Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Vandaag was niet zo'n goeie dag, helaas. Maar gelukkig weten we wel wat er aan scheelt: die arme knul ligt af te kicken van de opiaten. Hij heeft nu een middeltje gekregen om de ontwenning te begeleiden en toen ik vertrok lag hij lekker te slapen (voor het eerst vandaag). Man blijft vannacht bij hem op de kamer slapen. Voor mij was dat echt geen geschikt klusje: ik zit alleen maar op die monitor te kijken en schrik me van ieder zuchtje het apenzuur. Daar heeft zoon toch ook niks aan, aan zo'n stresskip.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 maart 2015 @ 22:54:

Vandaag was niet zo'n goeie dag, helaas. Maar gelukkig weten we wel wat er aan scheelt: die arme knul ligt af te kicken van de opiaten. Hij heeft nu een middeltje gekregen om de ontwenning te begeleiden en toen ik vertrok lag hij lekker te slapen (voor het eerst vandaag). Man blijft vannacht bij hem op de kamer slapen. Voor mij was dat echt geen geschikt klusje: ik zit alleen maar op die monitor te kijken en schrik me van ieder zuchtje het apenzuur. Daar heeft zoon toch ook niks aan, aan zo'n stresskip.Och lieverd, zoiets gaat ook met pieken en dalen natuurlijk :( Gelukkig weten jullie wat het was (en afkicken is echt niet fijn), dus kon het ook weer "opgelost" worden. Ik hoop dat hij morgenochtend het ergste achter de rug heeft.
Alle reacties Link kopieren
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Je zou zo graag alleen maar hele grote stappen vooruit maken hè?

Fijn dat je man blijft slapen.
Sterkte en toch nog welterusten voor je hele familie
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Bij elke twee stappen vooruit hoort een stapje terug. Maar dat kun je in je hoofd wel allemaal weten, als je er midden in zit ben je er natuurlijk wel gewoon verdrietig van. Gauw lekker slapen en morgen met frisse moed weer kijken hoe het dan gaat.
Sterkte lady...
En nu kan ik ze hier wel zoenen, in het RMD huis! Normaal is het hier door de week na tienen best een dooie boel, maar vanavond werd het spontaan gezellig! Biertje of wijntje erbij, beetje lachen, heel heftige verhalen ook, maar wat fijn om te kunnen delen met mensen die in dezelfde rotboot zitten! En voor morgen heb ik mijn werk afgebeld. LG had er gelukkig alle begrip voor, dus nu kan ik lekker tot dinsdagochtend bij zoon zijn. En dan zien we wel weer .
Kijk dat is nou weer fijn
Fijn, LV, dat je even stoom af kon blazen! En fijn inderdaad, dat je "samen leeft" met mensen die in hetzelfde schuitje zitten. Nou ja, helemaal niet fijn natuurlijk, maar je snapt vast wat ik bedoel.

Goed besluit om je werk af te bellen. Even pas op de plaats. Tot dinsdag bij je zoon klinkt helemaal prima! En dinsdag is alweer zo ver vooruit, daar hoef je nog helemaal niet over na te denken nu. Nu naar bed en morgen weer opstaan, dat lijkt me al meer dan voldoende om over na te denken. Een dag per keer bekijken. Of een halve. Dat is genoeg. En bedenk je eens hoe ver je dan al bent gekomen ten opzichte van vorige week, toen je nog in minuten of uren dacht. Knappe, zich zo goed herstellende zoon van je!
En overmorgen is dochter hier lekker weer, hoera! Zoon zal ook wel blij zijn, want hij vroeg gisteren al een paar keer waar ze nou bleef. En de komende dagen krijgen we bezoek in het huis, dat is ook fijn. Even bijkletsen en als zoon goed te pas is misschien ook even met het bezoek bij hem langs. Maar wat dat betreft beloof ik niks.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 maart 2015 @ 23:38:

En nu kan ik ze hier wel zoenen, in het RMD huis! Normaal is het hier door de week na tienen best een dooie boel, maar vanavond werd het spontaan gezellig! Biertje of wijntje erbij, beetje lachen, heel heftige verhalen ook, maar wat fijn om te kunnen delen met mensen die in dezelfde rotboot zitten! En voor morgen heb ik mijn werk afgebeld. LG had er gelukkig alle begrip voor, dus nu kan ik lekker tot dinsdagochtend bij zoon zijn. En dan zien we wel weer .
Oh dat is ook fijn, lekker je gezin bij elkaar! En bezoek in het RMD-huis is ook fijn. Wij hebben er ook bezoek ontvangen, anders zit je er ook steeds maar met elkaar in hetzelfde cirkeltje rond te draaien.

Hoe is het met je dochter? Trekt zij het een beetje, alle consternatie rondom haar broer? En dan zelf in je eentje ergens moeten logeren? Kan me voorstellen dat zij zich ook zorgen maakt. Heeft ze haar broer al gezien sinds hij wakker is? Het kan zo opluchten om na een paar dagen te zien hoe grote sprongen er al vooruit zijn genomen. Kunnen/mogen ze skypen of facetimen? Dat mocht ik wel vanaf de IC, met mijn man en mijn dochter die allebei door omstandigheden niet bij me langs konden komen. Dat ging gewoon via het openbare wifinetwerk van het ziekenhuis. En vanaf de afdeling wordt waarschijnlijk helemaal niet meer moeilijk gedaan over telefoons, althans, in mijn ziekenhuis niet.
Ze mogen zeker skypen, zoon heeft zelfs een mooie touch screen computer boven zijn bed met radio, televisie en internet. Maar voor skypen is het nog te vroeg hoor. Van de radio hebben we al wel gebruik gemaakt, dat vindt zoon af en toe wel even prettig.

Ik heb net nog even naar het ziekenhuis gebeld, en man en zoon liggen allebei heerlijk te slapen. Zoon ligt er ontspannen bij, en de verpleeg heeft het verpleegkundig gedoe beperkt tot het absolute minimum om hem niet te storen. Nou ja, dan moest ik ook maar gaan slapen denk ik dan .

Welterusten dus, en als jullie mijn slappe geouwehoer vervelend vinden scroll je maar door of zo .
sterkte! En vast weltrusten lief stoer mens!
Ja, het wordt snel te druk en te veel hè. Maar wel fijn dat de mogelijkheid er is, ook al maakt hij er nog geen gebruik van.

Fijn dat man en kind in diepe rust liggen en extra fijn dat de verpleging 'm even met rust laat. Hij krijgt neem ik aan nog steeds een aantal keer per nacht controles? Dat is inderdaad elke keer toch weer uit je slaap gehaald worden, hoe snel je ook weer wegdommelt. Fijn dat de verpleging zo met jullie zoon meedenkt.

En lul maar een eind weg hoor. Dan ben jij het lekker kwijt!
Wat fijn dat het de goede kant op gaat LV. Daar mag een vreugdedansje voor gedaan worden

Slaap lekker en sterkte
LV: natuurlijk is dat niet vervelend, integendeel!

Blij dat je weer slap kán ouwehoeren, joh!

Daar wordt iedereen blij van.

Veel beterschap voor je zoon en slaap lekker!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Hoi LadyVolly,

Hoe gaat het met zoon zijn spreken, heeft hij last van zn keel na die dagen aan de beademing te hebben gelegen?

Goed te lezen dat hij zich alles nog kan herinneren, al is de herinnering nou niet bepaald de fijnste, het geeft wel aan dat zijn hersens goed meewerken.

En goed te horen dat je weer wat dagen ook daar kan logeren.

Wens jullie alle kracht toe die jullie nodig hebben.

xx
Life is short. Eat dessert first.
Ik zie nu dit topic pas en wil je veel kracht en sterkte wensen met alles!
quote:Beeldig schreef op 26 maart 2015 @ 00:35:

Ja, het wordt snel te druk en te veel hè. Maar wel fijn dat de mogelijkheid er is, ook al maakt hij er nog geen gebruik van.

Fijn dat man en kind in diepe rust liggen en extra fijn dat de verpleging 'm even met rust laat. Hij krijgt neem ik aan nog steeds een aantal keer per nacht controles? Dat is inderdaad elke keer toch weer uit je slaap gehaald worden, hoe snel je ook weer wegdommelt. Fijn dat de verpleging zo met jullie zoon meedenkt.

En lul maar een eind weg hoor. Dan ben jij het lekker kwijt!Ik sluit mij bij deze geheel aan bij Beel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooi. Nog drie en we kunnen een polonaise beginnen!

Eindjelief
Nog steeds goede berichten LV, wat heerlijk om te horen. Een stapje terug hoort erbij, van tijd tot tjd, als die stapjes maar niet te groot worden. Maar zo te lezen wordt zoon goed in de gaten gehouden.

Mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht te komen, dan hoop ik dat jij in de buurt bent om me van je heerlijk nuchtere en weldoordachte advies te voorzien en me weer met beide voeten op de grond te zetten, Beeldig! . Aan jouw oordeel en mening heb je wat!

En ook mee eens: lul maar lekker van je af, LV, je kunt je frustraties maar beter zien kwijt te raken.

Ik haat polonaises, maar voor deze maak ik een uitzondering
Ik lees juist graag alle ontwikkelingen. Ben zo blij voor jullie dat het zo de goede kant op gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven