Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Toch weer positieve berichten LV

En wat fijn dat je even niet met je werk zit nu.

Welterusten dus, en als jullie mijn slappe geouwehoer vervelend vinden scroll je maar door of zo .

Slap geouwehoer? Hoe kom je daar nu bij?

Praat gewoon maar lekker van je af hoor, het is juist fijn je berichtjes te lezen.

Hopelijk wordt het weer een positieve dag vandaag
Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat LV!
Goedemorgen!

Ik hoop dat zoon een goede nacht gehad heeft en niet veel last meer gehad heeft van de ontwenningsverschijnselen.

En vandaag kan je fijn de hele dag bij hem zijn. Lijkt mij heerlijk!
It ain't me
Fijn te horen dat het steeds ietsje beter gaat
Vooral blijven spuien!

Trouwens, houdt je zoon van voorlezen? Dan is dat misschien ook nog iets wat je kan doen: goed boek mee, met een goed spannend verhaal en lekker voorlezen. Afleiding voor jullie allebei!
LV... ik vind je een topper.. mijn moederhart krimpt in elkaar bij het idee aan de gedachtes en gevoelens die je moet hebben.

nogmaals een dikke knuffel voor jou, en geef hem ook maar aan zoon namens mij.. zeg er maar bij dat dat van die sippe kat van t VF is :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik ben zo blij voor je dat het zo goed gaat

Nog steeds is hij natuurlijk zwaargewond en gaat er nog een lange revalidatie komen, maar wat zal jij blij zijn met zijn praatjes

Ik wens je een betere dag dan gisteren (waar gelukkig een logische verklaring voor is) en veel rust en vrede voor jouw gezin.
Hoi LV , hoe ging en gaat het vandaag met de dappere dodo?

Zijn kaartje ligt hier klaar hoor ! Is't al een bonte boel rond zn bed?
Vandaag was ie veel beter dan gisteren. We hebben zowaar geknuffeld, en er kon een lachje af! Ik schrok me nog helemaal te pletter, want de hartmonitor hield er ineens mee op (lees: gaf 0 aan). Gelukkig dacht zoon er anders over dan de monitor, maar mij moesten ze bijbrengen met zakdoekjes, glaasjes water en een tosti .

Met het afkicken ging het vandaag ook veel beter. Rond een uur of acht kreeg hij nog een keer de bibberaties, maar dat was na een half uurtje alweer over. En zonder clonidine! Om half tien viel ie in slaap, en toen zijn we ook maar gegaan.

Dus: best een goede dag, maar die monitors (of eigenlijk: die ondeugdelijke plakkers) kunnen me gevoeglijk worden gestolen .
Wat fijn dat het vandaag een goeie dag was LV!

Fysiotrut nog geweest?

Ik heb je ook even een PBtje gestuurd.

Kaarsjes branden hier nog
668, the neighbour of the Beast
En als je een fles stevige poolse vodka nodig hebt voor de volgende keer dat die monitor muit, dan wil ik je die best opsturen hoor

Heb hier nog een dichte staan
668, the neighbour of the Beast
Wat is jouw zoon toch stoer!

en een dikke knuffel voor je moederhart
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat fijn dat 't langzaam steeds een beetje beter gaat.

Kleine stapjes worden steeds grotere.

Ook fijn dat jij en man een beetje jullie rust vinden in 't RMDH. Blijf goed op elkaar letten.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ook van mij een knuffel voor jullie! Fijn dat het naar omstandigheden goed gaat!
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 maart 2015 @ 22:24:

Dus: best een goede dag, maar die monitors (of eigenlijk: die ondeugdelijke plakkers) kunnen me gevoeglijk worden gestolen .

Nou als hij zo doorgaat mogen die monitors er misschien wel snel af, beter voor je hart

Fijn dat het weer een goede dag was!
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 maart 2015 @ 22:24:

Vandaag was ie veel beter dan gisteren. We hebben zowaar geknuffeld, en er kon een lachje af! Ik schrok me nog helemaal te pletter, want de hartmonitor hield er ineens mee op (lees: gaf 0 aan). Gelukkig dacht zoon er anders over dan de monitor, maar mij moesten ze bijbrengen met zakdoekjes, glaasjes water en een tosti .

is mij ook wel eens overkomen, ik schrok me lam en de verpleging deed zo laconiek!

Met het afkicken ging het vandaag ook veel beter. Rond een uur of acht kreeg hij nog een keer de bibberaties, maar dat was na een half uurtje alweer over. En zonder clonidine! Om half tien viel ie in slaap, en toen zijn we ook maar gegaan.

Top! Wat fijn!!!

Die gaan er nu vast snel af!
Dat was een tosti met vlugzout?

Fijn dat jullie konden knuffelen! Jammer dat je zoon er een hartverzakking van kreeg. Hopelijk mogen de plakkers er gewoon snel af. En anders kan ik je alvast geruststellen: ook alarmen wennen. En anders gewoon wat minder hard aan de snoertjes trekken tijdens het knuffelen, dat scheelt vast ook.

Was dochter nou vandaag langs geweest? Of gebeurt dat morgen pas?

Aan het leven buiten mis je niks in ieder geval. Het is nat en koud. Dus dat is maar weer mooi voor jou, dat je gewoon de hele dag binnen mag zitten.
Fijn dat je ons steeds op de hoogte houdt. En nog fijner dat de berichten steeds positiever worden. Al zal het nog steeds zwaar voor jullie als gezin zijn, dus ik blijf maar beterschap en sterkte wensen Al komen jullie erg sterk over.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Oh ja, dat was ik nog haast vergeten: zoon mag morgen naar de OK: hij moet een huidtransplantatie. In zijn knieholte zit een grote wond, de huid is helemaal weg, dus daar moet een nieuw velletje overheen. Zoals het er nu naar uitziet wordt dat zijn laatste operatie, dan mag hij daarna lekker uit gaan zieken. Hopelijk heeft ie geen last van de narcose, maar de 'slaapdokter' zegt dat ze de roes zo licht mogelijk houden en dat het geen grote operatie is. En ik mag mee met zoon en dan zo'n pakkie aan en zo, joechei.
quote:Lady-Voldemort schreef op 26 maart 2015 @ 23:15:

Oh ja, dat was ik nog haast vergeten: zoon mag morgen naar de OK: hij moet een huidtransplantatie. In zijn knieholte zit een grote wond, de huid is helemaal weg, dus daar moet een nieuw velletje overheen. Zoals het er nu naar uitziet wordt dat zijn laatste operatie, dan mag hij daarna lekker uit gaan zieken. Hopelijk heeft ie geen last van de narcose, maar de 'slaapdokter' zegt dat ze de roes zo licht mogelijk houden en dat het geen grote operatie is. En ik mag mee met zoon en dan zo'n pakkie aan en zo, joechei.Sterkte morgen, fijn dat het steeds beter gaat meis
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
"Fijn" dat hij goed genoeg is voor het laatste opknapwerk. Ook dat is een goed teken! En wat ligt hij in de kreukels, zeg. Wat een godswonder dat hij er zo goed vanaf is gekomen, met hopelijk nog een heleboel progressie in de toekomst!

Mag je bij het in slaap brengen blijven? Of bij de hele ingreep? Wel lief dat jij ook als Teletubbie mag. Schept toch weer een band.
En sterkte inderdaad. Misschien moet ik dat gewoon in mijn motto zetten, want dat wens ik je voorlopig elke dag nog toe!
Kijk, zo makkelijk gaat dat!
top!
Wat een geweldig nieuws allemaal weer LV!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven