Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Shit bub!! Balen dat je het dan pas gaat horen!! Voor niks duimen blauw gedraaid
Haha Rammel hopen dat het blauwdraaien dinsdag nog werkt
Maar 300gr in 4 wk valt nog best mee toch? Als minimaat verder vrolijk is en genoeg plast/poept...
Te weinig voeding in de melk een fabeltje? Wil je dat ook even tegen mijn moeder zeggen!!
Nou ja er is wel een richtlijn van minimaal 100gr per week.. Maar idd als minimaat verder tevreden is en gezellig... Rammeltje is dat ook, echt niet dat ze zich 'eten' op laat dringen.
@Maat: ik zou me er niet al te druk om maken. Het CB werkt met gemiddelden en ieder kind is anders. Soms stagneert de groei eventjes en een paar weken later kan een kindje opeens weer explosief groeien. Houd het gewoon even in de gaten en leg Minimaatje wat vaker aan. Als hij verder alert is en goede plasluiers heeft, lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is. Flesvoeding bij gaan geven is niet bevorderlijk voor je productie, dus als je zelf graag bv wilt blijven geven, dan zou ik nog even geen flesvoeding gaan geven. Mocht hij nou echt blijven stagneren qua groei, dan kun je het altijd nog overwegen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Kan het er niet aan liggen dat je te weinig eet en drinkt? Dat daardoor de bv ook niet optimaal voedzaam is?

Fijn Liz dat het zo goed ging! Een hele last van je schouders!

Vanaf wanneer kunnen kindjes 'legaal' op de buik slapen? Echt pas als ze goed kunnen draaien van buik naar rug of moeten ze dan ook echt helemaal kunnen draaien?
Maat dat is het echt!!! Geloof tante Rammel maar!! Ik zal zo even het stuk opzoeken wat daar over in het boek van Stefan kleintjes staat! Evt maak ik er foto's van en stuur ik via Facebook naar je toe.. Ideetje!? En hey! Jouw keuze he wat heel de wereld ook zegt. En (nu loop ik misschien op de zaken vooruit) maximaat mag pas wat zeggen als hij er vaker is.. Zo!
Ik bedoel je bv wordt 'gevoed' door wat je zelf eet dus als je zelf te weinig voedingsstoffen binnen krijgt geldt dat ook voor de baby toch??
@anne: In principe is het zo dat babies wanneer ze helemaal zelf kunnen draaien op hun buikje kunnen slapen. Dan kun je er namelijk toch niks meer aan doen als ze zich uit zichzelf op hun buik draaien. En dan is veronderstelling ook dat ze sterk genoeg zijn om hun hoofd te draaien, mocht dat in het matras terecht komen.
Maat zelfs vrouwen in oorlogs gebieden kunnen hun zuigelingen nog prima voeden, die hebben het slechter qua voeding dan wij.. Ik ga even zoeken voor je!!
@anne: Wat je zelf eet en drinkt heeft alleen invloed op de hoeveelheid melk die je hebt, niet op de voedingswaarde. Dus als je zelf bijvoorbeeld te weinig drinkt, maak je minder melk aan. Maar de voedingswaarde is altijd toegespitst op wat de baby op dat moment nodig heeft.
Rammel dat os wel een beetje kort door de bocht denk ik. In bv Afrika geeft net ook bv maar die kindjes zijn alsnog ondervoed.
Okido ik snap t. Dan zou het daar niet aan moeten liggen. Naja ik denk ook maar zo als hij verder gezond is dan zal het wel een beetje mee vallen hoor.
Maar ook dan kunnen ze in hun slaap toch op de neus terecht komen? Naja t zal wel ik heb meisje nu boven liggen met babyfoon aan op d'r buik. Ik let wel op ik vind t wel prima zo.
Ja, maar dan is de reflex waarschijnlijk om hun hoofdje op te tillen. Die reflex zal er sowieso altijd wel zijn, ook als ze net geboren zijn, maar in het begin heeft zo'n kindje misschien de kracht nog niet om het koppie dan ook echt om te draaien.
Anne, ja dat zijn gebieden met langdurige hongersnood dat is niet in elk oorlogsgebied zo toch!?? Het is om aan te geven dat wij als westerse goedgevulde dames/maatschappij niet hoeven te twijfelen aan onze voeding. Zelfs kort durende hongersnood hoeft geen bedreiging te zijn... Drinkwater te kort/vochtinname is wel funest.
Nog even iets leuks (nou ja leuk...)

Na het wegen had ik minimaatje vast, zonder luier. Dus Maximaat zegt, en nu even lekker plassen Minimaatje!

En verdomd... minimaatje piest me helemaal onder! En niet zo'n beetje ook! Haha... mannen. grrr

Ik probeer het cb verhaal nu even los te laten en zvm aan te leggen en dan kijk ik over anderhalve week weer.

@ anne, minianne is vast sterk genoeg om dr hoofd op te tillen!
Hahahaaha maat!! Damn those men

Anne, ik denk dat mini wel sterk genoeg is hoor!! Je hebt ook een aerosleep toch!?
Oja wbt de kracht hoef ik t niet te laten! Minianne draait al weken goed d'r hoofd en houdt hem ook erg goed omhoog.

Ik heb n aerosleep inderdaad en het is alleen overdag.

Maat hihi met die bv zal t wel loslopen joh! Probeer m wat extra te voeden en dan bij het wegen maar weer kijken! Voor t zelfde geldt is ie dan opeens n halve kilo gegroeid!
Ik deed het overdag ook hoor anne bij de jongens!! En bij Rammeltje als het uitkomt ook.

Echt apart, op ons bed rolt rammeltje van rug naar buik, in de box niet... Vreemd kind
Ik liet zoon ook vaak op z'n buik slapen als ik erbij was, hoor. 's Nachts niet, maar overdag in de box wel. Meisje ligt nu altijd in de DreamSwaddle en ze slaapt niet in de box, dus ik leg haar altijd op haar rug. Ik heb er geen zicht op als ze boven ligt, dus dan vind ik het niet veilig.
@ann: volgens mij kan jouw mini prima op haar buik! Maar ja ik ben daar wat afwijkend in as you know

@maat: ik sluit me aan bij Chrys! Ieder kind trekt zn eigen lijn en als dat afeijkt van het grmiddelde zou ik niet direct van mn stuk gebracht zijn. Als het zo blijft zou ik er wat alerter op zijn.

Het blijft wel een cb he, is toch deels ook interpretatie van degene die je treft, misschien is een van de anderen daar veel optimustischer!
Unbelievable! Mn vader heeft 5 kinderen en weet niet eens wat een hydrofiele doek/luier is
Grrr schoonloeders... Volgens haar is mijn zoon een nieuwe-tijds kindje. Hij is een speciaal kindje die dingen kan aanvoelen... Oh ja en had ik al verteld dat hij tevens hoog sensitief is...? Zij zweeft op een bezem en wil graag geloven dat MIJN zoon dat ook doet! En net had ik ook nog een fittie met haar. Ik zei dat ik het erg zou vinden als mini straks kermissen of pretparken niet leuk vindt. Dat vond ze Erg egoïstisch van me. Jeetje mens doe ff normaal. Ik ga heus niet dood als mini dat niet leuk vindt, maar ik zou dat wel jammer vinden. Soh what! Dus ik zei dat ik het niet leuk vond dat ze dat zei omdat haar toon me niet aan stond.

Maar bij haar is mini altijd rustig zegt ze, ze doet net alsof zij er beter voor kan zorgen dan ik. Nou dat denk ik niet, want mijn mini hoeft niet spiritueel te zijn en ik weet echt wel wat het beste is. Sorry, moest het even kwijt! Weet ook wel dat ze lief voor hem is maar ik kan gewoon niet zoveel van haar hebben op dit gebied.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven