autostoel
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:23
Wij hebben de maxi cosi axiss (de draaibare autostoel) voor onze zoon. Helaas hebben we al 3x hetzelfde defect eraan: het systeem waar je de banden aantrekt breekt af en blokkeert.
Nu willen we gaan kijken voor een andere autostoel.
Wij hebben deze stoel bij babydump vandaan en kunnen hem daar omruilen voor een ander. Ze hebben daar de maxi cosi tobi, maar ik hoorde daar wisselende verhalen over, oa dat de kinderen zich makkelijk los kunnen wringen. De babydump gaf aan dat deze stoel toch met regelmaat terug komt met klachten.
Ze wezen ook de romer king aan, maar ik ken die stoel zelf helemaal niet.
Een paar vragen voor jullie:
Welke autostoel hebben jullie?
Wat zijn de voordelen eraan?
Zitten er ook nadelen aan?
Heeft iemand ervaring met de romer king autostoel?
Nu willen we gaan kijken voor een andere autostoel.
Wij hebben deze stoel bij babydump vandaan en kunnen hem daar omruilen voor een ander. Ze hebben daar de maxi cosi tobi, maar ik hoorde daar wisselende verhalen over, oa dat de kinderen zich makkelijk los kunnen wringen. De babydump gaf aan dat deze stoel toch met regelmaat terug komt met klachten.
Ze wezen ook de romer king aan, maar ik ken die stoel zelf helemaal niet.
Een paar vragen voor jullie:
Welke autostoel hebben jullie?
Wat zijn de voordelen eraan?
Zitten er ook nadelen aan?
Heeft iemand ervaring met de romer king autostoel?
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:28
Wij hebben ook de Maxi Cosi Axiss. Zag vanmiddag toevallig bij Halfords dat het de beste keus was van de Consumentenbond september/oktober 2010 (uit mijn hoofd). Wij hebben er geen problemen mee. Ik vind het een heerlijkheid dat je de stoel naar je toe kunt draaien. Nadeel, geen. Kan het niet zo zijn dat er toevallig een fabrikage fout in die stoel van jullie zit? Ik zou het naar je toe-draai-systeem niet willen missen en er een mailtje aanwagen naar de fabrikant.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:29
Wij hadden de Tobi en waren zeer tevreden (kind is ondertussen al 4) Loswurmen geen last van gehad. Nadeel is dat hij rottig even snel overgezet wordt naar een andere auto. Je moet de gordels echt netjes door de gleuven leiden.
Mijn moeder had de King in haar auto, nadeel daarvan was dat zij de sluiting lastig vond.
Mijn moeder had de King in haar auto, nadeel daarvan was dat zij de sluiting lastig vond.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:29
jeetje, wij hebben ook een axiss. Wat vervelend dat het steeds kapot gaat bij jullie. Ben juist uiterst tevreden over de stoel. Maar moet zeggen dat wij hem nog maar 2 of 3 x uit de auto hebben gehaald. verder blijft ie altijd zitten.
Mijn broer heeft voor beide kinderen een tobi. Zij zijn heel erg tevreden over het gemak waarmee hij in en uit de auto kan. Das bij de axiss wel een gedoe vind ik.
Mijn broer heeft voor beide kinderen een tobi. Zij zijn heel erg tevreden over het gemak waarmee hij in en uit de auto kan. Das bij de axiss wel een gedoe vind ik.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:32
Nike, ik heb al gebeld met mc en het is geen fabrikage fout, maar een erkend probleem. Wij zouden wel de stoel op kunnen sturen, dan doen ze er een ander systeem inzetten. Ik zou dan over een maand of 4 de stoel nog een keer op moeten sturen zodat ze er andere riemen/banden in kunnen zetten.
Maar helaas werkt ons draaisysteem niet in mijn auto. Als ik hem de auto van mijn man zet werkt het wel. Waarschijnlijk heeft het te maken met de vorm van de stoelen. Wij hadden deze stoel gekocht toen ik nog een andere auto had. Het is geen optie om de stoelen om te wisselen, want onze zoon rijdt eigenlijk altijd met mij mee en mijn man heeft een nood stoel zeg maar.
Helly, ik heb de sluiting geprobeerd van de king, en die is inderdaad erg onhandig.
Maar helaas werkt ons draaisysteem niet in mijn auto. Als ik hem de auto van mijn man zet werkt het wel. Waarschijnlijk heeft het te maken met de vorm van de stoelen. Wij hadden deze stoel gekocht toen ik nog een andere auto had. Het is geen optie om de stoelen om te wisselen, want onze zoon rijdt eigenlijk altijd met mij mee en mijn man heeft een nood stoel zeg maar.
Helly, ik heb de sluiting geprobeerd van de king, en die is inderdaad erg onhandig.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:32
Römer King hier. Overgenomen destijds van vrienden. Had ik hem nieuw gekocht, dan had ik een King Plus genomen, dus diegene met het extra hoofdkussentje (steuntje) er al in. Wij hebben er nog een los kussentje van Römer bijgekocht, en daar was ik achteraf toch niet zo blij mee.
Het stoeltje zelf was ik erg tevreden mee. Slaappositie is handig. Bekleding makkelijk en goed schoon te wassen. Ik zou hem weer kopen.
Nog even een toevoeging qua sluiting: de oudere sluitingen van Römer vind ik onhandig. Die van de stoeltjes zoals je ze nu koopt vind ik makkelijk werken. Ook opa's en oma's die het stoeltje eens een enkel keertje meenamen, hadden deze sluiting relatief snel onder de knie.
Het stoeltje zelf was ik erg tevreden mee. Slaappositie is handig. Bekleding makkelijk en goed schoon te wassen. Ik zou hem weer kopen.
Nog even een toevoeging qua sluiting: de oudere sluitingen van Römer vind ik onhandig. Die van de stoeltjes zoals je ze nu koopt vind ik makkelijk werken. Ook opa's en oma's die het stoeltje eens een enkel keertje meenamen, hadden deze sluiting relatief snel onder de knie.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:34
quote:Teddy82 schreef op 26 augustus 2011 @ 21:30:
_helly_ het tegenovergestelde van wat ik gehoord heb dus over de tobi wat betreft overzettenIk vond de King echt makkelijker overzetten. gordel erdoorheen en klaar. Bij de Tobi moest ik echt onhandig eroverheen hangen om te zien of hij mooi glad door de gleuven van het hoofdstuk ging. Maarja ik haalde hem er alleen uit als ik hem schoon wilde maken.
_helly_ het tegenovergestelde van wat ik gehoord heb dus over de tobi wat betreft overzettenIk vond de King echt makkelijker overzetten. gordel erdoorheen en klaar. Bij de Tobi moest ik echt onhandig eroverheen hangen om te zien of hij mooi glad door de gleuven van het hoofdstuk ging. Maarja ik haalde hem er alleen uit als ik hem schoon wilde maken.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:37
quote:wennes schreef op 26 augustus 2011 @ 21:32:
Helly, ik heb de sluiting geprobeerd van de king, en die is inderdaad erg onhandig.Mijn moeder kon alleen de sluiting vast krijgen door het zinnetje: "De vogeltjes geven elkaar een kusje" uit te spreken. Ander snapte ze niet hoe zij ze in elkaar moest schuiven.
Helly, ik heb de sluiting geprobeerd van de king, en die is inderdaad erg onhandig.Mijn moeder kon alleen de sluiting vast krijgen door het zinnetje: "De vogeltjes geven elkaar een kusje" uit te spreken. Ander snapte ze niet hoe zij ze in elkaar moest schuiven.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:42
quote:_helly_ schreef op 26 augustus 2011 @ 21:37:
[...]
Mijn moeder kon alleen de sluiting vast krijgen door het zinnetje: "De vogeltjes geven elkaar een kusje" uit te spreken. Ander snapte ze niet hoe zij ze in elkaar moest schuiven.
Dan moet ik nog eens oefenen met dat zinnetje erbij, wie weet lukt het dan in 1x hahaha.
Ik bedenk me net dat ze ook oude modellen hadden staan, ik weet niet bij welk model ik de sluiting geprobeerd heb, hmm handig.
[...]
Mijn moeder kon alleen de sluiting vast krijgen door het zinnetje: "De vogeltjes geven elkaar een kusje" uit te spreken. Ander snapte ze niet hoe zij ze in elkaar moest schuiven.
Dan moet ik nog eens oefenen met dat zinnetje erbij, wie weet lukt het dan in 1x hahaha.
Ik bedenk me net dat ze ook oude modellen hadden staan, ik weet niet bij welk model ik de sluiting geprobeerd heb, hmm handig.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:46
quote:wennes schreef op 26 augustus 2011 @ 21:42:
Ik bedenk me net dat ze ook oude modellen hadden staan, ik weet niet bij welk model ik de sluiting geprobeerd heb, hmm handig.Volgens mij is alles wat er nu in winkels staat dat wat ik als 'nieuwe' sluiting omschrijf. Tja, je moet hem even doorhebben, maar is dat niet bij elk merk zo? Ik moet toegeven dat wij ook het babyzitje van Römer hadden, dus die sluiting hadden we al onder de knie.
Ik bedenk me net dat ze ook oude modellen hadden staan, ik weet niet bij welk model ik de sluiting geprobeerd heb, hmm handig.Volgens mij is alles wat er nu in winkels staat dat wat ik als 'nieuwe' sluiting omschrijf. Tja, je moet hem even doorhebben, maar is dat niet bij elk merk zo? Ik moet toegeven dat wij ook het babyzitje van Römer hadden, dus die sluiting hadden we al onder de knie.
vrijdag 26 augustus 2011 om 21:58
Een nadeel bedacht: ik vond het onhandig dat de riempjes, bij onze King, altijd gewoon in het zitje lagen na het uitstappen. Als je het kind er dan weer inzette, moest je eerst altijd die riempjes onder het kind vandaan zien te trekken.
Als ik het me goed herinner, bestaat hier in de huidige versie van de King ook een oplossing voor, dat die riempjes standaard opzij gaan, zodra het kind is uitgestapt. Of was dat een ander merk zitje?
Als ik het me goed herinner, bestaat hier in de huidige versie van de King ook een oplossing voor, dat die riempjes standaard opzij gaan, zodra het kind is uitgestapt. Of was dat een ander merk zitje?
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:23
Tof, dat is bij de Tobi wel zo, dat de riempjes opzij springen. Dat was voor ons een van de redenen om deze stoel te kiezen. En idd, dat is erg handig. NAdeel is wel dat de riempjes van de Tobi niet strak genoeg kunnen worden aangetrokken door datzelfde systeem, hier wurmen beide kinderen zich er dus te makkelijk uit. Als ik nog een stoel moest kopen zou ik voor een Romer gaan, denk ik.
..
vrijdag 26 augustus 2011 om 22:35
Ik heb een Tobi gehad en het was idd fijn dat het harnas met de gordels omhoog springen bij het openen, maar verder vond ik het niet echt een fijne stoel. Kind wist zich steeds los te wurmen. In de auto van mijn man had ik een ouder model Römer King en die vond ik heel fijn. Ik had het idee dat dochters er ook beter in zaten. De gordels vastmaken is even een handigheidje, maar als je het doorhebt geen probleem meer.
Overigens heb ik de Tobi bij beide kinderen niet tot 4 jaar gebruikt, met 2,5 jaar zijn ze allebei overgegaan naar een grotere stoel, de Römer Kid met Isofix, waar ik ook heel tevreden over ben.
De Römer stoelen kwamenaltijd beter uit de test dan de Maxi Cosi, dus dat was voor mij ook een reden om nu voor Römer te kiezen.
Overigens heb ik de Tobi bij beide kinderen niet tot 4 jaar gebruikt, met 2,5 jaar zijn ze allebei overgegaan naar een grotere stoel, de Römer Kid met Isofix, waar ik ook heel tevreden over ben.
De Römer stoelen kwamenaltijd beter uit de test dan de Maxi Cosi, dus dat was voor mij ook een reden om nu voor Römer te kiezen.