Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen 2 weken heb ik het erg druk gehad op het werk. Veel avonden weggeweest en eigenlijk maar weinig tijd voor de uk of mijzelf gehad. Nu een weekje vakantie, met zoals het er nu naar uitziet prachtig weer.

Met vriendlief heb ik bijna wekelijks de discussie dat hij aan de slag moet, met werken of zijn scriptie. Dat ik het niet trek op deze manier en dat een klein beetje hulp op welk gebied dan ook mij zoveel zou ontlasten. Sinds kort heb ik hem zover dat hij met een maatschappelijk werker praat. Zijn vermoeden is dat hij depressief is en er serieuse stappen ter ondersteuning gezet moeten worden. Helaas geeft dat op korte termijn geen oplossing. Maar zoals mijn oud leidingevende laatst vroeg tijdens een gesprek over de thuissituatie; maar hebben jullie het leuk samen? Ja. Nou, dat is dat in ieder geval iets.
Dat neemt niet weg, dat er wat mij betreft liever vroeger pdan later iets moet veranderen.

Verder ligt mijn zusje sinds deze week weer in het ziekenhuis na een operatie aan haar been. Na deze eerste paar dagen blijkt al dat het herstel pittig gaat worden. Zoals het er nu naar uitziet eerst 2 weken ziekenhuis, daarna 3 weken revalidatie. Maar als het aan haar ligt gaat ze vandaag nog naar huis.
Ik merk dat ik er aardig van onderste boven ben. Spontaan krijg ik sterke herinneringen naar vorig jaar, zeker met de hitte van de afgelopen dagen.

Met de uk gaat het goed. Afgelopen week wat onrustige avonden en ochtenden. En plots weer 2x per dag slapen.
Hij klimt overal op tegenwoordig. Gisteren kroop hij als een kat over de rugleuning van de bank. Of hij gaat op zijn hoofd staan en wijst dan van alles aan.
Hij kletst steeds meer. Zegt woorden na en lijkt steeds beter te begrijpen wat sommige woorden betekenen. Verder zoekt hij regelmatig in zijn boekjes de plaatjes op van ons gespreksonderwerp. Een plaatje van een varken als hij een varkentje in zijn hand heeft. Een plaatje van een muis die paard rijdt als hij hop paardje hop wil doen. Of dikkie dik die niest van de peper als ik zeg hatsjieee. Zo grappig! Hij loopt dan naar de boekenmand en vist het desbetreffende boek eruit. De boekenclub op vrijdag is dan ook een groot succes.

Volgende week gaan we een paar daagjes weg. Verder probeer ik zo min mogelijk te plannen en zo veel mogelijk te genieten. Morgen mijzelf trakteren op een nieuwe outfit en een boek. Dat lijkt mij wel een goed idee.

Hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
MissTiek2015 schreef:
26-05-2017 17:44
@navel, dat is al maanden de zoektocht van de dag... Blijft maar onze tshirts omhoogtrekken...
Echt? Wat grappig dat het meerdere kinderen fascineerd. Zoonlief heeft er nog nooit naar omgekeken..
Die verbaasd zich vooral over de plotselinge haren op zijn hoofd en zijn piemeltje. :hihi:
Marie, ik ben ook niet goed met slaaptekort en snap je dus wel. Geduld is niet oneindig (helaas :hihi: ). Hoe is het vannacht gegaan?

Hier slapen de meiden ook niet top momenteel, denk toch de warmte.

Misstiek, ik doe in het badje altijd half warm half koud. Dan heb je een prima badje voor dit weer. Wat vervelend nu dit warme weer he, dan is drinken juist zo belangrijk. Hopelijk helpt de watermeloen!

Bobo, ik zag dat je weer in het ziekenhuis was onlangs. Hoe gaat het met je zus?

Waterpokken zijn weer op zijn retour. Het begint nu goed in te drogen en dochter heeft er duidelijk bijna geen last meer van want ze lacht veel. Wel veel wondjes, ben benieuwd wat er aan littekens gaat komen. :cry: Maar goed, dat is afwachten.

Ze maakt nu wel flink meters! Wandelt steeds meer en gaat steeds meer het huis door. :thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een slechte slaper. Ligt nu al 1,5 uur in z'n bed en slaapt nog steeds niet. Gilt niet de hele boel bij elkaar ofzo, maar het lukt hem gewoon niet om in slaap te vallen. Hij is totaal oververmoeid en nog steeds wil het niet. Echt heel zielig...
Alle reacties Link kopieren
@bobo: goed dat jij en je vriend in gesprek zijn gegaan. hopelijk gaat hij nu zelf stappen zetten. hoe is de operatie gegaan? kan me voorstellen dat het veel oprakelt. wat gaat je zoontje onwijs snel zeg! die van ons tijgert nog een beetje rond en verder dan 'hebben' en 'lamp' komt hij nog niet, afgezien van 'papa' en 'mama'.

@fleet: 'pokkenweekend' gehad?

@marie: gaat het al beter met slapen?

@misstiek: hier doe ik een badje op 35 graden dan, dat is lager dan zijn lichaamstemperatuur en sowieso verkoelend.
Wat goed Fleet, van de jongste!

Bobo, hopelijk wordt het uiteindelijk wat rustiger voor jullie, en vooral voor jou.

Marie, nee hoor, geen speciale reden, maar ben op de een of andere manier slecht in alles bijhouden en overal op reageren, en dan geef ik het op een gegeven moment op. Maar uiteindelijk vind ik het toch wel leuk om het een beetje te volgen dus ik ga mijn best weer doen!

Met de luieruitslag gaat het alweer een stuk beter, maar het is echt: twee stappen vooruit, één stap terug. Op het hoogtepunt moest ze zo erg huilen als ik haar verschoonde (gewoon washandjes met water), dat is gelukkig allang voorbij.

Wat vervelend, die dramanachten! Hier gelukkig twee voorbeeldige slapers, ook met de warmte. Zeker de jongste slaapt zo ongeveer op het moment dat haar hoofd het matras raakt (heeft ze van haar vader :hihi: ).

Over twee weken moeten wij voor de bmr-prik naar het cb. Ben heel benieuwd naar haar lengte en gewicht; ze is nogal aan de maat namelijk. Ze heeft soms al maat 92. En dat terwijl mijn oudste eerder tenger is.
Overigens probeert ze inmiddels de trap en de glijbaan op te klimmen.

Qua vergelijking met de oudste is de jongste wat trager als het gaat om motorische ontwikkeling, maar een stuk sneller als het gaat om taalontwikkeling en communicatie (maar oudste is niet helemaal standaard want heeft een forse taalachterstand).
Alle reacties Link kopieren
gisteren was het zwembad wel een topper! ook wat warmer gemaakt & er was geen wind, waardoor ze het gewoon al aangenamer vond...
watermeloen vond ze top, gelukkig, daardoor toch wel wat vocht binnen & zaterdag ook nog soep gegeven ter vochtaanvulling...

gisteravond was dan weer slaapdrama, maar ja, daar zal het warme weer veel mee te maken hebben & we hadden haar in bed gelegd na haar fles melk, maar doordat het zo warm was, en wij weinig honger hadden, hebben we vergeten haar nog iets vast te geven 's avonds... dan na een half uur toch maar: "die zal wsl nog honger hebben"... en ja hoor, nog een hele boterham opgesmikkeld :facepalm: ...

blij voor jullie sally, dat de uitslag weer heel wat beter was!

kletsen doet ze ook de hele dag door, hier en daar een vermoedelijk verstaanbaar woord, maar we weten het niet zeker. wel zegt ze nu duidelijk "kijk" (en dan wijst ze meestal naar iets), mama, NEE en JA...

qua motoriek gaat het hier met sprongen vooruit. lopen gaat nu alle kanten uit (behalve achteruit, dat doet ze enkel als ze achter iets aan loopt), ze klimt nu echt overal op en af, en bvb ging ze op de dikke rand van het zwembad zitten om dan op en neer te jumpen. ook gaat ze op alles zitten: op een bal, op een emmer, op een knuffel,... zo die poep achteruit en hopen dat ze ergens op terechtkomt :facepalm: :rofl: hilarisch!

deze ochtend huilde ze voor het eerst toen ik haar ging afzetten in de opvang... ze bleef maar aan mijn been hangen(zoals al enkele dagen trouwens :'-( ) en toen ik vertrok gingen de traantjes lopen
Awwww, zo is je kind achterlaten niet fijn Misstiek. Hier is het al een tijdje aan de gang helaas. Ze zeggen wel dat ze direct stopt als ik weg ben en dat geloof ik ook, maar toch, dat moment. :nooo:

Hier gaat slapen ook niet zo goed. Maar bij ons is het boven echt benauwd en echt niet prettig dus ik begrijp dochter wel. Vandaag alles opengegooid boven, hoop dat het wat af doet zodat dochter weer lekker kan slapen. Ze heeft nu in d'r luier tussen ons in geslapen de afgelopen twee nachten, wel heel knus en zo lief... :love:
Alle reacties Link kopieren
ah fleet, bij jullie al een tijdje?
heb deze ochtend dochter afgezet, en gemaakt dat ik snel weg was. ze ging gelijk spelen (deed ze gisteren ook), maar omdat ik gisteren nog wat moest zeggen tegen de gastouder, kwam ze aan mijn been hangen. vandaag dus snel gemaakt dat ik weg was, en er was ook geen probleem dan (gelukkig). ze is de laatste tijd wel enorm aanhankelijk aan het worden...

deze avond gelukkig direct in slaap in haar bed... het was ook heel warm binnen (28°), ze slaapt in romper & zomerslaapzak... al gemerkt dat als ze zonder slaapzak of zo slaapt, ze sneller wakker wordt... en enkel in luier doen we ook niet, want ze krijgt interesse in de sluiting :facepalm:

hopelijk hebben jullie goed geslapen fleet, ik wist al geen weg met mezelf met deze warmte, laat staan dat er nog een extra warmtemaker bij ons in bed zou liggen...
Ach, arm ding. Bij ons werkt het ook beter als ik haar bij wat speelgoed zet. Maar dan moeten er wel al wat kinderen zijn. Vanochtend was dat niet dus toen kwam ze weer achter me aan gekropen.

Wij hebben niks geslapen vannacht. :hihi: Ach, ik heb de hoop er in dat het beter gaat vannacht vanwege het weer. Dochter heeft hier wel in alleen een luier geslapen want een laagje er op was er eentje te veel. Ze had kletsnatte haren. Denk dat het gemakkelijk +30 graden is geweest bij ons vannacht. Volgende week komt de airco dus het is ook de laatste keer. :applause:
Alle reacties Link kopieren
Opeens wordt de pc op mijn werk uitgeschakeld ivm een update... Ook de pc van mijn collega wordt bijgewerkt, daar kan ik dus ook niet op werken. Dan maar even hier bijschrijven :-)

Fleet, hoeraaa! Ook een stappende dochter! Goed dat ze zelf wil eten. Misschien moeten wij dat ook maar meer proberen. We hebben het eten lange tijd nog geprakt, maar ze moet nu ook leren vaste stukjes te eten natuurlijk. Sneu dat ze de waterpokken had zeg.
Misstiek, fijn dat het drinken weer wat beter gaat. Grappig dat ze zelf zo wil eten! Mooi zwembadje is dat! Ik ga ook een zwembadje kopen. We zetten nu met warm weer het badje buiten. Vindt ze ook leuk.
Sally, leuk dat je weer meeschrijft! Knap dat ze is gaan staan! Vervelend van de luieruitslag. Het warme weer zorgt natuurlijk ook voor lekker broeien in de luier...
Laura, vervelend dat je je zo half voelde. Slecht klimaat werkt daar niet aan mee natuurlijk.
Marie, ja ik vind het ook fijner om in een opgeruimd huis te zitten. Dochter kan nog niet sturen met haar loopwagen. Dus die staat na een stukje weer gefrustreerd klem tegen een muur of kast. En als ik dan bijdraai, snapt ze niet dat haar ene voetje een grotere stap moet zetten, haha!Herkenbaar dat je boos reageert na twee wakkere nachten. En heeeeel herkenbaar dat je je vervolgens schuldig voelt. Ik heb dat ook wel eens geschreven idd. Ik denk dan altijd daarna: ze is net 1, hallo, wat verwacht ik nou eigenlijk?
Bobo, lekker dat je nu een week vakantie hebt. Je boft met het weer! Pittig hoe het nu thuis met je vriend is. Gelukkig nog wel het besef dat jullie het samen nog fijn hebben. En dan ook nog eens de situatie met je zusje. Veel sterkte meis, hopelijk doet de week vakantie je nu extra goed! Wat leuk om te lezen hoe je zoontje met de boekjes bezig is! Hij legt dus echt al veel verbanden, knap!

Hier is het in de avond ook soms lastig om dochter rustig in slaap te krijgen. Gister ging wonderbaarlijk goed gelukkig. Vriend ging eerste de kamer uit, een paar minuten later ging ik ook maar weg want ze begon gezellig tegen me aan te kletsen. Dat is nou ook weer niet de bedoeling! Heel even ging ze jammeren, maar ik bleef boven wat rommelen en ze was vrijwel meteen weer stil en ging slapen zonder te huilen. Overdag slaapt ze altijd heel snel in en de avonden gaan toch lastiger.

Op het kdv krijgt dochter sinds kort bijna één op één begeleiding, omdat ze continu het trapje van de glijbaan opklimt en er vervolgens af roetsjt. Zo leuk om te zien! Op de dagen dat ze naar het kdv gaat, moeten we nu wel avondeten mee geven, zodat ze dat rond half vijf krijgt. Als ze om zes uur thuis eten krijgt, wil ze niets meer. Is dat herkenbaar?

Sinds een paar dagen zit dochter ook op haar hobbelpaard heen en weer te schommelen, ze blijft netjes rustig zitten! Dochter zegt nog niet echt duidelijke woordjes. Wat wel schattig was: laatst was ik haar aan het wassen op de commode en ik moet haar okseltjes goed droogmaken en insmeren met zalf ivm een schimmeltje. Dus nu doe ik steeds Hoeraaa en dan mijn handen omhoog. Laatste deed ze zelf haar armpjes omhoog en zei ze Heia!
En op haar manier zingt ze de eerste regel van het liedje 'rijen rijen rijen in een wagentje...
Haar fijne motoriek is ook best al goed. Ze kan al heel goed een kwastje vasthouden, in een verfpotje stoppen en dan op papier schilderen.
Wat ook grappig is, als we gaan fietsen, hangt ze soms opzij en raakt met haar hand steeds mijn knie aan die op en neer gaat door het trappen. Reuze interessant...
Sinds vrijdag liggen er trouwens graszoden in onze achtertuin, dan kan dochter over een paar weken mooi in het gras spelen!
Alle reacties Link kopieren
Prachtig weer is het zeker!
We hebben dan ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om een weekje weg te gaan. Alleen is de uk al 3 dagen hondsberoerd. Koortsig, hoesten, de hele dag en nacht jammeren/huilen. En nauwelijks slapen. In plaats van wat op te laden voel ik me ondertussen helemaal uitgeblust.

Denk ik net een uurtje het huisje uit te vluchten voor een kopje koffie en wat rust. Begint na 5 minuten de kinderdisco. Met heel veel herrie en huilende kinderen. O_O :facepalm:
Ik herken het van het eten Despie. Gek genoeg met de oudste nooit aan de hand gehad. De jongste eet de laatste paar dagen alleen d'r yoghurt. Even kijken of we haar ook wat eerder eten kunnen geven, als dat helpt.

Wat schattig van de glijbaan. :love: Leuk hoe ze zo hun eigen 'ding' hebben op zo'n opvang he. Hier is er door de opvang wel eens bepaald speelgoed in huis gekomen.

Wij merken ook dat overdag goed gaat en 's nachts minder. Al ging het gisteren ook wat beter. Ik denk dat het te warm en te lang licht i en dat ze het ritme misschien zoek zijn?

Bobo, ach jeetje. Ik kan me voorstellen dat je even naar rust snakt. Ik heb dat ook ooit eens gehad. Ging ik naar de V&D voor een kopje koffie. Zat ik nét, begint een kind te brullen. Echt. Niet. Tof. Als je op het randje zit met jezelf. :hug: Ik probeer (lees nog een keer: probeer ;-) ) altijd me voor te houden dat het maximaal een week duurt. Dan valt het voor mij meestal meer mee, als ik weet dat er een 'einddatum' op zit.

Wat spannend zeg, van je zus. Hoe is ze er onder? Het zal zeker veel zorgen en stress met zich meebrengen, iedereen weer op scherp.
Bobo, ik moet zeggen dat ik niet weet hoe jij het allemaal doet, met je werk en dan nu nog de situatie van je zus erbij en de moeilijke nachten met je zoontje. Het is nogal wat allemaal :hug: Ik hoop dat je toch de rust krijgt die je graag wilt. Ik merk dat een half uurtje niets moeten mij in ieder geval al enorm kan opladen, als ik gewoon even met een boek kan zitten oid. Maar in ieder geval is het prachtig weer om nu op vakantie te zijn. Hopelijk doet dat toch nog iets!

Fleet, fijn dat de waterpokken nu weer verleden tijd zijn! Dan heb je die ellende ook maar weer gehad. En wat een stoere stappert heb je! Hoe is de afgelopen nacht nu gegaan bij jullie?
De nachten hier gaan weer zoals ze eerder ook gingen, het gekrijs is voorbij. Doordat het zo vroeg licht is, wordt zoontje soms wel erg vroeg wakker, maar dan verdelen mijn man en ik dat maar een beetje. Ik hou het zo allemaal zeker wel vol :)

Laura, hoe gaan de nachten nu bij jou? En neemt je man man wat meer over nu jij weer zwanger bent? Of heb je niet te veel last van vermoeidheid? Hoeveel weken ben je nu ook alweer?

Sally, ik vind dat reageren ook zo moeilijk, maar ik denk dat we de lat gewoon niet zo hoog moeten leggen voor onszelf ;-)
Wij hebben de 14 maanden controle afgelopen maandag gehad en zoontje was 80 cm en 12 kilo. Ik merk dat hij in de breedte wel naar maat 86/92 kan, heel afhankelijk van het merk. We krijgen hem soms ook met moeite uit de kinderstoel, omdat zijn beentjes dan te dik zijn en niet echt meewerken :-o
Ik vind het wel weer leuk om dat verschil tussen kinderen in een gezin te lezen.

Misstiek, vervelend he, dat huilen als je weggaat. Dat blijft ook zo'n counter-intuïtief moment om dan juist weg te lopen. Maar het is goed om te weten dat het daarna vaak snel alweer beter gaat. En wat leuk dat ze ook motorisch zo vooruit gaat en al wat klanken maakt :)

Despie, van jouw dochter heb ik toch altijd zo'n schattig beeld, dat het echt een vrolijke wereldontekker moet zijn. Ik vind het wel knap wat ze allemaal al kan! Mijn zoontje ga ik echt niet op een hobbelpaard zetten, want hij kukelt er zo weer vanaf, haha.
Wel is mijn zoontje ook groot fan van de glijbaan, maar in de buurt hebben we geen glijbanen waar hij zelf op kan klimmen.

Wij waren afgelopen weekend bij mijn schoonouders en dat vond ik toch wel erg leuk. We gingen met de trein, en dat was zo'n 3 uur ín de trein en zoontje heeft lekker heen en weer gelopen en de harten van de medereizigers veroverd ;-) Mijn schoonouders hadden zo'n grote auto gekocht, waar je in kan zitten, en die dan kan rijden. Maar hij liep er liever achter om te duwen. En zo ook loopt hij graag achter de kinderwagen, maar sturen kan hij er niet mee. Dus als ik dan bijvoorbeeld met hem mee loop en ik ga niet de kant op die hij wil, is het schreeeuuuwen. En als ik dan de kant op ga die hij wil, en hij loopt langs oma, krijgt die een soort voldane blik (volgens oma dan). Net was hij met een vrachtauto aan het spelen die niet deed wat hij wilde en hij raakte helemaal overstuur. Dus ik denk dat ik wel een inzicht heb van hoe die peuterpubertijd gaat worden, haha. Maar ik moet er stiekem wel een beetje om lachen, al zal dat voor hun wel echt als een (klein) drama aanvoelen. Verder zegt zoontje nu mama, tot-tot (toet-toet), brrrr (van de auto) en jolly-jolly-jolly. Nou, wat hij met dat laatste bedoelt weet ik ook niet :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Bobo, wat balen dat zoon nu ziek is! Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie nog genieten!

Despie, hier eet dochter de laatste tijd ook slecht groente. Bij ons maakt het tijdstip niet echt uit. Vind het lastig want wil geen alternatief geven maar ben bang dat ze honger krijgt dus geef soms wat fruit. Ook niet echt de oplossing natuurlijk :-?

Despie, dochter doet dat ook met fietsen haha! Wat schattig van de armpjes omhoog!!

Hier alles zn gangetje. Dochter slaapt goed maar komt soms wel voor een voeding 's nachts. Inslapen gaat vooralsnog erg goed. Als ik dochter in bed leg, gaat ze staan en dan gaat ze zwaaien en zegt ze "baba" :heart:
Overdag nog 2 slaapjes van gemiddeld 1,5 uur per slaapje.

Ze is net als mn zoon een echt buitenkind. Wil altijd de tuin in en kan zich dan heel goed vermaken. De band tussen haar en zoon wordt ook steeds leuker. Ze zoeken elkaar echt op. Zoon is zo lief voor haar (meestal dan). Dan roept hij haar om te knuffelen of te spelen. Wel sneu want dochter loopt dan soms gewoon weg en hij snapt dat natuurlijk nog niet helemaal.
Ze is ook echt een wildebras en vindt het super op met zoon te stoeien en op hem te klimmen.
Dochter heeft nu ook ontdekt dat ze op de bank kan klimmen. Erg vermoeiend want ik moet haar er steeds af halen. Ze weet zelf niet hoe dat moet dus ze valt zo van de bank af anders.

Fleet, wat fijn van de airco!
Hier huilt dochter soms ook bij het afzetten op de opvang. Sowieso is ze nog heel erg aan mij geplakt. Zodra ik in het vizier ben wil ze getild worden. Ze gaat dan piepen. Soms laat ik haar en dan gaat ze vanzelf wel spelen maar als het aan haar ligt loop ik de hele dag met haar op mn arm.
Ze is wel enorm vriendelijk en vrolijk!

Sally, leuk om weer iets van je te horen!

Marie, hoe is het met jullie?

Draakje, hoe ver ben je nu?!

Laura, hoe voel je je?

Bobo, heftig van je vriend ook. Lastige situatie lijkt me voor jou ook!
Wat gaat jullie zoon snel met zn spraak! Knap hoor! Hier is het papa, mama en baba=dag. Zoon was ook vrij laat met praten dus denk dochter ook.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Bobo, dat is zo naar... Niet alleen voor uk, voor jullie ook. Je kunt een weekje opladen zo goed gebruiken! Wij hebben onze week vakantie op Lanzarote in december in het water zien vallen door een flinke oorontsteking van dochter. Achteraf gezien hadden vriend en ik elkaar meer moeten afwisselen ipv steeds er samen voor dochter te zijn. Zo kun je toch nog wat proberen bij te komen en sta je niet continu op scherp. Beterschap en hopelijk toch nog een paar fijne dagen!

Fleet, ik denk ook dat het door het licht en de warmte komt. Gisterochtend was het half zes, pfff... Maar dat is gelukkig uitzondering hoor!

Marie, ik moet eerlijk zeggen dat het wel een hobbelpaard met zitje is hoor! Dus ze zit echt in zo'n 'omheining' zeg maar. Maar alsnog zit ze daar keurig in, ze hangt niet. Soms zit ze ook in dameszit, beide benen aan één kant ;-)
Klinkt als een heerlijk weekend, zo met de trein en in zo'n stoere auto! Grappig dat hij duwen zo leuk vindt.

Ik heb trouwens een nieuwe manier om een broek aan te trekken bij dochter. Ik laat haar op de commode staan en dan doet ze haar armpjes om mijn nek. Zo lief! En ze heeft ontdekt dat ze bellen kan blazen met haar speeksel. Wel grappig om te zien, maar ik probeer hiermee mijn gezicht maar in de plooi te houden, hahaha!
Alle reacties Link kopieren
hahaha, dat van de glijbaan herken ik ook! dochter is er ook niet weg te slaan :p
ook de schommeldingen in een speeltuin zijn favoriet, ze zit er met een voldane blik op en schommelt lustig heen en weer
dochter is ook echt een buitenmens. ze ging daarnet in de opvang rechtstreeks naar de ballen, pikte een bal op en kwam er mee aanzetten, recht naar het hekje, waarmee ze wel heel duidelijk maakte "ik wil buiten met de bal spelen" :p . of ze gaat aan het raam staan wijzen

@odsm: ja vervelend he, dat overal opkruipen... hier moet alles er aan geloven, en als ik niet oppas staat ze zelfs recht op onze stoelen...
opa had zaterdag het lumineuze idee om haar eens op de salontafel te zetten... nou, dat was het slechtste plan ooit, en ik zei nog tegen hem toen ik het hem zag doen "nu heb je wat gedaan"... haar dus weer op de grond gezet, 2 sec later kroop ze alweer op de salontafel (3 pogingen en ze zat er op), en opnieuw, en opnieuw en opnieuw...)

eten herken ik ook hoor: bij ons in de opvang eet ze voor twee, in het weekend thuis wil ze alles zelf doen, en krijgen we er amper een half potje in de laatste tijd... 's avonds in de week is het niet echt een probleem (ze eet warm in de opvang), dan krijgt ze van ons bord wat stukken die ze met veel plezier opeet (of een boterham)

gisteren in de speeltuin veel verbaasde blikken gezien. er was een kindje van 15 maand, die even veel kon als dochter, en een ander van 2.5 waarvan de ouders met open mond keken en ons aanspraken "amai, die wandelt al zo stevig in het zand, en die is nog maar 13 maand o_o O_O " ... na wat praten waren ze echt verbaasd wat ze allemaal kon (hun dochter van 2.5 was motorisch minder snel, maar sprak al heel duidelijk, inclusief verleden tijd en hele volzinnen...)


dochter loopt nu wel met een buil op haar hoofd. in de opvang had onthaalmoeder haar in de box gezet, omdat ze andere kindjes eten aan het geven was (en dochter dus overal op/af kruipt)... daar zat ze veilig (dacht ze)... tot een ander kindje langskwam en dochter speelgoed wilde geven langs de bovenkant... maar wat te zwaar of te hard gegooid en pardoes op dochter haar hoofd...

knuffel voor jou bobo! hopelijk is je kleine uk er snel weer bovenop, en jij ook!

haha marie! met dat wagentje is herkenbaar hoor... dochter heeft nu al min of meer door hoe ze er wat mee kan sturen, maar meestal is ze sneller aan de overkant dan ze dacht... en soms krijg ik zo'n kwade blik van "help mij nou" als het niet lukt... maar meestal laat ze haar wagen dan staan en doet gewoon iets anders :idee:

@despie :love: leuk hie zo een broek aan trekken... armpjes om de nek doet ze niet echt, maar ze houdt mij ook wel stevig vast... ook helpt ze nu ook door haar armen omhoog te doen...

wat ik superschattig vind: als ze haar melk wil 's avonds of honger heeft, dan pakt ze haar slabbetje, en klemt ze dat onder haar kin, en loopt zo ff rond tot ze mij vindt. dan geeft ze het aan mij, en moet ik het omdoen. dan gaat ze in het hoekje van de keuken, onder de microgolf, staan en begint te huilen/zagen/krijsen/... :rofl:
ze kan wel goed duidelijk maken wat ze wil hoor!

ook haar koppigheid komt steeds meer boven... als je haar weghaalt van iets, of ze krijgt iets niet, of ze mag iets niet doen, of we moeten vertrekken of zo, das is het "krokodilmoment" zoals we het noemen... dikke tranen produceren en een "mhhhhhmmmm" geluid (geen huilen, maar zo gewoon lastig doen).... jaja ik kijk al uit naar het "ik gooi me op de grond als ik iets niet krijg-moment" :swear: :facepalm:
Awww, Marie, wat schattig, dat hij 'Yolly-Yolly' zegt. :biggrin: Wat leuk dat hij op zijn leeftijd het al zo leuk vind met de trein en dat hij dat zo goed volhoudt! Knap hoor!

Fijn dat het slapen bij jullie ook weer beter gaat. Wij hebben ook een goede nacht gehad! Was ook wel nodig na de nacht ervoor, toen is de oudste ziek geworden (2x bed kunnen verschonen) en toen zij eenmaal sliep begon de jongste te spoken (timing joh ;-) ). Dus het was wel welkom en denk dat het ook weer beter zal gaan nu, het wordt ook niet zo warm dit weekend.

:hihi: Despie, dameszit! Je dochter is zo schattig. :heart: Halfzes is hier doordeweeks standaard door werk, maar ik snap dat anderen het wel erg vroeg vinden. Hopelijk gaat het nu ook snel beter!

Odsm, :hello: wat leuk om de ontwikkelingen tussen de twee te lezen! :love: Denken jullie nog aan een derde?

Misstiek, :proud: Dat gaat nog wat worden in de supermarkt! Wat grappig dat ze zich al zo goed kan uiten! Hier brult dochter net zolang tot je gevonden hebt wat ze wil.

Hier een - ahum - leuk dagje voor de boeg. Beiden meisjes moeten naar het CB en beiden krijgen ze een inenting. De oudste heeft schrik voor het CB dus dat wordt behoorlijk spannend. Zit er zelf al mee in mijn maag sinds gisteren. :-( Maar het is voor het goede doel en we moeten er maar doorheen. Ik heb de ochtend vrij genomen om mee te gaan met man want alleen zal hij dat niet redden denk ik!

Gisteren hadden we een bruiloft en mocht de oudste de ringdrager/bruidsmeisje zijn. Ze had het hartstikke fijn gevonden. De jongste is eh... de jongste :-D dus die heeft lekker een dag op de opvang gespeeld. Hartstikke naar d'r zin gehad, ze kwam heerlijk vies terug! :heart: Denk dat ze de ceremonie niet volgehouden had...

Jullie nog leuke weekendplannen met de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben een beetje stil, maar dat komt omdat ik steeds zzzzzzooooo moe ben :grin: Ik heb volgende week vrijdag een echo in het academisch ziekenhuis (jaja!) en meteen erna gesprekken over de verdere begeleiding. De doorverwijzing is dus gelukt.

@fleet: ach gos, alle inentingen overleefd? kan me goed voorstellen dat de oudste bang is, zo'n prik is natuurlijk ook helemaal niet leuk.

@misstiek: hier ook een mannetje dat dat nog allemaal lang niet kan hoor, die is net begonnen met zichzelf optrekken en gaan staan. maar ik geloof dat kinderen gemiddeld pas met 18 maanden lopen, dus ik maak me niet zo'n zorgen.
wat eten betreft: zoon wil het echt allemaal zelf doen, dus daar kook ik nu op. gisteren aardappelkroketjes en een gehaktballetje met wat courgette, dat kan hij in stukjes zelf met z'n handen eten. vandaag risotto met spinazie, want dat is lekker kleverig en dat kan hijzelf vastpakken. echt uit een potje worden gevoerd, wil hij niet meer.

EDIT: te snel op enter.
Alle reacties Link kopieren
Hier deel twee:

@bobo: hoe is het met je zusje? en is je vriend al wat actiever geworden? ik snap echt niet hoe je het allemaal doet. hier gelukkig een man die erg veel doet op het moment, want ik ben doodmoe en misselijk.

@despie: voel je je weer wat beter? wat een leuke manier om een broek aan te trekken. zoon staat hier nog niet stabiel genoeg, misschien maar eens in bedje beginnen, of zittend op de grond

@sally: leuk dat je weer meeschrijft! en het lijkt me zo bijzonder om ze te kunnen vergelijken! ik denk dat ik bij onze tweede ook echt een stuk relaxter zal zijn, minder bang dat ik het verkeerd doe. fijn dat het met de luieruitslag beter gaat, het is zo naar om te zien als ze ergens last van hebben...

@misstiek: Haha, Oja, de luiersluiting... daar heb ik nog niet aan gedacht. zoon slaapt hier nog met romper aan. wel fijn dat het badje bevalt. wij hebben een watertafel gekocht en die is ook goedgekeurd, hij speelt er heel veel mee.

@marie: jolly-jolly-jolly klinkt zo lief, ongeacht wat hij ermee bedoelt. hier trouwens ook een mannetje dat ineens best driftig kan worden als hij z'n zin niet krijgt. dus ook een kleine vooruitblik naar de peuterpubertijd.

@odsm: wat een klauterkabouter! wel heerlijk dat ze zo goed samen kunnen :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt erop dat we het hebben overleefd! De afgelopen twee dagen weigende de uk bijna alles. Vanmorgen voor het eerst weer gegeten en gedronken. Vanmiddag zeer goed geslapen in plaats van om de 10 minuten huilerig wakker te worden zoals afgelopen week.
Het enige nadeel is dat de vakantie er ondertussen op zit. We hebben het al met al best leuk gehad, op alle drama momenten na. Wat er dus jammer genoeg een berg waren. Ik troost me met de gedachte dat we eind juli nog een weekje weggaan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Met mijn zusje gaat het maar zo zo. De operatie is goed gegaan. Maar ze heeft heel veel pijn en herstelt tegen haar eigen verwachting in niet snel genoeg.
Mentaal heeft ze het heel zwaar. Ze opnieuw helemaal afhankelijk en kan niet vertrekken wanneer ze wilt. Het verblijf in dit ziekenhuis bracht heel veel nare herinneringen met zich mee, dus gisteren is ze op eigen verzoek overgeplaatst. Waarschijnlijk moet ze hier nog een week blijven en daarna 3 weken revalidatie. Dus we zijn nog even zoet. Ik merk dat het me een hoop doet.

Geen idee hoe ik dit allemaal vol hou.
Waarschijnlijk op wilskracht en de hoop dat het op een dag beter gaat. In de tussentijd geniet ik van alle mooie en leuke momenten.
Vriendlief heeft voor het eerst in lange tijd contact gezocht met de universiteit en lijkt een plan te hebben. Solliciteren vlot daarentegen niet echt. Op korte termijn verwacht ik geen wonder.

Wel heb ik van de week mijn werk laten weten dat ik mijn 2e baan laat vallen. De periode voor mijn vakantie liep niet echt vlekkeloos en ik raak de verbinding een beetje kwijt. Het is een financiele gok. Tot aan 2018 heb ik voldoende uren, daarna zie ik wel verder.
Mijn uitbreiding van taken op mijn andere werk bevalt heel goed en brengt me veel rust. Ik sta minder op de groep, meer op kantoor en krijg de kans alles te regelen en op te pakken. En laat ik daar nou best goed in zijn.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te lezen dat ik niet de enige ben met een klein driftkikkertje. Hier zijn er tegenwoordig ook krokodillen tranen als iets niet direct gaat zoals de uk het wil. Ook hij weet goed kenbaar de maken wat hij wil. "Uiten" en dan komen zijn schoenen tevoorschijn. Als ik niet snel genoeg ben worden ook mijn schoenen gebracht.
Etenstijd/ trek geeft hij tegenwoordig aan. Door "etuh" te zeggen en dan naar zijn buikje te wijzen.

Mysstiek; bijzonder hè! Hoeveel die ukkies al kunnen. Hier is buitenspelen ook favoriet. Inderdaad non-stop van de glijbaan. Ook de zandbak vindt hij geweldig.

Despie; Balen hè, als je vakantie anders loopt dan verwacht. Wij hebben geprobeert de zorg te splitten, maar het lukte ons niet echt. Het voelde ook niet echt goed om in je eentje lekker naar het zwembad te gaan.

Leuk zo'n hobbelpaard!
Hier spookt de uk ook wel eens hylarische dingen uit die eigenlijk niet mogen. Als een kat over de bankleuning kruipen bijvoorbeeld. Mijn lach in houden is dan bijzonder moeilijk.

Osdm; Soms is het inderdaad even afwegen wat belangrijker is als er geen groente gegeten wordt. Ik ben ook zo'n iemand die dan fruit geeft of wat yoghurt. Maar wat is wijsheid?
Gisteren hadden wij een dag waarbij de uk echt niets wilde eten. Nou, ik heb alles uit de kast getrokken om iets in dat lijfje te krijgen. Zonder succes trouwens.

Ik verbaas me ook wel over de snelheid van zijn spraak, aangezien ik zelf pas erg laat ging praten. Wel direct zinnentjes. Wellicht dat vriendlief vlotter was, dat weet ik eigenlijk niet.

Marie; je kleintje krijgt dus toch voldoende binnen ook al eet hij niet alles. Fijn! Qua lengte en gewicht komt hij aardig overeen met mijn zoontje.

Leuk met de trein. Al zou ik het nog niet aandurven 3 uur achter elkaar. Hier was anderhalf uur autorijden al te veel gevraagd. Alhoewel hij de overige passagiers super interessant zou vinden.

Fleet; Wat super leuk dat de oudste zo'n belangrijke taak had bij de bruiloft. Maar wat een drama zo'n dubbel CB bezoek. De jongste komt ondertussen ook al op zo'n leeftijd dat ze door gaat krijgen wat haar te wachten staat. Ik hoop dat het uiteindelijk mee viel.

Laura; Mooi dat het lijkt te lukken met het ziekenhuis. Als dat de vorige keer bevallen is zou ik ook alles op alles zetten om het voor elkaar te krijgen.
Zo grappig, jouw omschrijving van hoe je je op het moment voelt, brengt me direct 2 jaar terug in de tijd.
Wat fijn dat je een man hebt die je helpt waar nodig. Daar moet je zuinig op zijn.

Eten wil de uk tegenwoordig ook echt zelf doen. Als we hem een klein beetje helpen wordt hij driftig en raakt het eten daarna niet meer aan. Ondertussen kan hij zelf met een lepel te eten. Met een uitzondering daargelaten, krielaardappeltjes zijn echt makkelijker met de hand. Sinds deze week geeft hij ook de voorkeur aan drinken uit een bekertje in plaats van uit de tuitbeker. Hij knoeit steeds minder. Zijn flesje melk voor het slapen wil hij ook opeens niet meer. Drie slokken water vindt hij prima. Uiteindelijk prima, maar voor ons is het even wennen.
Alle reacties Link kopieren
ah, hier een sprongetje denk ik...

lopen gaat wat moeilijker, ze valt meer, maar ze is aan een inhaalbeurt bezig qua taal denk ik...
boekjes zijn plots enorm interessant (voorheen totaaaal geen interesse, met de aandacht als een worm voor boekjes)

ze slaapt afwisselend goed en slecht, maar huilt wel vaak in haar slaap, en is behoorlijk onrustig om te slapen

ook is ze meer moe lijkt ons, en kan ze eindeloos aan m'n been hangen om opgepakt te worden.
speelgoed is niet meer interessant, maar alles in huis wel... ze test haar grenzen nu de hele dag af: in de zetel, uit de zetel, springen in de zetel, klimmen op de rug van de zetel, aan de tv komen, de knopjes van het bakje van de tv induwen, de boxen en volumeknoppen omdraaien, op de salontafel en de trap en stoelen klimmen, alles vanop tafel pakken, zelf willen eten, eigen wil hebben (en dus een strijd maken voor vanalles)...

deze vind ik dus best wel heftig, deze sprong (vermoed de 15m sprong of zou dit nog steeds de 13m sprong zijn?)
Laura, veel succes morgen! Wat goed dat je die doorverwijzing hebt gekregen! Een goede VK of gynaecoloog is zó belangrijk. Hoe gaat het verder met je? En doet zoon het ook goed?

Draakje, hoe is het met jou? En met de baby?

Bobo, ik hoop dat je wat rust kunt vinden nu je één baan laat vallen. Wat positief van je vriend, toch weer een stap gezet (al weet ik dat je meer verwacht, hopelijk volgt dat ook snel). Wat heftig weer voor je zus en je familie. Vind het heel knap dat je zo hebt weten te genieten van je vakantie. :) Hou vol, betere tijden komen er aan. :hug:

Misstiek, ik ben niet zo op de hoogte van de sprongetjes. Alleen die van 8 maanden ken ik omdat ik die wel de heftigste vond, bij beiden meisjes. Volgens mij heb je sowieso wel een pittige dame in huis! :hihi:

De oudste heeft gelukkig uiteindelijk nog geen prik gekregen. Schijnt ze toch 3 jaar en een paar maanden voor te moeten zijn en ze moet nog drie worden. Morgen! B-) Dit weekend dus weer volle bak feest bij ons.

De jongste gaat het goed. Ze kruipt steeds minder en doet steeds meer te voet. Slapen ging afgelopen nacht ook weer goed, geen fles nodig gehad en heerlijk doorgeslapen. Wel direct brullen van de honger toen ik haar naar beneden nam vanochtend. :hihi: Zij heeft vorige week wel inentingen gehad. Ben benieuwd wat het gaat geven want daar kon ze pas 10 dagen na de prik last van krijgen. Aangezien zij overal vatbaar voor is bereid ik me voor op het ergste. Kan het alleen maar tegenvallen.

Zien jullie bij de kleintjes het babyvet ook zo verdwijnen? Nu dochter loopt zijn die echte mollige vetjes aan het verdwijnen als sneeuw voor de zon. Nu ze al zo veel zegt en zingt en zo goed loopt vind ik haar echt al 'kind' worden en is het baby er nu officieel echt van af. Hoewel ik nog steeds geen derde hoef, ben ik soms wel een beetje verdrietig dat het zo snel gaat.
:cry:

Gelukkig over een paar weken weer kinderbijslag, ga ik eens heerlijk shoppen voor mijn meisje. Nu ze loopt kan ze veel meer leuke kleding aan!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Fleet!

Het wordt een pittige dag. Eerst zelf onderzoeken en daarna met mijn tante naar de afdeling oncologie. Normaal doet mijn moeder dat, maar die is met vakantie en het is toevallig in hetzelfde ziekenhuis. Hoop dat de echo iig goed is, anders wordt het een hele dag huilen... (tante hoort morgen of er nog iets te redden valt, maar het ziet er zeer somber uit).

Ik ga later op iedereen reageren, ben nu vooral beduusd en stikzenuwachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven