Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
@Jsd, ook al andere flesjes geprobeerd?

Je hoort wel vaker dat ze s'avonds clusteren en zich zo goed voldrinken voor de nacht. 1x per nacht das niet slecht.

Dochter sliep al de hele week door,alleen afgelopen nacht kwam ze rond vijven. Denk toch dat dat kwam door de hele dag flesjes.
Hier heeft hij 9 uur tussen de voeding gelaten terwijl wij ook sliepen! Een nieuw record.
@Phoehee,

wat fijn zolang slapen achter elkaar. wij halen de 6 maar 9 zou super zijn. Zonder onderbreking lekker slapen.

@Fellowes,

ik zou mijn kindjes dus wel meenemen.

Moet volgende week naar de tandarts, dus ze gaan lekker mee. De assistente zal ze vast vermaken haha.

Heb ze van de week ook meegenomen naar het ziekenhuis toen ik een spiraal liet plaatsen. Ik maak dat soort afspraken namelijk net nadat ze ongeveer een flesje zouden moeten hebben en anders slapen ze wel door de wandeling in de wagen en in de maxi cosi door t 'schudden'

Wat balen van je dure frissbee.

@dewereldrond,

gaat het al wat beter met je meisje en het huilen?

Na afgelopen dinsdag en de prikjes leek het erg goed te gaan, maar donderdag was het ‘feest’ hier, ze begonnen om 11 uur met krijsen, niet zomaar huilen dus, en dat duurde tot 15 uur. Heb ze toen maar uit frustratie een fles gegeven (ze hadden er om 11.30 een gehad) en toen hebben ze nog ruim een uur gekrijst en toen zijn ze in slaap gevallen. Met 1 was dit krijsen erg geweest, maar nu werd ik wel lichtelijk gek, was ook helemaal kapot ’s avonds.

Maar vrijdag was alles weer goed en hebben we zelfs een paar uur kunnen winkelen zonder ook maar 1 kik uit de wagen. Zaterdagavond hadden we afgesproken om naar de sporthal te gaan, daar hadden ze de kinderen nog niet gezien. En wat waren ze weer voorbeeldig. Zonder problemen ruim een uur op de tribune en daarna nog ruim een uur in de kantine, wat was ik gelukkig.

Vannacht hebben ze er ook geen minuut minder om geslapen. Om 23.15 een flesje en om 5uur de volgende tot 9uur weer lekker geslapen om vervolgens meteen weer in slaap te vallen en om 11uur schrok ik wakker en de kindjes slapen nu nog. Er komt steeds meer tijd tussen de flesjes en moet er echt wel opletten dat ik aan die 6 flesjes kom en niet maar 5.

Krijg hier alleen wel een beetje het idee, dat ik zo’n beetje de enige of 1 van de hele weinige ben die de kinderen overal mee naartoe neemt? Misschien is het helemaal niet zo hoor, maar dat is mijn gevoel nu.

Vandaag hebben we ook een verjaardag van mijn opa en dan gaan ze ook weer lekker mee. Dinsdag hebben we een feestje hier thuis en woensdag en zaterdag weer een verjaardag. Maar daar tegenover staat wel dat ik overdag doordeweeks weinig doe en alleen met ze naar de supermarkt ga of naar mijn moeder. Let er wel op dat ik natuurlijk niet elke dag de hort op ga, maar merk wel dat mijn kindjes makkelijk zijn, zal vast niet daardoor komen.
DWR, Laurien huilt 's avonds ook soms ontroostbaar. Het enige dat lijkt te helpen is rondlopen en een beetje schudden en schommelen. Lijkt laatste tijd iets minder te worden, waren waarschijnlijk krampjes, en stille reflux, dus brandend maagzuur, in combinatie met onverklaarbaar ' huiluurtje' . Niet leuk voor haar, en ook voor ons niet, zeker omdat het altijd rond etenstijd en bedtijd van Florijn is...

Wij nemen Laurien eigenlijk ook wel overal mee naartoe. Vaak enige optie als je nog wat wil doen. Dus ze is al in de Efteling geweest, met de makelaar in het nieuwe huis, bij de creche om foto's te maken, etc. Gaat meestal goed, voeden tussendoor, even tutten en uit de wagen en dan weer slapen in de wagen. Bij een tweede ben je toch wat relaxter daarin, moet ook wel, anders kom je nergens
@Phoehee,jeetje 9uur is wel ergggg lekker,wat zul jij uitgerust zijn!

@Vlindertje,Kan me voorstellen dat je beetje gek wordt als ze allebei ontroostbaar krijsen!! Zielig dat ze er toch nog last van kregen.

Bij ons is er niet altijd een assistente aanwezig.

En ik moet ook een rontgenfoto laten maken,wil dochter daar liever niet bij hebben.Zit daar ook niet echt rustig als ze gaat huilen.

Ik neem dochter opzich wel overal mee naar toe.

Als ik gewoon overdag ergens op visite ga of ga winkelen oid dan gaat ze natuurlijk mee.

Maar mijn dochter slaapt thuis in haar eigen bedje erg goed,maar in de wagen vaak maar hazeslaapjes.

Aangezien ze rond 19uur vaak voor de nacht gaat wil ik dan liever wel thuis zijn.Ik vind het helemaal niks om haar dan mee te nemen naar een drukke verjaardag s'avonds ofzo.

Ze wordt ook erg onrustig als het druk om haar heen is. Ze is zich volgens mij erg bewust van haar omgeving en is erg nieuwschierig.

@Fyrin,hoe gaat het met het nieuwe huis? wanneer gaan jullie verhuizen?

Had jij nou ook medicijnen voor de reflux? Zoja welke?

Oh ik vind dat zuur zo zielig! Dat doet echt pijn.

Hier ruikt ook soms alles zuur,de laatste dagen spuugt ze ook weer meer,bah!! Moet de doekjes ook echt op 90 graden wassen anders ruikt nog alles zuur.
Vlindertje, Ik neem M. ook overal mee naartoe, hij was er bij mij ook bij toen ik mn spiraal liet plaatsen. Had ook geen oppas.

Ben helemaal in mn sas. L kan trappenlopen dus als ik naar buiten wil met de 3 kinders hoef ik nog maar 1x te lopen van 3 hoog (Dan gaat M wel in de cosi want dan heb ik 1 hand vrij voor L)

Had gehoopt hier vaker te kunnen schrijven maar het ontbreekt vaak aan tijd. Even bij lezen lukt wel maar reageren....

Vanaf volgende week donderdag moet ik ook weer werken. Heb er echt geeeeen zin in.
Vanacht weer 9 uur ertussen, het is het nieuwe ritme! Hoera, ik voel me ook echt fit.

Vlindertje hier gaat zoontje ook mee, vaak lopend, we lopen wat af. Winkelen, tandarts, naar vrienden.

Elke ook weer werken, ik moet maandag.

Morgen wennen op het kdv.
@Elke,Jeetje wat zul jij een spierballen en evenwicht hebben!

Moet er niet aan denken dat als ik de trap afloop met de cosi dat ik aan de andere hand nog een kind heb!!

Ben je nu al helemaal gestopt met de BV?

@Phoehee, Fijn dat nieuwe ritme!!! Succes morgen met het proefdraaien op het kdv!!

Sinds ik werk is hier het ritme helemaal weg! Hopelijk gaat dat snel weer beter!

Denk dat ik maar ga aanpappen met een buurvrouw hier.

Woont hier iemand die altijd erg nieuwschierig is naar hoe het met dochter gaat enzo.

Wel zo makkelijk als ik hier iemand heb waar ik haar even kan brengen als ik even naar de tandarts moet ofzo.

Want dochter blijft zelden stil als de wagen stilstaat enzo.

Morgen weer werken,ga echt met zware tegenzin!

Vind de dagen echt veel te lang. En lichamelijk is het me veel te zwaar. Heb echt veel pijn.Kan op einde van de dag echt amper nog lopen.

Kan volgende week terecht bij een bekken fysio,hopelijk helpt dat! Het lijkt wel of ik nu bekkeninstabiliteit krijg ipv tijdens de zwangerschap! Rug was altijd al wel een probleem gebied,maar dit is niet meer te doen.

Kwam gister gewoon huilend thuis,met letterlijk koorts van de pijn. Binnen een uur na thuiskomst sliep ik. En vanmorgen om 9uur was ik nog moe...
Ach Fellowes wat vervelend dat je zo met tegenzin moet gaan werken. Maar die klachten dat klinkt echt niet goed hoor, ik weet dat je er geen voorstander van bent maar ziekmelden lijkt me echt niet raar in deze situatie. Bovendien kun je je ook na de verlof nog ziekmelden met zwangerschapsgerelateerde klachten kan je werkgever dus nog gebruik maken van het UWV vangnet. (al weet ik niet zeker hoe het zit als je alweer gewerkt hebt) Huilend en met koorts thuiskomen kan echt niet hoor, denk om jezelf!!

In ieder geval succes morgen
Het liefste zou ik me nu meteen ziekmelden, maar heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.

Werk in een kleine zaak waar nog nooit iemand langer dan een week ziek is geweest. Voor zover ik en ook baas hebben wij niet eens een bedrijfsarts.

Baas is ook zo'n type die meteen zegt dat hij zelf al 10jr rugpijn heeft,en zijn vrouw 5kids op de wereld heeft gezet zonder centje pijn.
fellowes, denk aan je zelf hoor, je moet je echt ziek melden!! dadelijk ben je helemala gestresst omdat je moet gaan werken en dat voelt je kindje ook dus die wordt ook huileriger enz.. Je moet nu echt even schijt aan je baas hebben hoe moeilijk dat ook is en aan jezelf en de kleine denken.
@Fellowes,

dat klinkt niet goed hoor, meld je ziek en rust even goed uit!

En lekker jammer van zijn vrouw, maar jij moet aan je eigen lijf denken! Als je nu blijf werken, weet jij en daarmee ook je baas bijna zeker dat je daarna veel lange uit de running ben.
Fellowes, je moet echt aan jezelf denken hoor. Je kunt je beter nu ziek melden en uitzoeken waar de klachten vandaan komen dan nog een maand doormodderen. En er zijn altijd mensen die het allemaal maar makkelijk vinden en geen centje pijn hebben tijdens zwangerschappen/bevallingen en herstel (zoals ik) maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat. Ach, heel veel mensen zijn over dit soort dingen ook niet eerlijk, of zijn het spontaan vergeten (net zoals ik vergeten was hoe zwaar de eerste weken zijn en dat doe ik voor de 3e keer in 3,5 jaar. Denk dat dat wel genoeg zegt over het menselijk brein)

Heb idd spierballen en evenwicht. 2 peuters de trap op dragen is een eitje (gelukkig zijn ze niet in 1x 15 kilo) Nadeel is wel dat ik nooit gezellige schoenen aan heb want vind hakken + peuter + cosi wel erg avontuurlijk!
Hier ging het gister plotseling beter!! Heel gek.

Ik was aan het werk en het deed weer de hele tijd zo'n pijn, en ineens maak ik een beweging en de pijn was weg!

Heb nog wel last van mijn rug/bekken en ik ga ook gewoon nog naar de fysio. Maar die erge pijn die ik had waar ik me gewoon ziek van voelde is weg.Denk dat er iets verkeerd heeft gezeten ofzo.

Hopelijk blijft dit zo!! Ben benieuwd morgen.

@ELke, Ik draag ook bijna nooit hakken hoor,viel zonder kind al over mijn eigen benen.
@Fellowes,

toch zou ik oppassen ondanks dat het beter gaat, want er is een oorzaak geweest waarom het niet goed ging.

Zou toch ff langs de huisarts of fysio gaan, misschien een chiropractor (schrijf ik dat zo)? Mischien 1 x al je botten ed op zn plaats en het is goed?

Hier thuis gaat het eigenlijk wel lekker, man is ziek thuis en ondanks dat mannen bijna sterven als ze ziek gaan, is het met de kinderen wel makkelijk. Hij staat steeds op als ze huilen of als hij geeft ze steeds de fles. Normaal is hij alleen savonds thuis en in het weekend, maar ja dan zijn we toch geen hele dagen thuis. Hij doet ze lekker in bad, is met ze aan het tutten want stilzitten op de bank kan hij niet.

Maar vannacht was even minder. Gister om 20uur de fles en toen had ik een verjaardag en hadden we afgesproken dat we zouden kijken wanneer de kindjes zelf wakker zouden worden voor de laatste fles. Nou, keurig om 24uur, maar zoon was er alweer om 2.45 en niet meer stil te krijgen dus zijn nachtfles. Dochter sliep nog en werd om 4.30uur wakker voor haar nachtfles en toen beide weer om 7.30, dus we hebben het gevoel elk uur wakker te zijn geweest. Gelukkig zijn ze om 7.30 weer lekker gaan slapen tot 10.30 en konden wij ook lekker doorslapen.

Heb wel inmiddels de knoop doorgehakt, ik ben/ ga op zoek naar een andere baan. Heb dan nog wel ouderschapsverlof tot maart als mijn zwangerschapsverlof er in december op zit. maar dan wil ik ook niet meer terug naar mijn ouder werk, dus ben al wel aan het rondkijken.Wil het liefst wel binnen het bedrijf blijven, omdat ik een vast contract heb en hele goede arbeidsvoorwaarde.

Wel weer spannend na bijna 6jaar opnieuw solliciteren en op een nieuwe plek beginnen.

Voor de rest niet zo veel bijzonders hier.

Hoe staat het trouwens met jullie zwangerschapskilo's en tevredenheid van lichaam? Ik hoef nog maar 4 kilo af te vallen, maar heb een flubberbuik en begin daar echt enorm van te balen. Iedereen zegt dat je niet aan mij kan zien dat ik zwanger ben geweest, maar ja dat geloven is natuurlijk een heel ander verhaal. Al moet ik wel eerlijk zeggen, dat als ik mensen tegen kom die ik langere tijd niet heb gezien en dus niet weten dat ik inmiddels moeder ben, zij dan ook heel verbaasd zijn als ik zeg dat ik 10 weken geleden een tweeling heb gehad. Maar goed, ondanks dat ik graag weer mijn oude lijf terug wil, heb ik nog geen idee hoe ik dat moet gaan doen.

Sportschool is in mijn geval geen optie ivm een beschadigde rug waar ik niks mee kan helaas. De hele zwangerschap was al een aanslag op mijn gestel, al heb ik er nu vrijwel geen last meer van.

Fijne dag verder,

ik ga even een speentje terug in een mondje stoppen
@Vlindertje, Ik kijk ook wel uit hoor.

Ik heb nog wel last,afspraak bij een bekkenfysio staat al.

Rug is al jaren een zwakke plek,ben overal al geweest.

Chiropractor ben ik ook al geweest.

Maar die erge pijn was toch anders als anders,en die is gelukkig nog steeds weg!

Waarom kun je niet sporten met je rug? Hier zit bv een fysiopraktijk met sportschool,daar kun je onder begleiding sporten. En zwemmen is ook weinig belastend.

Zelf ben ik gewoon te lui om te sporten! Ik heb er echt een hekel aan! Mijn lijf is ook nog niet echt terug in model.

Nou was ik voor de zwangerschap al flink aangekomen ivm stoppen met roken. Hoop wel dat nu ik weer aan het werk ben en weer wat structuur en beweging heb de kilo's er wat makkelijker af gaan.

Wel spannend een nieuwe baan! Wat voor soort werk doe je eigenlijk?
Waar is iedereen??

Niemand iets te vertellen?
op de hyves zijn wel wat meiden
het is hier inderdaad erg stil, op hyves wordt wel wat meer geschreven..ik wil graag meer schrijven maar het komt er steeds niet van
Het is idd erg rustig hier, daarom heb ik denk ik zelf ook niet zoveel geschreven.

Ik zou het wel jammer vinden als dit topic 'verplaatst' wordt naar hyves, dan moet ik namelijk bedanken.

@Fellowes,

ik heb beschadigde ruggenwervels. Ik heb in de loop der jaren veel sporten geprobeerd in het belang van mijn rug, ook onder begeleiding van een sportfysio. Maar steeds weer werd het erger met mijn rug. Ik heb al een aantal keer pijnbestrijding gehad, in de zin van dat mijn zenuwen definitief 'doorgebrand' zijn en daar dus nooit geen gevoel meer uit kan komen. Maar goed, de beschadigingen zitten er. Ik moet zelfs met het huishouden altijd opletten wat ik doe. Als ik bijvoorbeeld de was doe, kan ik die dag niks anders meer doen.

En het belangrijkste is wel mijn kindjes nu! Die gaan wel voor het sporten, al vind ik het jammer voor mijn lijf haha

Ik werk voor een landelijk groot bedrijf in het vervoer. Ik hou alleen even voor me waar, want binnen het bedrijf kent iedereen, iedereen en zeker met mijn zwangerschapsverhaal, sorry.

Vraagje, hoe doen jullie het qua gewicht van de kleintjes?

Gaan jullie eens in de zoveel tijd naar het CB om te weten of en hoeveel ze zijn gegroeid.

Ik voel me daar nogal onzeker over.

Denk dat ik donderdag even naar het CB ga, om te wegen. Tenminste ik hoop dat je alleen even tussendoor kan komen wegen.

Moet volgende week wel van het CB naar de huisarts met zoon, de vrouw zei dat zijn balletje niet is ingedaald aan 1 kant. Maar wij hebben er de afgelopen 2 weken op gelet en wij kunnen gek zijn, maar wij voelen toch wel 2 inieminie knikkertjes.
meestal heeft een CB een inloopspreekuur speciaal voor het wegen en meten

ik maar me er niet druk om, ik zie dr bijna groeien en voor de rest doet ze t goed dus zal het wel goed zitten

en dat klopt, gister naar CB geweest en ze volgt zowel met lengte en gewicht netjes haar lijn.
Hier heeft het CB inderdaad ook een inloopuur om te wegen en meten. Heb ik overigens nog nooit gebruik van gemaakt, niet bij zoon en nu ook niet bij dochter. Zoals eksner ook zegt, ik zie haar bijna groeien en ze slaapt (nu) ook goed en is tussendoor een hele blije dame. Het wordt al een kleine buddha met een echte bolle buik.

Vind het weer zo bijzonder om haar zo te zien groeien op mijn eigen melk.

Sinds we E. inbakeren is het zo'n andere meid, vertelde ik drie weken terug nog over 13 voedingen per dag waarvan 4 nachtvoedingen, nu zitten we op 7 á 8 voedingen waarvan één in de nacht. Dit geeft echt zoveel meer rust, voel me weer veel meer mezelf. Enige probleem dat we nu nog hebben is dat ze nog steeds de fles weigert. Moet over vier weken weer werken, dus we hebben nog even, maar zou ook wel eens een avondje even weg willen, maar dat durf ik dus niet omdat ze geen fles pakt. Wat zouden jullie doen? Ben natuurlijk zo weer thuis, want vriendinnen wonen allemaal op max 20 minuten fietsen. Maar het idee dat onze dochter dan misschien 20 minuten huilt van de honger staat me tegen. Aan de andere kant zou het natuurlijk ook zomaar zo kunnen zijn dat ze die fles wel pakt als ik echt weg ben. Hmm, dilemma...
Ik maak me ook geen zorgen over zijn gewicht maar anders zou ik wel naar het open spreekuur gaan op het cb.

Jsd moeilijk dilemma. Kan je niet eerst naar de dichtbijzijndste vriendin? En als ze gaat huilen vanwege honger, kan je man/vriend niet rekken/troosten met een pink, liedjes zingen oid?

Vlindertje ik denk dat je het balletje zelf inderdaad wel goed kan voelen. Misschien is het alsnog gebeurd?

Hier weer aan het werk, pas 1 dag, morgen weer. Ik vond het wel mee vallen, leuk om mijn collega's weer te zien.

Vandaag was het een jaar geleden dat het mijn dag 1 was van mijn zwangerschap. Toen wist ik nog van niets.
Denk dat ik dat inderdaad maar doe, moet er toch weer eens uit. Heb zo langzamerhand wel de behoefte om weer eens wat voor mezelf te doen. Vind mijn wereldje wel wat klein worden nu, de hele dag alleen met twee kleine kinderen in de weer. Ga dit weekend maar afspreken met een vriendin die vlakbij woont, ze heeft ook net een nieuw huis dat ik nog niet gezien heb dus dat wordt ook wel tijd. Mocht het dan thuis niet lukken ben ik binnen 10 minuten thuis. Vriend kan wel even rekken hoor, maar vind het zo zielig als ze moet huilen.
@Vlindertje,Ja dan wordt het een moeilijk verhaal met sporten.

Ach gewoon veel wandelen met de kids is ook goed!~

Bij ons CB is ook een inloopspreekuur voor wegen,maar ik ga daar nooit heen.Ik zie haar uit de kleren groeien.

@Jsd, kun je niet eerst oefenen? Man het flesje geven en jij even bij de buren/zolder/ommetje? Hier lukt de fles alleen als ik er niet bij ben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven