Augustus 2010

27-09-2010 14:55 230 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 3!

Voor iedereen die in augustus 2010 een kindje heeft gekregen.

naamleeftijddatumkind.bijzonderhedenMeissie286 aug.1e 2 juli geboren! Viooltje3426 aug. 4e 15 juli geboren! Mies24 6 aug. 1e 29 juli geboren! Phoehee311 aug.1e 1 aug. geboren! Fellowes32 5 aug.1e 2 aug. geboren! Dewereldrond3031 juli2e 2 aug. geboren! Juf2721 aug. 1e 6 aug. geboren! Watsons3331 juli1e 6 aug. geboren! Vlindertje24 sept. 2ling! 11 aug. geboren! Fyrin30 10 aug. 2e 12 aug. geboren! Jsd288 aug. 2e 15 aug. geboren! Lisa3219 aug.1e 17 aug. geboren! Elke2925 aug. 3e 18 aug. geboren! Hvm3225 aug. 1e 21 aug. geboren! Floortje3418 aug. 3e 25 aug. geboren! Polletje3614 aug.2e 26 aug. geboren! Wildstrubli31 18 aug.1e 26 aug. geboren! AnemB.3620 aug.3e 26 aug. geboren! Eksner2624 aug. 1e 26 aug. bevallen! Lima2822 aug.3e 30 aug. bevallen! 24seven3227 aug. 2e 5 sept. geboren!

Deel 1; Augustus 2010 meiden babbel mee!

Deel 2; Augustus meiden met tabel

Meiden die mee hebben geschreven en weer mee willen schrijven jullie zijn natuurlijk welkom!
@Fellowes,

wat vervelend dat het nog steeds niet goed is zeg,

maar ondanks de tegenzin op een prik ben je er daarna hopelijk wel vanaf.

Kun je niet vragen om een roesje voordat je de prik krijg, mocht het tot een operatie gaan komen?
Getsie Fellowes, wat vervelend allemaal zeg. Kan me voorstellen dat je op ziet tegen een evt operatie. Het is allemaal sowiezo geen pretje maar wat je zegt na een bevalling heb je een goedmakertje in de vorm van een heerlijke verse baby nu heb je dat niet. Hopelijk geneest het dan in ieder geval wel goed. Ook naar dat je nog steeds vloeit, ik vond het bij mezelf al lang duren (ongeveer 8 weken), maar het kan dus nog langer. Wist ik ook niet.

Wbt anticonceptie, hier momenteel ook nog gebaseerd op condooms. Wil niet meer aan de pil, heb daar niet zoveel vertrouwen meer in. Dus wil denk ik wel een spiraal, maar vind dat een beetje eng, (zie verhaal goedmakertje). Had vanochtend de moed verzameld om toch de huisarts te bellen, zijn ze dicht tot 15 november. Onze kinderwens is zoals we het nu voelen helemaal vervuld, maar ik zie een definitieve anticonceptie toch nog niet zitten. We zijn nog jong, misschien denken we er over een paar jaar toch nog anders over, dus wat dat betreft lijkt een spiraal een prima oplossing. Nou ja, binnenkort maar even met de ha overleggen.

Wat heerlijk dat er al wat doorslapers zijn hier! Bij ons nog lang niet het geval, we zaten een paar weken op één voeding per nacht, maar nu meestal weer twee. Gelukkig slapen we allebei weer redelijk snel in daarna, maar echt gezellig voor vriendlief is het niet, dochter komt meestal de 1e keer zo rond één uur dus om maar vast wat slaap gehad te hebben lig ik er vaak al tussen negen uur en half tien in.
@JSD

ik vond het zetten van het spiraaltje ontzettend meevallen, terwijl achteraf gezien de gyn iets meer problemen zag.

Mijn baarmoeder blijkt ver naar achter gekanteld te liggen? Waardoor mijn baarmoedermond hele verweg ligt. Ze heeft eerst geprobeerd de baarmoeder op zijn trek te trekken, door aan de baarmoedermond te trekken?

vaag verhaal zoals ik het nu opschrijf, maar dat is wat ik me van het gesprekje kan herinneren (lag intussen al met mijn benen in de beugels en vond dat maar niks)

Het spiraal zat in 2 minuten (als dat het al was) op zijn plaats.

Alleen diezelfde dag heb ik wat last van mijn buik gehad maar dat was niet noemenswaardig.

Waar ik dan wel weer last van heb en dat is meer geestelijk, want lichamelijk heb ik er geen last van qua pijn ofzo. Is die aanhoudende menstruatie. En ja ik wist dat dat ging gebeuren en dat het wel drie maanden aan kan houden, maar ik had niet verwacht dat ik er zo mee zou zitten. Komt denk ik ook omdat het zo kort is op het 6 weken vloeien na de bevalling.

Gezien zowel mijn man als ik de sex op dit moment erg missen, denk ik dat ik vooral daardoor de balen heb.

Verder doen de kleintjes het hier erg goed, al heb ik natuurlijk wel mijn momenten dat ik ze achter het behang kan plakken. Zo wil zoon niet op zijn rug in de box en dochter niet op haar buik. Dus ben de hele dag kinderen aan het draaien. Overdag zijn ze steeds meer wakker tussen de voedingen door en dan weten ze niet echt wat ze willen in de box. Probeer wel om steeds om en om met 1tje op schoot te zitten, ben bang dat ik anders zo'n afstand creeer ofzo? Is dat terecht die gedachte?

Aandacht te komen ze niet, want ze gaan overal mee naartoe, maar toch.

Dochter heeft een nieuw spelletje ontdekt. Haar speentje in der mond, heel fanatiek zuigen en dan na 2 minuten uitspugen en dan weer zoeken en moord en brand krijsen als ik hem niet terug geef. Dat kan ze best een uur volhouden voordat ze in slaap valt. Denk eerder dat ze zo fanatiek zuigt, dat ze hem er met kracht uitfloept dan dat ze het bewust doet hoor.

Ze groeien wel ontzettend hard, want konden ze vorige week nog maat 50 aan, zijn ze daar deze week toch echt uitgegroeid. Dochter heeft zo'n spurt gemaakt dat ik denk dat ik haar in te kleine kleren heb gelegd haha, die zit nu in maat 56 en zoon zit in maat 50/56. Gelukkig heb ik een voorraad van heb ik jou daar, dus hoef er niet echt opuit om nieuwe kleren te kopen (ben een van de weinig vrouwen denk ik, die een hekel aan winkelen heeft) vaak ga ik dan ook even snel naar 1 winkel en dan haal ik een bups kleren en dan is het voorlopig weer even genoeg.

Wel van de week de dozen opgehaald van de Prenatal en de Etos. Ben niet zo van die dozen, maar wist dat er een flinke kortingsbon van Center Parcs in de een zou zitten en een gratis fotoshoot voor verschillende leeftijden in de ander (is al jaren). Krijg je 1 vergrote foto voor niks, uiteraard moet je de eventuele andere kopen als je wilt, maar in mijn geval heb ik dan weer de mazzel met 2 bonnen. Leuk kerstcadeau voor de opa's en oma's, hoef ik daar verder niet over na te denken haha

Hier regent het voor de zoveelste dag achtereen en dus ga er niet echt opuit met de kleintjes. Dus zit een beetje te surfen op internet. Inderdaad een midweek Center Parcs voor zo ongeveer een habbekrats.

Ook ben ik op zoek naar een trappelzak voor in de wandlrwagen, heb een wandelwagen die je zonder bakken kan ombouwen tot buggy en daarvoor had ik mooie gezien, de Bunker Lodger maar wat zijn die dingen duur zeg. Had ik er 1 nodig had ik het al wel gedaan, maar nu met 2 tegelijk moet ik er iets langer over na denken .

Ga weer even een wasje draaien voor de verandering
dag dames,

een nieuwe ontwikkeling hier in huize tweeling.

Zoon kan zich sinds vanmorgen omdraaien van zijn buik naar zijn rug.

Dachten eerst dat wij gek waren, maar daarna zijn we blijven kijken bij de box en deed hij het nog een paar keer!

Merk wel dat beide echt weer toe zijn aan een grotere fles, jeetje wat gaat dat hard zeg.

Merk het vooral weer 's nachts, waar ze eerst van 23uur/ 23.30uur tot 5uur/5.30uur slapen aaneen, worden ze nu weer om uiterlijk 3uur wakker. We hebben ineens weer een nachtvoeding... Wel slapen ze dan weer door tot 9.30uur uiterlijk en dan weer een fles en dan redden ze het op zich wel tot 14uur, maar zou fijn zijn als ze weer door zouden slapen tot 5uur/5.30uur.

Donderdag weer CB en dan zullen ze wel weer een flinke groeispurt opmerken

Ga nu maar even de baby kleding kast uitzoeken, er liggen nog kleertjes in die erg krap zitten of helemaal niet passen en dan de grotere maten maar in de kast leggen.
He vlindertje leuk he als ze gaan draaien. Voelde je je ook zo trots??

Ik dacht van de week ook eerst dat ik gek was, aangezien ik dochterlief op dr buik had gelegd en toen ik terugkwam van de wc ze op haar rug lag. Maar daarna heeft ze het ook geshowed toen ik er naast stond.
Ik wil wel schrijven, maar heb zo geen puf, ben zoooooo moe. Madelief wordt 6 keer per nacht wakker, ben weer 3 keer per nacht aan het werk, J is rond 6 uur wakker en heb naar het werk ruim een uur enkele reistijd en ohja afgelopen week wilde J s avonds niet gaan slapen. En dan moet ik ook nog 1 uur per werkdag thuiswerken en het huishouden doen..zucht
Oef DWR, das wel heel erg zwaar Kan me voorstellen dat je dan geen puf meer hebt om veel te schrijven. Hopelijk wordt het snel wat beter en geven je meisjes je wat meer nachtrust.
@Jsd. Dat is inderdaad niet niks! Kan je partner een beetje bijspringen? Hoop voor je dat het slapen in ieder geval snel weer beter gaat.
Ik bedoel.....dwr
DWR, erg herkenbaar. Laurien laat me amper twee uur aan een stuk slapen, en Florijn is om zes uur wakker... We gaan komende week een weekje naar de zon, ben benieuwd of we dan een beetje kunnen bijkomen of dat het gewoon hard werken bij een wat aangenamere temperatuur is. Spannend is het in ieder geval, vliegen met twee kleintjes!
Oeh, spannend, Fyrin, vliegen met van die kleintjes. Wel lekker, even naar de zon van dat weer hier wordt je ook niet echt vrolijk.

Ik moet zeggen, het gaat hier best redelijk qua slapen, maar langer dan vier heb ik ook nog niet achter elkaar geslapen al is vier uur een heerlijkheid vergeleken met een maandje terug. Ben benieuwd of vier uur slaap achterelkaar nog steeds goed te doen is als ik strakjes weer aan het werk ben. Nog één week thuis en dan moet ik weer aan de slag.

Hopelijk laten jullie meisjes jullie snel ook wat langer aan een stuk slapen!
Fyrin, fijne vakantie alvast!! Vermoeiend he die nachten. Deze week ging het wel wat beter, 3-4 keer per nacht eruit waarvan 2 keer voeden ofzo. Ik verbaas me er soms echt over hoe goed ik nog wel functioneer op zo weinig slaap.

Morgen ga ik met manlief een dagje naar de sauna. Heb ik zo'n zin in, volgens mij ga ik de hele dag slapen
Lekker, DWR, een dagje naar de sauna. Lekker ontspannen. Fijn dat het van de week iets beter ging, maar 3-4 keer per nacht is natuurlijk nog niet je van het.

Veel plezier morgen!
@DWR,Oehh zo lekker een sauna dagje!! geniet ervan!

@Fyrin,Fijne vakantie vast!

Jeetje meiden das wel pittig hoor die nachten van jullie!!

Daar heb ik gelukkig niet zoveel last van.

Lily slaapt meestal gewoon door,een enkele keer als mijn schoonmoeder er weer een potje van maakt met voeden overdag dan komt ze snachts.Maar dat is dan 1x

Hopelijk gaat dat snel beter bij jullie!

Ik ben ook echt toe aan ontspanning! Net al een heel verhaal op de hyves gezet.

Denken jullie nou ook wel eens: Is dit het nou??
vraagje aan de reflux-mama's...wie heeft bij jullie de reflux vastgesteld en wat voor medicijnen krijgen jullie? Ook nutriton door de voeding?? M spuugt nog steeds heel veel en vannacht was ze lang wakker en hoorde ik haar har melk steeds opboeren. ook op KDV zeggen ze dat ze veel spuugt. begin dus steeds meer een reflux te denken, maar weet niet zo goed wie ik hier voor moet benaderen..huisarts (weer eens), cb, lactatiekundige...
Haha 'is dit het nu'! Nee dat heb ik niet, wel dat ik het best pittig vind. En het besef dat ik echt veranderd ben en toch als eerste aan mijn zoon denk. Bij alles, dus ik cijfer mezelf wel weg. Maar ik vind hem zo geweldig en heb zo'n enorme bescherm-drang. Ik ben vertuttigd, maar wel een hippe versie die weer in haar maat 27 spijkerbroek pas.

Dwr geen tips maar
Joehoe!!!

We zijn al een tijd verhuisd, maar KPN heeft het nu pas door....pffff

We hebben nu dus pas weer internet, ga snel 'even' bijlezen, reageer dan weer.

Groetjes Hvm
@DWR ik gebruik nu Nutriton, ik heb een ander kind! Geweldig spul!
Rustig hier...

Hoe gaat het met iedereen??
DWR, bij ons is de reflux van Laurien op het cb vastgesteld, signalen waren veel huilen, veel spugen en niet genoeg aankomen. We krijgen Zantac tegen maagzuur en Nutriton. Laurien is al stukken minder aan het huilen dan een paar weken geleden en komt ook weer goed aan gelukkig. Was heftige periode, maar volgens mij is het ergste nu geweest. Sterkte DWR!
Gelukkig nieuwjaar iedereen!
Een gezond en gelukkig nieuwjaar! Dat we maar veel van onze kindjes mogen genieten, het jaar van eerste tandjes, eerste x zitten, eerste x staan, eerste x lopen en zo kan ik nog en hele riedel opschrijven!
Ja het geboortejaar van onze kleintjes is voorbij...

Ik geniet elke dag zo van mijn mannetje.

Hoe gaat het inmiddels met jouw twee vlindertje??

Slapen en voeding enzo?
@Anem,

met die twee van mij gaat het super goed.

Ze krijgen nog maar 4 flessen op een dag, want ze slapen van 19/19.30 tot 7uur dus het klokje rond.

Ze huilen eigenlijk nooit, kan ze overal mee naartoe nemen, ze slapen overal (zelfs op een bowlingbaan en steengril'restaurant'

Ze hebben elkaar sinds een paar dagen ontdekt en liggen dan naar elkaar te brabbelen en te 'zingen'.

En dan pakken ze heel bewust elkaars handje vast, zo schattig.

Heb wel net dochter met een prutoogje uit bed gehaald maar goed, ze was al een paar dagen wat hogerig, lichte verhoging voor haar doen en ze roggelt ook een klein beetje.

Maar we moeten vanmiddag naar de kinderarts en dan zien we wel wat ze zeggen. Morgen CB voor de 3e en voorlopig laatste prikjes.

Hoe gaat het inmiddels met jullie kindjes?
Bij ons nog heel veel onrust, Laurien heeft nog last van reflux (vlg week ziekenhuis) en slaapt nog lang niet door. Heeft twee nachtvoedingen. Hoop dat ze snel in een wat beter ritme komt, want in combinatie met werk wordt het zo wel erg pittig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven