Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Chrys ze zijn nu 4,5 maand hè hier wel weer de sympthomen van een sprongetje! Pff haha
Ja, ik dacht ook al: zal wel weer een faaaaaaase zijn. Ik heb maar besloten dat ik van nu af aan Zen-mama ben . Heb me vier maanden lang druk gemaakt om het slaapgedoe, maar ik ben er klaar mee. Je doet er toch niks aan. Dus vanaf nu ben ik er relaxed onder (dat zeg ik dan ook tegen mezelf als ik weer die speen moet terug ploppen: "Ik ben relaaaaaxed, ik ben relaaaaaaxed" ).
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Annne: Het lijkt wel n beetje op wat mij nmini had, 2 wkn lang... denk indd dat t een sprong is, want ik werd gek van hem... en toen bleek die reflux.. of t echt zware reflux is twijfel ik over want hij is nu weer super relaxed en lief.. dus ik denk echt dat t zijn '4,5maand sprongetje was' en die duurt laaanngg.... bij mij wel 3 weken.. bah!

Werkze! ik maak mini zo om 10 u wakker, flesje aan kleden en naar gastouder... en dan straks werken vanaf half 4.. heerlijk ff wat tijd voor de mama voor de tijd!!!

chyssa: ik denk bij jou miss ook wel die sprong? maar indd, relaaxxxd gaat vanzelf over! maar kut is t wel!
Mogge mama's!

Wat goed dat je relaxed gaat Chryssa! Het lijkt me erg pittig twee (of meer) kids. En die zo vroeg wakker worden en je dan dus zelf ook veel te weinig slaapt.

Maatje: je arm amper omhoog krijgen? Dat is niet leuk!! Ik hoop dat een spuit helpt!

Toetje: Ik hoop dat mini weer beter is!

Hoeveel flessen krijgt jouw mini? Krijg mini de eerste fles rond 10 uur? (uiterlijke slaaptijd zei je)

Ik vraag het me af omdat mini hier (wel na speen ploppen) soms na 9 uur ook nog slaapt maar dan maak ik haar wel altijd wakker. Maar soms is langer slapen voor mama en papa ook wel fijn.

Haha Anne vliegende boontjes! Is vast ook een fase!

Bub: hoe waren de kerstdagen?
Nou meiden, hier ook een rellende rammeltje hoor.. Maar ik weet nooit wat het is, want we hebben natuurlijk ook de regelmomenten hier zeker omdat ik maandelijks menstrueer.

Tandje, geen idee.. Ik voel wel dat op 1 plekje voorin dr onderkaakje dr tansvlees dik en zacht is, gister meende ik een barstje te zien maar vandaag weer niet. Althans ze laat niet echt kijken. Nu slaapt ze lekker in de draagdoek. Dat wilde ze gister niet eens!!

Ow weer wakker en honger, later meer
Goedemorgen,

Zo de kerst weer overleefd en ook nog zonder me een gevulde kalkoen te vullen, dus het viel allemaal best mee.

Wat een kerstellende hier met rellende schoonmama's, schoonfamilie etc.

Rammel, kan het ook niet versterkt zijn door de drukte ergens anders. Mini hier reageerde daar ook op. Ze wilde gister echt niet meer gaan slapen en toen zijn we maar naar huis gegaan.

Die wisseling in je productie, respect dat je dat volhoudt.

Anne, heerlijk dat vliegende boontjes verhaal. Ik denk ook maar dat ik een tafelzeiltje ga aanschaffen tegen de tijd dat mini gaat eten. Werk ze vandaag! Het zal wel druk zijn.

Kroos, balen van dat oog. Hopelijk geneest het snel!

Do, dat stuitje is wel heel vervelend. Is er een prognose dat het ooit helemaal over gaat?

Chryss, jee wat een nacht. Vind het knap dat je er nog zo staat. Gewoon iedereen laten kletsen en je eigen weg volgen. Leuke foto's op fb!

Toet, mini al wat opgeknapt? Wat een heerlijke kerstman!

Nog gefeliciteerd met jullie nieuwe huis trouwens.

Nico, wat fijn dat het zo goed gaat met Minico! Dat zijn heel andere verhalen. :-) Wordt er blij van dat te lezen. Zo zie je maar, soms kan je beter werkende mama zijn.

Ziev, wordt je niet al stresserig bij het idee van verhuizen en de rompslomp erom heen. Eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken.

Mini zit hier inmiddels in de draagdoek. Beetje van de rel door de kerstdagen, nu even bijkomen. Wat een heerlijk weer overigens. Ik denk dat we straks maar even de duinen ingaan.
Wie werpt zich op voor het schrijven van de inleiding van deel 13??
Myself het zou heel goed kunnen hoor, ik ga nu aan 4 dagen in eigen bed slaap trial beginnen. Er moet meer rust komen. Ze slaapt nu bijna een uur in dr eigen bedje boven.. Dit gaan we er even inbakken denk ik.

Met de domperidon is de productie stabieler! Tot nu heel fijn, veel natte luiers en veel poep en een flink tankende rammeltje. Ben benieuwd of haar curve ook beter gaat nu. Ben er toch aan begonnen iom de LK om wat meer rust te krijgen, ik neem nu 2x daags 10mg en met succes.

Ppfffff mijn nwe mantra: ik hou vol ik hou vol ik hou vol ik hou vol

Jongens jongens wat een gezelligheid gisteren, heb dr nog 'plezier' van.. Haha, was echt top, blijven slapen en geloof om 2u te bedde na met zijn allen de wijnvoorraad soldaat te hebben gemaakt, ietwat brak. Fijn besluit van de kerst na die eerste kerstdag!!

Rammel hoe was t bij jou?? (of heb ik t gemist?).

Rellende kinderen bij sommigen dus, wat balen hoor! Hier wel een slechte slaper nog steeds, zowel overdag als s nachts maar weinig geschreeuw; vooral dat ze erg kort slaapt steeds. Weer over op 5 fles ook, heeft ze schijnbaar toch wel nodig nog want schoon op. Oudste heeft t super gedaan weer gister, nu wel echt moe dus ligt in dromenland.

Anne, ik zit klaar voor dat nwe program :p!

Verhuizen, ach nee, komt wel goed. Gaan naar ouders, wat ik in eerste instantie niet zo tof vond maar nu eigenlijk juist wel. Niet 2x inrichten etc en scheelt ook een hoop tijd aan huishouding/boodschappen etc etc doen die we kunnen besteden aan nwe huis, en natuurlijk oppas aan huis. Dus komt wel goed. Volgende week midweekje weg, erg veel zin in. Beetje opladen voor de drukte met klussen aanbreekt, heerlijk.
nb waar is bep eigenlijk, die had toch een dongel???

Maat, sorry, maar vandaag niet helemaal de dag voor originele teksten vrees ik hier...
Ja BEP en RIJST!??? Hoe is het dames?

Nico fijn dat je kerst met niet-meer-jankerd zo relaxed was!!
Ow maat ik ben er niet echt voor in de stemming, ben even de strijd aan het aangaan met onze diva
Grrr moet even mijn boosheid kwijt. Ze hebben gister bij mijn oma van 87 ingebroken en het hele huis overhoop gehaald. Merry christmas! Ik ben furieus. Nog niet bekend wat er weg is, maar waarschijnlijk veel. Gelukkig had ze haar sieraden wel mee.
Ohh myself, wat een naaistreek zeg! Het is nooit leuk, maar bij een hoog bejaarde is helemaal verschrikkelijk!!!

Mini is zo verkouden dat hij van het hoesten gaat kokhalzen en zijn slijm niet goed wegkrijgt... Gevolg: Flessen komen er soms in een golf weer uit... Afgelopen nacht al een ui naast zijn bedje gelegd en zijn bedje aan het hoofdkant omhoog gezet... Hij is verder niet ziek, geen koorts, maar hij is gewoon heel zielig...

Ik zie nu ook aan de kant waar hij steeds een rode blos heeft boven 1 tandje doorkomen volgens mij... Ik zie een ienie mini klein wit stipje... Volgens mij is dat het puntje van zijn tandje...

Hij slaapt overdag ook veel, maar is tussen het slapen en hoesten in wel vrolijk en zichzelf...

Ik ben nu ook vaak 's avonds aan het sporten... Ik pas nog steeds mijn oude broeken niet.... Deze maand mag ik naast het sporten wel snoepen, maar vanaf januari is het daar mee gedaan en moet ik alles op alles zetten om voor begin van de zomer (april/mei) weer rond de 70 te zijn... Dan ben ik op mijn gewicht zoals ik hem graag wil hebben...

Zijn er nog meer meiden die nog niet de oude broeken aan kunnen??

Ik kan 24 februari trouwens ook, dus heb geen voorkeur!
Maat, zal een poging wagen voor een openingspost. Hij volgt!
Myself, wat erg voor je oma!!! ik snap je boosheid!

Juut beterschap voor mini!! Sneu he als die hele fles er met golven weer uit komt

Nou nou Rammeltje heeft vanmiddag 1 uur en net 2,5 uur geslapen in bed.. Af en toe moest ik even mn tepel er in prakken en dan sliep ze weer verder. Nu ligt ze door de box te rollen en is een stuk vrolijker dan de afgelopen dagen. Even volhouden dus. Nu snel koken
Maat, hij staat in je inbox van facebook!
Dag dames,

Ff snel, want aan t werk... Heb al spijt dat ik binkie heb laten liggen tot 10u.. want heeft vanmorgen 100cc gedronken en bij gastouder wel 170 en nu 180.. vanavond nog maar n flinke fles in proppen.. ben zo bang dat ie te weinig krijgt!

Verder slaapt hij al de hele dag...arme kerel..

Xx
Even snel tussendoor: ik ben voor het eerst echt tante geworden! (aan mijn kant van de familie, mijn man heeft al wel neefjes en nichtjes) Zoontje van m'n broer heeft dezelfde naam gekregen als MiniMart, leuke naam. Ben heel benieuwd naar de nieuwe mini!
Zo, het oog is goed aan het genezen, dus ik kom weer even buurten! Ik ben geen piraat met ooglap meer inmiddels, dus dat is fijn, maar alles heeft nog een beetje een waas. Da's ook niet gek met een lading zalf in je oog

Ik ben aan het bijlezen, dus hieronder mijn spuit 11 reacties!

Leuk dat veel mini's al lekker aan de groenten zijn. Mini heeft al twee keer banaan op en vandaag wortel. Ging er goed in!

Rammel ik moest zo lachen om jouw mini met de pasta, hilarisch! Sneu van de zure luiers en het huilen zeg, klinkt pittig!

Zivaa wat een smak heb jij gemaakt zeg, zou me rotschrikken! Balen van je schoonfamilie, ik hou helemaal niet van dat soort verplichte nummers waarbij men maar vanalles verwacht van je. Lekker je eigen gevoel volgen hoor, heel goed! Fijn dat je tweede Kerstdag zoveel beter was!

Liz happy new foon! Vervelend dat mini zo moeilijk eet/at. Voor je t weet zit mini zelf aan de boterham hoor :-)

Maat tof dat de stoel er aan komt, leuk! Ik zit er ook aan te denken. Misschien dat we m via via gaan regelen. Mart, ik las dat jij er ook al een op de kop getikt hebt, mooie deal!

Maat die arm klinkt belabberd en naar! Laat er maar gauw naar kijken, want dat is niks!

Beterschap voor alle zieke mini's!!

Toet jammer dat je het wokken af moest zeggen, wel beter om lekker thuis te blijven als mini zo sneu is.

Anne ook al in de lappenmand geweest! Fijn dat je weer op de been bent. Wat leuk dat je mini het eten sproeien ontdekt heeft. Hier wordt nog helemaal niet geknoeid of gesproeid.

Dodo wat naar dat jij maar niet van die pijn verlost wordt. Ellendig....

Nico jouw kerst klinkt goed, fijn!!

Chrys wat vervelend dat de nachten weer zo rampzalig zijn, het klonk juist zo veel beter de afgelopen dagen!

Rammel wat fijn dat de pomperion werkt!

Myself wat naar voor je oma! Oh, als ze zich nu nog maar een beetje op haar gemak zal voelen in haar huis.

Juutje wat ben je goed bezig met sporten! Ik pas alles weer, ik heb nog niet gesport, maar ik merk wel dat alles wat slapper is. Dat komt vanzelf goed, want vanaf ca maart ga ik op de fiets naar mijn werk, dan fiets ik elke dag een uur!

Nico tante, hoera! Gefeliciteerd! Net geen Kerstkindje dus. Maar dat is misschien wel fijn, jarig zijn op zo'n feestdag is ook niet alles.

Beppe, ik hoop dat je het heerlijk hebt!

Rijst, we missen je! Ik hoop dat het ok met je gaat en dat je als je de puf hebt weer eens wat laat horen.

Ik weet nog niet of ik nog aan het werk ga bij mijn huidige werk. Dat hangt van van alles af. En daar ga ik nu lekker nog even niet over nadenken :-)

Vandaag was mini naar het kdv en wij waren samen de stad in. Super gezellig. In de middag was ik nog even bij de HA voor mijn oog. Het ziet er goed uit, dus dat is fijn. We hebben afgesproken dat we elkaar in 2013 niet gaan zien (de HA en ik). Ik hoop zo dat dat lukt!

Morgen gaan we lunchen bij schoonouders. Ik heb voor alle Kerst dingen aangedrongen op middag ipv avond. Wij moeten met de trein de kant op en ik heb echt geen zin om 's avonds in de kou met mini op de trein te staan wachten.
@ nico, wat leuk!! Van harte!

@ juut, wat sneu zeg, zieke minijuut. Was jij zo veel aangekomen dan tijdens je zwangerschap? Je bent volgens mij heel goed bezig, jij gaat je streef vast wel halen!

@ toet, is je mini ziek dan, dat hij zo veel slaapt en weinig drinkt? Wel goede luiers verder?

@bubb, hoe gaat het nu met je meis???

@ myself, wat klote zeg, van je oma!!

Thanx voor de inleiding! Zal er morgen ff werk van maken een nieuw deel te openen!

@ zivaa, wat fijn dat het gisteren zo gezellig was!

Hier weer een Minimaatje die niet wil gaan slapen
Goedemorgen,

Nacht oke. Meisje om 02.15 uur en 04.30 uur wakker en Zoon om 06.00 uur. Maar heb in ieder geval nog een soort van geslapen. Vandaag rustig dagje. Man moet werken en morgen moeten hebben we een familiefeest, dus dan wordt het ook weer gedoe.

@Myself: Wat ontzettend lullig voor je oma!

@zivaa: Klinkt alsof het gezelliger was dan bij de schoonfamilie!

@kroos: Fijn dat je oog goed geneest.

@juut: Sneu dat je mini zo verkouden is. Goed bezig met het sporten!

@rammel: Hopelijk is rammeltje over haar dipje heen en blijft ze nu weer lekker vrolijk.

@nico: Gefeliciteerd met je nieuwe neefje!

Ik ga even koffie zetten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Morning!

Zo, we hebben de hond van mijn meoder te logeren.. dus lekker druk, 2 hondjes uitlaten... Mini net maar wakker gemaakt voor fles, koorts is weg! Meneer ligt nu weer te tukken, dus moeders ook nog ff terug!

Nico: gefeliciteeeerd!!!

Maartje: jou mini nog lief gaan slapen? Is t geen optie om m savonds ff lekker in bad te doen? Miss slaapt ie dan makkelijker in?

Myself: damn, wat een streek bij je oma! Hopelijk is ze niet te erg van slag...

Juut: hier pas ik alles ook weer, wel flubbert het nog,en moet ik nog 3 kilo tot oude gewicht, nu doe ik er ook bar weinig voor...

Sneu voor je mini, hier nog oz een!

Rammel: hopelijk dipje gauw over! Kan miss ook nog wel van drukte zijn afgelopen dagen?

Chryssa: pff, weer zo'n zware nacht.. respect hoor!

Bubb, bepp, rijst: ons niet verlaten hoor!!

Ik hoop dat we vandaag gebeld worden wanneer we sleutel krijgen..Dan kan ik laminaat bestellen... In de aanbieding nu bij praxis!

Zox nu ff oogjes dicht!
Goedemorgen

Myself tsjee wat ontzettend erg! Zeker als t bij oude mensjes is. Hopen dat de schade meevalt.

Chryssa al iets beter dus, maar nog niet je van het! Hopelijk valt t gedoe rondom het feest mee.

Nico gefeliciteerd! Leuk!

Juut was jij niet al alle kilo's kwijt dan? Beterschap voor mini

Toet oe spannend de sleutel! Weet je de maten niet? Succes!

Rammel fijn dat de domperidon werkt!

Maat hoe gaat t nu thuis met maximaat erbij?

Bubb hoe is t?!

Kroos fijn dat je oog goed hersteld! Hij heeft er echt flink ingezeten he! Jeetje

Kwimmie hoe was jullie kerst?
Mini is vanacht paar x wakker geweest van het hoesten. Ze hoest geen slijm meer op en ze heeft nu alleen nog maar n droge hoest. Ook de snot neus lijkt bijna over te zijn. Meid en ikzelf knappen aardig op dus, man daarentegen pfff wat n zeur zeg. Tsjonge jonge haha aanstellers die kerels!

Straks weer aan t werk. Zal wel weer druk worden... Gister ook al! Niet normaal?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven