Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Rammel waarom zou je rammeltje op je rug doen als je een bakfiets hebt? Ik vind fietsen met mini in de draagdoek zooo eng, als je valt is mini stuk.

We hebben een babboe big, dus inderdaad een driewieler. Vriend wilde geen tweewieler. Die fiets is enorm, dus het is vrij zwaar om hem te manoeuvreren. En het is totaal anders dan op een gewone fiets, want je moet de bak duwen en die gaat dan eerst de hoek om en dan jij pas. En je gebruikt je gewicht/evenwicht heel anders. En da's wennen!

Juut sterkte met je buik ellende, ik ga voor je duimen dat het morgen lekker over is.

Hoe vaak steriliseren jullie de flessen en spenen? Ik was alles wel steeds heel heet af en spoel het dan nog een keer extra heet af, maar in de sterilisator gaat hier alles nu nog 1 keer in de week. Is dat ok of ben ik nu een slechte moeder?
@kroos: Ik steriliseer nooit iets, dus ik ben pas echt ontaard . Was de boel gewoon goed af met warm water en that's it. Om de zoveel weken kook ik alle flessen en spenen een keer uit, vaker niet.

En we zitten hier nu op inmiddels al meer dan 1,5 uur geklier van zoon in bed. Ik ben al drie keer streng naar boven gegaan, maar het heeft geen zin.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Doe ik ook niet kroos!! ben ik ook veel te bang voor, hoewel je met een driewieler haast niet kan vallen, en of mini nou op je rug zit of op je buik maakt al een verschil en als mini in de bak zit en je wordt aangereden is mini ook stuk maar het blijft bij een fantasie hoor!! Veel te gevaarlijk!
Gelukkig rammel! Mijn mini zit in de maxi cosi in de bak. En de maxi cosi zit vast met gordels. De bakfiets is onze nieuwe auto Toch zonde van die family fix die in de kelder staat te verstoffen...
YES !!!!

Minimaatje is 300gr en 4 cm gegroeid in 10 dagen!!

Mijn inzet heeft geholpen!

Zo trots!!!
Wauw Maat, wat goed! Da's echt top nieuws! 4 cm in 10 dagen, woehoeoeoeoe! Je hebt toch slagroomtieten
Maat heeft slagroomsoezen!!!!!!!!

Goed zo!!!

Liefs beppe
You go maat!! Goed zo!!
Heel fijn, Maatje! Is vast een opluchting!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Fijn Maat! Laat ze maar kletsen bij het CB.
Ja, ik ben zo blij!!

Net even de curve weer ingevuld en hij zit qua lengte nu zelfs boven de lijn, en gewicht zie je ook omhoog gaan nu richting de middenlijn.

Heb de curve weer even op het sub gezet voor de geïnteresseerde

@ steriliseren.

Als ik de fles gebruik spoel ik die eerst om met koud water(voor de eiwitten) en dan met heet water (voor het vet) En dan steriliseer ik, en dan gaat het de koelkast in.

De kolf steriliseer ik iedere dag als ik hem gebruik. En flesjes ook eigenlijk als ik die gebruikt heb.

En speentjes af en toe, die gebruikt minimaatje niet zo veel meer.
Ik spoel flessen elke dag met koud water en een flesseborstel gebruik ik.

Steriliseren eens per week, zowel spenen als flessen. Ik bewaar niks in de koelkast. Alles droogt op t aan recht op n schone keukendoek.
Fijn maat dat ie goed gegroeid is! Was cb tevreden?

Jeetje kroos wat een lang end zeg die mini van jou!! Haha ik begreep al niet zo goed waarom die bijna niet meer in de wagenbak paste, maar nu wel!

Ik zie ze hier ook wel eens fietsen die bakfietsen! Vind t net niks al moet ik toegeven in het centrum van een grote stad en zinder rijbewijs is het geoorloofd haha

Milking! WTF! Haha

Hoe is t met je enkel myself?

Dodo hoeveel uur laat jij tussen de flessen??!!

Hier vandaag voor t eerst 4 x 180 ml. Ben benieuwd hoe het gaat vannacht. Tot nu toe wel aardig.
Maat, koelkast voor gesteriliseerde flessen is een fabel. Koelkast, koude omgeving, is juist een bron van bacterien. Ik steriliseer kolf en flessen na elk gebruik maar is ander verhaal met bv omdat ik ook bewaar. Flessenspeen en kolf gaat hier 1x per dag. Maar dat is meer omdat hij mee gaat in de dagelijkse gang. Bij fv hoef je echt maar 1x per week of 2 te steriliseren. Mijn schoonmoeder vroeg gister over ontdooibakjes (viabekers) en wat mij betreft hoeft ze die niet elke week uit te koken.

Anne, enkel gaat weer goed. Nergens meer last van. Gek want kon vrijdag echt niets meer.
@Steriliseren, krijg ik van die lelijke brandwonden van fopspenen kook ik elke dag uit..
Myself gelukkig dat je enkel weer goed is!

Do hoe is het met je oor vandaag?

Maat, nog lekker aan het jubelen!?? Goed man!
Rammel elke dag?! Fopspenen spoel ik dagelijks gewoon ff af.
Het wordt tijd dat sommigen van jullie weer gaan werken hoor, wat schrijven jullie veel

Flessen

Hier in de sterilisator na ieder gebruik. Dat is zo gegaan omdat mini spruw had en dat hebben we erin gehouden. Ik heb meerdere flessen en doe alles 1 à 2 keer per dag in de magnetron. Niks uitkoken rammel! Das ouderwets, haha.

Maat

Klinkt gaaf hoor, dat varen. Kan ik ook nog mee? Haha.

Myself, fijn dat het weer beter gaat met je voet!

Mini

Morgen moet ik naar het cb en krijgt hij voorlopig zijn laatste prikjes. En hoor ik meteen hoe groot en zwaar hij is.
Jeetje Liz wat werk!!

Maar weet wel dat spruw over het algemeen alleen in de eerste weken voorkomt hè. Dat steriliseren hoeft dus niet en je spenen gaan ook langer mee en je hebt ook veel meer last van kalkvorming in fles en speen bij veelvuldig steriliseren.

Ik ben trouwens ook heel content met die sterilisator hoor! Man wat is dat makkelijk! Flessen erin, 7 min in de magnetron en klaar! Ideal!
Anne

Ik heb de locatie gemaild over het aantal personen. Is geregeld dus! Verder bedankt voor de rest van de organisatie!
Geen dank en jij ook bedankt!
Anne

Ja dat weet ik van de spruw, maar de pepti voeding is nu ook wat dikker en vettiger. En dan moet ik de flessen toch echt afwassen in een sopje. En als ik dat toch al moet doen mieter ik het net zo makkelijk in die sterilisator. En dAarna droog ik alles altijd af tegen de kalk. Een werk, maar ik heb geen vaatwasser en moet toch iedere dag afwassen.
Ik gooi een klein scheutje witte azijn er door.

Ik spoel eerst met koud en dan met heet water ga ik er met de flesseborstel nog door. De kruidvat voeding is ook vrij vettig.
Oh dat is ook een goede tip, maar is dat niet vies voor mini? Of is dat een rare vraag?
Ja weet ik eigenlijk niet. Na t steriliseren stinkt t wel naar azijn.. Ik spoel de speen altijd ff af met koud water voor de zekerheid..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven