Augustus 2012 deel 12!!
vrijdag 28 december 2012 om 21:23
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.
Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.
De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!
Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.
credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!
Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!
Onze zwangerschappen
Augustus 2012 deel 10!!
Augustus 2012 deel 11!!
NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!
En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!
zaterdag 9 februari 2013 om 00:20
Chryssa hoop dat jullie vandaag wat wijzer zijn geworden! Beterschap ook voor jou!
Nico dat is vervelend. Ik had het gelezen in het cb boekje. Mini hier heeft n speen dus dan moet ze wel, maar voor ik naar bed ga kijk ik altijd even of ze d'r mondje dicht heeft als De speen eruit is. Meestal is ie dicht, als ir open is doe ik hem dicht. Even tegen het kin aan drukken. Mini ademt overigens gewoon door neus als d'r mond open is, maar ik neem het zekere voor het onzekere in deze.
Nico dat is vervelend. Ik had het gelezen in het cb boekje. Mini hier heeft n speen dus dan moet ze wel, maar voor ik naar bed ga kijk ik altijd even of ze d'r mondje dicht heeft als De speen eruit is. Meestal is ie dicht, als ir open is doe ik hem dicht. Even tegen het kin aan drukken. Mini ademt overigens gewoon door neus als d'r mond open is, maar ik neem het zekere voor het onzekere in deze.
zaterdag 9 februari 2013 om 10:06
zaterdag 9 februari 2013 om 11:01
Wij mogen naar huis, voorlopig althans. Ze vinden de intake en de output, zoals ze dat zo mooi noemen, redelijk. Krijgen nu een berg medicijnen voorgeschreven en moeten kijken of het daarmee een tijdje beter gaat. Bij de eerste de beste verslechtering moeten we terugkomen en moeten er wellicht biopten genomen worden. Maar aangezien dat natuurlijk ontzettend vervelend en belastend is, willen ze daar niet te snel mee bezig gaan.
Krijgen ook vier hormooncremes voorgeschreven voor Meisjes eczeem, wat er ontzettend lelijk uit is gaan zien. Arts vond het vreemd dat ze dat in het JBZ niet zijn gaan behandelen, aangezien ze er vrijwel zeker van is dat Meisje er veel last van heeft. Ze zegt dat we er rekening mee moeten houden dat ze veel allergieen zal ontwikkelen, dus dat zal nog wel een gedoe worden.
Ik ben nog steeds hartstikke ziek. Heb gisteren door de KNO arts naar mijn oor laten kijken en heb inderdaad een fikse oorontsteking. Gisteravond bijna flauw gevallen van de hoofdpijn.
Krijgen ook vier hormooncremes voorgeschreven voor Meisjes eczeem, wat er ontzettend lelijk uit is gaan zien. Arts vond het vreemd dat ze dat in het JBZ niet zijn gaan behandelen, aangezien ze er vrijwel zeker van is dat Meisje er veel last van heeft. Ze zegt dat we er rekening mee moeten houden dat ze veel allergieen zal ontwikkelen, dus dat zal nog wel een gedoe worden.
Ik ben nog steeds hartstikke ziek. Heb gisteren door de KNO arts naar mijn oor laten kijken en heb inderdaad een fikse oorontsteking. Gisteravond bijna flauw gevallen van de hoofdpijn.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
zaterdag 9 februari 2013 om 11:08
zaterdag 9 februari 2013 om 11:35
Chryssa: dus for now lijkt de meeste pijn van de eczeem en allergische reacties te komen? Is de blokkade in de darmen helemaal weg? En ze eet/drinkt weer redelijk? Ik hoop zo voor jullie dat het nu met medicijnen en cremes beter zal gaan.
Nico helpt de neuspray al? Goed dat ik zo weer wat nieuws leer.
Wat eten sommige van jullie mini's al veel! Hier gaat alleen pap er wel makkelijk in. Verder gebeurt er hier niet zo veel, volgende week vrijdag een week met vakantie, zin in!
Nico helpt de neuspray al? Goed dat ik zo weer wat nieuws leer.
Wat eten sommige van jullie mini's al veel! Hier gaat alleen pap er wel makkelijk in. Verder gebeurt er hier niet zo veel, volgende week vrijdag een week met vakantie, zin in!
zaterdag 9 februari 2013 om 11:36
zaterdag 9 februari 2013 om 11:47
Nee, de pijn komt voornamelijk van haar darmen en de aangeboren afwijking daarin. De blokkade is nog niet weg, maar daar krijgen we dus medicijnen en klisma's voor. Maar volgens de arts moet ze daarnaast wel veel last hebben van de eczeem. We krijgen nu vier verschillende cremes die we volgens een opbouw en afbouwschema moeten gaan gebruiken.
Eten gaat wel redelijk. Flessen wil ze nog steeds niet, dat is alleen maar gillen en totale paniek. Volgens de kinderarts hoeven we het ook niet eens meer te proberen, omdat het alleen maar stress en ellende gaat opleveren. We moeten het dus nu met vast voedsel doen.
Eten gaat wel redelijk. Flessen wil ze nog steeds niet, dat is alleen maar gillen en totale paniek. Volgens de kinderarts hoeven we het ook niet eens meer te proberen, omdat het alleen maar stress en ellende gaat opleveren. We moeten het dus nu met vast voedsel doen.
zaterdag 9 februari 2013 om 12:07
zaterdag 9 februari 2013 om 12:26
zaterdag 9 februari 2013 om 12:29
Martje, er wordt inmiddels op facebook ook gekletst (beetje chatachtig) dmv groepsberichten. Zodat het forum niet vervuild wordt met slap geklets. Jij bent volgens mij de enige die nog geen facebook heeft, maar we zouden het wel heel gezellig vinden als jij ook mee kunt doen! Misschien kun je een account aanmaken? Kan ook anoniem en/of onzichtbaar voor de buitenwereld, en ook de berichten die we elkaar sturen ziet ook verder niemand.
zaterdag 9 februari 2013 om 12:36
Ja, wat betreft dat vaste voedsel en de allergieen, dat zullen we moeten uitvinden waar ze tegen kan en waar ze niet tegen kan. Het is dus een kwestie van heel voorzichtig zijn met het introduceren van nieuw voedsel en heel nauwkeurig in de gaten houden hoe ze erop reageert. Koemelk is sowieso een no go, dus voorlopig zitten we vast aan pap van Pepti en als ze een jaar is, moeten we met een dietiste gaan kijken of en hoe we koemelk gaan introduceren. Denk dus dat we nog lang niet klaar zijn met dokteren met Meisje.
Qua obstipatie weten ze dus nog steeds niet of het Hirschsprung is. Maar daar moeten ze een biopt voor nemen en ze willen eerst zien of het nu misschien beter gaat.
Qua obstipatie weten ze dus nog steeds niet of het Hirschsprung is. Maar daar moeten ze een biopt voor nemen en ze willen eerst zien of het nu misschien beter gaat.
zaterdag 9 februari 2013 om 12:51
Volgens de arts plast ze inderdaad weinig, maar net genoeg dat het nog acceptabel is. Ik vind het wel eng om haar thuis te hebben, want wat als het nu weer fout gaat? Maar aan de andere kant: we trekken dat ziekenhuisgedoe ook niet meer. Ik heb ondertussen een voorhoofdsholteontsteking ontwikkeld, ik kan zo ongeveer niet meer op mijn benen staan. Zolang in het ziekenhuis, dat is niet goed voor een mens.
zaterdag 9 februari 2013 om 14:36
Chrys wat vlot dat jullie naar huis kunnen! Lijkt me voor nu ook wel goed gezien jouw toestand!
Spannend lijkt me voor jullie die vooruitzichten met allergieen, afwachten of medicatie aanslaat en dan hoe verder?
Hoop dat de medicijnen zodanig werken dat meisje kan ontspannen en jullie allemaal kunnen bijkomen in je eigen huis!
Heb je wel genoeg hulp?
Trekt je man het een beetje?
Heel veel beterschap voor jou en meisje en sterkte met het wennen weer thuis en alle zorgen die er nog zijn
Spannend lijkt me voor jullie die vooruitzichten met allergieen, afwachten of medicatie aanslaat en dan hoe verder?
Hoop dat de medicijnen zodanig werken dat meisje kan ontspannen en jullie allemaal kunnen bijkomen in je eigen huis!
Heb je wel genoeg hulp?
Trekt je man het een beetje?
Heel veel beterschap voor jou en meisje en sterkte met het wennen weer thuis en alle zorgen die er nog zijn
zaterdag 9 februari 2013 om 15:03
Ok, ik ben om. Ik heb ook een facebook account aangemaakt. Een aantal mensen heb ik al een vriendschapsverzoek gestuurd. Nu is het weer tijd om te gaan knutselen. Ik heb iets te veel op stapel staan:
- maandverbandjes afmaken
- romper verlenger maken
- matrasje vermaken zodat het in een deryan travelcot past
- ringsling maken
- waterdichte stoelbekleding voor de stokke stoel
- waterdicht jasje/slab voor knoeiende mini
- ehm, wat vergeet ik nog???
Nou ja, t is maar goed dat we binnenkort op vakantie gaan, de naaimachine gaat mee! We gaan trouwens naar de Ardennen, Nico. Leuk dat jullie ook op vakantie gaan, Zuid-Limburg is ook mooi.
- maandverbandjes afmaken
- romper verlenger maken
- matrasje vermaken zodat het in een deryan travelcot past
- ringsling maken
- waterdichte stoelbekleding voor de stokke stoel
- waterdicht jasje/slab voor knoeiende mini
- ehm, wat vergeet ik nog???
Nou ja, t is maar goed dat we binnenkort op vakantie gaan, de naaimachine gaat mee! We gaan trouwens naar de Ardennen, Nico. Leuk dat jullie ook op vakantie gaan, Zuid-Limburg is ook mooi.