Hier is het lekker rustig. Buren zijn er allemaal niet of kijken niet, dus ik zit lekker buiten in de tuin met laptop.

Een derde (en misschien vierde) zouden we misschien wel willen, maar nu nog niet. Ik vind mezelf nog jong zat om nog even een paar jaar te wachten en dan misschien voor een tweede ronde te gaan. Dan het liefst twee in een worp haha. Mij lijkt twee snel achter elkaar wel ideaal. Was de zomer na Bekkie nu alweer zwanger, maar heb toen in aug bij 11 weken een miskraam gehad. Dus vandaar dat er bij ons 2 jaar tussen zit, anders was het wel minder geweest.

Maar goed, voorlopig nog even geen zwangerschap liefst hier. Wie voorspelden er hier dat ik de eerste weer zou zijn? Die hebben het hoogstwaarschijnlijk mis, want heb me zojuist ingeschreven voor een masteropleiding. Ga na de zomer een deeltijdstudie doen van 2 jaar voor remedial teacher.

Nou, ik ga even verder met de juiste camping zoeken. We gaan eind juli 2 weken naar Normandië met onze tent. Gaan er nog meer weg in het hoogseizoen of toch liever erbuiten? Lijkt mij wel fijner, maar ja, dat kan dus niet als je in het onderwijs werkt.
Leuk Rebbel, een master!

En een Saba die loopt! wat een vluggerd is dat toch..

Grappig hoe dat zo kan verschillen. Vorige week waren Mima en ik bij een vriendin met een dochtertje dat een week ouder is. Zij kruipt als een dolle, staat soms zelfs al los en loopt terwijl ze de kinderstoel voortduwt :-). Mima kruipt wel, maar veeeel langzamer en is ook nog wat op zoek naar wat het fijnste voor haar is: schuivend op de billen, op 1 voet en 1 knie (gaat gemakkelijker door gladde parketvloer) of gewoon op knietjes. Ze kan wel zelf gaan zitten.

Ze begint steeds meer te begrijpen. Ze zegt 'eten' (vorige week zelfs 'pap eten', maar dat was maar tweemalig ), 'bad' (uitgesproken als 'batj') 'mamamam' (betekent dat ze wil drinken bij mij... Vind het altijd wel lief als ik 's nachts ineens een klein stemmetje om 'mamamam' hoor vragen ) en 'papa'. 'poep' is ze weer vergeten .

Ze vindt liedjes heel erg leuk. Vorige week begon ze aan tafel ineens in haar handen te klappen en deed ze daarna op haar hoofd.... Ze lachte zich slap toen de au pair en ik het herkenden en 'Klap eens in je handjes' gingen zingen . Papagaaitje leef je nog is ook favouriet... Ze zit helemaal in spanning tot de 'poef' komt .

Mima begint ook grappen uit te halen. Vorige week haalde ik een stukje papier uit haar mond, zit ze nog geen minuut later weer met 2 vingers in haar mond, met grote uitdagende ogen naar me te kijken... Toen ik het vermeende stukje papier uit haar mond wilde halen bleek dat er helemaal niet in te zitten en Mima lachte zich slap... Mama GEFOPT! . Verder vindt ze het grappig om als ze voor het slapen gaan nog ligt te drinken opeens hard weg te kruipen... als ik haar dan pak giert ze van het lachen .

Van het weekend begon ze ineens 'ongelukjes te faken'. Met opzet vallen terwijl ze zit en dan ineens niet meer weten hoe ze overeind komt --> brullen, om vervolgens breeduit te glimlachen als je haar op wilt pakken... Verder drukte ze een slaapzak tegen haar gezicht en deed ze of ze die er niet meer afkreeg... wederom brullen . Afgezien dat dit 'ongeluk' te bizar was om waar te zijn, was ik inmiddels door schade en schande wijs geworden en heb er niet op gereageerd. Even later zat ze weer lekker te spelen .

Vind het leuk om te zien hoe ze verschillende dingen (mijn reactie!) aan het uittesten is. Ze heeft het tot nu toe nog niet gedaan bij Man of de au pair. Sterker nog, zaterdagmiddag was ze op een gegeven moment niet zo gezellig meer door fake-ongeluk na fake-ongeluk, maar toen ik haar bij mijn man bracht werd ze weer een lief spelend vrolijk meisje .

Halen die van jullie ook dit soort dingen uit, of ben ik de enige met zo'n maf kind?
Haha..die mima...nee, dit soort grapjes heb ik nog niet gezien. Als Elfje brult, dan heeft ze echt een ongelukje en zelf gaan zitten kan ze ook nog niet, Dus knap van Mima! Hoe is het met de zoektocht naar een au pair?

Klap eens in de handjes doet Elfje wel, dan begint ze te klappen en kijkt ze me vragend aan waar het liedje blijft. Zo leuk. En ze vind spelen met de little people ook erg leuk, poppetje in het huisje, poppetje uit het huisje, dan is ze zo een half uur verder.

Rebbel; sowee je master, kan me voorstellen dat je dan kiest voor een tweede leg ergens later. Je bent natuurlijk ook nog een hele jonge moeder.

Nog 2 dagen werken en dan VAKANTIE!! Jippie, ik kijk er echt naar uit. Kinderen gewoon naar het kdv op ma en vr en ik dus lekker vrij en thuis doen waar ik zelf zin in heb. Al moet ik maandag al voor een uitstrijkje op pad.
Aruba, ik weet nog steeds niet wanneer we een tweede willen. De ene kant lijkt het me leuk 2 met klein leeftijdsverschil te hebben. Dus wie weet besluiten we volgende week gewoon ervoor te gaan .

Moet wel zeggen dat vriend er nog niet helemaal uit is of ie wel een tweede wil. Hij wil het vooral graag voor Prinsje, maar voor zichzelf weet hij niet of hij het wel wil.... Maar die is nog wel over te halen denk ik .

Verder zijn er ook nog "praktische" bezwaren voor snel een tweede. Volgend voorjaar/ zomer willen we nog een grote verbouwing aan het huis laten doen en het is niet praktisch als ik net zwanger ben of net moet bevallen tijdens verbouwing. Verder lijkt het me ook niet praktisch met zo een kleintje om weer zwanger te zijn. Vooral niet als ze laat lopen, dat heb ik dus bij schoonzus gezien. Haar eerste ging pas lopen met 19 maanden, toen was al 7 maanden zwanger van nr 2!. En toen kon oudste ook nog niet gelijk de trap op lopen. Ze heeft dus hoog zwanger haar kind nog moeten tillen en als ze 19 maanden zijn zijn ze redelijk zwaar om te tillen.... Nou weet ik natuurlijk niet of het bij Prinsje ook zo lang duurt voor ie loopt, maar ook hij lijkt niet van de snelste te zijn.
Lekker dat Elfje zich zo vermaakt, Lala! Leuk om naar te kijken he?

Pipi- hoogzwanger terwijl je dreumes nog niet loopt lijkt me ook niet zo'n aantrekkelijk idee....

Het is ons niet gelukt om een au pair te vinden die èn op tijd kon beginnen èn goed bij ons past.

Mima gaat dus toch maar naar de creche. Wel nemen we een maand om te wennen daar (doen ze daar standaard) en zowel man als ik zullen als ze gaat beginnen een dag extra thuiswerken, zodat we haar daar zo kort mogelijk kunnen laten zijn. Ik denk dat ze het best naar haar zin zal hebben (ze vindt andere kinderen vooral de laatste tijd tenslotte erg grappig), maar dat ze enorm moe wordt, omdat ze best veel behoefte heeft om alleen te spelen. Maar goed we zullen wel zien. Als het niet goed gaat kunnen we altijd nog verder zoeken naar een au pair of oppas aan huis. .... Valt het op dat ik er wel wat tegen opzie? .... ]

Mima is sinds maandag aan de diarree . Haar billen zijn behoorlijk schraal. Vanacht zelfs vloeibare (baby)paracetamol gegeven omdat ze ontzettend moest huilen door de luieruitslag. Het enige voordeel is dat ze nu zelf kan zeggen dat ze gepoept heeft. Dan zegt ze 'bah!' (zeggen wij ook als ze vieze luier heeft) en maakt poepgeluiden . Dat heeft ze toch maar weer mooi geleerd deze dagen
Grappig dat Mima al zoveel woorden kan zeggen. Kabouter komt niet verder dan euh en dadadadadada. Papa of mama komt er echt nog niet uit. En "bah!" roep ik vaak genoeg tegen hem, omdat hij alles in zijn mond steekt , maar zelfs dat zegt hij nog niet.

Maar het goede nieuws is dat Kabouter sinds 2 weken kan kruipen, vanuit kruipen kan zitten en weer terug naar kruipen en hij gaat ook al staan (optrekken in de box, aan de tafel, etc.). Hij heeft dus alles tegelijk geleerd. Probleem is nu dus wel dat ik continu op hem moet letten, want hij zit echt overal aan .

Vakantie hebben we al gehad, maar over een week of 6 zijn we nog een week vrij en dan 4 weken later nog een week.
Wow, wat goed van Kabouter. Staan kan Mima nog niet.

Ik hoop dat Mima snel blijft met leren praten/begrijpen, want ze moet tenslotte 2 talen leren.

Voeden jullie MM eigenlijk tweetalig op Aapje?

Vandaag voor het eerst wezen wennen op de creche. Had er wel een goed gevoel bij. Mima ging lekker zitten spelen en werd enthousiast van de buitenspelende kinderen buiten (De babykamer heeft een grote glazen wand die op de tuin/speelplaats uitkijkt).

Man heeft Mima vorige week 'lollie' leren zeggen (ter geruststelling, ze weet niet wat dat is )... Hij vond het zo grappig dat ze haar tong uitsteekt als ze de 'L' uitspreekt... Dat heeft ze nu zelf ook ontdekt, want bij iedere spiegel die ze tegenkomt zegt ze nu 'lollielollielollielollie', waarbij ze gefascineerd naar haar tong in de spiegel kijkt .

Ah, wat een heerlijk meisje toch...
Wat een ontwikkelingen bij alle kids...!

Moppie praat nog helemaal niet, maar kan wel al heel goed zitten, staan, kruipen, langs de tafel lopen en sinds een paar dagen probeert ze los te staan.

Vis ; fijn dat dat mima zo met taal bezig is, dan zal het vast wel vlot gaan met het aanleren van beide talen. Hebben jullie een taktiek (mama Nederlands en papa Iers?)

Gymp .: Moppie doet ook werkelijk alles in d'r mond. Ze luistert wel als we zeggen dat dat vies en dat dat niet mag..

Onze vakantie was heerlijk. Twee weken lekker buiten in de zon genoten van elkaar, de kinderen en het Franse leven.
bah, papa, mama, uit en eten... Dat lijken op dit moment de woordjes die ik uit moppie d'r gebrabbel kan opmaken.

Vis ; Klinkt goed die creche. Leuk dat ze naar buiten kunnen kijken. Dat kunnen ze bij die van mij eigenlijk helemaal niet..

Ik was zwanger van Kaatje toen Wimpi nog niet kon lopen. We woonden toen op een schip en ik sjouwde me een breuk, loopplank op en af. Is allemaal goed gegaan.

Wij krijgen 1 sept de sleutel van ons nieuwe huis. Ben nu dus ook aan het afbouwen met de borstvoeding. Ik wil tot het schooljaar weer begint , de ochtend en avond nog doen en dan even kijken of die er ook af kunnen. Ik vind het nu al helemaal niet leuk, maar zometeen met het klussen , kan ik het er echt niet bij hebben.

Ze wordt ook al bijna 1 jaar, dus heeft ze ook al heel lang bv gehad. Ze gaat nu trouwens direct over op gewone melk.
Pauwie, knap hoor een heel jaar lang bv!! Kan het me voorstellen dat je er met klussen (al moest ik even ergens anders aan denken) in huis dat misschien niet altijd makkelijk vind.

Ik heb vandaag lekker geshopt voor mezelf een de meiden, echt veel kleren gekocht, heerlijk! Ook schattige rompertjes bij h en x gekocht.

Wij hebben nog geen cadeau voor Elfjes eerste verjaardag..iemand hier een idee? En is trouwens niet een van onze babies binnenkort al jarig..eens spieken... duurt nog even Zemmie en Mattie zijn de eerste 2.
Leuke verhalen van alle kids hier!

Wauw Aruba dat Saba kan lopen, stoer zeg! De foto's zijn ook echt super van je mannetje. Snap dat je trots bent.

Haha Vis jij hebt echt een maf kind . Klinkt heel gezellig bij jullie en ze heeft al echte droge engelse humor . Ik vind het knap hoor dat ze al echt woordjes kan zeggen. Hier is een flink gekrijs en gegier aan de orde van de dag maar er is geen touw aan vast te knopen behalve als hij zwaait dan zegt hij daaaah (dag) en ja dan kan je mij wel opdweilen uiteraard. We waren gisteren op een verjaardag en ik zei tegen Nesta dat hij gedag moest zeggen en anders even zwaaien. Daar had hij geen zin in maar opeens zag ik een klein jongetje op mijn arm zijn arm omhoog doen en daaaah zeggen. Zo cute!

Rebbel wat stoer dat je een master gaat doen, superleuk en die tweede leg komt inderdaad wel. Kun je in de tussentijd mooi ideeen opdoen voor net zo'n leuk kamertje als je andere kids.

Pipi misschien volgende week al voor de tweede . Zou wel leuk zijn en kerel's dilemma is hier toen ook aan de orde geweest. Gaat vast goed komen.

Bijna verhuizen Pauwie, wat leuk en druk. Al goede voorbereidingen getroffen? Succes.

Alle leeftijden hebben wel hun voordelen he als er een tweede komt. Nesta was 2,5 en ik vond het wel ideaal dat hij al zo zelfstandig was. Net zindelijk, kon al mooi even beneden blijven zonder me zorgen te maken en kon veel uitleggen. Aan de andere kant had hij geen zin meer in middagslaapjes waardoor ik niet even plat kon in het begin. Dat kan weer nadeel zijn als ze ouder zijn.

Nala prachtige foto's ook van jouw meisje en ook al zo'n snellejelle. Leuk!

Normandie is leuk Rebbel! Zijn wij vorig jaar ook geweest toen ik al redelijk zwanger was. Zoals diereman zegt:"een groot openlucht museum". Heb je al een leuke camping gevonden?W ij zaten namelijk ook op een leuke camping.

Hier verder alles goed. Ik start in september met een vakopleiding van een jaar waar ik heel veel zin in heb. Met de jongens gaat het supergoed. Cesar kruipt, tijgert, gaat staan en probeert op de glijbaan te klimmen wat hem erg goed lukt. Nesta kan al een beetje alleen buiten spelen dus die zie je soms de hele middag niet, Wel gek en een beetje eng soms maar ook wel leuk voor hem.

Cesar heeft nu aardige verhoging en is wat jammerig, helaas kan ik de zetpillen niet vinden. Hopelijk komt hij de nacht een beetje oke door want wordt wel continu wakker en toch een temp van 39.2 graden. Heb wel zetpillen liggen vanaf 1 jaar maar weet niet of ik dat kan gebruiken. Of de helft? Wat jullie? Hij is bijna 11 maanden...
Lala jullie hebben vast al een loopwagentje of niet? Dat hebben wij Nesta op zijn eerste verjaardag gegeven...tja, ik vind het ook lastig hoor. Denk zelf aan een Fisher Price garage, we hebben al zoveel. Garage vinden ze ook nog heel lang leuk maar of dat echt een meiden cadeau is?
Dier : Halve zetpil moet kunnen... Doen wij hier ook bij gebrek aan de juiste zetpil.

Lastig he , dat loslaten van je kind als ze alleen buiten gaan spelen. Heb daar ook wel moeite mee gehad. Bij ons gingen ze al vrij snel samen en dat scheelt dan toch. Als er dan met de een wat was, dan kwam de ander dat even melden.

Cadeautjes voor de eerste verjaardag. Voor de tweeling van mijn zus heb ik een tas laten bedrukken met de eigen naam voor naar het kdv, erg leuk en handig. Ik ben ook dol op abonnementen op de dierentuin. Die nemen zo lekker weinig ruimte in beslag.

Voor Kaatje hebben we indertijd zo'n waterbaan gekocht..

Voor Moppie wordt het een bijdrage aan de trampoline voor in de tuin bij ons nieuwe huis. En inderdaad een loopauto moet er ook nog komen, want die is niet meer helemaal heel na twee kinderen.

Lala : Klussen lijkt mij in alle opzichten geen probleem, maar ik denk toch niet dat ik manlief zover ga krijgen. Misschien na de verhuizing????
Dier; ja, loopwagen hebben wij al, dat is ook een beetje het probleem, we hebben al zoveel meidenspeelgoed. Ik heb echt niets meer nodig, maar toch al 1 cadeau op het lijstje, misschien voor een van jullie kindjes ook wel geschikt en in de aanbieding deze week:

http://www.bartsmit.com/little-people-speeltuin

Ik heb ook gedacht om geld te vragen, maar vind dat zo stom, we willen op termijn graag zo'n mooi huisje voor in de tuin, maar die dingen zijn ontzettend duur, 300 euro is blijkbaar heel normaal voor een huisje.

Haha..Pauwie, dus misschien nog wel een 4de als het aan jou ligt. Succes met klussen en verhuizen de komende tijd!

Nala; Je schrijft op Hyves dat je zo ontzettend moe bent, misschien een bloedtest laten doen? Of anders een zwtest (daar kun je ook heel moe van zijn ). Maar het word echt beter. Ik merk nu Elfje 11 maanden is dat ik me echt beter ga voelen en minder moe en meer zin heb om het huishouden te doen en andere dingen te ondernemen. En ik herinner me dat het vanaf dat Alissa 1 jaar is nog beter werd. Hopelijk ga je je snel beter voelen.
Little people is leuk! Tenminste, ik vind het leuk, Saba 5 minuten. We hebben een zelfrijdende treinbaan van LP. Eigenlijk speelt hij nog steeds het liefst met dingen die geen speelgoed zijn. Bidons van papa, pannen en allerlei frutsels. En boekjes zijn wel een hit, hij kan allerlei dingen aanwijzen. Het lijkt dan zo'n grote vent al!

Wil je dan zo'n houten huisje of zo'n plastic speelhuisje Lala? Heb je al op Marktplaats gekeken? Dat zal vast veel schelen.

Een waterbaan zou Saba ook helemaal wild van worden denk ik. Als we zijn eetblad afdoen met een nat doekje wordt hij al zo blij.

Wat leuk dat je met een opleiding gaat starten Dier, wat is de naam van je opleiding? (of is dat te herkenbaar?) Volgens mij is Cesar ook echt een charmeur, zeggen ze zeker ook vaak op kdv over hem of niet?

En Rebbel ook studeren, mooi al die studerende mama's hier! Petje af! Ben zelf ook nog hard bezig, gaat best aardig. Ik wil nog steeds heel graag op den duur de pedagogische kant op, maar mijn werk wil me een MER opleiding gaan laten doen, ook een mooie kans!
Hey, Aruba, waar is je avatar gebleven? Ik heb sinds vorige week ook Little people in huis. Heb het via mp gekocht en o.a. ook die zelfrijdende trein. Bekkie speelt er heel lief mee en Mattie ook niet echt langer dan vijf minuten. Die is nu vooral alle grenzen aan het opzoeken. Zodra er ergens een deur openstaat, begint ie keihard te gillen en op zijn buik te schuiven. Helaas is ie vaak alweer dicht voordat hij er is. Bekkie helpt hem nu ook: Kijk, Mattie de deur staat open!!! Verder worden iedere dag de boeken uit de boekenkast getrokken. Keuken zit gelukkig een hekje voor en de trap op heeft ie nog niet ontdekt.

Nu zit ie zoet naast me met een leeg rozijnendoosje van z'n zus te spelen. Die ligt al op bed, vroeg om 12u zelf of ze mocht slapen. Zou ik ook wel zin in hebben met dit weer.

Cadeau voor Bekkies eerste verjaardag was een Wheelybug (bij). Vind 'm nog steeds erg leuk en hij is in fasen populair hier. In ieder geval wel altijd als er bezoek komt, ook leuk :-).

Zit nu te kijken naar zo'n houten loop-bakfietsje, die vind ik zo leuk. Andere fietsje voor binnen geeft krassen op de vloer sinds ie buiten is geweest. Maar aan de andere kant hebben we ook al de Wishbonebike, die is dan wel voor buiten, maar daar kan ie ook al buiten op, dus eigenlijk is het een beetje overbodig. Doe misschien wel gewoon duplo, dat is voor beide kindjes leuk en blijft ook lang leuk.

Huisje in de tuin is ook leuk, Lala. Is manlief geen doe-het-zelver op dat gebied? (Hij is toch schilder als ik me niet vergis?) Wij hebben een speeltoestel uit de afvalcontainer van de Praxis. Geheel gratis en er hoefde slechts een sport van de ladder vervangen te worden. Maar je kunt ook eind van het seizoen de bouwmarkten af gaan.

Visots, wat een lekker kind hebben jullie toch. Heerlijk die praatjes en grapjes.

Dier, jij ook weer aan de studie. Leuk! Wat voor opleiding, ben ook benieuwd!

Camping hebben we al gevonden, een lekker kleine camping zonder speelvoorzieningen of wat dan ook. Hopen zo op lekker rust of in ieder geval alleen last van ons eigen cluppie (gaan met vrienden met baby).

Pauwie, klinkt goed, jullie vakantie! Nu lekker aan de slag in nieuwe huis, zet 'm op! Een jaar borstvoeding is hier ook het plan, maar Mattie zit nu nog op 3x per dag, dus of ik dat voor de 13e zo snel krijg afgebouwd... Ik ga in september op kamp met de brugklas, dus eigenlijk wil ik er dan wel vanaf zijn. Maar misschien dat ik alleen nog ochtendvoeding doe dan. Avondvoeding is er hier al af, hij slaapt de hele nacht op zijn avondmaaltijd.

Nala, nog gefeliciteerd! Leuke foto's van jou en je mooie meisje op hyves!
Afbouwen van bv gaat in deze fase heel makkelijk. Er is al niet zo heel veel productie meer dus ook weinig overvolle borsten.

Ik zit nu op 's ochtend sen 's avonds. Ik vind vooral de ochtend erg makkelijk. Ze wordt regelmatig om 6.00 uur wakker en dan drinkt ze even en gaat ze weer slapen.

Misschien kan die ochtend ook nog wel even blijven. Ik heb geen idee of de prodctie dan hoog genoeg blijft

Rebbel ; Leuk op kamp met de brugklas. waar gaat de reis naar toe? ik ga komend jaar ook weer mee op kamp met groep 7/8. heb dat altijd erg leuk gevonden. He is nu alleen wat meer geregel op het thuisfront.

Aanstaande maandag naar het cb. Wil graag weten of ze nog steeds op d'r eigen lijntje doorgroeit. Een natuurlijk de prik van 11 maanden.

Gisteren naar Jeugdvakantieland geweest met de groten. Moppie lekker naar het kdv, dan hoefde ze niet de hele dag in de kinderwagen. De kinderen hebben genoten!

Vandaag een dagje thuis en morgen naar (overgroot)oma's verjaardag. Is dicht bij het strand, dus weer of geen weer, daar gaan we ook nog even heen. (alleen bij heeeeel veeel wind en regen niet).

Little people en duplo zijn hier ook altijd favoriet geweest. Met de Duplo spelen ze nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven