Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe even mee.

Life is short. Eat dessert first.
Hoe gaat het vandaag met hem, LV?
Goed . We hebben net een rondje afdeling gemaakt, even wezen buurten bij een medepatiënt, en ik heb tv aangevraagd waar zoon nu lekker naar ligt te kijken. Zoon zit nu aan de nutrishakes, om wat sneller aan te sterken, en die vindt hij nog lekker ook.
LV, wat zijn kinderen toch veerkrachtig zeg!

Het is een zware tijd voor jullie gezin, ik hoop dat je ook een beetje blij kunt zijn met zijn voorspoedige herstel.
Fijne Paasdag en super dat het beter gaat met zoon.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 april 2015 @ 11:34:

Goed . We hebben net een rondje afdeling gemaakt, even wezen buurten bij een medepatiënt, en ik heb tv aangevraagd waar zoon nu lekker naar ligt te kijken. Zoon zit nu aan de nutrishakes, om wat sneller aan te sterken, en die vindt hij nog lekker ook.Fijn dat hij soms even van de kamer af mag. Dat komt helemaal goed, zo te horen!
Wat fijn dat het nu alweer zoveel beter gaat!
Ik heb geen voeten meer over . Zoon wilde vandaag de hele dag heen en weer gereden worden, we zijn het hele ziekenhuis door geweest, tot de intensive care aan toe (hij wilde even zien waar hij gelegen had). We zijn zelfs even wederrechtelijk het ziekenhuis uit geweest, maar dat vond ie toch wel erg spannend.

En het eten gaat nog steeds als een tiet. Het slangetje in zijn neus hing er de hele dag maar werkloos bij en ze waren nog van plan hem vannacht wat bij te voederen door de sonde, maar vlak voor het slapen gaan slobberde hij nog even gauw een nutri naar binnen dus hij kon lekker draadloos gaan slapen!
Hoe gaat het met zijn zus?
Sorry, maar hier moest ik mee lachen. Die zoon van jullie komt er wel.

Fijn om te lezen.
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 april 2015 @ 22:42:

Ik heb geen voeten meer over . Zoon wilde vandaag de hele dag heen en weer gereden worden, we zijn het hele ziekenhuis door geweest, tot de intensive care aan toe (hij wilde even zien waar hij gelegen had).

Hopelijk lukt het hem snel zelf weer om te lopen.

Fijn nieuws weer!
LV, elke avond lees ik even je updates over zoon. Wat een heerlijk kind heb je! Wat een positivisme en levenslust, die gaat er wel komen.

Hoop dat jullie goede paasdagen hebben gehad. Binnenkort de verhuizing naar de nieuwe plek, hoor er altijd goede verhalen over. Alvast veel succes!
Draadloos slapen

Klinkt goed!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Fijn dat jullie een goed paasweekeinde hebben gehad!

Gaat je zoon in Arnhem ook naar school?
quote:yette schreef op 06 april 2015 @ 23:01:

Fijn dat jullie een goed paasweekeinde hebben gehad!

Gaat je zoon in Arnhem ook naar school?Dat is wel de bedoeling. Er is een cluster 3-schooltje, maar hoe en wat zal ik nog helemaal uit moeten vissen. Het lijkt me in elk geval wel handig om ook zijn eigen school erbij te betrekken, want hij is nogal slim voor zijn lengte en hij wordt nu al lichtelijk balorig als het ziekenhuispersoneel hem 'domme vragen' stelt om hem te testen . Zijn aandachtsspanne is wel een probleem, dat was al niet veel (ADHD) maar door die hersenschudding is die nu gereduceerd tot ongeveer nul (behalve dan als het om luisterboeken gaat, dat houdt hij nu al anderhalf uur vol). Wat mij betreft wordt het dus een combinatie van cluster 3, cluster 4 en wat extra moeilijke sommetjes, of zoiets.
Wel grappig trouwens dat ik mijn hoofd alweer zit te breken over het onderwijs dat zoon moet gaan genieten. Een paar weken geleden hadden we wel andere zorgen .
Heerlijk toch! Wie had dat nou gedacht toen je een paar weken geleden door de politie naar het ziekenhuis gebracht werd!

En deze krijg je nog omdat het zo pittig is allemaal.

Jij bent niet zo van het vragen en ik ben dus niet zo van de glitterplaatjes...
quote:Lady-Voldemort schreef op 06 april 2015 @ 23:19:

[...]

Dat is wel de bedoeling. Er is een cluster 3-schooltje, maar hoe en wat zal ik nog helemaal uit moeten vissen. Het lijkt me in elk geval wel handig om ook zijn eigen school erbij te betrekken, want hij is nogal slim voor zijn lengte en hij wordt nu al lichtelijk balorig als het ziekenhuispersoneel hem 'domme vragen' stelt om hem te testen . Zijn aandachtsspanne is wel een probleem, dat was al niet veel (ADHD) maar door die hersenschudding is die nu gereduceerd tot ongeveer nul (behalve dan als het om luisterboeken gaat, dat houdt hij nu al anderhalf uur vol). Wat mij betreft wordt het dus een combinatie van cluster 3, cluster 4 en wat extra moeilijke sommetjes, of zoiets.In het Dorp heb je van alles. Als je vanuit de revalidatiekliniek naar school gaat, is er sowieso overleg met de thuisschool. Vaak hebben ze een speciale 'gastleerlingenklas' (geen idee hoe ze het precies noemen) dan vragen ze je ook om je eigen boeken en schriften mee te nemen. Mijn zoon heeft twee jaar cluster 3 in Arnhem gedaan, als vaste school, maar hij zit nu al vijf maanden vanuit een kliniek in een gastklas elders.
Yette, wat zal het voor jou ook zwaar zijn, met je zoon zo uit huis. Voor jou ook een Je komt over als een sterke vrouw, maar ook dan is zo'n last zwaar tillen natuurlijk.
Bedankt, Beeldig, maar op zich is dat niks uitzonderlijks hoor. Als je kind iets enstigs overkomt, kan je natuurlijk niet bij de pakken neer gaan zitten.
Dat is ook mijn standaard antwoord (over mezelf dan), maar dat maakt de last niet minder zwaar. De is voor het tillen.
Wat gaat hij goed vooruit! Succes met alles

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven