Avond verjaardag met peuter?

16-12-2019 18:06 60 berichten
Mijn zoontje vermaakt zich altijd prima op een verjaardag, vaak bliiven we dan tot 21u ongeveer. Dat gaat prima ook weinig last van.
We of 1 van ons moet dan wel op tijd naar huis. Maar dat vind ik dan niet zo erg.

Mijn zoontje is 2.

Nemen jullie de kids mee of niet?
Bij familie gaat ze wel mee. En gaan we vaak rond 9- half 10 weer naar huis. Is 5 minuten rijden.

Bij vrienden die kinderen in dezelfde leeftijd hebben ook. Voordeel is ook dat je niet van alles hoeft mee te nemen omdat iedereen die uitzet heeft staan.
Peuter slaapt makkelijk elders, hele autorit wakker en in dr eigen bed slaapt ze zo weer verder.

Wij vieren onze verjaardag voor vrienden vaak vanaf 18 uur met een bbq en daarna blijft iedereen beetje hangen. Geen probleem als ze dan kids boven neer leggen. Als het maar niet teveel wordt ;)
WakeUpje schreef:
16-12-2019 19:01
Grappig om te lezen dat jij er een leuke herinnering aan hebt! Ik vond het verschrikkelijk. Had (en heb) er een hekel aan om wakker gemaakt te worden en vond (en vind) het ook niet prettig om in het bed van een ander te slapen.

Om die reden doe ik het bij mijn kinderen nauwelijks. Maar blijkbaar projecteer ik mijn eigen ervaringen teveel. Misschien als ik het wel vaker doe praten zij er jaren later ook vol liefde over!
Ik vond het ook vreselijk
Zeker als het buiten koud was.
Alle reacties Link kopieren
Ja afgelopen weekend nog een feestje gehad en kind meegenomen tot 9 uur, ging prima. Het feestje begon om 6 uur dus het was echt even gezellig en je bent wel thuis voordat de feestgangers dronken worden of de muziek te hard gaat.

Mijn kind is heel makkelijk maar een feestje wat pas om 9 uur begint en dan de volgende ochtend vroeg wakker met een kater dat kan ik niet meer aan ;) dan heb je de hele dag een blij kind met chagrijnige moeder.
(Mogelijkheden om kind een nachtje ergens te laten logeren hebben wij niet)
Nummer*Zoveel schreef:
16-12-2019 18:52
Ik vond dat vroeger altijd zo leuk! Mee op visite, dan daar mogen slapen in “het grote bed”, en dan midden in de nacht helemaal slaapdronken in je pyjama en in dekens gewikkeld weer mee naar huis in de koude auto. En het leukste vond ik dat mijn vader me dan altijd van bed naar auto en van auto naar bed droeg, ook al was ik al 6 of 7 jaar en eigenlijk te groot om nog gedragen te worden :love:
Jaa, precies dit!
En dan als je in dat bed lag liggen luisteren naar alle geluiden beneden, wat altijd nogal veel was op zo'n verjaardag.
Onze kinderen worden veel te wakker bij dat overhevelen (en beginnen met te laat in slaap vallen), dus dat doen we bijna niet meer (want rest van de week last van). We gaan wel vaak en bij verschillende mensen logeren (familie en vrienden die te ver weg wonen om terug te gaan voor kinderbedtijd) en dat vinden ze ook geweldig.
Het zou echt niet in me opkomen om kinderen mee te nemen naar een avondfeestje. Niet leuk voor de kinderen, niet leuk voor mezelf en niet leuk voor de jarige denk ik. Ken ook echt niemand die dat doet, avonduitnodiging betekent m.i. zonder kinderen. De kids gaan dan uit logeren of er komt iemand bij ons thuis babysitten.

Soms weleens een (familie)diner waar de kinderen aan meedoen, maar daarna is het snel naar huis om ze nog een beetje op tijd in bed te krijgen. Of als het bij opa en oma is, gaan ze daar hun logeerbed in. Mijn kinderen (nu kleuters) hebben hun slaap en regelmaat echt nodig. Liggen om 19u in bed, bij speciale gelegenheden soms 20u maar later trekken ze echt niet.
aaaanne schreef:
16-12-2019 23:20
Jaa, precies dit!
En dan als je in dat bed lag liggen luisteren naar alle geluiden beneden, wat altijd nogal veel was op zo'n verjaardag.
Dat vond ik altijd zo gezellig :)

En als we terug reden vanuit oom en tante die vijf minuten rijden verderop woonden merkte ik dat vaak niet eens. Viel daar in slaap en werd 's ochtends in mijn eigen bed wakker. Heel soms even half-wakker als ik thuis naar boven werd gedragen.

Maar qua afstand was familie die verder weg woonde het leukst :)
Laat in het donker naar huis en dan zag ik sterren aan de hemel en lag ik half doezelend achter in de auto, later met mijn jongere broer naast me. En voorin de auto mijn ouders die zachtjes aan het kletsen waren, terwijl langs de wegen allemaal dichte bossen opdoemden met de sterren er tussen door.

Heerlijk om aan terug te denken :heart:

Maar dat was dus echt alleen bij familie. Als mijn ouders een groter feestje hadden van vrienden, een bruiloft ofzo dan gingen wij gewoon fijn logeren bij opa en oma of oom en tante.
Ik nam mijn kind altijd mee, geen oppas :D Kind was ook heel makkelijk zodra het rumoer hoorde. Thuis een huilbaby maar met geroezemoes een rustig mannetje. Zelf kindonvriendelijke vriendinnen gingen gerust met me eten. Na één keer bij iemand thuis werd ik niet meer uitgenodigd maar uit eten of een terrasje wel.
Ik had ook een wagen waar kind lang in heeft kunnen liggen en dus gewoon kon gaan slapen.
Het zal ook schelen dat ik tijdens zijn eerste jaar veel bij mijn ouders in het buitenland ben geweest waar het normaal is dat kinderen rond 21 uur gewoon mee gaan naar een restaurant.
Ook toen hij groter was bleven we gewoon plakken bij vrienden tot wel 3 uur oid. Kind met kussentje en dekentje op de bank en als we weggingen legde ik hem zo in de bakfiets, even ogen open en dan verder slapen. Is nooit een probleem geweest.
Ik heb ook zulke herinneringen aan vroeger. Met een hoop nichtjes en neefjes lag je dan in een kamer. 'S nachts eruit gehaald worden, en dan een hoop lol om die dronken tante en dansende oom. De kou in en door je vader uit de auto getild worden en je eigen bed weer in.

Ik doe dit ook met mijn kinderen. Soms liggen er op een verjaardag 10 kinderen boven. Dit is bij verjaardagen van familie en vrienden die zelf ook allemaal kinderen hebben.
Als er verder geen kinderen op de verjaardag zijn of mensen het niet op prijs stellen, regel ik oppas of blijft een van ons thuis.
Alleen naar (schoon)ouder(s), mijn broertje en mijn zus. Mijn broertje omdat hij ver weg woont en we daarom allemaal daar logeren dus toen zoon klein was ging hij gewoon eerder naar bed. Bij mijn zus was het geen probleem, onze kinderen schelen maar vier maanden dus we hadden beiden heel veel babymeuk in huis waarin geslapen kon worden binnen babyfoonbereik.

Bij vrienden eigenlijk nooit gedaan. Leeftijden van de kinderen liggen ver uiteen, daar schoof je niet zo even een dreumes bij op de kamer. Ooit gezien dat een achtjarige heel trots naar onder kwam gelopen met een baby van een paar maanden in de armen, want ze had ‘m helemaal zelf een nieuw luiertje omgedaan. Zo’n achtjarige die absoluut niet wakker zou worden, ahem.
En met al die zooi gaan lopen (campingbedje, slaapzakje, babyfoon en ander spul) daar had ik geen zin in. Dus bleef man thuis of ik, afhankelijk van de relatie tot de jarige. En soms een oppas.
Alleen bij schoonfamilie toen we alleen oudste nog hadden. En die ging daar gewoon slapen. Heb uiteindelijk vijf kinderen gekregen, de eerste vier onder de acht toen nummer vier er net was. Dat is echt geen doen en voor niemand nog een leuke avond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven