Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.



Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Fijn Jente!

Zoon is dus meestal geen vrolijke wakkerworder. Dat heeft ie duidelijk van zijn vader. Overdag is hij echter bijna altijd blij en vrolijk.

We hebben vandaag wel gezien dat zijn eerste tandje trouwens door is. In combinatie met prikjes, verkoudheid en ontstoken ogen verklaart dit waarschijnlijk de nog slechtere nachten.

Mijn kind is trouwens echt zo dol op baby's. Bij opvang is nieuwe baby en hij was er vandaag schijnbaar niet bij weg te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het rustig hier dames! Hoe is het met jullie en de mini's?
Al een aantal verjaardagen gevierd denk ik? Wij moeten nog even geduld hebben tot het einde van de maand, maar uitnodigingen zijn de deur uit en taart is besteld. Nu ziekenboeg hier thuis (zowel man als dochter), dus maargoed dat het nog even duurt.

Vorige week ook weer op t bureau geweest voor prikjes. Zo zielig altijd!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een mannetje dat loopt en sinds kort "danst" hij op elk liedje dat hij hoort.

Wat fijn Jentelente!

Zonnetje wat heftig zeg, gelukkig gaat het beter.

Salacia hier ook ziekenboeg, hopelijk beter volgende week.

Hier vooral ongeloof dat het jaar zo snel gegaan is!
Hier ook een danser. Inmiddels kan hij bijna alle gebaren van klap eens in je handjes :-D. En deed voor het eerst een babygebaar na.

Ik vind het onvoorstelbaar dat ik dit weekend een dreumes heb. Heb net een houten trybike besteld met kinbeschermer. Duurder dan we eerst van plan waren, maar zo mooi. En krijgen waarschijnlijk van mijn opa geld voor zijn verjaardag wat het minder duur maakt.

Wordt er bij jullie ook gemopperd met krokodillentranen?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie weleens hele korrelige ontlasting, soort vezels/zaadjes die helemaal vastgeplakt zitten aan de billen van je kleintje gehad? Hier vuurrode billen, die ‘zaadjes’ leken er wel ingebrand te zitten. Moesten d’r afspoelen, was niet schoon te krijgen!
Wat sneu! We hebben wel eens plakkerige poep die voor rode billen zorgt maar dat korrelige met zaadjes herken ik niet. Iets bijzonders gegeten?

Is de ziekenboeg inmiddels weer hersteld? En gingen de prikjes goed? Wij hebben ze afgelopen wk ook gehad, twee sec huilen en klaar, ze lijkt er helemaal geen last van te hebben. Ze zat ook weer op haar lijn gelukkig maar het blijft een kleintje. 71cm en 9,2kg

@aapje, hier vooral krokodillentranen als ze iets snel genoeg krijgt. Als ze haar yoghurt al ziet bv maar nog niet heeft is het krijsen... beloofd nog wat.

Dat dansen is schattig he!

Wij hebben getwijfeld of we haar verjaardag wel moesten vieren en hebben het klein gehouden met de opa's en oma's. Een paar dagen ervoor was ze heel ziek, met lichte uitdroging in het ziekenhuis geweest. Ze viel steeds weg en we konden moeilijk contact maken. Gelukkig knapte ze snel op maar ik vond het echt doodeng.
Ze was veel wondvocht verloren (gaat nog altijd erg slecht met haar eczeem), flinke diarree en wilde niks extra's drinken. We dachten dat uitdroging niet zo'n vaart zou lopen maar dat bleek dus anders...
Alle reacties Link kopieren
Die zaadjes heb ik heel lang geleden wel eens gezien.

Marloes hier nog steeds ziek en ik begin mij steeds meer zorgen te maken. Er wordt gelukkig wel regelmatig gedronken. Hoe snel ging dat die uitdroging? En moest ze een nachtje blijven?
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de eerste verjaardag er ook op. En hij heeft eindelijk een tand! Hij heeft twee keer kort achter elkaar de griep gehad en tussendoor nog de last van die doorkomende tand. Maar hij was precies op tijd beter voor zijn eerste verjaardag.
En hij kan idd ook dansen, zo lief zo'n swingende pamperkont :)
Krokodillentranen kan hij ook maken, meestal gaat het om eten dat niet snel genoeg naar hem toekomt, en echte woede als zijn broer wat van hem af wil pakken :-o

Wat eng Marloes. Drinkt ze inmiddels wel weer goed?
Zou het helpen om haar tijdens het verschonen zo'n antroposofisch zijden strikmutsje op te zetten? En dan eentje die wat verder over het voorhoofd valt?

Salacia, wat sneu. Die zaadjes ken ik wel maar hier zijn ze nog wel weg te vegen. Wel behoorlijke luieruitslag bij gehad bij het doorkomen van de tand.
Alle reacties Link kopieren
Zonnetje wat fijn dat het na zo'n zware periode weer beter gaat.

Is je zoontje misschien buikslaper?
De mijne heeft het ook wel eens en een grotere maat luier helpt wel (meestal). Qua kilo's zou het nog een hele tijd in een maat kleiner kunnen maar dan gaat het 's nachts altijd mis. Volgens mij komt het omdat wanneer hij diep slaapt weinig plast, en dan rond de tijd van wakker worden veel ineens plast. Dan komt het er aan de bovenkant uit ipv dat het zich een beetje over de luier verdeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even buurten. Heb 4 pagina's terug gelezen, dus ik moet duidelijk wat vaker langskomen haha.

Marloes, jeetje wat ontzettend naar zeg. Zou je haar misschien wantjes aan kunnen trekken tijdens het verschonen?

JenteLente, gefeliciteerd, een 2e op komst!

wat leuk zeg, al een paar lopende en zelfs dansende dreumessen. Zoon wordt deze week 1, we vieren het komend weekend. Van ons krijgt hij een loopauto, en ik weet dat er ook een fietsstoeltje en een zandbak worden gegeven.
Als ik het hier zo lees hebben wij echt een makkelijk kind. Hij slaapt van half 8 tot half 7, zonder wakker te worden. Drinkt 's ochtends 1 fles, en de rest van de dag sterk verdunde diksap. Hij eet erg goed: 's ochtends 2 boterhammen, 's middags ook, tussendoor 2 stuks fruit en 's avonds meestal een aardige hoeveelheid avondeten. Al weigert ie inderdaad nu ook wel eens wat. Vlees of vis blieft ie niet, hij is vega net als mama. En koekjes, taart, of babysnacks vind ie ook maar niks. Je doet hem echt geen plezier met een liga ofzo.

Wat betreft de overlopende luier: wij geven zoon altijd pampers aan die 1 maat groter zijn dan de kruidvat luiers van overdag. Dat helpt heel goed. Hij is recent weer ee maat gestegen: 5+.
Ik reageer niet veel meer maar nu zit ik toch even met open mond te lezen. Wauw, wat eet jouw zoontje veel, Moondancer! Heerlijk lijkt me dat, zo'n goede eter aan tafel! En al pampers maat 5+, grote jongen!

Wat zielig allemaal Marloes. Moesten jullie lang in het ziekenhuis blijven? Dat eczeem klinkt ook echt ontzettend zielig :( Helpen krabwantjes ook niet bij het verschonen? Dan heeft ze in ieder geval eerst iets uit te trekken voordat ze gaat krabben. Hier geef ik meestal de tube zinkzalf als afleiding, maar de uitslag is hier nog steeds heel mild en alleen onder het kinnetje als ze toch iets van melkproducten binnen krijgt.

Heerlijk dat je zoontje nu ook een tandje heeft, Caro!

Salacia, meestal gaat die ontlasting hier gepaard met koorts. Sommige etenswaren plakken ook (spinazie, sesamzaadjes) maar dat is wel weg te vegen.

Beterschap Saywhat, vervelend dat de kleine nog steeds ziek is.

Wat lief dat er al kindjes dansen en los lopen! Hier nog steeds alleen langs de meubels, wel met de meest acrobatische toeren als ze iets van de grond op wil rapen. Man en ik zitten het vaak met verwondering te bekijken als ze zo bezig is...

Verder zijn we van de borstvoeding af :cheer2: Het heeft heel wat voeten in aarde gehad, maar inmiddels komt Cathy zelf met haar fles aandragen als ze dorst heeft en staat ze te dansen bij de magnetron als hij erin staat. Een hele verandering dus.

Het eten is hier nog altijd geen succes. Ze eet 's morgens een halve boterham of een beschuit, 's middags een hele boterham en 's avonds een klein beetje avondeten. Het heel veel geluk gaat er nog een banaan in 's middags, maar dat is bijna nooit. Ook koekjes, liga's etc eet ze niet meer. Ze krijgt wel nog 4 flessen melk zodat ze toch wat op gewicht blijft, 650 ml in totaal. Twee weken geleden was ze 77,5 cm en 9,3 kg. Nipt op de gemiddeldelijn wbt gewicht, ik heb dus wel 'toestemming' om zoveel melk te blijven geven van het cb.
Alle reacties Link kopieren
Cathelyne, wat fijn dat het afbouwen gelukt is! En wat schattig dat ze haar flesje komt brengen :heart:

Ons zoontje loopt nog niet los maar wel langs tafel. Maar het lukt hem sinds een paar dagen om op de salontafel te klimmen en ook klautert hij vaak op de fauteuil. Als hij er zijn zinnen op heeft gezet kan ik hem er 3 keer per minuut afhalen :-?
Ik was van plan de box weg te gaan zetten omdat hij daar de laatste maanden misschien 2 of 3 keer in is geweest. Maar wacht toch big maar even. Zijn bij jullie ook al van die halsbreektoeren begonnen?
Onze zoon eet ook niet zo veel. Hij drinkt 's nachts regelmatig dus heeft 's ochtends weinig trek. Bij de lunch boterham en tussendoor fruit en soepstengels. Avondeten vindt hij niks, behalve komkommer en noedels zo ongeveer. Terwijl 1 mandarijn er dan wel ingaat. Overdag 1 klein flesje moedermelk(100cc) bij opvang. Na opvang drinkt hij bij mij en dan bij slapen gaan.

Verder drinkt hij water en soms wat smoothie. Laatst sap op bij de opvang maar heb gezegd dat dit voor mij niet dagelijks hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer wat een grote eter zeg! Dat is makkelijk :-) Hier onder het gemiddelde en ben bang dat met het ziek zijn hij niet veel gegroeid is.

En super handig dat Cathy zelf met de fles aan komt lopen!
Alle reacties Link kopieren
Ja nu ik zo lees wat jullie kinderen eten besef ik me ook dat zoon een zeer goede eter is. Is inderdaad erg makkelijk.

Die pampers maat 5+ zijn alleen voor de nacht, overdag maat 5 en dat past voorlopig nog prima. Hij is wat langer dan gemiddeld en weegt 9,6kg.

Cathy, fijn dat ze nu zo blij wordt van haar fles in de magnetron. Heb jij geen last van stuwing oid?

Caro, hier blijft de box ook voorlopig staan ondanks dat zoon er weinig in zit. Maar soms ben ik het even zat om hem voor de 100e keer dezelfde stekker oid weg te plukken, en dan is de box wel even makkelijk. Ook hebben we een hond, dus als ik naar de wc moet oid zet ik hem ook even in de box.

Wat hebben jullie eigenlijk qua taart oid gedaan voor je kleine toen hij/zij 1 werd? Zoon wordt dus niet blij van zoetigheid, maar houd wel erg van yoghurt en fruit. Dus ik zit er nu aan te denken om een kwarktaart met vers fruit er op te maken.
Alle reacties Link kopieren
Moondancer, hier ook een over het algemeen goede eter.

Leuk toch, een kwarktaart. Zeker als hij dat zo lekker vindt.
Voor zijn verjaardag wilde ik zelf een taart bakken, maar die mislukte grandioos.
Toen heeft hij op de dag zelf (voor de foto :) ) een bananensoes gehad en toen er visite kwam een stukje slagroomtaart. Hij heeft geen enkel probleem met zoetigheid in ieder geval, alles ging schoon op :D

http://kokenvoormijndochter.nl/2010/11/ ... dagstaart/
Als ik tijd had gehad om nog een nieuwe te bakken na de mislukte taart had ik deze nog gemaakt. Iets minder suiker dan wat ik hem nu heb gegeven.

Tijdens mijn enthousiasme om een mooie verjaardagstaartfoto te maken brandde het arme kind zich ook nog aan de kaars :$ Hij hoefde niet te huilen maar hij staat met een pruillip op de foto...
Alle reacties Link kopieren
Ahh Caro! De kaars! Wel een goed verhaal :-D

Hier is de box weg, maar vind dat niet altijd handig. Hier ook een hond en laat ze eigenlijk liever niet alleen, hoe lief ze ook voor elkaar zijn.

Wij hadden een cakeje, maar net als al het andere nieuwe eten, schudde meneer ‘nee’ en heeft geen hap geproefd.
Op advies van de kinderdietist nu ijzer aan het bijgeven. Hij vermoedt een tekort. Het gaat iets beter.

Fijn dat het afbouwen gelukt is, cathelyne! En dat cathy zelf met haar fles komt. Lief!

Moondancer, zoon lekt hier regelmatig door. Ik ga die 5+ ook maar eens proberen! Thanks voor de tip.

Hier klimt zoon zelf op en van de bank. Onze bank staat voor de vensterbank en daar is hij ook regelmatig te vinden. Vanaf daar laat hij zich op de kussens storten. Pas stond er een gereedschapskist (dicht natuurlijk met slotje) op de bank en knalde hij daar op. Arm ding.
Verder gaat het eigenlijk altijd goed, maar ik vind het wel eng.

Vrijdag hier een echo. Ik vind het wel weer spannend allemaal hoor!
Wij hebben box twee maanden geleden al weggedaan.

Zoon had voor zijn verjaardag een banoffeetaartje met opgeklopte kokosroom, banaan,kokoskaramel en speculaas met kokosolie bodem.
Alle reacties Link kopieren
Hier at onze zoon ongeveer hetzelfde als jouw zoon Moondancer, alleen weigert hij nu sinds een paar weken zijn avondeten. We laten het maar even gebeuren, gewoon elke dag weer opnieuw aanbieden en verder niet aandringen.

Hij krijgt nu sinds kort geen flesvoeding meer, maar een flesje gewone melk bij naar bed gaan en sochtends een rietjesbeker melk.

Het is inderdaad een buik/zijslaper Caro(?) Weet even niet zeker of jij het zei. We hebben laatst ook andere luiers even gehad, van de action: bumblies ofzo?daarmee was de lekkage minder! Ik denk idd ook dat het sochtends op het laatst misgaat doordat er veel geplast wordt.

Vind het zo knap wat ze allemaal al kunnen nu! Vooral de kindjes die al lopen!
Volgensmij moeten hier binnenkort weer prikjes in maart. Hopelijk heeft hij er niet veel last van.

Hier heb ik de box enkele weken geleden opgeruimd. Ik gebruikte hem bijna niet en houd of de hond of de kleine bij mij als ik even wat anders moet doen. Boven neem ik de kleine gewoon mee, kan hij op zijn kamer en onze kamer rommelen.

Wat super spannend jentelente! Hopelijk ziet alles er weer goed uit op de echo! Hoe kan het dat jouw kindje mogelijk een ijzertekort heeft? Of heb ik ergens overheen gelezen?
Soms gebeurt er ineens iets in ons rustige leventje en dan moet ik ineens aan jullie denken. Die grote gebeurtenis was bij ons aan het begin van de week al, onze dochter loopt los :) Niet meer aarzelend en een paar stapjes, nee, ze sjeest vrolijk (en vooral up-tempo) het hele huis door. Opeens is ze echt geen baby meer...

Maar... vanmorgen kreeg ik ook de schrik van mijn leven door die nieuwe kunst. Ik draaide me even om om een handdoek in de kast te leggen, hoor een hels kabaal achter me en roep zonder erbij na te denken: "A, wat heb je nu weer gedaan?" (Op bijpassende toon vanzelfsprekend) Lag ze daar heel zielig onder aan de trap :cry: Ze keek heel verbaasd naar boven, doodstil. Toen bekwam ze van de schrik en zette gelukkig een flinke keel op. We zijn net bij de dokter geweest en alles is gelukkig in orde, maar ik ben wel weer 10 jaar ouder geworden...

Ik lees nu ook dat Moondancer nog naar mijn stuwing vroeg. Nou, mijn productie is heel goed geweest, het is pas weggegaan toen ik de pil weer ging slikken :facepalm: Toen was het ook in een week van stuwing naar niets, maar aangezien ik toen al 2 weken niet meer voedde vond ik het toch opmerkelijk.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Voel jij je alweer beter in je vel, Zonnetje?
En Jentelente, hoe gaat het nu met het eten? En met de kleine in je buik?
Is het eczeem aan het verminderen nu het weer beter wordt, Marloes?

En met alle andere dames? Zijn er nog nieuwe kunstjes bijgekomen?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk cathy!! Het lopen dan he, het incident niet 🙈

Hier wordt ook vrolijk rondgesjeesd sinds 2 weken, gaat hard ineens!

Verder wordt hier ook veeel gegeten. ‘S ochtends en ‘s middags 2 boterhammen met een beker melk. Tussendoor 1 of 2 stuks fruit, iets van een koekje/rijstwafel oid, rozijntjes of tomaatjes ofzo en avondeten + yoghurt. Voor het slapen gaan nog een fles. Tot nu toe lust ze nog altijd alles. Alleen aardbei werd voor het eerst uitgespuugd vandaag maar kan ook toeval zijn..

Ze begint nu al wel met nee knikken haha.. ziet er heel schattig uit maar ik vrees nu al voor de nee-fase :-o
Hier wordt nog niet los gelopen. Kijk er wel naar uur. Scheelt weer een hoop gesjouw.

Hoeveel wegen jullie kleintjes nu en hoe lang zijn ze?
Alle reacties Link kopieren
Met de 11 maanden controle was ze dacht ik 76,5cm en 8,5kg.

Ik ben meer benieuwd naar de schoenmaat van jullie kleintjes haha. Ik heb al een tijd hele leuke sneakers in de kast staan maar dr voeten groeien nog niet hard genoeg :-D
Zoon woog met 11,5 maand 10,5 kg bij 75 cm. Hij draagt sinds vandaag schoenmaat 22. Maat 21 was zijn eerste paar en daar groeide hij in 4,5 week uit.

Lopen scheelt inderdaad veel gesjouw. Zoon kan ook zelf trap op klimmen, veilig van bed en bank etc.
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk dat los lopen! Hier kan zoon inderdaad op en van de bank, en als hij zijn handen vol heeft kan hij ook los lopen. Maar, als je kijkt of hij heeft niks in zijn handen dan lijkt hij niet meer te durven ofzo.

Hier rond zijn verjaardag 9,2 kg en 74 cm. Ik vraag me af of dat goed gemeten is, want maat 80 wordt wat klein. Schoenmaat 20. Ik heb supertoffe vans klaarstaan in maat 21, al sinds de kerst.. maar het duurt zo lang!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven