Avond verjaardag met peuter?

maandag 16 december 2019 om 18:06
maandag 16 december 2019 om 18:49

maandag 16 december 2019 om 18:52
Ik vond dat vroeger altijd zo leuk! Mee op visite, dan daar mogen slapen in “het grote bed”, en dan midden in de nacht helemaal slaapdronken in je pyjama en in dekens gewikkeld weer mee naar huis in de koude auto. En het leukste vond ik dat mijn vader me dan altijd van bed naar auto en van auto naar bed droeg, ook al was ik al 6 of 7 jaar en eigenlijk te groot om nog gedragen te worden

maandag 16 december 2019 om 18:53
Wij zitten met oud en nieuw met ons gezin in Tromsø Noorwegen op vakantie.
Maar als we het in onze vriendenkring vieren is dat ook wel zonder kinderen.
Komt weinig tot niet voor, want meestal vieren we het thuis met de kinderen.
Maar als we het in onze vriendenkring vieren is dat ook wel zonder kinderen.
Komt weinig tot niet voor, want meestal vieren we het thuis met de kinderen.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 16-12-2019 19:01
1.99% gewijzigd

maandag 16 december 2019 om 18:53
Naar de verjaardag van naaste familie wel ja (dus onze ouders en onze broers en zussen). Dan blijven we vaak eten en dan na het eten nog even hangen tot inderdaad een uur of 21.00 uur max. Meestal gingen wij dan wel allebei weg (hebben maar 1 auto). Dan hadden we de rest van de visite ook even kort gezien en gesproken voor we weggingen en hun het verder gingen vieren.

maandag 16 december 2019 om 18:59
Het gaat over verjaardagen toch?Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 18:57Maar wilde je oud en nieuw dan zonder jouw kinderen vieren?
Aha, bericht gemist.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 19:05
7.77% gewijzigd
maandag 16 december 2019 om 19:00
Het hangt nogal van het kind af natuurlijk.
Mijn schoonzus had voordat ze kinderen kreeg altijd het hoogste woord dat een kind gewoon lekker flexibel mee moest doen en dat je het gewoon mee moest nemen. Nou daar kwam ze snel van terug want zowel nummer 1 als 2 sliepen nooit ergens anders en jankten de hele boel bij elkaar.
Voor een avond verjaardag hadden wij eigenlijk altijd een oppas; maar dochter ging wel mee als we bijvoorbeeld ergens oud en nieuw vierden of een etentje hadden bij familie / vrienden.
Zij ging prima slapen, was in de auto onderweg naar huis klaarwakker en sliep thuis in haar eigen bed binnen 2 minuten weer verder.
Mijn schoonzus had voordat ze kinderen kreeg altijd het hoogste woord dat een kind gewoon lekker flexibel mee moest doen en dat je het gewoon mee moest nemen. Nou daar kwam ze snel van terug want zowel nummer 1 als 2 sliepen nooit ergens anders en jankten de hele boel bij elkaar.
Voor een avond verjaardag hadden wij eigenlijk altijd een oppas; maar dochter ging wel mee als we bijvoorbeeld ergens oud en nieuw vierden of een etentje hadden bij familie / vrienden.
Zij ging prima slapen, was in de auto onderweg naar huis klaarwakker en sliep thuis in haar eigen bed binnen 2 minuten weer verder.

maandag 16 december 2019 om 19:01
Grappig om te lezen dat jij er een leuke herinnering aan hebt! Ik vond het verschrikkelijk. Had (en heb) er een hekel aan om wakker gemaakt te worden en vond (en vind) het ook niet prettig om in het bed van een ander te slapen.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 18:52Ik vond dat vroeger altijd zo leuk! Mee op visite, dan daar mogen slapen in “het grote bed”, en dan midden in de nacht helemaal slaapdronken in je pyjama en in dekens gewikkeld weer mee naar huis in de koude auto. En het leukste vond ik dat mijn vader me dan altijd van bed naar auto en van auto naar bed droeg, ook al was ik al 6 of 7 jaar en eigenlijk te groot om nog gedragen te worden![]()
Om die reden doe ik het bij mijn kinderen nauwelijks. Maar blijkbaar projecteer ik mijn eigen ervaringen teveel. Misschien als ik het wel vaker doe praten zij er jaren later ook vol liefde over!

maandag 16 december 2019 om 19:04
Nee, die gaan mee en dan wel slapen.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 18:57Maar wilde je oud en nieuw dan zonder jouw kinderen vieren?
Maar het wordt toch een andere avond als jonge kinderen erbij zijn. Of dat nu oud en nieuw is of een verjaardag.

maandag 16 december 2019 om 19:07
Ja, ik vond dat ook leuk, bij vrienden van mijn ouders in zo'n groot koud bed en dan naar huis. Toch doe ik het met mijn eigen kinderen niet. En nu zijn ze te oud voor die beleving. Toch jammer.Nummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 18:52Ik vond dat vroeger altijd zo leuk! Mee op visite, dan daar mogen slapen in “het grote bed”, en dan midden in de nacht helemaal slaapdronken in je pyjama en in dekens gewikkeld weer mee naar huis in de koude auto. En het leukste vond ik dat mijn vader me dan altijd van bed naar auto en van auto naar bed droeg, ook al was ik al 6 of 7 jaar en eigenlijk te groot om nog gedragen te worden![]()

maandag 16 december 2019 om 19:14
Hier hetzelfde vroeger bij de verjaardagen van mijn ooms en tantes. Vond het altijd hartstikke leuk en ik doe het inderdaad ook niet echt met mijn dochter, maar dat komt ook omdat ik en vriend maar 1 broer hebben. Dan regel je gewoon een keertje oppas of je gaat vroeger weg. Mijn ouders komen uit grote gezinnen (gezin van 5 kinderen en gezin van 9 kinderen) en dan zat je dus veel vaker op zo'n verjaardag alle gezelligheid te missen omdat je om 21.00 weg zou moeten.Betty_Slocombe schreef: ↑16-12-2019 19:07Ja, ik vond dat ook leuk, bij vrienden van mijn ouders in zo'n groot koud bed en dan naar huis. Toch doe ik het met mijn eigen kinderen niet. En nu zijn ze te oud voor die beleving. Toch jammer.

maandag 16 december 2019 om 19:15
Ja, helemaal ditNummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 18:52Ik vond dat vroeger altijd zo leuk! Mee op visite, dan daar mogen slapen in “het grote bed”, en dan midden in de nacht helemaal slaapdronken in je pyjama en in dekens gewikkeld weer mee naar huis in de koude auto. En het leukste vond ik dat mijn vader me dan altijd van bed naar auto en van auto naar bed droeg, ook al was ik al 6 of 7 jaar en eigenlijk te groot om nog gedragen te worden![]()

Maar dat was wel echt bij naaste familie, dus opa en oma en ooms en tantes die dat helemaal prima en leuk vonden (en zelf ook kinderen hadden, dus neefjes en nichtjes). Bij vrienden van mijn ouders gingen ze alleen, en kwam er een oppas voor een avondje.

maandag 16 december 2019 om 19:19
Bij ons was het juist bij vrienden en niet bij familie. Maar die vrienden waren dan wel een soort van zelfverkozen familie, zeg maar. Van die mensen die ik nu nog wel zie, en waar ik zo onverwachts bij binnen kan vallen ook al ben ik er al jaren niet meer thuis geweest.Nehemah schreef: ↑16-12-2019 19:15Ja, helemaal dit
Maar dat was wel echt bij naaste familie, dus opa en oma en ooms en tantes die dat helemaal prima en leuk vonden (en zelf ook kinderen hadden, dus neefjes en nichtjes). Bij vrienden van mijn ouders gingen ze alleen, en kwam er een oppas voor een avondje.
maandag 16 december 2019 om 19:21
Ik slaap tegenwoordig ook liever door en in mijn eigen bed. Maar als kind vond ik het echt geweldig! In de nacht wakker zijn was leuk, een heel groot bed was leuk, alles was leuk!WakeUpje schreef: ↑16-12-2019 19:01Grappig om te lezen dat jij er een leuke herinnering aan hebt! Ik vond het verschrikkelijk. Had (en heb) er een hekel aan om wakker gemaakt te worden en vond (en vind) het ook niet prettig om in het bed van een ander te slapen.
Om die reden doe ik het bij mijn kinderen nauwelijks. Maar blijkbaar projecteer ik mijn eigen ervaringen teveel. Misschien als ik het wel vaker doe praten zij er jaren later ook vol liefde over!

maandag 16 december 2019 om 19:22
Dat is net zo goed waardevolNummer*Zoveel schreef: ↑16-12-2019 19:19Bij ons was het juist bij vrienden en niet bij familie. Maar die vrienden waren dan wel een soort van zelfverkozen familie, zeg maar. Van die mensen die ik nu nog wel zie, en waar ik zo onverwachts bij binnen kan vallen ook al ben ik er al jaren niet meer thuis geweest.

Dat heb ik dus met een tante, de band is nog steeds close en die herinneringen van toen vinden we ook altijd leuk.
maandag 16 december 2019 om 19:29
maandag 16 december 2019 om 19:30
Bij mensen die zelf kinderen hebben (gehad) leggen we de kinderen in bed voor ze jengelig worden en gaan zelf lekker door tot we zin hebben om naar huis te gaan.
Bij mensen die geen kinderen hebben gehad gaan we naar huis als de kinderen jengelig worden, regelen we oppas of gaat een van ons afhankelijk van relatie met de jarige en type verjaardag. Meestal gaan de kinderen wel mee eigenlijk.
Een peuter van 2 houdt het vaak verrassend lang vol, totdat het middagdutje eruit is.
Bij mensen die geen kinderen hebben gehad gaan we naar huis als de kinderen jengelig worden, regelen we oppas of gaat een van ons afhankelijk van relatie met de jarige en type verjaardag. Meestal gaan de kinderen wel mee eigenlijk.
Een peuter van 2 houdt het vaak verrassend lang vol, totdat het middagdutje eruit is.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
And everything you do; Yeah, they were all yellow
maandag 16 december 2019 om 19:30
Door de weeks eigenlijk nog nooit gedaan.
Oudste is 2 jaar, jongste is 4,5 maanden. De jongste zou ik wel makkelijker meenemen dan de oudste. Maar ook zij blijft gewoon thuis en ligt rond 19.00 in bed.
Oudste ligt tussen 19.30 en 19.45 in bed, later is geen optie. Ik zit de volgende dag met een vermoeid en chagrijnig kind.
Wij splitsen op. De ene keer ga ik naar een avondverjaardag, de andere keer man. Bij ouders, broers en zussen is het afhankelijk van de dag waarop ze jarig zijn of we alleen gaan of dat de kinderen mee gaan. In het weekend leggen we ze vaak daar in bed en willen we ook wel eens blijven slapen. Voor onze ouders zorgen we er altijd voor dat de kinderen hen even zien op de verjaardag zelf, al moeten we daar een paar uur verlof voor opnemen. Een groter plezier kunnen we ze niet doen.
Dat werkt prima en als ze straks allemaal ouder zijn, kunnen we gewoon als gezin naar dit soort verjaardagen. Tot die tijd is het zoals het is.
Oudste is 2 jaar, jongste is 4,5 maanden. De jongste zou ik wel makkelijker meenemen dan de oudste. Maar ook zij blijft gewoon thuis en ligt rond 19.00 in bed.
Oudste ligt tussen 19.30 en 19.45 in bed, later is geen optie. Ik zit de volgende dag met een vermoeid en chagrijnig kind.
Wij splitsen op. De ene keer ga ik naar een avondverjaardag, de andere keer man. Bij ouders, broers en zussen is het afhankelijk van de dag waarop ze jarig zijn of we alleen gaan of dat de kinderen mee gaan. In het weekend leggen we ze vaak daar in bed en willen we ook wel eens blijven slapen. Voor onze ouders zorgen we er altijd voor dat de kinderen hen even zien op de verjaardag zelf, al moeten we daar een paar uur verlof voor opnemen. Een groter plezier kunnen we ze niet doen.
Dat werkt prima en als ze straks allemaal ouder zijn, kunnen we gewoon als gezin naar dit soort verjaardagen. Tot die tijd is het zoals het is.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 19:38
12.70% gewijzigd