Baby's maart/april 2016

17-04-2016 14:23 2831 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken terug ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik heb al een zoon van 19 maanden.

Het lijkt me leuk om te schrijven met andere moeders over de eerste periode met je kind.



Ik zal beginnen. Dochter is een heerlijk kind dat nog lekker bij me wil zijn. Slapen in bed of box wil maar kort lukken, op mij kan ze uren slapen. Heel gezellig maar lastiger omdat ik al een kind heb rond lopen. Lang leve de draagdoek dus haha. Zoon heeft dit ook de eerste 11-12 weken gedaan dus hoop dat dit met haar ook tijdelijk is met het oog op de crèche. Verder drinkt ze goed aan de borst en komt 's nachts nog voor 2 voedingen.

Mijn zoon is super lief voor haar. Nog geen teken van jaloezie en hij wil steeds kusjes geven aan haar.



Lijkt me leuk ervaringen te delen!
Wow, wat gaan jullie zwangerschappen snel. Ik vind het wel confronterend moet ik zeggen. Maar fijn dat alles goed gaat en jullie dus beide alweer in het derde trimester zitten :)

En Despie en Misstiek, jullie gaan dus ook proberen voor een tweede!
Indigo, hoe gaat het nu met jou? Heb je al een positieve test? Ik hoop het voor je, jullie zijn alweer een tijdje bezig volgens mij. En hoe gaat het met afvallen?

Hier nog geen kiezen, de tanden lijken al een tijdje stil te staan, maar hij eet er prima mee, dus dat is fijn.
Mijn zoontje doet trouwens meestal nog één dutje overdag, hoe gaat dat bij jullie?

's Nachts slaapt hij nog steeds bij ons op de kamer, maar we hebben de nachtvoedingen afgebouwd, dus hij zit in totaal op 3-4 voedingen per dag. En mijn cyclus is nu oké, dus we hebben sinds twee maanden een kans op zwangerschap, maar helaas nog niet gelukt dus. En ik weet dat twee rondes niet veel is, maar het houdt me al sinds september vorig jaar bezig, dus ik vind het ook wel eens genoeg geweest.

Ik zie wel een beetje op tegen de dagen met slechter weer, maar we gaan evengoed maar gewoon naar buiten. Ik heb onlangs regenkleding gekocht, dus we kunnen sowieso naar buiten. Wat doen jullie zoal op een dag?

Hier wordt overigens best wat gebabbeld, en ook gebaart hij bepaalde dingen zoals auto, trein en brood. En hij kan ook behoorlijk boos worden en tegenwoordig ook slaan. Wat wel vervelend is voor hem, is dat hij dan soms met zijn hoofd ergens tegenaan bonkt, op hetgeen waar hij boos op is. En dat kan dus ook de vloer zijn, als hij is gestruikeld oid. We proberen hem maar te leren dat als hij boos is, hij de bank mag slaan. En ons mag hij natuurlijk ook niet slaan, maar ons mag hij aaien ;-)
Alle reacties Link kopieren
hehe morgenstond, pittig mannetje!

@dutjes: hier 1 dutje (al behoorlijk lang eigenlijk) van 1.5-2u in de namiddag, in het weekend soms niet en dat trekt ze nog redelijk goed. we merken wel dat als ze slaapt, ze er langer over doet om 's avonds in te slapen en ze 's morgens veel vroeger wakker wordt... ik vermoed dat we, tegen dat ze 2 is, we zonder middagslaapje zullen zitten...
Ja, zo af en toe wel. Het is vooral een lieverd hoor, en geeft ook veel kusjes aan ons en lachjes aan de mensen buiten.

Wij laten zoontje juist in de ochtend slapen en in de middag niet, ook omdat hij helaas al vaak vroeg in de ochtend wakker is en dan duidelijk moe is. Werkt op zich wel goed, maar net wilde hij niet slapen en daarom vroeg ik me eens af hoe anderen dat doen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Despie en MissTiek dat jullie voor een tweede willen gaan, spannend!

En Laura en Draakje, wat schiet dat op. Spannende tijden hoor!

Morgenstond en Indigo, ik hoop dat het voor jullie ook snel raak is!

Hier gaat alles goed! Dochter heeft vooralsnog gelukkig nog nooit last van tandjes en kiezen gehad. Ze heeft ondertussen al 4 kiezen maar nooit iets van gemerkt. Verder doet ze het super. Zegt al zo'n 10-15 woordjes, maar nog geen zinnen. Ze heeft wel hele verhalen maar daar begrijp ik niks van haha. Zoon was vrij laat met praten dus ik vind dit al heel wat haha! Ze is verder een super lief kind, ze kan wel wat fel zijn maar heeft ook weer zulke lieve dingen. Als ze bijvoorbeeld een kaakje mag neemt ze er altijd 2 en geeft er dan ook aan d'r broer :heart: . Als zoon bijvoorbeeld huilt gaat ze naar hem toe om hem te aaien. Daarnaast slaat ze hem ook gewoon als ze het zat is haha maar ze zijn vaak zo leuk met elkaar. Op vrijdagmiddag zitten ze vaak samen in de groep op de crèche en ze zoeken elkaar altijd op.

Dochter zit nu vaak op 1 slaapje, dat varieert van 2 tot 3 uur. In de nacht slaapt ze zo'n 12-13 uur maar wordt standaard 1 x wakker en soms zelfs 2 x. Ik voed haar dan en ze slaapt direct verder, ze eet goed dus volgens mij is het echt gewenning. Op zich vind ik het niet erg als ze 1 x komt maar nu ze 18 maanden is vind ik het wel tijd om te stoppen met borstvoeding eerlijk gezegd. Maar ik ben zwak en dochter is er zo verzot op, dat ik niet wil weigeren haha. Soms is het wel gênant als ze aan m'n shirt trekt in het openbaar. Ze is nu op zo'n leeftijd dat ik niet meer in het openbaar ga voeden haha.

Dochter kan ook een echte dramaqueen zijn. Gisteren verbood ik haar iets en haar lipje ging trillen en daar kwamen de tranen. Echt grappig en zielig tegelijk maar ze heeft duidelijke grenzen nodig want ze kan best pittig zijn. Gelukkig hebben we nog geen pubertaferelen maar ik dacht met zoon ook dat we die dans ontsprongen maar hij was er vrij laat mee. Nou moet ik wel zeggen dat zoon wel een heel lief en makkelijk kind is. Dochter heeft wat meer pit heb ik het idee.

Dochter heeft nog steeds een enorme voorkeur voor mij maar het gaat wel steeds beter. Ze plakt minder aan me en gaat tegenwoordig lekker haar eigen gang als we ergens zijn. Ze houdt wel van knuffelen. Als m'n man naar z'n werk gaat, rent ze direct naar hem toe, gaat zwaaien en wil steeds kusjes geven :heart: . Als ze naar bed gaat tussen de middag, gaat zoon ook mee haar op bed leggen en dan wil ze hem altijd een kus geven.

Hoe gaat het met de rest?
Elke keer weet probeer ik de tijd te vinden om te schrijven, helaas lukt het maar zelden.

De afgelopen periode is redelijk intensief geweest. Vriendlief heeft/had een gebroken arm, waardoor de zorg voor zoonlief en het huishouden volledig op mijn schouders heeft gerust. Dit in combinatie met 32 uur werken is slopend. Gelukkig heb ik iets kunnen schuiven met het KDV en mijn werk waardoor alles te managen was. Ondertussen proberen we weer terug te komen naar het ritme van alle dag, maar dit gaat moeizaam. Vriendlief is nog altijd niet afgestudeerd en is nog niet aan het werk. Eerlijk gezegd is er ook nog geen zicht op verbetering op kort termijn. Dit drijft mij soms tot waarzin. Ik heb geen idee meer hoe ik hem moet benaderen om stappen te ondernemen.

Tot op heden nog geen positieve test gespot. Wij zijn sinds februari actief bezig. Dit is nu de 2e maand met ovulatie testen en 3e maand met bijhouden van symptomen. Ondertussen ben ik erachter dat mijn eisprong steeds rond dag 16 is in plaats van dag 14. Dus hebben we het "rooster" wat aangepast. Voor alsnog geen succes. Eerlijk gezegt wordt ik er af en toe wat moedeloos van.

Maar niet zo moedeloos als van de afvalpoging. Daar heb ik voor mijn gevoel nog veel minder controle over. Dus echt positieve energie geeft dat niet. De streefdatum voor een paar kilo's minder is de bruiloft van mijn zwager. Wat deze week al is..
Laten we zeggen, dat mijn broeken net iets comfortabeler zitten. Gelukkig doen een jurkje en hakken mijn figuur een hoop goed.

Deze bruiloftsdagen worden nog een flinke uitdaging. Wij worden alle 3 rond zijn middagslaapje verwacht. Hieraan merk ik wel dat zij nog geen kinderen hebben. Maar goed. Dit vooruitzicht brengt wel wat stress met zich mee. Zoonlief slaapt normaal 2 a 3 uur, tussen 13:00-16:00. Nu gaat dag dus niet. Ik twijfel over wat te doen: Eerder naar bed brengen, rond 11 uur. Niet naar bed brengen. Of extra vroeg gaan rijden en hopen dat hij in slaap valt in de auto. En dan rondjes rijden totdat het tijd is. Afgelopen maand waren er 2 dagen dat hij niet wilde slapen. Dit is toen zonder problemen verlopen. Dus dat zou ook zomaar kunnen. Alleen is 2x in een week wel erg veel om niet te slapen.

Aansluitend op de bruiloft gaan we een weekje weg. Hopelijk kunnen we dan een beetje bijkomen van de drukke periode.

Met zoonlief gaat het goed. Hij kletst tegenwoordig honderd uit. Na 3x zeggen herhaalt hij woorden. Soms komt hij met woorden waarvan ik niet wist dat hij ze kende. Zoals tak en herfst. Hij lijkt de meeste worden ook echt te begrijpen. Daarnaast begint hij woorden te combineren: Dag mama. Papa pijn. Auto daar. Mama nee. Ook weet hij wat zijn naam is.

Verder zijn we voorzichtig bezig met het creeren van bewustzijn van poepen en plassen. En oefenen we af en toe op het potje. De conclusie is dat hij echt groot aan het worden is. Op het KDV is hij gewoon een van de oudste op het moment. Hij kan goed zelfstandig spelen, maar vindt het ook heerlijk samen te lezen of te spelen. Hij is stapek op auto's en alles wat rijdt. Groot of klein. Af en toe kan hij wat dramatisch reageren. En doet zichzelf tijdens al het klimmen en klauteten regelmatig pijn. Maar echte driftbuien blijven ons nog bespaard.
anoniem_352002 wijzigde dit bericht op 02-10-2017 23:39
1.27% gewijzigd
Morgenstond:
Wat fijn dat het gelukt is wat voedingen af te bouwen. Dat moet haast wel wat lucht geven. Ik herken je gevoel betreft de zwangerschappen en je eigen kinderwens wel. Hier eenzelfde soort gevoel. Wat overigens niet wegneemt dat ik het super vind dat het anderen al wel gelukt is.

Onze dag planning varieerd nogal. En is vaak afhankelijk van de overige plannen.

Binnen speelt zoonlief vaak zelfstandig met speelgoed naar keuze. Daarnaast hebben wij activiteitensets die we extra aanbieden. Fisches en transparante blokken voor de lichttafel, hefst verzamel bak om te sorteren, kralen om te rijgen, rijstbak om over te gieten. Dit soort dingen doen we meer samen. Daarnaast
schilderen en tekenen we ook af en toe. (Dit alles is een beetje het gevolg van mijn werk en opleidingsachtergrond.)

Buiten speelt hij op het balkon met de zandbak en speelhuisje. Of gaan we naar een van de speeltuinen. Of naar het park. Lopend of fietsend. Of we gaan naar de kinderboerderij. Of gewoon met de blaadjes op de oprit. Of kijkend naar de autos op het kruispunt.

Op andere dagen gaan we ergens anders binnen spelen. Zo heeft onze bouwmarkt een ballenbak. Datzelfde geldt voor een restaurant. Of we gaan zwemmen. Daarnaast gaan we naar een voorleesochtend bij de boekenwinkel of van de bibliotheek. Of doen we boodschappen/ naar de stad. Vaak lunchen we dan ook ergens.

Uhm. Eigenlijk doen wij wel veel. Iets te veel misschien..
Laura.
Bizar hoe snel dat gaat! Wat leuk ook zo'n 3D echo. Zijn jullie al uit de naam?
Zoonlief wordt ook al groot zag ik. Wat lastig dat hij nu zo moeilijk eet. Heeft hij wel nog wat reserves? Of moet alles er echt in?

Draakje.
Je bent er zelfs al bijna. Krijgen jullie een zoon of dochter? Ik weet het niet meer. Wat goed dat dochterlief zulke sprongen maakt met het lopen. Eigenwijs vind ik altijd wel leuk. Maar soms inderdaad iets wat lastig.

Despie.
Wat leuk dat jullie ook gaan proberen! Sneller dan ik had vermoed eigenlijk. Hopelijk is het snel raak.

Wat een eigenwijs koppie heeft je dochter trouwens. Op de fotos zie je dat echt terug. Het nog niet zoveel praten kon toch ook gerelateerd zijn aan de operaties, toch? Aan de andere kant wijst de frustratie erop dat ze mogelijk anders zou willen. Zoonlief kletst aardig, maar toch begrijp ik hem vaak niet en raakt hij daardoor wat gefrustreerd.

Slechte nachten zijn nooit fijn. Bij zoonlief vermoed ik ook doorkomende hoektanden. Alhoewel ik dat in juni ook al dacht, maar er zit nog steeds niets.

Misstiek;
Ook een wens voor een 2e dus? Of begrijp ik het verkeerd.?

Fijn die tanden in je schouder. Een lekker pittig ding volgens mij. Saai is het in ieder geval niet.

OSDM;
Grappig hoe dochterlief toch echt een mamas kindje blijft. Denk je dat je binnenkort echt gaat stoppen met de borstvoeding? Het lijkt me ook wel gewoon gezellig samen. Wat kan ze al lekker praten zeg!

Leuk hoe ze aan de ene kant "zorgt" voor haar broer, maar tegelijkertijd ook een pittig karakter heeft. De dramatiek heeft wel zo zijn charmes maar is oh zo vermoeiend op zijn tijd.
Alle reacties Link kopieren
hier ook bezig met bewustzijn van poepen en plassen. ze heeft veel interesse in wat wij nou doen op het toilet, en als ze kaka doet, zeggen wij "heb je kaka gedaan, moet je verse pamper hebben", en als ze effectief gepoept heeft, dan gaat ze de trap al op, richting verzorgingskussen... intussen "kaka" fluisterend :)
tijd voor een kennismaking met het potje...
ze begrijpt ondertussen ook bijna alles, kan al veel lichaamsdelen aanwijzen, probeert zichzelf te wassen met het washandje, of haar pamper helpen uitdoen, kortom ze wordt groot en zelfstandig!

pittig is ze inderdaad wel! maar ze is ook ontzettend lief! ook naar kleine baby's... in de opvang zorgt ze voor de kleintjes: ze geeft hun speentje als ze het verloren zijn of huilen, of hun doekje of knuffel, of een speelgoedje :)

idd, de wens vooor een tweede is er. deze ronde slaan we nog even over, en daarna beginnen we er aan!
wat gewicht betreft: hier krijg ik er geen grammetje af! weeg nog steeds +6, net zoals een jaar geleden :( ... hoop dat ik in de eerste maanden zwangerschap binnenkort wel nog wat kilo's verlies voor ze er weer bijkomen...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier minder goed nieuws helaas, vandaar ook mijn stilte. Met de zwangerschap gaat het goed (nu 29 weken). Maar er is gebleken dat het kindje van mijn broer een hele zeldzame maar ernstige en erfelijke ziekte heeft. Ik zal het ivm herkenbaarheid hier niet noemen, maar wie de naam wil weten kan me een berichtje sturen. In het beste geval wordt hij 25, in het slechtste geval 8 (hij is nu vijf). En daar is niks aan te doen :cry:

Mijn broers andere kinderen zijn nu ook getest, man en ik hebben maandag een dragerschapstest (en je moet drie maanden op de uitslag wachten).

Het nieuws is als een mokerslag binnengekomen en overschaduwt sindsdien de hele zwangerschap. Ik vind het ook heel vervelend dat ik er weer niet van kan genieten, al staat het natuurlijk in schril contrast tot waar het gezin van mijn broer doorheen gaat. Dit is waarschijnlijk de laatste zwangerschap omdat man maar twee kinderen wil, en hierna kan ik het nooit meer overdoen. En ik hoop dat deze ellende mijn kinderen bespaard blijft...
Alle reacties Link kopieren
O_O :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
ojee, wat erg Laura! hopelijk hebben jullie goed nieuws ivm de dragerschapstest (en dus ook goed nieuws voor jullie kids), en hebben de broertjes/zusjes van je broer het gen niet! jeetje, weet even niet wat zeggen...

3 maand wachten... dat is ook wel lang zeg! ondraaglijk bijna!!!

je mag mij altijd doorsturen wat het is, heb nogal interesse (ook vanuit studie) in genetica

dikke :hug:
misstiek2015 wijzigde dit bericht op 19-10-2017 10:14
24.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
een beetje beter nieuws: ik heb gisteren positief getest :cheer: ... binnenkort dan bloedtest en kijken voor afspraak en echo... toch wel weer spannend! (volgens eigen berekening: 23 juni)

en waar ik in een vorig bericht schreef dat dochter bewust bezig is met plassen en poepen: we hebben een potje gekocht.
bedoeling was dat ze eerst wat kennismaakte met het potje, er op ging zitten en er wat mee speelde met de poppen en zo, maar nu gaat mevrouw naar het potje, begint aan haar broek/rok te friemelen en wil in haar blote kont :moon: op het potje zitten :high5: ... natuurlijk zit er nog niets in het potje, maar ze is wel superfier dat ze dat mag doen :flirting:
stap 1 naar pamperloosheid is gezet ! :whistle:
waar is mijn kleine baby naartoe??? @( @( @(
Alle reacties Link kopieren
Van harte MissTiek! :cheer2:

En ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
thx!
pb ontvangen! (en verstuurd)
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat heftig!! Maar is die test ook om uit te wijzen of jullie kindje iets zou kunnen mankeren? Is je neefje ook erg ziek dan nu of is het iets dat sluimert?
Wat vreselijk om mee te maken! Ik snap dat je nu even van je wolk afdondert.
Drie maanden is ook absurd lang om te wachten! Sterkte en ook voor je broer!

MissTiek, gefeliciteerd! Wat super voor jullie. Dat was meteen raak dus? Spannende tijd gaan jullie dus tegemoet!
Wat grappig van je dochter met het potje haha! Hier is zoon (3 jaar en 1,5 maand oud) sinds een week zindelijk. Geen enkel ongelukje nog gehad dus ben super trots! Hij heeft zn tijd genomen haha. Maar als ik naar dochter kijk, is zij er volgens mij ook echt nog niet aan toe.

Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
@odsm: ja, die test is omdat zoontje het ook evt zou kunnen hebben wanneer man en ik allebei drager blijken te zijn. neefje takelt vrij snel af, helaas
Alle reacties Link kopieren
Laura, wat ontzettend verdrietig... Heel veel sterkte en wat slopend om zolang op de uitslag te moeten wachten.

Ik reageer later op de rest, wilde vooral nu Laura even een hart onder de riem steken...

Sorry Misstiek, vergeet ik jou helemaal te feliciteren! Wat fijn, zo snel zwanger! Hopelijk hier ook... ;-)
Alle reacties Link kopieren
o_o O_O
Eerste pipi op het potje is een feit
Alle reacties Link kopieren
Even een zwaai naar iedereen, en een hele dikke knuffel voor Laura. :hug:
Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe slecht nieuws je zwangerschap kan overschaduwen. (gelukkig niets erfelijks en niet deze zwangerschap) Probeer te genieten van de kleine momentjes en sterkte met het afwachten! Wil je mij ook een pb doen?

Misstiek gefeliciteerd met je zwangerschap! Snel gegaan joh! Hoe voel je je?

Hier gaat alles z'n gangetje, ben ondertussen de 36 weken voorbij dus het kan zomaar zijn dat mijn volgende bericht een geboortebericht is ;-D
Ben wel echt ontzettend gegroeid, meer dan met dochter op deze termijn geloof ik. Maar op de onhandig grote buik na geen noemenswaardige klachten gelukkig! Dochter gaat ook nu ik met verlof ben gewoon haar dagen naar de opvang, dus heb ook echt even tijd voor mezelf. Heerlijk!

Hoe is het verder met iedereen? Ik duim nog steeds voor snelle zwangerschappen voor degenen die er mee bezig zijn!
Alle reacties Link kopieren
Alles prima hier... voorlopig nog niet misselijk of moe, dus daar geniet ik van 😆
Alle reacties Link kopieren
haha, dochter is helemaal weg van haar potje :bonk: . ik kan zelfs niet meer op mijn dooie gemak op het toilet gaan zitten. dochter achtervolgt me dan met het potje, vanaf dat ze me naar de wc ziet gaan... maar ach, ze zit er zo graag op: ze begint tegenwoordig zelf haar broek uit te doen, ze vindt het vooral leuk om er op ze zitten met haar blote poep

aaaah, die blik van dochter gisteravond bij haar potje :flirting: :love:
ze zat op het potje, wat afwezig, had een beetje "geduwd". ze komt er van af, en wat ligt daar... een "klein" drolletje...
normaal is dochter nogal een durver, maar met dat bruin dingetje wist ze écht niet wat ze er mee aan moest. een mengeling van trots, afschuw, interesse,... verscheen op haar gezicht :rrr: :whistle:

volgende week ben ik heel de week thuis met haar... we zullen maar verder "oefenen" met het potje zeker :p . benieuwd wanneer ze correct zal aangeven dat ze "moet"

maandag bloed testen voor HCG, en dan hopelijk snel afspraak voor eerste echo :heart: . voel me voorlopig nog steeds prima, behalve geen conditie, wat moe (maar klaarwakker als ik naar bed ga), honger-geen honger, maar nog niet misselijk of extreem moe zoals bij dochter. kan nog komen, ben tenslotte nog maar een week of 5...
Even een snelle zwaai :)

Laura, wat een ontzettend heftig nieuws. Ik kan me voorstellen dat dat je zwangerschap toch weer overschaduwd.. Weet verder ook niet zo goed wat ik moet zeggen, je kind verliezen lijkt me één van de meest verschrikkelijke dingen die kunnen gebeuren voor een ouder. Als je dat van zo dichtbij meemaakt moet dat ook ontzettend pijnlijk zijn. Jij ook veel sterkte gewenst :hug: Ik hoop dat de maanden voorbij vliegen en je snel goed nieuws in handen hebt mbt je eigen status.

Draakje, wow, 36 weken alweer! Die hoop ik ook aan te tikken ;-) Ik ben benieuwd wanneer deze kleine geboren gaat worden, alvast veel succes!

Misstiek, wat gaaf dat je dochtertje al zo op het potje gaat. Mijn zoontje wil er ook nog niets van weten, maar dat komt vast vanzelf wel. En gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je je nog goed voelt.

Hier gaat alles wel goed. Zoontje probeert steeds meer na te praten, en combineert soms twee simpele woorden, zoals mama mee of lamp uit (al zegt hij eigenlijk pap ipv lamp). Hij kan ook wel heel aanhankelijk zijn, en ik hoop dat dat een fase is.
Verder hier ook een positieve test. Ik ben vandaag precies 4 weken zwanger en de UD is rond 6 juli :)
Alle reacties Link kopieren
whahaaa! wat leuk morgenstond! dan zitten we heel dicht bij elkaar :) proficiat hoor!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Morgenstond!!! :cheer2: Wat fijn! Heb je veel moeten sturen/afbouwen in de bv of is het vrij natuurlijk gegaan?

Ik hoop voor je dat de kwalen blijven meevallen Misstiek!

Ondertussen al weer bijna 37 weken hier, maar als het net zo gaat als bij dochter dan mag ik nog een maandje ;-D hij is ook nog niet ingedaald. Maar ik kan het allemaal nog prima hebben, dus we wachten rustig af.
Dochter is ondertussen afwisselend het liefste meisje op aarde en de grootste draak die er is haha! Ze is ons flink aan het uitproberen en het woord 'nee' komt heeeeeeel vaak voorbij. Duidelijk haar grenzen aan het verkennen :-)
Ze begint zelfs al met 3 woorden zinnetjes af en toe, en kan prima duidelijk maken wat ze wil. En vooral ook wat ze niet wil! Hele leuke fase, maar soms wel erg vermoeiend. Ben benieuwd hoe het gaat als kleine broer er straks is!
Alle reacties Link kopieren
W000T 3 woordzinnetjes?!? wat ferm!
hier maakt dochter vooral met geluiden, gebaren en gezichten duidelijk wat ze wil. qua woorden zijn we nog niet verder als ja, nee, mama, papa, tata, dada, banaan, wa(r)m, en "(wa)sda" (wat is dat)
Wat een verschrikkelijk nieuws Laura. Ik kan mij voorstellen dat dit op het moment de boventoon voert. Probeer waar kan toch te genieten van de zwangerschap. Al zijn het die paar minuutjes vlak voordat je in slaap valt. Heftig hoor! Is de kans dat jullie dragers zijn groot?

Zoals je weet hebben wij er ook best een heftig jaar op zitten, vanwege heel andere reden dan bij jullie nu het geval is. Maar als ik nu terug kijk kan ik zeggen dat het bij tijden verschrikkelijk was, maar er toch ook veel mooie momenten zijn om op terug te kijken. Juist door zoonlief en ons gezin. En ik hoop echt dat ook jij over een jaar terug kan kijken op die paar pracht momenten met je gezin. Mocht je je hart willen luchten mag je altijd pben.


Misstiek en Morgenstond wat een geweldig nieuws. Misstiek, wow wat snel! En Morgenstond, wat fijn dat het door de borstvoeding heen gelukt is. Leuk ook, vermoedelijk, rond dezelfde tijd uitgerekend. Draakje bij jou is het al bijna crunch time. Spannend! Heb je het gevoel dat je er al een beetje klaar voor bent? Ook gezien de overgang van 1 naar 2 kids.


Stiekem ben ik wel een beetje jaloers op jullie hoor. Hier nog steeds geen succes. Met elke maand die verstrijkt zakt de moed me verder in de schoenen. De vraag wanneer er een 2e komt wordt steeds prangender in de omgeving. En als ik zeg, hopelijk ergens in 2018 wordt men erg enthousiast. Wat leuk! Spannend! Terwijl ik alleen maar denk; er is niets spannends aan. Vooral veel teleurstelling. En misschien zelfs al wat verdriet. We houden de moed er in.

Daarentegen gaat het op de werkvloer erg goed. In het afgelopen half jaar ben ik doorgegroeit naar de functie die ik voor ogen had. Jipee! Ondanks dat dit een pittige functie is, geeft hij mij meer rust en helpt het mij om een betere balans tussen werk en privé te vinden. In het nieuwe jaar ga ik zelfs iets minder werken waardoor ik meer tijd voor mijzelf en mijn gezin over hou. Dubbel jipee!


Het praten van zoonlief gaat als een speer. Dagelijks leert hij nieuwe woorden. Hij oefent continu mrt nieuwe woorden en herhaalt veel. Dit past hij vervolgens toe. Soms verbaas ik mij daar er echt over.
Hier ook veel 2 woord zinnen en een enkele 3 woord zin, namelijk; "Waar ben je?" Ook legt hij continu verbindingen. Zoals regen en nat. Of als iets valt. "Oh, pok. Auto pok. (Kapot is nog net iets te moeilijk.) Zinnen/ uitdrukkingen uit zijn boeken praat hij mee en ook liedjes zingt hij op zijn manier mee.

Soms levert het grappig situaties op. Zo blijk ik regelmatig nou of nou zeg te zeggen. Waardoor zoonlief nu als iets niet direct lukt, of niet gaat zoals hij wilt hij licht gefrustreerd nou, zegt.

Wij oefenen regelmatig met het potje maar zoonlief heeft niet het geduld om te blijven zitten. Het verband tussen plassen, piemel en potje lijkt hij wel te begrijpen. Het plasje 10 centimeter naast het potje vond ik al hoopvol. Dus wie weet zit er binnenkort één in het potje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven