Avond verjaardag met peuter?

16-12-2019 18:06 60 berichten
Mijn zoontje vermaakt zich altijd prima op een verjaardag, vaak bliiven we dan tot 21u ongeveer. Dat gaat prima ook weinig last van.
We of 1 van ons moet dan wel op tijd naar huis. Maar dat vind ik dan niet zo erg.

Mijn zoontje is 2.

Nemen jullie de kids mee of niet?
Was helemaal afhankelijk van de gemoedstoestand van het kind die dag en de verjaardag, maar wel gedaan hoor.
Hing ervan af of de jarige job de aanwezigheid van een peuter op prijs stelde. Qua bedtijd was er nooit zo'n probleem, mijn peuters haalden rustig een nachtje door als ze de kans kregen.
Nee, hier lagen ze er om 19.00 uur in op die leeftijd.
Maar is het dan wel de moeite waard als je om 21.00 uur al naar huis gaat? Vaak begint een verjaardag toch rond 20.30 uur?
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2019 18:08
Hing ervan af of de jarige job de aanwezigheid van een peuter op prijs stelde. Qua bedtijd was er nooit zo'n probleem, mijn peuters haalden rustig een nachtje door als ze de kans kregen.

Dit!
Wij legden onze peuter(s) ook wel eens ter plekke in een campingbedje te slapen. Altijd in overleg want niemand zit te wachten op een invasie van campingbedjes.
En kan kind dan de volgende dag wel uitslapen?

Of mag de opvang / oma het de volgende dag uitzweten?

Ik nodig uberhaupt 's avonds geen ouders met kinderen uit.
Ik weet toch dat de ouders hun huis niet willen verlaten, want dat de kinderen in bed liggen.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 18:13
43.42% gewijzigd
Als je kind het trekt, waarom niet?

Die van mij veranderen na 19.00 uur in een soort hysterische monsters dus daar ging het nooit mee.
Nee das waar verschilt per gemoedstoestand en per kind.
Hier beginnen verjaardag echt wel voor 20.30, vaak rond 19.30.
anoniem_640cd58e3bc64 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 18:16
7.69% gewijzigd
Andersom schreef:
16-12-2019 18:11
Dit!
Wij legden onze peuter(s) ook wel eens ter plekke in een campingbedje te slapen. Altijd in overleg want niemand zit te wachten op een invasie van campingbedjes.

Dat vonden die van mij dan weer veel te gezellig, trapten ze mooi niet in in een campingbedje ;-)
Dat ligt aan:
- de gemoedstoestand van de peuter
- welke verjaardag het is (van wie)
- waar het is (hoever rijden)
- welke dag het is
- wat de dag daarna is
Maar meestal gingen we wel s'middags, en als het vrienden zijn die een feestje geven dan regelen we oppas.
Doen we nu eigenlijk nog wel zo en de jongste is 4 jaar. Is het familie dan gaan ze mee, bij vrienden van ons als het s'middags is en er zijn meerdere kinderen aanwezig ook. Bij een feestje s'avonds van vrienden dan komt de oppas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet zo blij mee zijn wanneer iemand zijn peuter van 2 meeneemt naar mijn verjaardag of een andere verjaardag van een volwassene. Zeker niet wanneer deze 's avonds is.

Prima wanneer je vrienden altijd hun kinderen overal mee naar toe nemen. Maar dit absoluut niet gebruikelijk in mijn familie en vriendenkring.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wel eens gedaan, maar slapen wilden ze nooit en zat ik nog dagen en nachten met kind dat uit ritme was.

Vind ik niet erg voor een keertje als er echt iets heel speciaals is. Maar voor een gewone verjaardag deden we dat na een paar keer niet meer.

Daarnaast zit ook niet iedereen daar op te wachten, vaak zijn de avondverjaardag juist om die tijd om kindvrij te zijn. Is ook wel eens lekker.
Star² schreef:
16-12-2019 18:15
Dat vonden die van mij dan weer veel te gezellig, trapten ze mooi niet in in een campingbedje ;-)
Nee de mijne ook niet. Als die meegingen naar een 'avondverjaardag' hingen ze de hele avond het stralende middelpunt uit, en een jarige oma vond dat natuurlijk helemaal geweldig maar niet iedere jarige kinderloze vriend zat erop te wachten om de hele avond verstoppertje te moeten spelen of voor te moeten lezen uit Rambamboelie.
Nee, ik neem mijn kinderen niet ongevraagd mee naar een avondverjaardag. Wij regelen oppas of er blijft er eentje thuis.
hamerhaai schreef:
16-12-2019 18:20
Ik zou er niet zo blij mee zijn wanneer iemand zijn peuter van 2 meeneemt naar mijn verjaardag of een andere verjaardag van een volwassene. Zeker niet wanneer deze 's avonds is.

Prima wanneer je vrienden altijd hun kinderen overal mee naar toe nemen. Maar dit absoluut niet gebruikelijk in mijn familie en vriendenkring.

En dat weten je vrienden en familie vast dus zullen ze het niet doen.
hamerhaai schreef:

Hier zijn avond-verjaardagen dan weer eens nooit thuis.

Als ik 's avonds iets organiseer is dat op restaurant.
En daar nodig ik dan geen 2-jarige voor uit, want dat weet ik dat ie dat niet trekt.

En dus nodig ik meestal de ouders ook ineens niet uit.
Bespaart hen namelijk de vraag "kinderen meenemen of niet" en het gedoe rond oppas.

Als ik iedereen en de kinderen erbij wil organiseer ik wel een feestje op zondagmiddag bij me thuis.
De familieverjaardagen die wij vroeger hadden waren 's avonds en met kinderen, maar toen mijn neef en nichten kinderen kregen, verschoof dat vanzelf naar overdag en toen wij ze kregen waren die avondverjaardagen er dus al niet meer. De avondverjaardagen die er heel soms nog wel waren, waren niet voor kinderen.

Maar het was wel altijd leuk vroeger. Vandaag zou mijn oma jarig zijn geweest, dat was de leukste verjaardag van het jaar en altijd tot laat, al was het midden in de week. Hoe dat was toen ik twee was herinner ik me niet, maar ik denk ook gewoon 's avonds.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2019 18:21
Nee de mijne ook niet. Als die meegingen naar een 'avondverjaardag' hingen ze de hele avond het stralende middelpunt uit, en een jarige oma vond dat natuurlijk helemaal geweldig maar niet iedere jarige kinderloze vriend zat erop te wachten om de hele avond verstoppertje te moeten spelen of voor te moeten lezen uit Rambamboelie.

Jammer dan, ik had echt niet zonder kind naar mijn oma kunnen gaan ;-)
hamerhaai schreef:

Wij vieren verjaardagen in onze vriendenkring altijd door met onze vriendenkring te gaan uiteten in een restaurant.
En uiteraard laat iedereen de kinderen thuis.
Verjaardagen van mijn ouders/schoonouders/opa's en oma's gaan de kinderen wel mee, maar dat is toch meestal op zondagmiddag.

En soms in de zomer is er in onze vriendenkring wel eens een barbecue en dat is dan meestal ook in de late middag op een zaterdag en dan gaan de kinderen ook mee, maar dan is er ook iets voor hun voorzien en zijn alle kinderen er.

Maar een avondverjaardag van een volwassene is lekker kindervrij. Voor ons leuker, maar voor de kinderen ook.
hamerhaai schreef:

Ik vier mijn verjaardag de hele dag door, dus met kinderen
Mijn man nodigt mensen uit vanaf 21.00 uur, na de koffie en kindloos
Gewoon meteen aan de drank
Ja hoor ik heb makkelijke kinderen wat dat betreft. Maar ik zou dat niet doen als dat betekent dat kind dagen van slag is daarna.
hamerhaai schreef:

Dit inderdaad
Nee, kind is 2,5 en nog nooit gedaan 😅 1 vd 2 blijft thuis.
hamerhaai schreef:

Zelfde hier. Verjaardagen overdag met kinderen en s avonds zonder.

En ook ik ben er niet blij mee als anderen dat wel s avonds doen. Sterker nog ik heb afgelopen week mijn plannen voor oud en nieuw nog veranderd omdat daar ook een stel komt die de kinderen van 5 en 3 meeneemt maar niet in bed gaan leggen. Ik zit daar niet op te wachten (heb zelf kinderen die dan wel naar bed zouden gaan) dus ga niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven