Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Liz, wel jammer van de koemelkallergie. Maar wel fijn dat je het nu weet en er iets voor kunt geven.

En inderdaad duurt het eventjes voordat het uit mini's systeem is fles=pijn. Maar het komt goed heus.

En je doet het echt goed! En nu hopen dat je mini snel opknapt.

En ja erg onbevredigend. Kan er niets mee.

Ik ben erg moe en lees morgen weer verder.

Liefs en knuf

Beppe
@ liz, ach gos, dus toch koemelkallergie. Wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is. Wat hij wel goed gegroeid verder? Hopen dat hij het snel beter gaat doen op de andere voeding. En inderdaad, voordeel bij een nadeel dat de voeding gratis is.

@ kroos, ik denk niet dat je je druk hoef t maken over het niet ongesteld zijn nog. Ik ben ongesteld geweest omdat ik met de pil begonnen was, maar daarna ook niet meer. Mag van mij ook wel weg blijven nog want fijn was het zeker niet!

@ dodo, hoe is het met je stuitje nu?

@ zivaa, augustus 3.0 ???
@liz: fijn dat je weet wat er mini aan de hand is! Hopen gaat ie snel wennen aan de nieuwe voeding en de fles weer positief associeren!

@bep:

Hier een klaarwakkere mini die al meer dan een uur hoort te slapen!!

Ze heeft dikke lol met dr handjes...stopt ze steeds zover in dr mond dat ze moet spugen...
Goedenmorgen,

Meisje sliep pas rond 22.00 uur gisteravond. Vanmorgen wel een zachte gele poepluier, dus de lactulose lijkt te werken. Ze zit nu weer in de Ergo, maar echt slapen wil ze niet.

@lizliz: Wat naar, een koemelkallergie! Maar je weet nu in ieder geval wat er aan de hand is. Hopelijk helpt de pepti.

@kroos: Ik zou me niet druk maken over het uitblijven van je ongesteldheid. Bij sommige vrouwen duurt het wel maanden.

@beppe: Hmm, dat is nogal een halfslachtige uitslag. Nou weet je eigenlijk nog weinig .

@Maat: Wat een gekloot met die Arbo arts. Schiet ook niet op zo.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Mogge dames!

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is met mini Liz. Ik hoop dat het nu snel beter gaat!

Fijn om te lezen dat de lactulose werkt Chryssa.

Beppe:

Maat: als ik op het schuimkussen zit gaat het aardig. Maar ik schaam me zo om het mee te slepen. Ik doe het wel steeds meer maar het is zo'n drempel. En ik wil natuurlijk graag zonder kussen zitten en pijnvrij zijn. Het is ook zo'n idiote klacht.

Iemand raadde acupunctuur aan. Wat zijn jullie ervaringen daarbij?
@ dodo, ik heb zelf ook wel eens accupunctuur gedaan. Maar had er niet veel aan. Ik ben ook van mening dat je er niet ook in moet geloven, dat het dan beter werkt.

Ik had op mn werk ook altijd zo'n schuimkussen liggen met een gat bij het stuitje.

Ik snap dat je je er over heen moet zetten om die mee te slepen.

@ chryssa, dat zo'n lekker moppie je het soms zo moeilijk maakt! (facebook)

@ bubb, mini nog een beetje geslapen??

Wij zo naar het cb en vanmiddag tekenen voor nieuwe auto! Geen gekut meer met mc over de voorstoel tillen. En straks makkelijker minimaatje in de autostoel zetten. Fijn!!
:Imao:
Mini draait zich net op haar zij!!! Mama is trots!!! :-)
Liz balen van de koemelk allergie, maar wel fijn dat je nu weet wat het is!

Juut wat Liz beschreef over de slikreflex dat is waarschijnlijk de reden dat minijuut huilt of onrustig doet tijdens de fles. Mini Anne ook trouwens. Ik was gister bij n vriendin eb die had precies het zelfde gehad bij de 3/4 maand. Schijnt heel normaal te zijn.

Dodo probeer het zou ik zeggen. Ik heb geen ervaring, maar wie weet helpt het jou geweldig. Iedereen reageert over al weer anders op.

Ik hoop echt voor jr. Dat het snel over is. Manueel terapheut was je al hè?

Maat wat voor auto is het geworden?

Bubbel weet je al meer over de baan of heb ik iets gemist??

Ik ben btw voor 2de x ongesteld. Jij nog last van bruinverlies ??
Even ego:

Kom net bij het cb vandaan en Minimaatje was niet goed gegroeid. Was 300 gr aangekomen in vier weken. Weegt nu 5750 gr.

Ze begon er over dat ik de fles bij moet gaan geven. Maar ik zei dat ik dat dus niet wil. Ik heb daar zitten huilen. Dit voelt zo als falen!!

Nu moet ik proberen hem 12 keer aan te leggen per dag!

En verder lijk hij een voorkeurshouding te hebben. Maar dat is mij echt niet opgevallen.

Iemand van de bv mama's nog tips voor mij? Ik wil echt niet overstappen op flesvoeding!
@chrys: mooi dat de lactulose werkt! Wat een mooie fotos op fb

@ann: ik hoor vandaag of ik ben aangenomen!

@do: wwat een gezeur met je stuiitje!

@maat: wat voor auto krijg je?

Ben nu bij mn ouders, zusje is morgen jarig dus we blijven een nachtje slapen!
@maat: wat een domper! Hoe vaak voed je mini nu? Hadden ze op het cb verder geen tips?

12x per dag aanleggen is wel erg veel...
Maat: pak even het BV topic er bij!! Daar heb ik een vraag gesteld aan madieken, dat gaat over verminderde groei!! Heel duidelijk in kaart gebracht hoe of wat en dat juist bijvoeden vaak einde BV betekend. Overweeg en bezoek van een Lk of een telefonisch consult! Dat kan vaak enom opluchten en soms met kleine dingetjes is het probleem verholpen!!

We zitten een beetje in hetzelfde schuitje he

Maar niet meteen paniekeren nu hoor!! Minimaat doet het verder prima toch!! En anders even de WHO groeicurve invullen online, zie je precies hoe minimaat zn echte groeicurve loopt, op het CB hanteren ze een curve voor flesgevoedde kinderen.

Kappertje gehad, nu naar t dorp!

@do balen van je stuit zeg!! Ppppffff en wat knap van do-dotje!!

@chrys, eens met maat, wat een snoeppie die kleine meid!!

Chips de rest weer kwijt... Ff terug lezen
Ja maat wat voor een auto!??

Bub, have fun daar en ik duim voor je!!

@beppe, nou zeg wat vervelend dat je nu nog niet duidelijk weet hoe of wat!!
Ik heb geen idee hoevaak ik voed op een dag. Soms zes soms acht denk ik? Ik voed op verzoek.

Ik moet nu dus zvm aanleggen en dan over anderhalve week weer op het inloopspreekuur wegen.
Ik moet ook vaker voeden maar ik krijg het er niet in.. Ze gaat wild doen aan de borst als ze geen honger heeft, kapotte tepels als gevolg. Tja wat moet ik dan!? Plasluiers zijn voldoende poep is prima ze is vrolijk, slaapt ok.. Ontwikkeld gaat de lengte in met centimeters tegelijk, wat willen ze dan nog meer... Zucht!!

Probeer anders voor je zelf gaat slapen minimaat nog een keer aan te leggen, wie weet drinkt hij slapend!?

Wel verstandig is een fopspeen achterwege te laten en niet meer in te bakeren. Dan mis je geen voedings signalen
Ik heb ook echt geen idee maat hoe vaak ik voed, ik denk ook een keer of 6,7,8

Soms elke 2 uur en vaak nog een toetje voor het slapen gaan. Dat kan je ook proberen, naast de normale voedingen bij elke kik aanleggen, al zijn het maar 2 slokjes..
Bij de manueel therapeut ben ik begonnen Anne. Hij heeft mij doorgestuurd naar de bekkenfysio.

Zit je nog op zo'n kussen Maatje? Had je die voor je bekken?

Een hug voor jou Maat!
@ rammel, inbakeren doe ik al een tijd niet meer en een speen krijgt hij bijna nooit. Wel duimt hij maar dat kan ik moeilijk afleren. Hij pakt zn duim soms in zn slaap.

Hij gaat meestal rond tien uur naar bed en krijgt dan ook zn laatste voeding. En vaak is het 's avonds clusteren. Lekker met mama op de bank met een tepel in zn giegel.

@ dodo, ik gebruik het kussen nu niet meer, ik had hem ook voor mn stuitje. Ik heb alleen last van mn stuitje als ik te lang op een wat hardere stoel zit.

Suf minimaatje hier van die ellendige prikjes. Twijfel of ik weg zal gaan vanavond.

Bah! Voel me echt een beetje ellendig door het cb bezoek!

@bubb, weet je al wat van je baan?

Oh het is een ford Fiesta titanium x 5deurs 1.6 120pk geworden.
Oh, lees nu je eerdere post rammel.

Als minimaatje bij de volgende weging nog niet goed gegroeid is, ga ik inderdaad een lactatie deskundige bellen.

Ik zal ook mijn info even op het bv topic zetten.

Hoe zit je haar??
Thx meiden!

Anne, de logopediste gaf aan dat veel baby's daar last van hebben rond de 3 maanden. Dus zou inderdaad heel goed kunnen dat minijuut en minianne daar ook last van hebben. Ik gaf aan dat mini ook nog niet zo goed is met het lepeltje maar daar hoefde ik me geen zorgen over te maken want dat zegt nu nog niets zei ze.

Maatje

Wat ontzettend k! Succes meid!!

Ok even nog ego, maar ik heb vandaag mijn ontslag genomen. Zoooooo spannend, maar mijn baas reageerde heel relaxed en zoals een baas hoort te reageren. Dus druk gemaakt om niets! Maandag ga ik het hele bedrijf inlichten... Ben blij dat ik ervan af ben!
Fijn.... avondje uit gaat ook niet door, vriendin belt net af. Lekker zeg, alle melk voor jan lul uit de vriezer gehaald!

Ben inmiddels in mn bed gaan liggen.

@ liz, fijn dat je baas het goed op pikte!
@maat: kan het zijn dat je te weinig voeding in je melk hebt? Eet je wel voldoende? Gave auto trouwens!!

@liz: super dat je baas zo goed reageerde! Wanneer begin je bij je nieuwe baan?

Ik hoor dinsdag of ik ben aangenomen...Andere sollicitant loopt maandag pas mee...

Ik heb zelf gebeld om half 3, had geen zin meer om te wachten!

Mini heeft gelukkig een fles leeggedronken bij mn moeder terwijl ik even ging boodschappen doen.
@liz, wat balen van de koemelk allergie! Gelukkig weet je nu in welke hoek je moet zoeken!! Mijn beide knullen zijn er met 1,5 overheen gegroeid.. en wat fijn dat je baas zo goed reageerde!!
Te weinig voeding in de melk is een fabeltje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven