Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet half mei officieel weer gaan werken. In ieder geval wil mijn moeder 1dag in de week gaan oppassen, dat doet ze nu al op mij oudste. De oudste gaat ook 2 halve dagen naar het kdv, ik heb de jongste ook opgegeven maar pas in november. We zijn nog een beetje aan het puzzelen. We hebben de oudste tot 9 maanden thuis gehouden, en verder nam ik hem mee. Maar dat vind ik met 2 kinderen een beetje veel gedoe worden. Ik moet er nog echt even met vriend om gaan zitten, maar zit er ook heel erg tegenop.
Wat gek Cathalijne. Ik zou het zo ook niet weten, over dat dromen.

Mijn zoontje is ook steeds langere periodes wakker. Hij zit dan lekker of schoot en ligt ook steeds vaker in de box.
Ik weet niet wat er is gebeurd maar onze uk slaapt ineens! Vannacht in totaal 8 uur met maar 1 voeding rond half drie, vanmorgen een uur in haar kinderwagen, vanmiddag 3uur op mijn schoot, daarna nog 2uur in de draagzak en bijna 1,5uur in haar kinderwagen

Dat terwijl haar record op 10uur slaap in een etmaal stond de laatste drie weken. Dit mag zo wel doorgaan
Hoera baby van Marloes!

Wat heerlijk!
Is jouwe nu ook ongeveer 6 weken Marloes? Zoonlief slaapt namelijk afgelopen 2 dagen ook ineens meer. Wel op mij maar toch wel steeds 1-1,5 uur tussen zijn voedingen.
Super marloes wat fijn!!

Hier net een hysterische uk. Heb hem uiteindelijk 30+1 schepje meer gegeven dus totaal 180+6 en hij ligt nu weer lekker in z'n wiegje. Vind het wel veel maarja hij groeit ook als kool :-/
@mn onze uk is morgen alweer 8 weken. Fijn dat je zoon ook wat meer slaapt overdag!

@christana, fijn toch dat je uk zo goed groeit! Misschien een stomme vraag maar waar staat de + voor bij 180+6?
Jaaaaaa Marloes! Wat fijn!!! Ik hoop heel erg voor jullie dat dit het nieuwe 'normaal' wordt! God he wat zullen jullie verbaasd en opgelucht zijn. Misschien inderdaad die 6 weken grens. Ons zoontje heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen van 22.30u tot 5.30u. En hij wordt morgen 6 weken.

Hij krijst of snikt trouwens ook wel eens in zijn slaap. En lachen inderdaad. Doe mij dat laatste maar :-)

Zoon gaat per half mei 2 dagen naar het kdv en 1 dag passen mijn ouders op. Vriend en ik werken beiden 4 dagen.

Zijn jullie alweer ongesteld geworden trouwens? Ik heb alle klachten maar alleen maar een paar uur wat bloedverlies gehad. Het is nog ontregeld dus. Het bloedverlies kwam echter een paar uur nadat we seks hebben gehad dus ik was eerst nog even bezorgd of het daar van kwam.
Die plus staat voor het aantal schepjes melkpoeder Marloes. Dus dan zit er in dit geval 180ml water in de fles plus 6 schepjes melkpoeder. Dan is de fles uiteindelijk gevuld tot 200ml ofzo. Vandaar het onderscheid water/melkpoeder.
quote:Marloes85 schreef op 05 april 2017 @ 20:42:

@mn onze uk is morgen alweer 8 weken. Fijn dat je zoon ook wat meer slaapt overdag!

@christana, fijn toch dat je uk zo goed groeit! Misschien een stomme vraag maar waar staat de + voor bij 180+6?+ 6 schepjes voeding
quote:Moondancer schreef op 05 april 2017 @ 20:50:

Jaaaaaa Marloes! Wat fijn!!! Ik hoop heel erg voor jullie dat dit het nieuwe 'normaal' wordt! God he wat zullen jullie verbaasd en opgelucht zijn. Misschien inderdaad die 6 weken grens. Ons zoontje heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen van 22.30u tot 5.30u. En hij wordt morgen 6 weken.

Hij krijst of snikt trouwens ook wel eens in zijn slaap. En lachen inderdaad. Doe mij dat laatste maar :-)

Zoon gaat per half mei 2 dagen naar het kdv en 1 dag passen mijn ouders op. Vriend en ik werken beiden 4 dagen.

Zijn jullie alweer ongesteld geworden trouwens? Ik heb alle klachten maar alleen maar een paar uur wat bloedverlies gehad. Het is nog ontregeld dus. Het bloedverlies kwam echter een paar uur nadat we seks hebben gehad dus ik was eerst nog even bezorgd of het daar van kwam.Ja afgelopen week blij als dat spiraaltje er in zit
Ik moet 1 mei weer beginnen. Heb 6 weken verlof gehad voor de bevalling. Ik kon ook echt niet meer met zon dreumes erbij. Wel wennen. Bij oudste zoon ging ik vier weken later werken. Had toen ook nog twee weken vakantie.

Hier gaat het slapen overdags ook steeds beter. Ze moet direct hard huilen bij t in bed leggen maar is te troosten in bed.

Ik ben blij voor je Marloes!

Hier krijgt ze 6x150. En de laatste en een na laatste fles doe ik er 180 in. Die fles van 19:30 word er altijd wel 180 gedronken. Dinsdag de eerste prikjes alweer!

Hier past schoonmoeder een dag op. Man is dag vrij. En m'n moeder past een dag op, daar slapen ze dan op zondagavond want die woont half uurtje rijden en heeft geen rijbewijs. Wel een luxe. Zelf heb ik wat ouderschapsverlof.
Nog niet ongesteld, maar volgens mij heeft dat de vorige keer een maand of 9 geduurd (gaf toen tot 11 mnd borstvoeding). Wel buikgriep

Ons ukkie slaapt overdag ook goed, de inbakerdoek wordt we steeds belangrijker. Ik heb vandaag een paar keer gehad dat ik hem hoorde huilen door de babyfoon, maar als ik dan ga kijken ligt hij heerlijk te slapen.
Jeej Marloes! Ik ben zo blij voor je! Hopen dat je kleine meid dit vol gaat houden

Hier ook nog niet ongesteld, het mag van mij nog wel even duren voordat het op gang komt
quote:bloempje188 schreef op 05 april 2017 @ 20:57:

Ik moet 1 mei weer beginnen. Heb 6 weken verlof gehad voor de bevalling. Ik kon ook echt niet meer met zon dreumes erbij. Wel wennen. Bij oudste zoon ging ik vier weken later werken. Had toen ook nog twee weken vakantie.

Hier gaat het slapen overdags ook steeds beter. Ze moet direct hard huilen bij t in bed leggen maar is te troosten in bed.

Ik ben blij voor je Marloes!

Hier krijgt ze 6x150. En de laatste en een na laatste fles doe ik er 180 in. Die fles van 19:30 word er altijd wel 180 gedronken. Dinsdag de eerste prikjes alweer!

Hier past schoonmoeder een dag op. Man is dag vrij. En m'n moeder past een dag op, daar slapen ze dan op zondagavond want die woont half uurtje rijden en heeft geen rijbewijs. Wel een luxe. Zelf heb ik wat ouderschapsverlof.Ik vind dat ik zo snel omhoog ga met die voeding, heb jij dat niet?
Wij zitten nog op 120+4, met af en toe max 30+1 extra. 6 flessen per etmaal.
Ja vond ik in het begin erg lastig. Maarrr mijn kleine was 5010 bij de geboorte Haha. Dus vond het direct een plens melk. Maar ze is er zo duidelijk in wanneer ze niet meer hoeft. Dus inmiddels kan ik het wel loslaten dat ik het veel vind. Weet ook niet meer wat zoon toen kreeg. Die was 4450 bij zn geboorte.

Ik kijk vooral of ze erna niet spuugt. Maar dat doet ze tot op heden niet.
5010 bij de geboorte? Wow... was je laatste maand dan ook niet enorm zwaar met zo'n grote baby?
Hier drinkt de kleine 7x120. Maar flessen gaan niet altijd op. Meestal 100 of 110 wat ie drinkt. Hij had voor een paar weken geleden dat hij steeds alles ook echt op dronk, maar toen zat ik ook op 6 flessen per etmaal, nu komt ie steeds om de 3 of 3.5 uur.

Afgelopen week ongesteld geweest, 9 weken na de ks. Ik wil liever geen hormonen meer en spiraaltje zag ik nog niet zo zitten als anticonceptie omdat ie dan na 2 jaar ofzo er weer uit mag en dat vind ik zo jammer van de moeite en het vervelende van het plaatsen en verwijderen.

Wauw marloes wat fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Dat zal vast weer even een andere kijk geven! Wat fijn voor jullie.
Wat wegen jullie babys nu dan moondancer, christina en bloempje?

Want is toch afhankelijk van gewicht wat de kleine drinkt? En dan zit er nog verschil in per baby misschien, maar even voor mijn idee.
Ik heb 3 weken na de bevalling een implanon laten plaatsen om eens te proberen, was net een week gestopt met vloeien en heb na plaatsen implanon nog een week gevloeid nu is dat over en hopelijk blijft dat weg net als met het spiraal (vond alleen het plaatsen drama) ik heb geen kinderwens meer maar mocht die gedachten ooit veranderen is hij er ook zo weer uit.

Ik zit nog steeds op 6x120. Overdag om de 3 uur en na de laatste 6 uur slaap, helaas drinkt ze de laatste 2 dagen wel moeizamer vooral net over helft, ze wilt wel maar doet wel lastig, normaal was voeden 20 min en dat is nu 40 min en soms wil ze na 2 uur al weer, lastig! Als het aanhoud maar eens bellen met het cb.

Geven jullie baby's duidelijke honger signalen af? Onze dochter deed in het begin wel smakken en op handjes sabbelen maar nu word ze eigenlijk wakker en gaat dan bijna direct Zeurderig huilen, maar ik weet dan wel dat het honger is aangezien ze bijna stipt om de 3 uur komt, en verder maar af en toe huilt om een vieze luier.

Fijn dat de nacht iets beter ging Marloes! Hopelijk blijft het beter gaan kan me voorstellen dat het zo erg zwaar is!
quote:Wortelsap schreef op 05 april 2017 @ 23:56:

Geven jullie baby's duidelijke honger signalen af? Onze dochter deed in het begin wel smakken en op handjes sabbelen maar nu word ze eigenlijk wakker en gaat dan bijna direct Zeurderig huilen, maar ik weet dan wel dat het honger is aangezien ze bijna stipt om de 3 uur komt, en verder maar af en toe huilt om een vieze luierHier precies hetzelfde. Ze huilt dan met een hele typische piep op het eind en dan heeft ze honger of zuigbehoefte. Heel soms merk ik honger ook omdat ze alles in haar mond steekt en heel fanatiek begint te zuigen, of ze probeert aan te happen bij mijn vent. Ja, dat ziet er net zo uit als dat het klinkt Maar de echte hongersignalen die je overal leest heb ik nog niet gezien.
Wortelsap misschien moet je door naar de volgende stap speen. Dan heb je meer of een groter gaatje. Hoe ouder ze worden hoe minder de zuigkracht wordt. Bij de ene baby gaat dat sneller als de ander.

Onze uk zit denk op 5,5 kg. Heb hem 2 wk geleden voor het laatst gewogen, toen was hij 4,8.

Een mirenaspiraal zet je voor 5 jaar. Het plaatsen vlak na een zwangerschap vond ik vorige keer meevallen en het verwijderen ook. En niet meer ongesteld en last van je hormonen, dus ik ben blij als ikhem weer heb:-p
HIer nu trouwens bijna 7 uur ertussen dus ben benieuwd naar deze ronde. Weer 180+6 gegeven nu
quote:christinayang schreef op 06 april 2017 @ 01:37:

Wortelsap misschien moet je door naar de volgende stap speen. Dan heb je meer of een groter gaatje. Hoe ouder ze worden hoe minder de zuigkracht wordt. Bij de ene baby gaat dat sneller als de ander.

Onze uk zit denk op 5,5 kg. Heb hem 2 wk geleden voor het laatst gewogen, toen was hij 4,8.

Een mirenaspiraal zet je voor 5 jaar. Het plaatsen vlak na een zwangerschiap vond ik vorige keer meevallen en het verwijderen ook. En niet meer ongesteld en last van je hormonen, dus ik ben blij als ikhem weer heb:-p

Dat heb ik ook geprobeerd ik heb de difrax 3 standen en op stand 2 loopt de melk langs haar mond, had ook nog dr brown fase 2 liggen maar ook die word niet geaccepteerd ( ze vond de dr brown speen fase 1 ook niet fijn) hopelijk is het maar een fase

Ze heeft wel last van oprisping net na de voeding maar dat heeft ze altijd al en ze lijkt er niet veel last van te hebben alleen zie je wat melk in haar mond terug komen wat ze weer doorslikt.

Eerste helft gaat altijd erg enthousiast en daarna gaat ze kreunen en bewegen of poepen of valt Ze in slaap, ik doe tussendoor ook even laten boeren, ze wilt dan nog wel maar wel moeizamer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven