Baby draait rondjes in ledikant

05-05-2017 07:08 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Wij hebben een dapper kereltje van 12 weken welke wij al vanaf week 4 inbakeren. Hij wekt zichzelf of komt heel lastig in slaap wanneer hij bewegingen met zijn armen maakt. Dit ging erg goed tot enkele dagen geleden.

Nu heeft meneer door hoe hij rondjes in zijn bed kan draaien, dus met zijn hoofd bij het voeteneind eindigen en dan wakker worden inclusief huilen . Niet goed voor hem, niet goed voor ons. Ik las tijdens het googlen al dingen als vastbinden maar daar begin ik niet aan. We hebben hem ingebakerd mét en zonder dekentje geprobeerd maar beide methodes resulteren in het rondjes draaien.

Iemand hier tips voor ons? Alvast dank ????
Die van de Hema is ook fijn. Maar ligt eraan of zoon het snel warm heeft. Hier is die te warm
quote:MN-- schreef op 05 mei 2017 @ 11:05:

Die van de Hema is ook fijn. Maar ligt eraan of zoon het snel warm heeft. Hier is die te warmLigt ook aan de temperatuur in de slaapkamer. Het maakt nogal uit of je een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning hebt of een nooit gerenoveerde jaren 30 woning waar bij vorst de ijsbloemen op de binnenkant van het raam zitten.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
We letten inderdaad goed op de dikte van slaapzak. Hij is net als ik snel warm van temperatuur dus het mag niet te dik zijn :-) Wel fijn dat er zo snel gereageerd wordt. Onze moeders zijn van de generatie waarbij de baba's gewoon op hun buik werden gelegt. Vrouw en ik waren/zijn beiden buikslapers. En voor de rest is het een hoop puzzelen, trial&error. Het kost vaak wat uurtjes slaap etc maar als we zo de verhalen om ons heen horen hebben wij een redelijk makkelijk kereltje.
Hier hebben wij naast een goedkopere slaapzak ook een vier seizoenen slaapzak van de Hema die we erg prettig vinden. Wel iets duurder. Er zit ook een gat in de slaapzak in het midden waardoor je de kleine makkelijk met slaapzak en al over kan tillen in de auto en vast kan zetten met de gordel. Om vervolgens de kleine thuis zo in bed te leggen.

Of niet als ze inmiddels toch lekker wakker zijn
Wij hebben dochter ook ingebakerd, tot ze hier te groot voor werd. Ivm beweeglijke armpjes hebben we een slaapzak met mouwtjes (van de Hema) dit werkt op de een of andere manier beter dan zonder mouwtjes. En ik doe altijd een dekentje of lakentje (ligt aan de temperatuur) strak over heen om het zwaaien te voorkomen.
Nou, hier een update. Die ben ik jullie wel schuldig. Het inbakeren is accuut gestopt en hij slaapt in een slaapzakje waarvan we een stukje onder het matrasje stoppen. Dekens laten we achterwege omdat de slaapzakjes redelijk dik zijn. Alleen een lakentje wat we gebruiken is om bij het inslapen te zorgen dat hij niet zo met zijn armen zwiept. De eerste nacht was hij vaak wakker maar hij slaapt nu weer toppie!

Thanks voor de tips
Fijn dat het zonder problemen gelukt is.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
hoera! blij voor jullie
Mooi hé!? Ik las alweer moeilijke verhalen over het afbouwen van het inbakeren maar we mogen echt niet klagen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-05-2017 15:22
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven