Baby achterlaten?
zondag 24 februari 2019 om 19:35
dinsdag 26 februari 2019 om 12:19
Bij vaders is niet hormonaal geregeld dat ze blij worden van 24/7 naar een baby moeten zitten koekeloeren.Z0MER schreef: ↑26-02-2019 12:00Tuurlijk is het fijn om (even) weg te zijn, maar je hebt net een kind gekregen, dus het zou de norm moeten zijn dat je daar bij bent en ervoor zorgt.
Ik vind het een heel gek idee dat voor vaders altijd en overal het werk voorgaat en dat dit ook door alle regelingen wordt aangemoedigd. Het is vaak zwaar die eerste tijd, maar als het goed is wil je daar samen doorheen gaan en bij betrokken zijn, omdat het om je kind gaat.
Als je wil dat het leven blijft zoals het is, dan moet je de keuze om een kind op de wereld te zetten helemaal niet maken.
dinsdag 26 februari 2019 om 12:22
True, maar ze kunnen er wel net zo goed voor zorgen als ze een beetje hun best doen!redbulletje schreef: ↑26-02-2019 12:19Bij vaders is niet hormonaal geregeld dat ze blij worden van 24/7 naar een baby moeten zitten koekeloeren.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
dinsdag 26 februari 2019 om 12:28
Denk je echt dat alle moeders daar wel blij van worden dan? Mijn vriendin vertelde laatst dat ze echt jaloers kon zijn op haar vriend als hij s ochtends doodleuk de deur uitwandelt, terwijl zij een dag met een pasgeboren baby alleen moest doorkomen. Voor ons was dat allemaal herkenbaar.redbulletje schreef: ↑26-02-2019 12:19Bij vaders is niet hormonaal geregeld dat ze blij worden van 24/7 naar een baby moeten zitten koekeloeren.
Het idee dat iedere vrouw het liefst 24/7 met een krijsende baby rondjes door het huis loopt om daarna haar tepelkloven weer aan te bieden en daarna een half uur te kolven, om daarna de boel te steriliseren, om vervolgens een poepluier te verschonen en daarna maar weer rondjes te hobbelen met haar refluxbaby is echt overtrokken. Of dat ze het liefst s nachts tien keer wakker wordt.
Je doet het uit liefde. Natuurlijk doe je het. Je laat je kind niet aan het lot over, maar om nou te zeggen dat die hormonen ervoor zorgen dat je het liefst 24/7 onder de poep zit en hoogstens twee uur achter elkaar slaapt, dat dat ineens je grootste hobby is? ..... Nou nee!
dinsdag 26 februari 2019 om 12:29
Sorry maar wacht even. Wat??? Als je niet wil dat je leven verandert moet je geen kind krijgen??? What happened to ‘met kind kun je álles doen wat je zonder kind ook doet, en meer’?Z0MER schreef: ↑26-02-2019 12:00Tuurlijk is het fijn om (even) weg te zijn, maar je hebt net een kind gekregen, dus het zou de norm moeten zijn dat je daar bij bent en ervoor zorgt.
Ik vind het een heel gek idee dat voor vaders altijd en overal het werk voorgaat en dat dit ook door alle regelingen wordt aangemoedigd. Het is vaak zwaar die eerste tijd, maar als het goed is wil je daar samen doorheen gaan en bij betrokken zijn, omdat het om je kind gaat.
Als je wil dat het leven blijft zoals het is, dan moet je de keuze om een kind op de wereld te zetten helemaal niet maken.
Ben je ziek?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 26 februari 2019 om 12:30
dinsdag 26 februari 2019 om 12:37
Haha, het gaat hier om de allereerste tijd hè? Ik heb al eerder gezegd dat de eerste maanden best heftig kunnen zijn. Daarna kun je inderdaad alles weer doen. Tenminste dat is hoe mijn man en ik ermee omgaan.
Veel ouders wíllen van alles niet en dat is ook prima, maar het kán wel
dinsdag 26 februari 2019 om 12:49
Ik wacht met smart op de puberteit. Denk dat ik pas echt weer kan doen wat ík wil als mijn zoon ook het hele weekend tot 12 uur in z’n nest ligtZ0MER schreef: ↑26-02-2019 12:37Haha, het gaat hier om de allereerste tijd hè? Ik heb al eerder gezegd dat de eerste maanden best heftig kunnen zijn. Daarna kun je inderdaad alles weer doen. Tenminste dat is hoe mijn man en ik ermee omgaan.
Veel ouders wíllen van alles niet en dat is ook prima, maar het kán wel![]()
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
dinsdag 26 februari 2019 om 13:49
Vergeet ook de kots niet!Z0MER schreef: ↑26-02-2019 12:28Je doet het uit liefde. Natuurlijk doe je het. Je laat je kind niet aan het lot over, maar om nou te zeggen dat die hormonen ervoor zorgen dat je het liefst 24/7 onder de poep zit en hoogstens twee uur achter elkaar slaapt, dat dat ineens je grootste hobby is? ..... Nou nee!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
dinsdag 26 februari 2019 om 14:04
5 dagen is anders genoeg voor een tripje naar Rome.Z0MER schreef: ↑26-02-2019 10:05Huid op huid contact tussen vader en pasgeboren baby wordt inderdaad steeds meer aangemoedigd, omdat het de hechting tussen vader en zijn kind vergroot. Bij vader zorgt het ervoor dat hij hormonen aanmaakt, waardoor hij meer in een zorgstand raakt en baby leert de vaders geur herkennen en begint zich daar (ook) vertrouwd bij te voelen.
Nu het verlof voor vaders nog uitbreiden (5 dagen is natuurlijk bizar weinig, ik zou pleiten voor een week of 6) en we komen ergens.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
dinsdag 26 februari 2019 om 14:13
Iedereen vindt altijd overal wat van, vandaag, gisteren, morgen. Schrijven we hier (op t forum) ook):
"ik zeg er niks van, maar ik vind er wel wat van."
Als we in real life even nadenken of we perse vriendin Marie moeten aanspreken op 't 1 of ander ( ja, soms gewoon wel ja, als vriendinnen), kunnen we er hier onderling rustig wat van vinden.
En iedereen die zn eigen afwegingen en beslissingen maakt, staat toch niet meteen in de steigers als daar eens een keer vragen over komen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
dinsdag 26 februari 2019 om 14:18
Waarom schrijf jij opeens als pumps Italiaans? Liquid lunch?simbalabimba schreef: ↑26-02-2019 14:13Iedereen vindt altijd overal wat van, vandaag, gisteren, morgen. Schrijven we hier (op t forum) ook):
"ik zeg er niks van, maar ik vind er wel wat van."
Als we in real life even nadenken of we perse vriendin Marie moeten aanspreken op 't 1 of ander ( ja, soms gewoon wel ja, als vriendinnen), kunnen we er hier onderling rustig wat van vinden.
En iedereen die zn eigen afwegingen en beslissingen maakt, staat toch niet meteen in de steigers als daar eens een keer vragen over komen?
dinsdag 26 februari 2019 om 14:20
Ik moest even aan Joris en Monique denken, misschien niet helemaal relevant als reactie op jouw bericht, maar wel grappig ( vind ik).redbulletje schreef: ↑26-02-2019 12:30Of ze kunnen iemand inhuren die het grootste deel van de zorg overneemt zodat de momenten die ze er zelf aan besteden als qualitytime voelen ipv als ergernis.
https://www.youtube.com/watch?v=LXXjfFhmSzk
dinsdag 26 februari 2019 om 14:25
Pumps?? Die ken ik niet zo.
Het vloeibare gedeelte van mijn lunch was karnemelk.
dinsdag 26 februari 2019 om 14:29
Nee gewoon lekker een taart bakken met 30 graden met je peuter in de tuin terwijl die pasgeboren baby tevreden zit te pruttelen in de zakZ0MER schreef: ↑26-02-2019 12:28Denk je echt dat alle moeders daar wel blij van worden dan? Mijn vriendin vertelde laatst dat ze echt jaloers kon zijn op haar vriend als hij s ochtends doodleuk de deur uitwandelt, terwijl zij een dag met een pasgeboren baby alleen moest doorkomen. Voor ons was dat allemaal herkenbaar.
Het idee dat iedere vrouw het liefst 24/7 met een krijsende baby rondjes door het huis loopt om daarna haar tepelkloven weer aan te bieden en daarna een half uur te kolven, om daarna de boel te steriliseren, om vervolgens een poepluier te verschonen en daarna maar weer rondjes te hobbelen met haar refluxbaby is echt overtrokken. Of dat ze het liefst s nachts tien keer wakker wordt.
Je doet het uit liefde. Natuurlijk doe je het. Je laat je kind niet aan het lot over, maar om nou te zeggen dat die hormonen ervoor zorgen dat je het liefst 24/7 onder de poep zit en hoogstens twee uur achter elkaar slaapt, dat dat ineens je grootste hobby is? ..... Nou nee!
dinsdag 26 februari 2019 om 14:32
Je laat je bloedje toch niet alleen hè
dinsdag 26 februari 2019 om 14:32
simbalabimba schreef: ↑26-02-2019 14:20Ik moest even aan Joris en Monique denken, misschien niet helemaal relevant als reactie op jouw bericht, maar wel grappig ( vind ik).
https://www.youtube.com/watch?v=LXXjfFhmSzk
Ik heb dit serieus wel eens aan de hand gehad als oppas bij een nieuw gezin. Was er 1x eerder geweest, moest van kdv een jongetje met blonde krulletjes ophalen. Op kdv: 4 jongetjes met blonde krulletjes... Ehh...
dinsdag 26 februari 2019 om 14:34
dinsdag 26 februari 2019 om 14:38
Het lastige van het bieden van zo'n mogelijkheid is wel dat werkgevers van vrouwen die dat niet willen gaan proberen gebruik te maken van deze mogelijkheden. Nu valt er niet aan te tornen en zien werkgevers het bevallingsverlof als een gegeven dat er nu eenmaal is. Als het flexibeler zou worden ben ik bang dat werkgevers flexibiliteit van pas bevallen vrouwen gaan eisen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
dinsdag 26 februari 2019 om 14:43
Nee. Je kunt het je nu nog niet voorstellen, maar tegen die tijd ben je het uitslapen verleerd. ‘Dat overkomt mij niet’? Dacht ik ook, maar nu begint de oudste uit te slapen en ... jawel.
Zit je nog steeds op zondagochtend vroeger dan je zou willen klaarwakker te zijn.
On topic: het kostte ons een kleine drie maanden om uit te vogelen hoe onze (niet mijn, onze!) kinderen werkten. Dat uitvogelen was in die tijd het belangrijkste wat we te doen hadden. Meerdere dagen weggaan zonder kind was voor ons allebei geen optie in de periode. Daarna weer wel. We zijn allebei wel eens kort weggeweest terwijl we een baby van een maand of drie a vier hadden die met de andere ouder thuisbleef. Maar niet al na een maand.
dinsdag 26 februari 2019 om 14:43
Joris en Monique krijgen een baby, deel 1,2 en 3
https://www.youtube.com/watch?v=4PQE9_g6UuI "eh waarom moesten we eigenlijk komen? "
dinsdag 26 februari 2019 om 14:47
Precies.DG2015 schreef: ↑26-02-2019 14:38Het lastige van het bieden van zo'n mogelijkheid is wel dat werkgevers van vrouwen die dat niet willen gaan proberen gebruik te maken van deze mogelijkheden. Nu valt er niet aan te tornen en zien werkgevers het bevallingsverlof als een gegeven dat er nu eenmaal is. Als het flexibeler zou worden ben ik bang dat werkgevers flexibiliteit van pas bevallen vrouwen gaan eisen.