Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Ja, maar woensdag pas. Dus daar denk ik nog maar even niet aan .

De spalk is trouwens van zijn goeie arm af, dus dat scheelt alweer in de bewegingsvrijheid. En over drie dagen mag de brace van zijn been, joepiedepoepie!
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 maart 2015 @ 17:37:

De spalk is trouwens van zijn goeie arm af, dus dat scheelt alweer in de bewegingsvrijheid. En over drie dagen mag de brace van zijn been, joepiedepoepie!

Lekker nog een paar dagen lekker dicht bij hem in de buurt dus. Hoelang gaat het duren voordat hij mag gaan revalideren, is daar zicht op?

En kan hij binnenkort overgeplaatst worden als hij zo door blijft gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 maart 2015 @ 17:37:

Life is short. Eat dessert first.
Wat zeg ik, de spalk? Het hele infuus is eruit .
Goed nieuws LV.

Maar wat een ellende voor je zoon. Knap dat hij er zo stoer onder is en zo goed vooruit gaat.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Wat een vooruitgang! FIjn zeg!
Weer goed nieuws, heerlijk zeg!

Heeft zoon nu weer ietsje weer bewegingsvrijheid in bed, zonder spalk en infuus?

Succes met het dagprogramma morgen voor zo'n lekker eigenwijs ventje
Zo, dat zijn geen stappen, maar sprongen vooruit! Wat heerlijk! En wat fijn, het infuus eruit! Fijn hoor, meer bewegingsvrijheid. En zo'n infuus zit na zo'n tijd ook gewoon niet meer lekker in je arm. En de plakkers eraf dus. Kun je gewoon knuffelen zonder dat het alarm af gaat. Snikken en snurken klinkt ook helemaal prima. Al lijkt het me bijzonder onwerkelijk om hem nu te moeten nog te moeten vertellen over wat er nou precies gebeurd is.

En nu komt dus het grote vervelen? Hopelijk kunnen jullie inderdaad een mooi dagprogramma maken, want de dagen duren anders wel heel lang. Hè wat fijn allemaal zeg, wat een mooie stappen in het herstel!
Goed nieuws LV
wat een goede berichten weer, lv!
Wat heerlijk dat hij weer een arm vrij heeft om te bewegen en helemaal super dat hij zijn mening zo duidelijk geeft! Is de, vermoedelijke, keelpijn al minder?
quote:mendy schreef op 29 maart 2015 @ 21:28:

Wat heerlijk dat hij weer een arm vrij heeft om te bewegen en helemaal super dat hij zijn mening zo duidelijk geeft! Is de, vermoedelijke, keelpijn al minder?Er komt morgen een mond-kaakdokter kijken. Er zit een snee in zoons verhemelte, vermoedelijk doordat er op onzachte wijze een voortand uit is geslagen door de klap. Dat zal zijn motivatie om te praten ook wel niet verhogen, denken wij.
LV, ik zag dit topic nu pas. Man, wat een schrik

En wat fijn dat het wat beter gaat inmiddels
Mooi nieuws Lady! voor jou en zoon.
Huts!
quote:Lady-Voldemort schreef op 29 maart 2015 @ 21:46:

[...]

Er komt morgen een mond-kaakdokter kijken. Er zit een snee in zoons verhemelte, vermoedelijk doordat er op onzachte wijze een voortand uit is geslagen door de klap. Dat zal zijn motivatie om te praten ook wel niet verhogen, denken wij.Och wat ligt je zoon toch in de kreukels. Echt heel fijn dat het zo goed gaat, maar zo'n bericht vind ik dan weer zo akelig.
Fijn dat hij de goede kant op gaat.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Goede berichten lieve Lady, maar tjonge jonge wat heeft dat ventje een klap gemaakt zeg.

Als ik alles zo lees, zit ik hier met het kippenvel.

Maar hij herstelt wonderbaarlijk, en daar gaat het allemaal om.

Dikke pakkerd van hier
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mooi nieuws allemaal LV!

quote:Lady-Voldemort schreef op 29 maart 2015 @ 21:46:

[...]

Er komt morgen een mond-kaakdokter kijken. Er zit een snee in zoons verhemelte, vermoedelijk doordat er op onzachte wijze een voortand uit is geslagen door de klap. Dat zal zijn motivatie om te praten ook wel niet verhogen, denken wij.Goed dat ernaar gekeken wordt, want dat lijkt me vrij pijnlijk en praten zal dan ook wel niet fijn zijn.
Hopelijk kan de mond-kaakdokter wat betekenen voor jullie zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven