Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Maatje, dat het zo goed ging! Herkende de verpleegsters je? Lijkt meook raar!

Thx voor jullie lieve reacties en knuffels meiden! Ik heb geen idee of er iets met mini is, maar soms lijkt het of hij echt pijn heeft. Maar als je reflux hebt of koemelkallergis, dan heb je daar toch altijd last van, of niet? Net heeft mini de fles bijna helemaal op en is toch rustig...nou we horen het wel... De pizza was in ieder geval lekker! En gelukkig is alles inderdaad een fase! en maandag is hij 3 maanden Nico... Ik hoop dat hij zich dan aan onze afspraak houdt en makkelijker wordt.

Maar Anne, als we 18 jaar vooruit spoelen mis je alle grappige dingen die hij straks gaat zeggen. Ik wil gewoon vooruit spoelen naar het moment dat hij zelf kan zitten en zelf kan spelen. Dat is voor mij al voldoende.

Bub

Wat grappig dat mini niet eenkennig is bij jouw familie, haha!

Kwijlbaby

Hier ook! Straks. Moet ik nog zo'n sjaaltje kopen.
Mogge dames!

Fase's.. Pff nou hier dan ook! Gisteren ook flink huilen hier.

En rond deze tijd begint de kwijlperiode bij baby's.

Liz: succes bij de huisarts.

Fijn dat je een leuke avond had Maat!

Vraagje: zouden jullie als je kind zijn/haar (5e) verjaardag viert jullie vrienden uitnodigen?
Mogguh

Rond de drie maanden gaan de speeksel klieren werken van onze schatjes dus ik denk dat dat het bij de meeste is ipv tandjes, een enkeling krijgt ze heel vroeg en het kan zoals bij bub erfelijk zijn.

Daarnaast las ik in oei ik groei dat er rond 10-11-12 weken een mega sprong is.. Et voila!! Alles is een faaaaaaaase... Hier momenteel ook, rammeltje is zeer slecht weg te leggen 's nachts.. Ze wil maar 1 ding, met haar giechel tegen die tiet!! Zzuucchhhhhttttt!!

Koemelergie heb ik veel ervaring mee en geloof me dan hadden de mini's al veel langer klachten moeten hebben na elke fles en heel veel moeten huilen. De oudste hier huilde heel veel en spuugde bijna alles weer uit en daarnaast altijd wel darmkrampen. Zo sneu! Na de eerste fles Nutramigen was het zo klaar als een klontje. Ging hij ineens slapen ipv kronkelen na zn fles.

Chrys, je zal inmiddels in het NL luchtruim zijn of al geland zijn, welkom terug!

Hier ging de treinreis super!! Ben zo trots op mn grote mannen!!

Toen ineens zei mijn vader gisteravond: huh wat doet ramman hier!? En ik jaa daaaaaaag grapje zeker, maar nee hoor!! Verrassing!! Stond mn moppie ineens voor de deur, hij wilde niet zonder zn gezinnetje
@do: ik heb toevallig morgen ook een verjaardag van een meisje dat 5 word waar de vriende van ouders komen!

Ik zou alleen degenen uitnodigen waarvan ik zeker weet dat mn dochter ze goed kent en leuk vind!

Vaak is dat natuurlijk wel zo met je eigen vrienden.

Hebben we het toevallig over hetzelfde meisje

@maat: fijn dat je hebt genoten! Vind het super voor je dat je bent gegaan!!

Wel raar om dan de verlosafdeling tegen te komen :-s

@liz: hopen dat de rust is terug gekeerd! Ben benieuwd wat de ha zegt, hopelijk krijg je nuttig advies!

@chrys: welcome back alvast !!

@ann: hoop dat je mini over haar ontevredenheid is heen geslapen!

Mini heeft gelukkig weer een nachtje doorgeslapen! Slaapt nu nog.

Straks shoppen.

Ben nog bij mn ouders en gebruik hier de oldschool kinderewagen zodat ik mn eigen niet hoef mee te slepen.

Word wel de eerste x dat ik de stad ermee in ga dus hoop dat ie in de winkels past
Anne ik weet zo hoe je je voelt,dit hadden wij met de oudste. Uren liepen we met m rond en niks was goed. Ik was soms ten einde raad. Hoop dat t snel over gaat en als je t even heel slecht trekt gewoon die kleine even in bed leggen en zelf met een bak koffie,thee (of iets sterker ) uit de geluidszone zitten en tot jezelf komen.

Anne ik weet zo hoe je je voelt,dit hadden wij met de oudste. Uren liepen we met m rond en niks was goed. Ik was soms ten einde raad. Hoop dat t snel over gaat en als je t even heel slecht trekt gewoon die kleine even in bed leggen en zelf met een bak koffie,thee (of iets sterker ) uit de geluidszone zitten en tot jezelf komen.

Maat wat lekker he even me-time.

Aaaargh tandjes,oudste was 4 maanden en had alleen wat zure luiers verder issie er aardig doorheen gefietst.

Hier trouwens ook een mini die opeens weer 's nachts komt,jammer :P. En mama heeft

Maat wat lekker he even me-time.

Aaaargh tandjes,oudste was 4 maanden en had alleen wat zure luiers verder issie er aardig doorheen gefietst.

Hier trouwens ook een mini die opeens weer 's nachts komt,jammer :P. En mama heeft
Wij nodigen voornamelijk familie uit op de kinderverjaardagen, anders is het huis zo vol! En als we vrienden uitnodigen is dat met kids waar veel mee gespeeld wordt.
@rammel: wat lief van ramman vind het superstoer dat je met die 3 kids zo ver bent getreind!

Hier is mini nu 11,5 wk en haar gedrag valt nog mee vergeleken bij jullie groeispurt verhalen...Ik vergeet de ellende altijd als ze eenmaal slaapt...Dan is dat geblockt en begin ik bij nieuwe rellen weer blanco
Haha Liz was maar n grapje natuurlijk! Maar is het monent dat ze zelf kan zitten, spelende en n hapje vande tafel mee eet lijkt mij ook erg fijn!!

Ik kreeg trouwens van het cb wel een soort van waarschuwing. Veel moeders gaan fietsen met het KID zodra het zelfstandig kan zitten, de cb arts zei wacht aub daarmee tot het bekje ooksterk genoeg is. Vaak is het nekje nog wiebelig ookal kunnen ze zelfstandig zitten, op de fiets een hobbeltje kan dan zo t nekje dubbel slaan met alle gevolgen van die. Komt heel vaak voor dat men te vroeg op de fiets stapt, schijnt.

Oo ja op t cb zeiden ze al iets over de speeksel klieren oid

Dodo dat ligt wel aan welke vrienden. Ze moeten wel wat met t kond hebben ze maar.

Btw rond 12 weken is ook weer n dip moment.. Time has come geloof ik! Pff haha t is maar n fase!

Ik ben bezig met n complete volksverhuizing ga logeren net mini bij vriendin!
Geen stem meer wilde ik zeggen,die is er stiekem vandoor gegaan . Kortom peuter gaat n topdag hebben,ik ga nl echt niet met m in discussie.

Liz ben benieuwd wat de ha zegt.
Hier zijn er met verjaardagen juist vooral vrienden,maar we ondernemen ook veel samen zowel met als zonder kinderen. We hebben ook allebei geen grote familie en bij ons kunnen mijn broertje en schoonzusje ook vaak niet ivm hun werk en dan komen ze een ander weekend.
@maat, klinkt super jouw avondje weg! Heerlijk!!

@kwim, heb je gedronken? check je bericht! Haha! Ook al een vroege met tandjes, dan zal deze knul ook wel vroeg zijn! Vriendin van me haar kindje had op zn eerste verjaardag 4 tanden boven en onder.. Stond mijn toos tandloos er naast hahaha geen potje!

@tandjes, bij oudste zoon komen zn achterste kiezen nu door! Ben blij dat hij al uit de luiers is...
Jaaa Anne dat klopt van dat fietsen, breek me de bek niet open!! Kennis zet haar 6 mnd oude zoontje al voorop de fiets dat jong kan nog niet eens zelf zitten en heeft een mega groot hoofd wat niet heel stevig op zn romp zit... Uiteraard heeft ze mijn advies om nog even te wachten in de wjnd geslagen. Sommige mensen!!

Succes met je volksverhuizing
Ooo ik mis de helft!

Leuk dat raman er ook is rammel! En koemelkalletgie pakt ind vaak veel sterker uit.

Kwimmie het is maar n fase! Man man ik kan hier echt biet tegen haha ach nog even en dan wordt alles beter

Snachts slapen GEEN probleem! Ik heb gister 5x de speen er in geduwd en pit vervolgens van 22 uur fles tot 9 uur. Volgens mijn rooster zou ze om 8 uur moeten maar ik laat haar en mijzelf gewoon lekker slapen voor nu!

Bubbel echt zin ouderwetse? Haha cool ben benieuwd of je t wat vindt!

Nou mini is rustig nu zelfs bij de luier geen kick?! Raar kind die cruella!
Hier op cb heeft de verpleegkundige die daar werkt in 25 jaar tijd (gelukkig) 1 kindje zienoverlijden door dit! En vele kindjes met letsel naar de ha of ziekenhuis zien gaan! Ik pas wel op dus.
Rammel: wat lief dat ramman er is!

Bubbelz: niet het zelfde kindje: hier is het een jongetje..

Maar we hebben geen close band met die vrienden. En snap niet zo goed waarom ze echt iedereen uitnodigen. Ik zou alleen mijn beste vriendin en haar man die de beste vriend van mijn vriend is uitnodigen. En naaste familie uiteraard.

Hmm.. Eens bedenken hoe ik dit ga brengen naar de vrienden.

Fietsen.. Niet te vroeg natuurlijk maar ik zou zo graag willen fietsen met mini straks!! Maar dat kan niet door m'n stuitje.

Succes met 'verhuizen' Anne!
Haha Anne ik tel al af tot de basisschool . Oudste overdrijft die fases namelijk enorm
Met 6 maanden al op de fiets hell no. Oudste was 9 maanden en ik hoop dat dit met de jongste ook lukt.
Zucht en dan staat er opeens een volledig naakt jongetje in de kamer die zichzelf erg grappig vind met z'n witte kaddetjes. maandag is t volle maan toch . O god en nu gaat ie ook nog k3 zingen. Hellup !!!
@fietsen: had ergens gelezen dat dat kan zodra ze kunnen zitten. Nu lees ik hier dat je toch beter ff kunt wachten. Vind ik erg jammer, had me verheugd op met zn drietjes fietsen. Dat was altijd onze sport samen. Nu dus nog lang mee wachten. Wat doen jullie samen, buiten de verzorging van mini om?

Kwimmie: hihi, daar doe je het toch voor, voor dat soort momenten! :-)

Do: heb een redelijke hekel aan kinderverjaardagen (veeel te druk). Ik zou een smoes verzinnen.

Rammel: cool dat je helemaal met de trein bent gegaan. En fijn dat het goed verliep. En als klap op de vuurpijl ramman als verrassing, nice.

Maatje: lekker dat het oppassen van vriendin goed ging. En jij er even tussenuit geweest. Kan je er weer even tegen?

Ik duik in bad met ontbijt, mini heeft de ochtendfles al gehad
Goedemorgen!

Hey wat goed maat dat je het leuk gehad hebt!! En Rammel verrassingsbezoek, leuk!

Erg veel onrustige mini's dus. Hmm, hier ook wel hoor, gisteravond wel drie kwartier geprotesteerd voor het slapen gaan. Maar verder slaapt ze erg veel, niet helemaal 100.

Ze slaapt alleen erg licht, heel anders dan oudste die je in de wagen eenmaal slapende gerust mee kon hebben te winkelen. Gister werd ze bij winkel 1 al met een schrik wakker, bij winkel 2 weer dus toen gelijk naar huis gegaan. Vind t zo zielig dan. Ben dus maar heel ff bij Jensen geweest haha. Beter ook, veel teveel leuks....

O nu is ze weer wakker. Tot later!
@ fietsen, ik hoorde laatste een verhaal van ren baby die in slaap was gevallen tijdens het fietsen. Dus moeder legde de baby op bed, maar baby sliep wel erg lang.... was dus overleden,.had zn nekje gebroken!

Ik wacht dus echt wel lang genoeg!!

@ rammel, wat lief dat raman ineens voor de deur stond!!

@ kwimmie, wat een grappig ventje heb jij!!

@ nico, hou vol meid, het schijnt na de drie maanden echt beter te gaan!!

Anne, voor jou ook!

Veel.plezier bij je vriendin! Heb je een camping bedje mee?
Bah, weer een kind dat moe is maar niet in bed gelegd wil worden. Ik krijg ook het idee dat hij het steeds beter doorkrijgt, waar hij eerst alles met zich liet doen laat hij nu duidelijk weten als hij ergens geen zin in heeft. En ik ben een beetje verdrietig dat het m'n laatste dagje samen met Minico is (al maakt hij het op deze manier wel makkelijker, ha ha).

Kwimmie, K3??!! Ik had zo gehoopt daaraan te ontkomen omdat we een jongetje hebben! Grappig ventje heb je! (maar ik kan makkelijk praten, want heb er geen last van)

Dodo, ik zou zelf de naaste familie en vriendjes/vriendinnetjes van het kind + hun ouders uitnodigen. In ieder geval geen vrienden van mij die mijn kind nauwelijks kent. Dus ik zou gewoon melden dat jullie niet kunnen, het kind zal er vast niet onder lijden.

Anne, fijn dat je meisje weer de oude is. Het is bij haar een beetje alles of niets lijkt het wel. Of ze is enorm aan het irriteren of ze is relaxed en de ideale baby. Want elf uur lang slapen, luxe hoor!

Fietsen: we hebben van de collega's van m'n man een fietszitje gekregen. Lijkt me super om dat te gaan gebruiken. Maar eerst nog maar even wachten tot het verantwoord is inderdaad. Tot die tijd maar gewoon lopen of met de tram, ook leuk.

Rammel, mooi dat de reis goed ging en Ramman jullie verrast heeft door eerder te komen!

Bub, fijn dat Bubbeltje weer een goede nacht heeft gemaakt. Ben benieuwd hoe de ouderwetse kinderwagen bevalt. Vast wel even wennen met draaien!

Liz, mooi dat de kleine het weer even goed doet. Je had het trouwens erover dat hij na 3 uur alweer kwam voor voeding, dat is helemaal niet zo kort toch? Zeker als hij z'n flessen niet helemaal leegdrinkt dan lijkt 3 uur me heel normaal, pas bij steeds 1-2 uur zou ik me zorgen maken.

Maat, fijn dat je avond weg een succes was. Als je vriendin het leuk vindt om op te passen dan maar vaker doen! En wat toevallig dat die verpleegsters binnenkwamen!
Ja dat staat vaker beschreven zodra ze zelfstandig kunnen zitten mag je fietsen! Nou mooi niet dus. Ik zou ook graag willen fietsen, zoveel makkelijker. Maar helaas! Even wachten nog.

Mini is alweer een half uur erg vrolijk aan t spelen! En nog niet gehuild gekrijst oid

Haha kwimmie! Wat n held

Mart wij doen uhm op t moment niet zoveel met z'n 2 omdat we geen oppas hebben voor mini. Ik had zondag graag mee gewild naar een optreden, zijn ouders hebben aangeboden op te passen. Maar vriend wil t niet omdat ze zo uit d'r hum is. We hebben nu dus een beetje ruzie ook omdat ik gewoon erg geïrriteerd ben!
Nico Hmm alles of niets zeg je hè... Haha klopt wel, helaas heeft ze dat geërfd van d'r moeder...
Geen mogelijkheid om in het restaurant voor 15 pers te reserveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven