Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Alles is familie heet die film. Schijnt leuk te zijn.

Mini sloepte weer door! Yeah! *afkloppen, niet te vroeg juichen*
Rammeltje sloep goed na haar vreselijke kramp aanval.. Ze is maar 1x geweest vannacht, mn arme frommeltje

Nu weer de vrolijkheid zelf! Ik bedacht me dat het ook van de sate saus van zondag kon komen.. Wel jammer dat ik gister ook weer sate achtige rommel op heb, we bereiden ons dus voor op avond twee vanavond.

Eerst koffie voor mama.. Pfieuw ben kapot.
Dodo succes vandaag!!!!

Mart mooie auto, heb je hem al gekocht?

Rammel en de cheescake kan het niet zijn?

Liz fijn om te horen dat je mini al beter drinkt en slaapt.

En bub spannende dag vandaag. De uitslag van je sollicitatie.

Ik duim voor je. Hoe laat krijg je het te horen?

Anne, volgende week zaterdag je eerste dag aan de arbeid. Spannend en heb je er zin in?

En klaar met de studie?

Maatje, en al bericht terug gehad van de lk?

Lekker naar buiten gaan hoor!!! En gewoon voeden.

Je kunt het en je doet het echt goed!!!! Kanjer!!!

Fijne ladies night vandaag.

Voor alle anderen hug enliefs

@ Meet ik eb er zin in. Iets positiefs om naar uit te zien.

( ben nog niet gebeld, ga er vanuit dat mijn bloed goed genoeg is )

(erg gespannen voor het onderzoek en de uitkomst. met het contrastmiddel kunnen ze vaststellen of het goed of kwaad is en de locatie van dat stomme balletje grrr)

Liefs bepe ( weer even in meelees modus)
Beppe de cheesecake en latte machiato waren vrijdag al dus dan had ze er eerder last van moeten hebben toch!?

Heb de LK gebeld, even een backup en meedenken over de pijn bij het voeden. Lijkt toch deels ook een aanleg probleem te zijn. Wel bizar heb echt de afgelopen 3,5 maand nog nooit pijn gehad of een kloofje en nu ineens

Misschien is het wel dat verdwijnende reflex waar de fles kindjes ook last van hebben, als ze slaapt drinkt ze echt heel rustig.

Dodo sterkte vandaag!!!

Beppe, ik ben een beetje de draad kwijt van jouw medische verhaal! Maar idd als je bloed niet goed zou zijn had je dat vast wel al gehoord
Morning,

Nacht oke, zoon wel voor dag en dauw wakker. Meisje sliep vanmorgen een uurtje in bed en nu weer in de Ergo.

@nico: Het klinkt niet alsof je je zorgen hoeft te maken over die poep. Pas als het er echt uit komt als water zou ik met ors beginnen.

@martje: Zoons refux begon echt op te spelen toen hij ongeveer 4 maanden was. Bij Meisje dus eerder, maar het kan verschillen.

@rammel: Balen van de kramp.Onze kinderarts in de VS zei trouwens dat je eetpatroon weinig invloed heeft op jemelk, dus dat een baby er eigenlijk niet echt last van kan hebben. Behalve bij alcohol. Dus misschien is het gewoon toeval?

@liz: Fijn dat het beter gaat met de pepti!

@Dododo: sterkte met de operatie! Hopelijk herstel je snel.

Nou, ik hobbel nog even door met mevrouwtje in de drager.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@chrys, wat super dat meisje de ergo accepteerd nu he!??

Ja wie weet was het idd toeval.. Het was wel heel heftig!! Mijn hemeltje.. Respect voor de moeders die dit dagelijks hebben.

(En kun je nagaan dat je negatieve dingen makkelijk vergeet want bij de oudste heb ik dit 24/7 gedaan bedenk ik me, tot hij nutramigen kreeg)

@mart, reflux kan idd ook later ontstaan. Doordat kindjes groeien kan het maagklepje later minder goed aan gaat sluiten (is wat ik er ooit van begrepen heb)
Ik meende juist dat hoe ouder het kind dis hoe meer hij groeit dat de reflux minder wordt omdat dat klepje dan wel goed gaat sluiten, wat eerder niet zo is??
Ja uiteindelijk wel anne! Jongste zoon was pas met 1,5 van de reflux af, de last begon met een maand of 2 het echte spugen begon pas met 4 maanden.. Het kan denk ik heel erg variëren.

Ik bedenk me dat het misschien ook wel komt dat later last hebben omdat kinderen dan beweeglijker worden. Maar ik meen dat de kinderarts zoiets tegen me zei, als het klepje niet optimaal mee groeid. Ik heb zelf een gat in mn middenrif dus mijn klep sluit nooit zeg maar, misschien bedoelde hij dat wel!? Het zit bij ons in de familie, maar goed is 5 jaar geleden he
Anne, als het de verminderde zuigreflex is, is het dan logisch dat hij een kwartier na de vieding nog huilt? Zal ook de wijkvpk bellen. Vind haar een leuk mens.

Auto is 'besteld', krijgt nu nieuwe apk en beurt. Hopelijk zoef ik er donderdag in naar huis!

Maat: lekker ladiesnight. Hij moet leuk zijn, alles is familie. En ik geef al een tijdje geen bv meer.

Beppe: nog geen uitslag? Blijftduimendraaien
Morning!!!

Ben ik ook weer s, druk weekend gehad maar leuk!! Zijn onverwacht nachtje bij Juut en Bubb geweest, heerlijk even samen weg .

Verder nog steeds 2x per nacht eruit, begin ik ook wel s zat van te raken hoor :(. Vannacht wel van 19 tot 2.30 tussen voeding, mja dat moet wat later he... (5.30 was ze er weer).

Anne; jij geeft ook nog 150+5?? (meen dat er boven de 5 180 op pak staat, maar hiervan laat lady meestal groot deel staan). En dan 6 flessen of 5? En hoelaat is t voedertijd bij jou??? (ondervraging :p)
O en tromgeroffel; geloof eindelijk ongesteld, geen 3.0.... (godzijdank, had al steeds vaker schuldgevoelens ri dit niet bestaande kind ivm borrelgedrag...)

Rammel sterkte met de krampjes, Chryssa succes met verhuizen en Bepp[ al uitslag????

Voor de rest vrees ik dat ik nog heel wat pagina's bijlezen moet...
Zoals ik heb begrepen zou in 'normale' situaties na 6 maand de reflux grotendeels al weg zijn ivm het gewone eten wat n baby dan krijgt. Reflux krijg je niet dat heb je, alleen krijgen kindjes vaak wat meer last naarmate de flesjes grotere hoeveelheden bevatten. Het kan dis best zijn dat n kindje er pas met 3 maand last van krijgt. In principe zou in het eerste jaar de klep zo goed als 'volgroeid' zijn. Mijn mini spuugt opzich vrij veel, maar heeft bv geen last ervan. Ook dat valt onder reflux, andere kindjes spugen niet maar hebben ontzettend last van zuuroprispingen. Je kunt eigenlijk wel stellen dat eigenlijk alle kindjes last hebben van reflux in meer of mindere mate.

Mart heb je hem dan al wel de hele fles gegeven of stop je omdat hij niet meer wil? Als de fles nog niet leeg is kan hij daarom huilen. Ligt hij dan alweer in bed/box of hebben hem nog op de arm redelijk rechtop? Want in het laatste geval zou hij 1 kwartier na de voeding eigenlijk nog geen last kunnen hebben, aangezien dit meestal gebeurt als ze liggen en dus de voeding terug stroomt. Hij kan ook pijn hebben bij het slikken, het zogenaamde kiss syndroom. Wordt door velen niet erkent maar als je er open voorstaat kun je eens langs een osteopaat. Wvpk bellen kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Ziva ik voed om 9.00 12.30 15.30 19.00 22.00 ongeveer. Soms iets eerder soms iets later, alleen de eerste en laatste zijn over t algemeen hetzelfde.

Gelukkig ongesteld! Pfieuw das wel n opluchting!

Mijn 2de ongesteldheid is achter de rug. Had ik na de eerste x tot de 2de alleen maar bruinverlies (op t laatst wel heel weinig maar toch) is het nu helemaal klaar. Ongesteldheid kwam precies na een 28 daags cyclus en duurde 3 dagen zonder enige kwaaltjes. Heerlijk.
Dank. Ok, 5 dus, en dan overdag best wel dicht op elkaar (althans, ik probeer er dus langer tussen te laten omdat ze s nachts ook nog steeds spookt en ik ook niet al teveel wil geven).

Dit schema moet op zich zat lukken, op een 2 en een 5u voeding die erbij komen na :p.

Zal toch eens op zoek naar die pro biotica waar de osteopaat het over had denk.
Ho. fijn dat het lijf weer doet wat het moet doen!!!
Goedemorgen!!

@liz: wat goed dat mini doorsloept ik klop met je mee! Fijn ook dat de pepti lijkt te werken, blijkbaar slaapt ie er goed op!

@bep: pff hopen dat de uitslag goed is! Hoe is het nu met de pijn?

@ziv: ben je beter? Gezrllig is het he bij Juut en mij

@mart: havefun met de auto! Waarom vind je het moeilijk om oppas te vragen?

@ann: nette cyclus heb je! Mijn menstruatie is al meer dan 6 wk geleden...ook geen bruinverlies meer. Zou ik er dan al voorgoed vanaff zijn

Ik moet dondrdag voor het eerst weer werken. Zal wel op mn dak krijgen van de bewoners dat ik niet langs ben geweest met mini. Ben er niet aan toe gekomen ook, ieder weekend zowat bezig geweeest!
Bubb heb je al uitslag van de baan??

Tsja ik ben verbaasd! Voor de zwangerschap was m'n cyclus opzich regelmatig ook rond de 28 dgn zwangerschap bleef uit na de mk nam m'n cyclus een loopje net me en was er geen pijl op te trekken! Nu is ie dis weer 28 dgn vreemd lijf anyway tot nu toe bevalt ie prima!
Nog niks gehoord van de baan...

Wacht rustig af!
Bub, pijn gaat nu wel ook zonder pijnstillers joepie.

Vanmiddag gewoon onderzoek en dan volgende week uitslag.

Alleen mijn nieren zijn vervelend ( ach ik ook _Verder ben ik kerngezond...

Verder goed nieuws reuze-uk is helemaal droog!!!! Geen luiers meer al 2 weken. Gisterenavond wilde hij ook niet meer om 11 uur naar de wc. En vanmorgen ook droog. Zo dat scheelt weer 2 pakken luiers en een tas extra kleding op vakantie.

(en 4 wassen per week)

Oudste doet het god op de nieuwe medicijnen, lijkt wel een gewoon kind.

En bub en en en weet je al iets??????

Rammel dat is wel lang. na vrijdag.

Maar je zegt dat ze worstelt met de bv. Krijgt ze dan geen buikpijn als ze lucht meezuigd?

Van paprika kan wel dat ze buikpijn heeft, maar niet zo snel daarna.

Mart spannend je nieuwe auto.

Liefs beppe
Ik denk dat het een toevalstreffer was bep... Dat onrustige drinken doet ze ook al langer dan een dag dus moet ze er al eerder last van hebben gehad terwijl het krampjes gewijs juist zo goed ging!! Ach het blijft gissen met die kleintjes!!

Anne, dan zal de KA het in ons geval gehad hebben over de erfelijke factor binnen de familie ik zou niet opdurfen tegen wiki-anne

Beppe, ik vind je niet lastig hoor!

Ziev, gelukkig geen 3.0!!! Lekker als je lijf weer meewerkt he

Bub ik blijf duimen voor de baan!

Rammeltje pakt de fopspeen.. Ze slaapt er nu mee.. Godsamme ik wordt gek van dat kind net zo veranderlijk als de moeder

Kijken hoelang dit grapje weer gaat duren..
Succes bepp!! Wat lekker, helemaal droog!! Hier nog voor geen meter helaas, ze doet wel s wat op wc maar bepaald niet regelmatig... Nouja komt nog wel
Maat, opeens moest ik aan jou denken. Alle BV-kindjes dippen op de curve van het CB bij 4 maanden. Heb je deze curve al eens ingevuld? http://www.borstvoeding.com/groeicurve

Veel plezier vanavond!

Ik ben net weer bij het CB geweest. 5900 gram en 60,7 cm. Dit keer geen bijzonderheden. Jippie! Zelfde afplatting was nog aanwezig, maar ze heeft naar ons idee echt geen voorkeurshouding meer. So be it! Prikken zitten er ook weer in. Ze slaapt nu.

Bub, ik eet ook gewoon wat ik normaal eet. Probeer alleen een beetje op te passen met peper en paprika dus. En dat was nou net wat ik zaterdag niet gedaan had. (Chili con carne) Uiteraard drink ik weinig alcohol en geven we haar in dat geval de fles.

Spannend van je baan, hoop dat het doorgaat. Zou lekker zijn.

Rammel, haha, erg he dat je jezelf herkent. :-)

Ziev, fijn dat je beter bent.

Mart, fijn een nieuwe auto. Ik stapte net na 3 weken weer in die van mij. Zeiknatte ramen aan de binnenkant. Whoooehoe ik wil ook een nieuwe. Maar ja eerst even sparen.

Oppas, heb je niet een ouder die kan oppassen even. Ik stal(de) haar regelmatig even bij mijn schoonouders. Kon ik even wat kleine dingetjes doen. Of ga anders een keer savonds weg als Martman er is?

Do, sterkte met je operatie

Ann, lekker toch regelmatig. Ik kon er ook de klok gelijk op zetten. En 3 dagen is wel heel relaxed...
@ myself, ik heb die curve inderdaad ingevuld. Ik heb hem op het sub gezet onder baby info.

Fijn dat alles goed was op het cb!

Jouw mini is zwaarder dan de mijne en ze schelen een maand!

@ menstruatie, alleen gehad toen ik de pil doorslikte, daarna niet meer. Slik ook geen pil meer.

@ rammel, speentje, fles.... ze leert het wel!!
Ik bedenk me ineens, ik blijf het apart vinden nooit meer wat van mellanie en beetje te hebben gehoord!! Zelfs nu ze uit het schema zijn niet, terwijl ze zelfs naar de meet wilde komen!! Nah....

@maat, komt goed met minimaat zn groei joh!! Heus! Ik ben nu tegen de 'regels' in met een speentje begonnen maar het brengt wel veel rust zeg... En het scheelt me mn tepels!! komt goed mop!
Rammel ik begreep laatst van Maat dat Mellanie nog wel ergens anders had geschreven.

Beetje heeft alleen juut nog eens gemaild maar nooit meer hier een bericht. Ik hen ze dan ook niet meegenomen in de meet. Jammer dan maar laat eerst maar wat van je horen. Meelezen doen ze ook niet, want dan reageer je toch als er meerdere malen naar je wordt gevraagd!

Maat ik moet zeggen dat jou mini ten opzichte van de anderen ind weinig groeit. Mijn mini is ook al bijna net zo zwaar.. Wil niet zeggen dat het slecht is natuurlijk.
Ow ja maat had geloept ja hahaha bizar toch...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven