Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
He Ziva, zal ik hem nog ff inkoppen

Het was HEERLIJK aan het strand. Zon, zee en weinig wind.

Ik heb er zelfs een kleurtje van gekregen.

En maat het heeft mij echt geholpen het strand, koppie lekker leeg en vandaag met de neus in de wind richting school geweest.

Het viel mee.

Maat veel plezier vandaag met maatman

Rammel mijn oplossing voor de spitsuren van vanmorgen ( samen met bepman opgestaan om 5.30 en daarna thuis klusjes gaan doen. Dus ik kon de kids om 7.15 wekken en om 8.15 de deur uit.

Succes met rammeltje bij de haptonoom.

Bub ik duim voor je dat je lekker vrijbent de 24e en dat je er ook bij kunt zijn.

Liefs beppe

(hond weer moe na 4 km marstempo van baasje hihi, ben goed bezig het nieuwe jaar moet niet gekker worden)
@ bub, ik heb de via bekers van avent. Zakjes lijkt mij wat lastig overgieten.
Tja ik kan er wel een prachtig verhaal van maken maar het is zoals het is. En ik geniet veel en vaak hoor maar het feit dat ze geen moment van de dag alleen in de box kan liggen gaat me wel opbreken en ik vind het bovenal heel sneu voor haar. Niet de rust kunnen hebben om lekker te slapen en te ontdekken..

Maat, heerlijk even uitwaaien! Je hebt gelijk!! Als ik niet zo ver van je vandaan zou wonen was ik mee gegaan!

Beppe goed bezigggggg!!

Ziev, ja moeilijk soms he, ik weet dat alles een fase is en dat ze vanzelf groot worden maar mn gevoel zegt dat ik er nu iets mee moet. Dus doe ik dat haptonoom, tja geen ervaring maar schijnt veel te kunnen doen.
Morning!

Maat, wat balen toch dat je nachten zo gebroken zijn.. Hier is het ook al weken geleden dat we een nacht door konden slapen helaas. Onze mini's waren zo veelbelovend in het begin! Bij ons is het meestal alleen een speentje d'r in duwen, maar dat kan zomaar 4 keer per nacht zijn...

Geniet lekker van je strandwandeling en ik hoop dat het gewoon gezellig en fijn is straks met Maatman!

Chryssa lijkt me lastig hoor zo'n rellende peuter en een mini. Maar natuurlijk ook heel gezellig! En heerlijk dat meisje geland lijkt!

Je had trouwens gelijk hoor, over onze mini. Geen tandjes, maar een virusje. Het snot stroomt inmiddels rijkelijk.

Ik las dat mini's rond de vijf maanden een dip hebben in de weerstand omdat ze die dan zelf op gaan bouwen, dus dat past hier wel bij.

Beppe hoooooooi! Gezellig dat je er weer bent. Ik hoop dat je ze je snel echt goed kunnen helpen

Leuk zo'n 'minimeet' met Maat!

Ziv zijn jullie een beetje gesetteld bij je ouders? Hoe lang gaan jullie daar bivakeren? Lekker voor je dat je even overal doorheen hebt geslapen. Je had het nodig! Leuk hoor, babymassage! Schijnen mini's heel rustig van te worden.

Mart wat een narigheid die pijnen, ik hoop dat ze je goed kunnen helpen. En fijn advies van Maat, over de schildklier.

Rammel die buren van jou! Oh, daar krijg je toch pijn in je buik van? Ik woonde vroeger naast mensen die hun kinderen soms gewoon opsloten in hun kamer. Brrrr, ik hoor ze nog roepen die koters.

Myself ik heb over jou en je man gedroomd! Haha, ik denk dat ik droomde over de meet en dat je man er bij was en dat was natuurlijk leuk omdat ik bij hem in de klas heb gezeten :-)

Sterkte met de dip van mini, ik vind dat je het echt super doet en volhoudt! Veel plezier met zwemmen!

Bub hopelijk kun je er bij zijn! Gaat t ok thuis? Is vriend al weer wat opgeknapt en is de sfeer wel ok?

Nico wat vervelend zo'n ontregelde mini. Was afgelopen nacht beter? Ik had nog nooit over babygebaren nagedacht eigenlijk, wel een leuk idee, maar ik denk dat ik er niet per se een boek over ga kopen. Vooral niet na de reactie van Chrys :-)

Rammel wat een goed idee om naar de haptonoom te gaan. Daar kunnen jullie allemaal blijer van worden. Ik ben toen ik klein was ook bij een haptonoom geweest en ik heb er goede herinneringen aan. Je wilt niet leuren met je kind lijkt me, maar als je het idee hebt dat ze zich echt fijner kan voelen, dan is dat een goed plan. En dat je af en toe spijt voelt is begrijpelijk (heb ik ook wel eens!) en dat je dat ook uitspreekt, dat is heel goed!

Wij hebben twee ok nachten achter de rug. Wel af en toe een rommelende mini (in zijn slaap) waardoor ik wakker was maar ik sliep ook elke keer weer in. Maar toch, 4 keer per nacht wakker is niet ideaal. Gisteren heeft mijn moeder het nieuwe bedje (via MP gekocht) gebracht en toen zijn we er even met haar auto op uit gegaan, even lekker gewandeld met mini. Heel fijn!

Mijn vriend is nog vrij deze week, dus we rommelen lekker rustig door hier. Ik merk wel dat ik echt behoefte krijg aan een ritme weer. Ik ben al een half jaar thuis en ik begin t zat te worden. Van thuis zijn krijg je niet per se energie, ik wil weer aan de bak! Hopelijk deze en volgende week meer duidelijkheid.
Ok, had sub nog niet gelezen; hups Maat; naar t strand!!

ik moet echt wat doen nu....
voor de liefhebber kruidvat.nl campingbedje 15 euro excl verz
Ooh Ann ik heb net afgelopen vrijdag 1 bij kruidvat gekocht met 30% opruiming!

Zoooo mini om half 12 200cc afgekolfde melk in de fles gegeven...Was blijkbaar niet genoeg want nu ligt dame alweer flink te drinken @-)

Bep en Maat extra dikke voor jullie !!

Zal straks op het sub even reageren!
Haha bub ik zou vrijdag 1 kopen online toen was ie nog 19 omdat er 30 procent afging. Nu ging er 50 procent Af en was ie 15 met verzendkosten 19 haha goede deal! Ik heb wel dat matras gekocht bij de winkel
Ja matras moet ik ook nog kopen. Heb nog een bon van prenatal dus ga even checken wat de beste deal is!
@kroos: Dat van die dip in de weerstand klopt. Rond de vijf maanden is de bescherming die ze van de moeder hebben meegekregen 'uitgewerkt' en moeten ze zelf een immuunsysteem gaan opbouwen. Ik kan me nog herinneren dat Zoon toen hij zo oud was aan de lopende band koorts had. Niet heel erg, maar gewoon regelmatig verhoging.

@rammel: Wat doet Rammeltje dan, dat ze zo chagrijnig is? Ik weet niet precies wat een haptonoom doet (eigenlijk weet ik dat helemaal niet), maar hoop dat het helpt. Misschien is het gewoon een fase?

@anne: Thanks voor de tip over dat campingbedje. Ga ik misschien wel halen dan.

Het spul ligt hier in bed. Ik moet tegenwoordig met zoon bijna 2 uur buiten lopen, voordat hij enigszins moe genoeg is om niet 's middags in z'n bed te gaan liggen rellen. En nog is hij nu aan kwebbelen boven. Morgen gaat hij voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Ik hoop dat hij het leuk vindt, want ik denk dat het wel goed voor hem is om daar z'n energie kwijt te kunnen.

Meisje heeft al voor de tweede keer vandaag alles ondergescheten, dus de wasmachine draait op volle toeren . Ze probeert driftig vooruit te komen als ze op haar buik ligt, kontje de lucht in en afzetten, maar het lukt nog voor geen meter .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Chrys, mopperen, krijsen, dreinen... Need i say more??

Ik hoop dat het een fase is... Maar vorige week ging het weer goed en nu ineens dit weer.. Jemig ben er doodmoe van, loop steeds maar op mn tenen.
rammel, Het klinkt mij wel echt als een fase in de oren, niet alsof er echt iets 'mis' is. Wel ontzettend vervelend natuurlijk. Wie weet zit ze tegen een ontwikkelingetje aan ofzo. Helpt het niet als je haar in de doek propt?
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ja ze slaapt nu in de doek... Zweet op mn voorhoofd.. Ze rolde net in de box wel ineens om over dr andere zij hihi ze was er zelf van geschrokken..

Ze weigert de speen weer, slecht drinken ook, snachts veel... Hmmm ik denk dat je gelijk hebt chrys.. Zucht. Soms kan ik het niet meer rijmen hoor.

Dan nog gaan we naar de haptonoom hoor al is het maar voor mijn eigen energie banen weer een beetje recht te trekken
Mis is een groot woord hoor chrys, ze mankeert idd verder niks! maar ik denk wel dat ze een beetje hulp kan gebruiken met ontspannen.

Maat hier ook nog een
Rammel succes bij de hap ik hoop voor je dat ze iets relaxter wordt!

Maat

Zwaai naar Bep!

voor iedereen die t nodig heeft!

Vanmiddag was er geen land met mevrouw te bezeilen. Huilen, huilen en huilen. Ze had net de fles gehad honger zou t niet kunnen zijn, heb er toen toch nog maar 30 cc gegeven maar t huilen bleef. Uiteindelijk in slaap gevallen.

Ik merk ook geen vooruitgang (meer) zo kon ze weken geleden draaien en deed ze dat om de haverklap, zo doet ze dat nu al weken biet meer. De speeltjes aan de boog raakt ze niet meer aan, alleen een knisperdoekje vermaakt ze zich mee. Voor de rest ligt ze languit gestrekt soms zelfs met de armen omhoog of de benen in de lucht de kraaien, schreeuwen en lachen. Toch ik vind ik t vreemd dat ze niet meer draait en ook niet de speeltjes aan de boog meer pakt.
Lieve Maat en Bep ik heb even op het sub gepost voor jullie

@ ann: volgens mij hoort dat er een beetje bij hoor dat ze de ene week actiever is dan de ander. Hier heeft mini dat ook wel.

Sneu he als ze zo huilerig etc zijn! Hier vanmiddag ook...

Misschien toch een dipje na de drukte van kerst, oud&nieuw en zo? Maar een beetje extra verwennen
Ik weet t bub, maar het vele draaien is inmiddels al weer n week of drie geleden. Zo lang duurt zon dip toch niet?
Ik ga deze week even uitgebreider reageren, lig nu ziek te zijn in een lekker warm bad...

Treinkaartje is hier ook binnen! Bedankt voor de tip!

Een knuffel voor iedereen die hem gebruiken!
Anne hier idem!! Eerst kon ze heerlijk spelen en nu om alles huilen... Nou ja wat chrys zegt, het zal wel weer een fase zijn.
Beterschap juut!

Oudste ligt hier ook voor pampus, arme vent. Zijn allergie gaat super gekukkig door de antihistamine. We gaan als alle eczeem weg is langzaam afbouwen en kijken of we hem zonder weer op de rit krijgen
Kijk even in het oei ik groei boek.

Rond de zes mnd willen baby's vaak niet meer weg gelegd worden want ze krijgen in de gaten dat jij weg loopt.
Ja weet ik maat maar die van mij is nog geen eens 5 !
Ja weet ik, maar geloof dat die sprong nogal lang is. Dus wie weet dat minianne er wat eerder in zit?

Zes maanden sprong begint natuurlijk ook niet op de dag af.

Ik dacht, misschien herken je haar gedrag er in. Ik zag wel overeenkomsten.

Net als rammeltje.

Maar goed, hoop voor jullie dat de fase snel over is. En de meiden meer lekker in hun vel komen te zitten.

Minimaatje is ook.minder in zn hum de laatste dagen.

Maar goed, ik ook...

@ juut, beterschap!
Zou kunnen dat t n sprong is .. Bah kut sprongen haha maar ik heb t boek verkocht want ik zag er toch bijna nooit in
Hm maat.. Ik denk dat het idd wel zoiets is! Grrmmmbbblll ik lig op bed met madammeke te kroelen en slokjes te drinken. De heren liggen in bed, oudste met 39,5 en spugen.. Arm ventje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven