Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
Het is niet zo dat ik me zorgen maak over het groeien, want zie ze idd ook uit de kleren groeien en ook de luiermaat haha. Maar wil ze niet te kort doen met eten. Daarom vroeg ik me af hoe jullie dat doen met de voeding verhogingen? Of geven jullie echt allemaal borstvoeding?

@Phoehoe,

hoe gaat het werken nu?

Ik ben nog niet aan mijn eerste zwangerschapsdag, jeetje dat je dat zo weet zeg. Nu ik erover nadenk weet ik t ook weer allemaal. 17december met die enorme sneeuwstormen wezen stappen en officieel was ik vanaf 18december zwanger.
Vlindertje, ik geef nu volledige flesvoeding. Wat ik altijd doe (ook bij de ander 2 kinderen) Ze komen bij mij ongeveer een kilo aan per maand. Dus zo'n 250 gram per week dit tel ik dan op bij het gewogen gewicht. Mees werd de laatste tijd steeds meer ontevreden. Na de fles nog piepen en veel sneller dan normaal voor een voeding. Toe heb ik wat meer in de fles gedaan en hopla: Mees was weer zn gezellige zelf! Gewoon goed naar je kleintjes kijken: Zijn ze ontevreden, gaan alle flessen schoon op en komen ze sneller na de voeding (dus minder tijd tussen de flessen) dan zijn ze mss toe aan iets meer voeding. Hoe zwaar zijn jouw kindjes? Mees was de vorige keer ruim 5 kilo, denk dat hij nu tegen de 6 kilo aan zit.
@Elke,

mijn dochter woog 2 weken geleden bijna 4 kilo en zoon 3400gram.

Het is ook niet zo dat ik onzeker ben over hun gewichten want ik zie ze idd ook bijna groeien. Maar ze zijn zo piepklein geboren nadat zoon het al heel moeilijk had en bijna geen eten, dat ik gewoon heel voorzichtig ben. Ach, ik ga morgen voor de zekerheid even langs het CB, moet toch naar het winkelcentrum waar het naast zit voor de boodschappen.
Hoeveel voeding krijgen ze nu. Mees krijgt 180 ml per keer 5 keer per dag (180 ml is klaargemaakte voeding)
zoon 100 water bijna 3en halve schep

dochter 110 water bijna 4 scheppen
Phoehee alweer aan het werk! Hoe vind je het?

Laurien is een vrolijk meisje dat met een grote lach naar allerlei speeltjes kijkt en ze al probeert te pakken. Ze spuugt en huilt nog steeds vrij veel, en we hopen dat dat snel over gaat. Nog druk met nieuwe huis. Grote zus inmiddels gewend gelukkig. Heb nog tot 16 december verlof, heerlijk. Kom af en toe lezen, maar van schrijven komt helaas weinig...
@Fyrin,

misschien gebruik je het al wel hoor, maar wat bij mijn dochter erg goed werkt tegen het spugen is Johannespitbroodmeel (of net in een andere volgorde haha), de eerste weken spuugde ze nooit en daarna kwam er altijd weer een mondje terug. Nu gebruik ik dit en het gaat erg goed.

Vanmorgen consultatie bureau, ff een gesprekje aangeknoopt met de weegmevrouw. Tenminste zij met mij, ze gaf me complimenten dat het zo goed gaat en hoef me zeker geen zorgen te maken over de groei. Gewoon aanhouden dat ze ongeveer 200 tot 250 gram per week groeien. Nu is het wel ietsje meer bij ons, omdat ze toch wel een soort van inhaalslag aan het maken zijn. Dochter is 500 gram aangekomen en zoon 600.

Zoon weegt nu 4kilo en dochter 4,5 kilo.

Vroeg me trouwens af hoe jullie (de flesvoedingsmoeders) van 6 naar 5 voedingen zijn gegaan en op welke tijden jullie (ongeveer) voeden?

Want wij zitten net een beetje tussen 5 en 6 voedingen in. Merk dat wij savonds een beetje beginnen te proppen met de flessen en dat ik ze eigenlijk altijd wakker moet maken voor de laatste fles om 23.30uur. En vaak ook de fles van 21uur

Nu slapen ze al een paar dagen steeds langer. Waar het begon met 3 uur, werd het en hele tijd 4uur en nu is het al een paar dagen 5uur en vanmorgen hadden ze pas om 5.30uur echt zin in de fles. Het is dan wel weer fijn dat ze een redelijk gelijk schema qua voedingen zelf doen snachts.

Ze zitten nu op 6 voedingen en wil na het weekend eigenlijk gaan proberen naar 5 voedingen te gaan. Eerst even kijken of ze het nog steeds volhouden om langer door te slapen smorgens

Dacht (als onervaren, soms onzekere) vraag even naar jullie ervaringen.

Vanavond bij vrienden eten, zonder dat man meegaat, maar wel met kids. Ben benieuwd.

Van het weekend komt neefje bij ons slapen en dan zondag gaan we een dag en avond weg moet vrienden en dan passen mijn ouders op, ook daar heel benieuwd naar. Al verwacht ik weinig problemen want vorig weekend hebben mijn schoonouders opgepast eind van de middag en een gedeelte van de avond en die zien ze niet zo vaak, maar ging erg goed.

En dan gaat ook de klok nog eens een uur terug dus zal een vroege ochtend gaan worden zondag haha
Hier zit ik op 6 voedingen per dag waarvan 5 keer de borst en 1 keer een klaargemaakte fles van 120 ml. Ik denk dat mijn dochtertje nu rond de 6 kilo weegt, dus eigenlijk zou ze wel wat minder vaak en grotere hoeveelheden mogen drinken, maar dat wil ze niet dus ik laat het maar zo, want ze slaapt al 9,5 uur achter elkaar door tijdens de nacht. Ze is nu een beetje verkouden en dat is wel zielig. Je hoort echt dat er allemaal snot in haar neusje zit. Maar gelukkig kan ze wel nog drinken.
Pfff,we hadden al vanaf vanmorgen geen internet!!

Ben maar wezen shoppen,zou ik dat bij mijn provider kunnen declareren?

@Lisa,Een druppeltje mamamelk in haar neusje schijnt te helpen,en een halve ui naast het bedje.

@Fyrin, Welke reflux medicijnen heeft ze? En hoeveel mg?

Misschien heeft ze meer nodig? Dochter heeft omeprazol 10 mg maar ze mag naar 20mg als het nodig is.

En iid Nutritron/Johannesbroodpitmeel,maar ik vond dat niet zo'n succes.

Dochter zit sinds ik werk weer op min 7 voedingen. Doorslapen doet ze sindsdien ook niet meer...In mijn verlof zat ze op 6 voedingen en sliep ze s'nachts zeker 8uur.

Als ze een kolfflesje krijgt doe ik daar 160 in,maar ze drinkt hem zelden leeg.Ze weegt nu denk ik 6,5?

Gister bij een bekkenfysio geweest.

Heb het idee dat ik daar wel op mijn plaats ben.

Wat een herkening!!Heb een zeer instabiel bekken en ben er naar verwachting nog wel een maand of 4 zoet mee.

Kreeg ook een brief mee met tips enzo. Nou alles wat ik doe,werk,houdingen, zadel,traplopen,tillen alles was verkeerd voor mijn bekken.Zelfs mijn bevalling was achteraf niet zo best voor mijn bekken. Verklaard iig een hoop.

Volgende week ook weer naar de gyn,ben benieuwd!!

Voel nog niet veel verbetering.
Lisa 6 voedingen is toch netjes?

Fellowes jammer dat ze weer terug is na minsten 7 voedingen. Hier wordt mannetje ook weer steeds vroeger wakker. Vanmorgen om 5 uur grrr. Daarna wilde hij gelukkig wel terug tot 8.

Hoe doe jij het met opvang presies?

Ik ben zo bang voor de 3 maandenregeldag. Andere keren klopte het presies... nu ook werken erbij bah.
Zo mijn eerste werkweek zit er op. Moest me maandag gelijk afmelden omdat Man en madelief ziek waren, maar woendag env rijdag gewerkt. Op het KDV ging het goed. Ze slaapt er prima. Alleen de fles blijft een strijd. Gisteren moesten ze een halve voeding weggooien omdat hij was opgewarmd en teveel was afgekoeld en ze niet wilde. Ze hebben haar toen (in overleg met mij) later nutrilon gegeven en madame drinkt dat zonder problemen op en veel beter dan de gekolfde melk...wat onhandig heb het idee dat ik voor pietsnot aan het kolven ben en ik vind het al zo verschrikkelijk. Ik heb afgesproken dat ze voorlopig eerst altijd bv moeten aanbieden, maar als het echt niet lukt dat ze dan nutrilon geven, wil ook wel een tevreden meisje.

Hier nog steeds 8 voedingen per 24 uur minimaal 1-2 keer per nacht. En misschien nog wel meer, er zit echt totaal geen ritme in.

Fellowes wat fijn dat je baat lijkt te hebben bij de fysio. Wel vervelend dat het nog wel even kan duren voor het over is.

Mijn werkdagen zijn echt te lang...Woensdag ging ik om half 5 naa rhuis (half uur eerder al dan normaal) en was pas om kwart over 6 op het kdv. Dat is echt geen doen, 1 en al file. Hoop dus dat het werk echt snelverhuisd, maar het is nog meer vertraagd. Ik heb nu afgesproken dat ik al om half 4 naar huis ga, ben ik de files voor en op tijd voor het KDV en dan werk ik nog een uur thuis. Niet echt ideaal maar file rijden en gestrest in auto ziten is ook niks.
@Dwr. Dat is wel lastig zeg en filerijden is ookvreselijk irritant, zeker als je haast hebt.

Ben benieuwd hoe snel de kleintjes aan de wintertijd gewend zijn! Denk minder snel dan wij....

Vanmorgen trouwens weer enorme stuwing. Dan moet ik haar echt wakker maken omdat ik op knappen sta. Vraag me echt af wanneer mijn lichaam zich hierop aanpast. Kan ik eindelijk een extra uurtje pakken omdat ze wat langer begint te slapen, lukt het nog niet vanwege de stuwing...grrrr!
Ik sta trouwens ook op de wachtlijst voor bekkenfysiotherapie. Heb best wel veel last van mijn onderrug en vermoed dat het mijn bekken is.
@Dwr, Vervelend die files!!Ik weet hoe het is,ben ook veel te lang van huis. Ik ga om 7uur weg en ben om 7uur thuis.

Gelukkig is man wel eerder thuis dus die haalt haar op bij schoonma. Gelukkig dat je het nu zo kan oplossen.

Vries jij je voedingen altijd direct in? Het schijnt dat de melk anders smaakt als het ingevroren is geweest. Je kan het 5 dagen in de koelkast bewaren dus invriezen hoeft niet altijd.

Hier gaat het steeds beter met het flesje maar als ze niet genoeg drinkt bieden we het na een tijdje gewoon afgekoeld weer aan. Het kan best nog een tijdje op tafel staan hoor. Zolang je het maar niet 2x verhit. Dochter drinkt na een half uur dat koude restje wel op.

@Phoehee, Dochter slaapt nu al weer 3 dg door,maar ook niet gewerkt. Ze gaat 2dg naar schoonma en een dag naar een tante.Straks als schoonzus uit haar verlof is gaat ze die ene dag daarheen en ga ik een dag op die van haar passen.

Hopelijk heb je geen last van de regeldag. En anders succes!

@Lisa, Ik heb ook nog vaak last van stuwing hoor. Vooral nu ze weer s'nachts zo rommelig is.

Hopelijk kun je snel terecht bij de fysio!

Ik vind het er heel fijn. Heb echt het idee dat ze me begrijpen.

Het is ook een vrouw die zelf ook kinderen heeft en ook wat te zwaar is en duidelijk geen fitneslijf heeft.

Bij mijn vorige fysio/chirorpractorpraktijk liepen allemaal van die afgetrainde lijven....Had een beetje het idee daar dat ze dachten dat de pijn kwam omdat ik niet 3x per week in hun sportschool trainde.
Vlindertje en Fellowes, ik gebruik nu Nutriton voor iedere borstvoeding en ze krijgt twee maal daags 1 ml Zantac tegen het zuurbranden. Het lijkt beter te gaan gelukkig...is er bij jullie al verbetering?
lisa ik kan vaak ook niet doorslapen door de stuwing.

Van zaterdag op zondag kwam ze opeens om 2uur 's nachts. En vannacht bedacht ze om vanaf gisteravond 20.00u door te gaan slapen, nou om zes uur kon ik wel janken van de pijn door de stuwing. Ik liep helemaal leeg, dus heb haar toen maar uit bed geplukt :-)

m'n productie kan natuurlijk ook niet afgestemd worden als ze de ene keer wel doorslaapt en dan opeens weer niet.

Maar ja ik klaag niet, ben al lang blij dat ze het zo goed doet snachts

We hebben nu alleen spruw. Ze drinkt erg onrustig en ik heb pijn in mn borst. Gelukkig nemen de klachten snel af nu we t behandelen.
Ik gebruik al een tijdje Nutriton, eerst alleen door de avondfles zodat ze niet een gedeeltje in der bedje eruit gooide en ik weer een lakentje stond te verschonen. Nu doe ik het inmiddels door elke schep. Doe nu 2 schepjes door de fles en de ene keer gaat dat beter dan de andere keer. Kan alijd nog meer er doorheen doen.

De klokwissel leek bij ons niet veel gevolgen te hebben, behalve postieve. Zaterdag nacht oude tijd om 24uur flesje en om 7 en 8 uur (los van elkaar) nieuwe tijd werden ze pas weer wakker voor het volgende flesje. Maar dat was denk ik alleen omdat we een logee hadden.

Want afgelopen nacht was het 5uur, maar goed ze zij de hele dag en avond bij mijn ouders geweest, want wij zijn er met zn 2en op uitgeweest. Dus misschien hadden ze ons toch wel gemist haha.

Ach we zien het verder wel, ze beginnen in ieder geval steeds langer te slapen tussen de flessen.

Heb vrijdag de knoop doorgehakt en ik ga voor de 5 voedingen per dag van 120/4. Vrijdag op zaterdag nacht leek dat te mislukken, maar we hebben doorgezet en ondanks dat ze snachts om 5uur komen, lukt het voor de rest goed op 5 flessen. Want na de fles van 5uur, slapen ze weer verder en geven ze tegen 11uur pas weer signalen af dat ze willen eten (ze slapen nu 2 dagen verder tot 10uur en dan rustig tijd voor het badje, dan flesje en in de box.

Vanmorgen bij de huisarts geweest met zoon, vanwege een mogelijk niet ingedaald balletje. Met 5 minuten stonden we weer buiten, want zoals we zelf al geconstateerd hadden heeft meneer gewoon 2 balletjes en anders waren we toch voor niks geweest, want voor het 2e jaar doen ze er 0,0 aan.

Even klagen over mezelf trouwens.

Ik heb aankomende donderdag, 3 weken terug een spiraaltje laten plaatsen en sindsdien ben ik ongesteld. Wordt er helemaal gestoord van. Eindelijk van dat vloeien na de bevalling af, dacht ik een spiraal want voorlopig even geen 2e zwangerschap, bloed ik alweer een tijd.

Man is inmiddels ook niet echt te genieten meer in bed, want even kroelen en hij denkt meteen: yes ik mag weer.

Tijdens het zetten zei de gyn dat ik even geen tampons mocht gebruiken omdat anders de draadjes misschien blijven hangen, maar ik ben zo niet van het maandverband. Vind het gewoon helemaal niks zo'n lap tussen je benen.

En daarnaast wil ik nog graag 10kilo afvallen, nog 4 van de zwangerschap en 6 van ervoor, maar met die aanhoudende menstruatie heb ik ook een aanhoudende drang voor chocola en kan ik geen energie en motivatie vinden om te gaan lijnen.

Genoeg geklaag van mij

Hoe was jullie weekend??
Even inbreken van ook een augustus-mama.

Vlindertje, ik heb begin oktober een spiraaltje laten plaatsen en sinds gisteren is het vloeien ineens over (en man erg blij ). Het kan dus opeens over zijn.
ok nou ben benieuwd want ben het zo zat
En t kan ook zomaar weer terug zijn

kan wel 3 maanden duren hoor, heeft de gyn dat er niet bij gezegd?

Die van mij zit er ook van begin okt in en het lijkt nu ook weg te zijn sinds gisteren, maar ik hoop nergens op, t is al eerder 2 dagen weg geweest en toen kwam het weer.
jawel dat heeft de gyn wel gezegt, maar moest gewoon ff klagen haha. Ben het gewoon zat. Bij mij is het ook al eerder een dag ofzo weggeweest. Gister was het de hele dag weg en dat terwijl ik in een pretpark heb gelegen de hele dag en avond en vanmorgen was het er weer, bahh
Trouwens een ander praktisch vraagje wbt kinderen

Hoe en wanneer knippen jullie de nageltjes?

Na het badje of douchen zijn ze lekker zacht, maar dan zijn ze zo beweeglijk en ben toch wel bang per ongeluk te ver te knippen, hoe doen jullie dat?
Ik scheur de nageltjes eraf tijdens de bv, maar wel alleen de nageltjes waar al een klein haaltje aan zit. Vind knippen te eng.
@Fyrin, Nutriton gebruik ik niet meer. Dat smerige behangplaksel slikt ze ook niet door. Hoe geef jij dat dan?

Voorheen kolvde ik en deed het dan door de fles,maar dat is niet meer nodig. Ze krijgt nu elke morgen 10mc Omeprazol en dat gaat perfekt! Ze spuugt en huilt haast nooit meer.

@Vlindertje, Ik gebruik nog geen spiraal of pil oid maar ik vloei ook nog steeds. De ene dag is het zeg maar veel afscheiding en de andere dag is het weer bruinig of bloederig.

Volgens de gyn is dat normaal.

Ik bijt vaak de nageltjes eraf als er een haaltje aan zit.

Knippen doe ik alleen als ze inslaap is gevallen op mijn schoot.

Ze beweegt anders veel te veel.

Ben vandaag weer bij de gyn geweest. Hij zag wel iets van verbetering maar was nog niet erg enthousiast.

Hij twijfelde erg wat te doen.. moet nu over 3wk weer terug komen en als het dan nog zo is gaat hij opereren...Brrr

Dat lijkt me dus niks!! Onder plaatselijke verdoving.....Alleen die prik al!!! en deze keer dan geen baby toe,ligt geen babietje op je buik tijdens het knippen en hechten..

Maar goed deze hazelip is het ook niet!
@Fellowes. Het is natuurlijk enorm balen dat het allemaal nog steeds niet genezen is....maar denk maar zo: je hebt een kind gebaard, daar valt zo'n prikje bij in het niet.

Dat bloed komt dus nog uit je baarmoeder? Ik wist niet dat dat zo lang kon duren. Hier is de anti-conceptie momenteel gebaseerd op condooms. Niet ideaal, maar zie pil en spiraal niet echt zitten en zo actief is ons seksleven toch niet, want het is daar nog erg gevoelig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven