Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Verborgen reflux misschien? Voeding iets indikken met nutriton?
Wortelsap hier ook niet echt hongersignalen. Als hij ligt te slapen dan wordt hij op een gegeven moment wakker van de honger en bij het wakker worden maakt hij al van die typische geluiden die ik herken dus dan maak ik gelijk de fles klaar. Maar dat gaat al snel over in huilen, dus hij huilt altijd al op t moment dat ie de fles krijgt.

En dat met dat drinken herken ik hier ook. Ik heb het idee dat ie dan krampjes heeft, of dat hij wil gaan poepen inderdaad. Eten zet wel de darmen in werking dus dat gekronkel leek mij dus wel krampjes. Hij kan dan echt heel onrustig zijn en de fles gaat er dan maar moeilijk in. Soms kan het ook zijn dat de speen niet snel genoeg wil of dat er dus een klontje in de speen vastzit. Dan gaat ie korte zuigbewegingen maken net zoals aan de borst om melk op te wekken. Die speen trek ik dan met mijn tanden los.

Ik laat hier nu eens even de nutriton staan met dat indikken, want het spugen lijkt alleen maar steeds meer te worden dus dan heeft dat ook niet zoveel zin. Moet er dan weer speen 1 op?

Nu gebruik ik speen 2 ivm indikken. En kleine heeft alweer snel honger, haalt krap aan 4 uur in de nacht. Van het cb moest ik forte eein mixen, maar daar krijgt hij heel erg krampen van. Ik zei dat ik dacht dat het misschien door de omneo kon komen want dat leek me licht verteerbaar omdat het juist voor de darmen is. Was volgens haar juist verzadigender omdat het dikker is. Merk er weinig van. Ik ga langzaam van de omneo overstappen op standaard. Als ik voel hoeveel die voedingsbus weegt, dat weegt meer dan de omneo, die weegt heel weinig. En forte is nog weer een stukje zwaarder dan de standaard. Dus mijn gevoel zegt dat standaard wat langer zal verzadigen. Staat ook op internet, ook lees ik dat spugen erger werd bij sommigen. Hij spuugt nou echt wel meerdere golfjes terug, ook 1.5 of 2 uur na de voeding nog. En ik zie hem geregeld herkauwen en vaak de hik. Vind het wel raar want dat maagklepje zou toch juist beter moeten gaan werken hoe ouder ze worden.
Oh heerlijk christina 7 uur, hoe is het vervolg gegaan?
Oh en wortelsap, vond je plaatsen van spiraal of implanon drama?
quote:PinkLady90 schreef op 06 april 2017 @ 07:01:

Oh heerlijk christina 7 uur, hoe is het vervolg gegaan?Hij werd rond half 4 wakker compleet hysterisch maar dat was geen honger dachten wij maar de verkoudheid. Zoveel mogelijk snot weggehaald en hem getroost en toen wilde hij om half 8 echt een fles. Best goed dus!
quote:PinkLady90 schreef op 05 april 2017 @ 23:42:

Wat wegen jullie babys nu dan moondancer, christina en bloempje?

Want is toch afhankelijk van gewicht wat de kleine drinkt? En dan zit er nog verschil in per baby misschien, maar even voor mijn idee.Mijn zoontje weegt ongeveer 4700gr, en krijgt dus 6x 120ml. Hij is nu 6 weken oud.
Haha mijn kleine vriend heeft me vannacht een uur lang voor de gek gehouden. Elke keer werd ie onrustig en sprong ik uit bed om zijn fles te maken/pakken, en als ik terugkwam lag hij weer te slapen. Dus ik ging er dan maar weer naast liggen. En hup, 10 minuten later wéér. Hij gaf geen hongersignalen maar had vooral krampjes. Alleen ik ben zo gewend dat hij halverwege de nacht een fles wil. Uiteindelijk om kwart voor 5 ging hij toch hongersignalen geven en werd goed wakker. Dus toen kon ik eindelijk zijn fles geven en écht verder slapen.
Ik dik ook in, ik meng Hero standaard met comfort(johannesbroodpitmeel) half om half en dat ging altijd goed, het kan ook door de medicatie voor spruw komen deze kan maagklachten veroorzaken, hopelijk is dat het en drinkt ze na stoppen weer normaal.. ze drinkt hier 6x 120+4, weegt 3250 gram en is 5 weken oud

pinklady, ik vond de spiraal (voordat ik een kind gehad heb) echt geen pretje om te plaatsen maar ik was toen ook pas 18, vond het erg pijnlijk en naar, maar ik was down under erg gevoelig en vond toucheren of uitstrijkje ook verschrikkelijk, vooral het toucheren vond ik ook erg pijnlijk! Dus dat ligt denk ik meer aan mij, inmiddels na de bevalling gelukkig iets minder gevoelig. De implanon was met 10 min gezet bij de huisarts, eerst verdoven daarna implanon erin, pijnloos en snel heb nog geen rare klachten, met spiraal bleef mijn menstruatie ook uit, alleen ineens na 2 jaar bleef ik vloeien en heb ik hem laten verwijderen. Hopelijk krijg ik dat niet van de implanon
Wat superfijn Marloes!! Hopelijk houdt dit aan :-)

Hier doet mevrouw t nog steeds goed alleen dat spugen is erg vervelend.. ging een week beter maar nu juist weer slechter heb ik t idee. Ze weegt nu 4 kg en drinkt meestal 6x tussen de 100 en 140cc iets verdikt met jbpm.

Ik moet 1 juni weer aan de bak! Ze gaat dan 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar opa/oma.

Hier ook nog geen ongesteldheid. Ik wil eerst weer een menstruatie hebben gehad en dan ga ik weer aan de pil. Tot die tijd condooms gebruiken... tot nu toe nog niet nodig gehad overigens hoor heb nog wat klachten helaas...
Hoi allemaal, heb me hier ooit voorgesteld maar eigenlijk nooit meer wat gepost Lees wel altijd mee. Nu heb ik een vraagje. We hebben binnnkort intakegesprek op kdv en vriend kan moeilijk vrij krijgen. Nu neemt hij wel vrij als het écht nodig is maar hij is bang dat het een gesprekje is van half uurtje wat niet zoveel voorstelt. Ik vind het helemaal niet erg om alleen met baby te gaan, maar ik vroeg me afwat eigenlijk gebruikelijk is. Wat moet ik me voorstellen bij zo n intakegesprek en gaan jullie alleen of met zn 2en?
Hoi Apenkoppie Ik heb op een kdv gewerkt en beide situaties kwam voor, het is dus niet raar om alleen te komen. Zijn jullie al een keer wezen kijken? Meestal kwamen voor de rondleiding wel beide ouders kijken, maar was het voor het intake gesprek alleen de moeder, omdat zij dan vaak nog verlof heeft.

Je kunt van te voren samen het pedagogisch beleidsplan doorlezen, als jij of je vriend daar vragen over hebben kun je die opschrijven en dan stellen. Bij een intake gesprek krijg jij de gelegenheid om te vertellen over het dagritme van je kindje en over de dingen die hij of zij gewend is (inbakeren, speen, hoeveel voedingen, allergieën, etc).
Ik heb een koperspiraal en mirena gehad en vond plaatsen totaal niet pijnlijk. Mirena had ik zelfs als maagd laten zetten. Maar heb ik laten vervangen door koperspiraal omdat ik last had van de hormonen.

Omdat ik ondanks koperspiraal zwanger ben geworden(waarschijnlijk verschoven na klap in buik, hij werkte daarvoor al 4 jaar prima) en we waarschijnlijk binnen 1,5 jaar voor tweede willen gaan gebruiken wij gewoon condooms nu. Zodra gezin compleet is, willen wij ons beide laten steriliseren.
Bedankt Caro!!!
Hier ook Hero en gooi er een schep johannesbroodpitmeel in vanwege het spugen anders en zo doet ze ook mooi 15-20 over de fles.

Hier nog niet ongesteld. Weet ook niet meer hoe dat zat bij de eerste zwangerschap. Zoon is van 2015 maar toch ben ik alweer een hoop dingen vergeten.

Verder ben ik super tevreden over het slapen. Waar het de eerste weken toch wel drama was. Alleen op de arm, regelmatig 's nachts ook gaat het nu super goed. Ben zo blij dat ik al vanaf dag 1 dochter in bed probeer te leggen. slapen in de box of kinderwagenbak was ook direct huilen (net als t bed) dus daarom gelijk t bed gedaan. Eerst ging het inslapen nog gepaard met huilen en heb ik veel getroost in bed. Nu wordt er al een aantal slaapjes niet gehuild. En soms toch en dan is het met 1-2 in bed troosten wel klar. Hier word ieder slaapje in bed gedaan! Beide kinders liggen hier al re slapen sinds 20uur, joepie!
Het slapen gaat hier nog steeds zoveel beter! Ik heb ineens weer tijd om lekker te koken, beetje op te ruimen, uit te rusten, met man te kletsen etc. Zit zelf ook meteen veel beter in mn vel

Ik masseer haar nu kort bij iedere verschoning en 1x per dag een langere massage. Ze komt veel relaxter over alsof ze nu letterlijk beter in haar vel zit. Of het nu kimt door het masseren of dat het toeval is weet ik niet maar ik ga nog wel ff door met de massages

Straks bezoek met twee kids dus dat is een mooie test om te zien of ze nu beter met prikkels om kan gaan. Ben benieuwd! Vanmiddag komt iemand ons huis bezichtigen dus dan moet ze wel een beetje relaxt zijn

Geniet allemaal van het weekend, het wordt heerlijk weer!
Wat fijn marloes dat het nog steeds beter gaat! Lekker door blijven gaan met masseren dus, ach is ook wel zo leuk he super dat je weer wat beter in je vel ook zit, kan ik me ook wel voorstellen dat een beetje meer rust zoveel doet voor je eigen welbevinden.

Mn, ik heb hier een pessarium aangeschaft, van het merk caya. Dat icm zaaddodende pasta is net zo veilig als condooms. Moet zeggen: bevalt mij heel goed! Het is wel net als condooms iets waar je even aan moet denken, maar voelt veel prettiger. Kostte 30 euro ongeveer en moet na 2 jaar worden vervangen.

Bloempje hier wordt in de box ook slecht geslapen door zoon. Volgensmij omdat er dan teveel afleiding is, dus als hij begint te jengelen, gelijk naar bed en dat gaat vaak goed. Alleen savonds in de vooravond wil hij alleen maar bij ons liggen of in de box. En om 10 of 11 uur gaat dan een knop om dat we hem zo in bed kunnen leggen. Zo raar haha.
Wat fijn Marloes! En wat ziet de wereld er anders uit als je een beetje hebt kunnen slapen

In de box slapen doet mijn zoontje eigenlijk ook niet. Een paar weken terug heel soms wel, maar nu hij (nog) meer om zich heen kijkt probeer ik het eigenlijk ook niet meer. Dat geeft ook niet, want het is ook niet echt handig in combinatie met mijn oudste zoontje die gewoon lekker wil spelen.

Ik dacht van de week nog terug aan een aantal baby's van het kdv waar ik werkte.

Die waren dan lekker aan het spelen in de box en opeens was het stil, waren ze tijdens het spelen op een groep waar nog elf andere kinderen zijn gewoon lekker gaan tukken Dat zie ik mijn beide kinderen niet doen.
Pinklady dat laatste wat jij schrijft, van die knop die omgaat is heel herkenbaar. Rond half tien (ongeveer) wil hij vaak drinken en blijft hij ontzettend lang aan de borst. Als hij vol zit wordt, moet hij soms nog even boeren en daarna wordt hij helemaal slap en is hij echt vertrokken. Ik kan hem dan zo wegleggen en dat slaapt hij tot ergens tussen 3.00 en 4.30.

Terwijl ik hem overdag het beste in bed kan leggen wanneer zijn oogjes net dicht beginnen te vallen, maar hij nog wel wakker is. Als ik hem dan slapend wegleg is hij binnen 10 minuten weer wakker.
Ja slapend weg leggen is hier ook geen succes haha, dat heeft ie dan toch echt wel door
Even een vraagje voor de flesvoeders .

Mijn baby is 8 weken, woog bij de geboorte 4.2 kilo met 54 cm. Bij consultatiebureau volgde hij de 1e 2 metingen netjes het lijntje boven het gemiddelde lijntje. De derde meting schoot iets omhoog. Verklaring hiervoor kan zijn dat ik bv aan het afbouwen was en over ging op fv. Baby leek steeds veel honger te hebben dus soms gaven we wat extra fv. Er werd aangeraden echt te blijven bij 120+4 omdat hij zeker iedere 3 uur wil drinken. Dit werkt voor baby niet dus geef ik nu gewoon 150+5. Dit zijn ongeveer 5 flessen per dag. Maar soms heeft hij toch nog honger. Bijv vandaag: 8 uur borstvoeding bij mij gedronken (heb niet heel veel meer), 10 uur fles, 2 uur fles, 4 uur fles, 7 uur klein flesje van 2 schepjes en nog paar slokjes bv, en om 9 uur fles. Met fles bedoel ik dan 5 schepjes. Kan daar wel tot 6 uur mee doorslapen (lucky me!).

Baby was vorige week 5.6 kg bij 59 cm. Volgens verpakking mag hij nu eigenlijk al 180+6 en dan 5 voedingen per dag.

Wat ik raar vind is dat hij vanaf 6 kg nog dezelfde hoeveelheid zou mogen drinken per keer maar dan maar 4 voedingen per dag.

Weet iemand hoe dit zit? En wat zouden jullie in mijn situatie doen? Toch overstappen naar 180+6? Wil hem niet vetmesten maar vind het ook vervelend voor hem dat hij vanmiddag maar 2 uurtjes met een voeding kon doen en s avonds eigenlijk ook. Hoe doen jullie dat?

Ik meng overigens al johannesbroodpitmeel door de voeding om het iets te verdikken!
Ik geef geen flesvoeding, maar kan het zijn dat er met die zes kilo vanuit gaan dat hij dan rond de 4-6 maanden oud is en dat hij er dan fruit of groente bij krijgt? En dat er daarom een fles afgaat.
Zoon slaapt hier vanaf het begin al prima in de box. Als er bezoek is oid en er onverwachts harde geluiden zijn wordt ie wel even wakker. Maar speentje erin en aai over de bol en hij tukt weer verder. Hij is tevreden en ik vind het fijn om zicht op hem te hebben. Soms leg ik hem in zijn wiegje en daar slaapt ie wat moeilijker in als het boven stil is. Dus dan moet ik even blijven rondscharrelen. Maar aangezien hij straks ook op het KDV zal moeten slapen wil ik hem wel wat vaker in zijn wieg gaan leggen nu.

Apenkoppie, dit is ons 1e kind dus ik doe maar wat. Maar wij geven zoon flesvoeding op verzoek en wat hier vaak goed werkt als hij voor ons gevoel wat te snel weer voor een volgende voeding komt is hem een speentje geven. In 75% vd gevallen blijkt het dan meer zuigbehoefte te zijn en kan hij daardoor nog een half uur tot 1,5 uur langer 'wachten'. Zou dat voor jouw zoon ook kunnen werken misschien? Verder vind ik 180ml wel als veel klinken. Maar als hij echt honger heeft (ipv zuigbehoefte of behoefte aan contact) dan heeft ie het blijkbaar nodig. Zolang je niet boven de liter per dag uitkomt kan het geloof ik weinig kwaad.
Denk inderdaad ook wat caro zegt: misschien wordt er vanuit gegaan dat er dan al bijvoeding wordt gegeven. Zal toch niet de bedoeling zijn dat een baby die gewend is aan die hoeveelheid, ineens met een fles minder moet afdoen. Verder wat moondancer zegt als het geen zuigbehoefte of behoefte aan aandacht is, maar echt wel honger, dan gewoon geven. Misschien zijn het vaak dezelfde flessen waar het om gaat en zou je evt alleen die iets meer kunnen doen?

Hier slaapt de kleine de hele avond al perfect in bed. Niks mee te doen! Hij kwam net pas na 4/4.5 uur na de vorige voeding. Ligt in puckababy teddy slaapzak en katoenen ledikantdeken erbij over gedaan en daarmee slaapt ie super. Denk dat het dan toch wat te koud was in de avond om alleen (met kleertjes) in slaapzak te liggen. Ook al is die tog waarde 2.5 en kan de slaapzak voor kamers van 16 tot 20 graden. Nu ligt zoon volgens de richtlijnen veel te warm, maar volgensmij ligt hij heerlijk.
Grappig hoe verschillend dat is Pinklady. Ons zoontje is erg warmbloedig en ligt in een ligt gewatteerde slaapzak in alleen zijn romper. Eerder had ie er zijn kleertjes in aan maar dan kreeg hij zweethaartjes en een rood koppie. Ook buiten hoeft ie meestal minder aan dan de richtlijnen. Zo zie je maar weer. Ieder mens is anders en richtlijnen hoeven we niet te strikt op te volgen.
Hier ook een baby die het snel warm heeft, met de temperatuur van vandaag heeft ze een rompertje, shirt met lange mouwen, broek, sokken en muts op als we naar buiten gaan, heb het dekentje wel mee maar dan gaat ze zweten net als met jas, als het kouder is doe ik wel dekentje, in de box ligt ze ook zonder deken en snachts in bed in romper in dikke slaapzak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven